![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() In de tijd dat hij maar 10 dagen kreeg om een nota op te stellen had hij veel eisen laten vallen en stond dei nota al met een handvol toegevingen.. Om vervolgens na een half uur door de franstaligen zonder te lezen al af te schieten... Henri, je bent lachwekkend bezig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie alleen een massa vlamingen wiens stem dreigt in de oppositie terecht te komen. Mensen met bestaansonzekerheid, gewone mense, arme mensen.... Dat gaan die van de halstarrigheid van N-VA denken als ze bewust niet mee willen doen ? |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijdens het N-VA discours van het laatste jaar heeft N-VA meerdere keren zijn eigen aangescherpt. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Ik ben één van hun kiezers, en ik prefereer oppositie dan beleid op basis van deze nota.
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Geen idee. U poneert om dat te weten, ik niet. Laat ons verkiezingen houden, dan weten we het meteen.
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met starre rechtlijnigheid kom je er niet, noch in het leven, noch in de politiek. Iets wat het VB momenteel aan de lijve ondervindt.
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het VB loopt leeg. LDD is zo goed als verdwenen. En het valt nog te bezien of al de mensen die vroeger op de NVA gestemd hebben dit nog zullen doen.
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Trouwens, van de franstaligen zeg je niet veel hè, zij hebben altijd al NON gezegd en nu dat er is een partij NEEN zei dan lag heel belgië op stelten. Jonges toch... Laatst gewijzigd door matthias999 : 30 juli 2011 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het N-VA dat zich op alle mogelijke wijzen ontdaan heeft van het extreem-rechtse karakter dat het VB karakteriseert, met oa. een sterke anti-vreemdelingen ondertoon, maakt dat het N-VA een veel grotere potentiele electorale basis heeft en dus kan hopen op een Vlaamse meerderheid. Infeite zijn de twee complementair: het VB is het wat meer extreme deel, en de N-VA is de gematigde kant. Dat maakt dat ze samen een grote electorale basis kunnen aanspreken, meer dan voldoende om een absolute meerderheid te vertegenwoordigen in Vlaanderen. Wat de niet-toegeefpolitiek betreft, wat de "afbraak van de federale machine" betreft, en wat de "geen drang om absoluut een regering op poten te stellen" betreft, zijn ze natuurlijk identiek en hebben dezelfde functie, namelijk het de andere Vlaamse partijen moeilijker of zelfs onmogelijk maken om nog slechte federale akkoorden af te sluiten om toch maar een regering te vormen en postjes te pakken. |
|
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() VB heeft slechts één standpunt, en dat is Vlaams onafhankelijkheid, nu! Dat is inderdaad strategisch niet slim. N-VA vraagt dit dan ook niet. Hoeveel u het ook probeert, er zal altijd een fundamenteel verschil zijn tussen VB en N-VA.
#58 |
Minister-President
|
![]()
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het strafste in gans deze cinema was dat de CEO van UNIZO de sociaal economische aspecten in de nota meer dan goed vond en hij enkele dagen later, nadat hij een telefoontje van Bartje had gekregen, de socio economische bepalingen in de nota plots bar slecht vond. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is gans het misverstand. Er moet niet noodzakelijk een compromis komen. Enkel als het compromis "beter" is dan wat we al hebben, is het de moeite waard. Als het gewoon "een minder grote verslechtering is dan wat we vreesden" is dat niet voldoende, dan liever geen compromis.
|
![]() |