![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Partijlid
|
![]() Een uiterst lachwekkend voorstel, te gek voor woorden!
Zo lang moeten strijden om onze eigen cultuur van de ondergang in Belgiekske te redden en nu gaan we dat even allemaal opgeven voor ... heuh? Engels? Barrières zouden opgeheven worden? ![]() --> we zouden net een gesloten natie worden omdat ook wij dan geen vreemde talen zullen willen leren. Ik weiger mee te doen aan het soort van steenkolenengels dat heel de wereld begint te spreken. Niemand wil Engels in België, behalve enkele dromers met een blinde bewondering voor de taal... die er niet eens een is, een vreselijk allegaartje van Frans, Nederlands, Duits, Scandinavisch, Grieks en Latijn. Hoeveelheid aan echte Engelse woorden in de eigen Engelse taal = 15% ofzo? Nuja je kan ook beginnen romantiseren net omdat Engels zo'n mix is van vele andere talen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() Ik wil de gezichtsuitdrukking van Chinezen, Amerikanen, Japanners...eigenlijk gans de wereld buiten Europa wel eens zien, moesten alle Europeanen hen plotseling enkel en alleen in het Duits aanspreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik zou toch maar liever wachten tot Engeland ophoudt zich Euro-sceptisch op te stellen en bij de Euro komt, dwz tot de Engelsen hun eilandmentaliteit laten varen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() "I always get my sin"
![]() |
#45 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl Laatst gewijzigd door cdekeule : 18 juni 2010 om 16:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() We zullen nog blij zijn om bij de Francofonie te mogen horen.
Nog een voorstel: http://www.scribd.com/doc/20547665/A...Second-Edition De taal van onze voorvaders gereconstrueerd in moderne vorm. Ik vind het een slecht idee. Het Engels is nog verre van een échte levende taal buiten de echte Engelstalige wereld, en ik hecht nu eenmaal meer aan mijn moedertaal dan aan een opgelegde vreemde norm (die ik wel als tweede taal beheers). Maar goed, Vlamingen zijn ook niet echt gewend om te beseffen wat het betekent om zich eens niet aan iets slaafs te onderwerpen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 juni 2010 om 17:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moeten we ze dan ook een corridor geven naar de kust, want daar zit het ook vergeven van Franstalige die te lui zijn om een goede dag te leren zeggen in het Nederlands. Moeten we dan ook niet gelijk, samen met Frankrijk en Spanje een corridor maken van Marokko naar Brussel? Laatst gewijzigd door Garry : 19 juni 2010 om 07:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om twee redenen raad ik het af om het Engels tot die internationale taal te promoveren: 1° De mensen met Engels als moedertaal zouden bevoordeeld worden op de mensen die moeten studeren om de taal te beheersen en die dan nog altijd niet het niveau van een moedertaalspreker bereiken. Engels is vooral voor mensen die geen kennis hebben van aan Engels verwante talen, zoals het Frans of Nederlands, moeilijk te leren. 2° Het Engels is onlosmakelijk met de Angelsaksische cultuur verbonden. In de internationale cultuur die rond het Engels zou ontstaan zouden de Angelsaksische wortels altijd een centrale rol blijven spelen. Daarom pleit ik ervoor om geen natuurlijke taal als internationale taal in te voeren, maar wel een kunsttaal zonder wortels in een andere taal. Daarrond ontstaat dan geen cultuur die een bepaalde groep van de mensen centraal stelt, maar wel een cultuur waarin de verbondenheid van alle mensen een centrale rol heeft. Op vrijwillige basis mensen die taal laten leren werkt niet. Er zou ook geen aandacht naar het concept van internationale taal gaan door het enkel in België in te voeren. De internationale taal dient in een groot aantal landen tegelijkertijd ingevoerd te worden in het onderwijs om het succes te verzekeren. |
|
![]() |
![]() |