Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2010, 09:58   #41
Thomas VDB
Partijlid

Thomas VDB's schermafbeelding

Standaard

Een uiterst lachwekkend voorstel, te gek voor woorden!

Zo lang moeten strijden om onze eigen cultuur van de ondergang in Belgiekske te redden en nu gaan we dat even allemaal opgeven voor ... heuh? Engels?

Barrières zouden opgeheven worden?
--> we zouden net een gesloten natie worden omdat ook wij dan geen vreemde talen zullen willen leren.

Ik weiger mee te doen aan het soort van steenkolenengels dat heel de wereld begint te spreken.

Niemand wil Engels in België, behalve enkele dromers met een blinde bewondering voor de taal... die er niet eens een is, een vreselijk allegaartje van Frans, Nederlands, Duits, Scandinavisch, Grieks en Latijn. Hoeveelheid aan echte Engelse woorden in de eigen Engelse taal = 15% ofzo?

Nuja je kan ook beginnen romantiseren net omdat Engels zo'n mix is van vele andere talen.
Thomas VDB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 09:59   #42
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Engels is slechts de derde taal van Europa. Laat dus eerst Groot-Brittannië maar haar goede wil tonen, en het Duits invoeren als enige officiële taal van Groot-Brittannië.
Ik wil de gezichtsuitdrukking van Chinezen, Amerikanen, Japanners...eigenlijk gans de wereld buiten Europa wel eens zien, moesten alle Europeanen hen plotseling enkel en alleen in het Duits aanspreken.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 10:09   #43
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Engels als officiële taal van België
Alle alfabeten bij ons kennen toch al Engels, dus dat kan.

Maar ik zou toch maar liever wachten tot Engeland ophoudt zich Euro-sceptisch op te stellen en bij de Euro komt, dwz tot de Engelsen hun eilandmentaliteit laten varen..
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 10:11   #44
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

"I always get my sin"
Oud 18 juni 2010, 16:48   #45
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas VDB Bekijk bericht
Een uiterst lachwekkend voorstel, te gek voor woorden!

Zo lang moeten strijden om onze eigen cultuur van de ondergang in Belgiekske te redden en nu gaan we dat even allemaal opgeven voor ... heuh? Engels?

Barrières zouden opgeheven worden?
--> we zouden net een gesloten natie worden omdat ook wij dan geen vreemde talen zullen willen leren.
Cultuur op Belgisch of Vlaams niveau stelt niet zo veel voor. Trouwens, je hoeft helemaal niks op te geven, tenzij dan dat je geen Frans meer opgedrongen krijgt als voorwaarde om in je eigen land te kunnen werken.

Citaat:
Ik weiger mee te doen aan het soort van steenkolenengels dat heel de wereld begint te spreken.

Niemand wil Engels in België, behalve enkele dromers met een blinde bewondering voor de taal... die er niet eens een is, een vreselijk allegaartje van Frans, Nederlands, Duits, Scandinavisch, Grieks en Latijn. Hoeveelheid aan echte Engelse woorden in de eigen Engelse taal = 15% ofzo?

Nuja je kan ook beginnen romantiseren net omdat Engels zo'n mix is van vele andere talen.
Des te meer om voor het Engels te kiezen, omdat het de taal is geworden van de wereldgemeenschap. Engels als mengelmoes van alle andere talen is van iedereen.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl

Laatst gewijzigd door cdekeule : 18 juni 2010 om 16:49.
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 17:24   #46
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

We zullen nog blij zijn om bij de Francofonie te mogen horen.

Nog een voorstel:
http://www.scribd.com/doc/20547665/A...Second-Edition

De taal van onze voorvaders gereconstrueerd in moderne vorm.

Ik vind het een slecht idee. Het Engels is nog verre van een échte levende taal buiten de echte Engelstalige wereld, en ik hecht nu eenmaal meer aan mijn moedertaal dan aan een opgelegde vreemde norm (die ik wel als tweede taal beheers).

Maar goed, Vlamingen zijn ook niet echt gewend om te beseffen wat het betekent om zich eens niet aan iets slaafs te onderwerpen.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 juni 2010 om 17:39.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 23:21   #47
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht

Maar goed, Vlamingen zijn ook niet echt gewend om te beseffen wat het betekent om zich eens niet aan iets slaafs te onderwerpen.
Duidelijk niet, de strijd tegen de verfransing is nog niet gestreden of ze omarmen het engelse taalimperialisme al.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2010, 07:20   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik wil graag onderwezen worden in mijn moedertaal, moeten wij allemaal Engels gaan spreken omdat er geen enkele Waal Nederlands kan?
Als ik in Vlaams-Brabant ben spreek ik Nederlands, als ik in Brussel ben Frans (omdat je meteen als een extremist wordt beschouwd als je daar Nederlands durft te spreken).
Dat is gesproken. Ze zijn er gewoonweg te lam voor om het te leren, op enkele uitzonderingen na. En dan vinden ze het nodig om een corridor te krijgen naar het Brusselse vanwege het groot aantal Franstalige die daar gepamperd moeten worden vanwege hun onkunde van de Nederlandse taal.

Misschien moeten we ze dan ook een corridor geven naar de kust, want daar zit het ook vergeven van Franstalige die te lui zijn om een goede dag te leren zeggen in het Nederlands.

Moeten we dan ook niet gelijk, samen met Frankrijk en Spanje een corridor maken van Marokko naar Brussel?

Laatst gewijzigd door Garry : 19 juni 2010 om 07:23.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2010, 10:28   #49
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Het zou veel problemen oplossen als Engels de officiële taal van (confederaal) België zou worden, d.w.z. de officiële taal van de overheid, inclusief het onderwijs.
Een mens heeft in theorie maar twee talen nodig. Dit zijn de eigen moedertaal en een internationale taal die door iedereen aangeleerd wordt.

Om twee redenen raad ik het af om het Engels tot die internationale taal te promoveren:

1° De mensen met Engels als moedertaal zouden bevoordeeld worden op de mensen die moeten studeren om de taal te beheersen en die dan nog altijd niet het niveau van een moedertaalspreker bereiken. Engels is vooral voor mensen die geen kennis hebben van aan Engels verwante talen, zoals het Frans of Nederlands, moeilijk te leren.

2° Het Engels is onlosmakelijk met de Angelsaksische cultuur verbonden. In de internationale cultuur die rond het Engels zou ontstaan zouden de Angelsaksische wortels altijd een centrale rol blijven spelen.

Daarom pleit ik ervoor om geen natuurlijke taal als internationale taal in te voeren, maar wel een kunsttaal zonder wortels in een andere taal. Daarrond ontstaat dan geen cultuur die een bepaalde groep van de mensen centraal stelt, maar wel een cultuur waarin de verbondenheid van alle mensen een centrale rol heeft.

Op vrijwillige basis mensen die taal laten leren werkt niet. Er zou ook geen aandacht naar het concept van internationale taal gaan door het enkel in België in te voeren. De internationale taal dient in een groot aantal landen tegelijkertijd ingevoerd te worden in het onderwijs om het succes te verzekeren.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be