![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Het zou veel problemen oplossen als Engels de officiële taal van (confederaal) België zou worden, d.w.z. de officiële taal van de overheid, inclusief het onderwijs.
Voordelen: 1. Vlamingen, Walen en Brusselaars communiceren in een gemeenschappelijke taal. Onderling kan verder Nederlands en Frans gesproken worden, maar iedereen kan overschakelen naar het Engels wanneer nodig. 2. Verwacht mag worden dat het beide landsdelen dichter bij elkaar brengt. De kwaliteit van de communicatie zou er spectaculair op vooruit gaan. Het zou niet langer meer nodig zijn om met elkaar te communiceren in een taal die vaak te weinig beheerst wordt, door politiekers, werknemers, enz. 3. In het onderwijs wordt Engels de voertaal. Dat betekent dat een wereldtaal wordt aangeleerd die voor iedereen nuttig is, die aan iedereen een geprivilegieerd venster biedt op de wereld door het toegankelijk maken van de belangrijkste informatiebronnen, die in de huidige tijd in het Engels worden geschreven. Het zou niet langer nodig zijn om ganse bevolkingsgroepen te verplichten een taal te leren die ze op zich onbelangrijk vinden. 4. Als België Engels sprekend wordt, dan biedt dat interessante perspectieven voor het buitenland. Taalbarrières worden opgeheven, het kan een stimulans zijn voor buitenlandse investeringen. Er zijn nog heel wat meer voordelen te bedenken. Kortom voor een multiculturele samenleving als België (Vlamingen, Walen, Brusselaars, allochtonen) de ideale oplossing.
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik in Vlaams-Brabant ben spreek ik Nederlands, als ik in Brussel ben Frans (omdat je meteen als een extremist wordt beschouwd als je daar Nederlands durft te spreken). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In de Brusselse winkels heeft men mijn Vlaamse euro's nog nooit geweigerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door bgf324 : 17 juni 2010 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Spreek vlot Engels, Nederlands, Frans en Duits. Maar je hebt gelijk natuurlijk. Dat hier Vlamingen een stuk van hun eigen cultuur gaan nuanceren vind ik niet plezant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En als je het over cijfers hebt kan je beter Chinees leren : 1/ Mandarin 1.151million, spoken in China, Malaysia and Taiwan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() English please!
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is altijd een slecht signaal luie leerlingen te belonen, en de vlijtige net daardoor te beledigen. 2. Elke Vlaming die schrik heeft om als een extremist te worden bestempeld en daarom in Brussel Frans praat, maakt mij het werk moeilijker: ik moet jonge Brusselse Franstaligen Nederlands aanleren, en die klagen steen en been omdat ze - naar eigen zeggen - nooit Nederlandstaligen ontmoeten die geen Frans kennen (en het met veel plezier spreken). Als dat zo doorgaat zal ik al die al te polyglotte Vlamingen als 'vijandelijke krachten' moeten beginnen beschouwen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() Wel, het is bedoeld voor toekomstige generaties, niet voor de huidige generaties. Je begint in de kleuterklassen, dan basisschool, enz. De huidige generaties laat je met rust natuurlijk.
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Een Engelsman heeft me eens gezegd: "No nationality as annoying as the Dutch. They're suckups to English and desperately fail at it too, trying to imitate their fake American accents. Flemish on the other hand are proud of their language, and that's what I respect."
Ik probeerde hem uit te leggen dat Vlamingen eigenlijk erger zijn in dat opzicht, maar tevergeefs. "Flemish at least have spines", aldus onze 'gelukkig' onwetende vriend. Verzin ik dit? Geenzins.
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bijblijven is de boodschap.... anders maken ze ons van alles wijs. Hoe meer je weet, hoe minder men jou iets kan wijs maken. (op de mouw spelden dus of u kl.ten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Bovendien gaat het niet om het vervangen van het Nederlands of het Frans door het Engels, maar om het organiseren van een perfecte tweetaligheid.
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl Laatst gewijzigd door cdekeule : 17 juni 2010 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Geef mij maar le français beulemans, ook in de universele wereldtaal toen het ontstond.
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn voorstel:
Bélgica wordt een Comunidad autónoma de España, met als officiële talen het Nederlands, het Frans, het Duits en het Castilliaans. Iedereen moet het Castilliaans kennen. Ik voorspel immers dat op termijn het Spaans het Engels zal voorbijsteken in internationaal belang.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 17 juni 2010 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Afin k'ben mijn 1200 euro elders gaan spenderen waar ze wél de "taal" van mijn eurootjes verstonden... ![]() zouden de huishuren van de panden in Broekzeel zo goedkoop zijn dat ze zich kunnen permitteren om nederlandstalige klanten te verjagen ??
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weg met die anglosaksische invloeden, dan nog liever Duits !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook die 1200 euro voor een internetabonnement ![]() |
|
![]() |
![]() |