Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 juni 2010, 10:13   #41
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Lol, ik zie hier nochtans enkel belgicisten zoals Azert de struisvogel uithangen.
Ik heb hier altijd staande gehouden dat er belangrijkere problemen zijn dan de communautaire.
Daar zal je me nooit kunnen op afrekenen.
Henri1 is offline  
Oud 21 juni 2010, 10:19   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik heb hier altijd staande gehouden dat er belangrijkere problemen zijn dan de communautaire.
Je maakt jezelf wat wijs vriend Henri1.

Als wat je zegt waar is, waarom blokkeren de Walen dan jaar na jaar Belgie met het communautaire?

Omdat het communautaire het belangrijkste is in de imperialistische geest.

De grote natie die Belgie is zal een Franstalig Belgie zijn of zal niet zijn.

Wel, dan zal het zo uitkomen, het zal niet zijn.
Oud 21 juni 2010, 10:20   #43
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof het niet normaal is in ieder land op deze aardkloot dat een programma nooit 100% gerealiseerd kan worden.

Vlaamsnationalisten zijn struisvogels.
Ze zien de werkloosheid niet, ze zien de armoede niet, ze zien de problemen van "de mensen" niet.

Ze zien alleen die domme zwarte Vlaamse leeuw op die even domme drapeau.
integendeel.

1 van de oorzaken van de hoge werkloosheid, van de armoede, van de problemen van de gewone mensen, is net het communautaire. onze politici zijn al niet van de beste, laat staan dat ze nog constant oorlogjes moeten voeren met de politici van over de gewestgrenzen over alles en nog wat.

dat kan maar tot 1 ding leiden: stilstand. en dat is voor niets goed, niet voor de werkloosheid, niet voor de armoede, niet voor al de problemen van de gewone mensen.

maw, los eerst het communautaire op en dan pas kan je werken aan echte oplossingen.
Oud 21 juni 2010, 10:20   #44
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn berichtje niet goed gelezen? Ik had het over een andere struisvogel. Maar nu u het zegt, u blijft dat inderdaad volhouden en nu u het zegt, dat getuigt inderdaad ook van een gigantische struisvogelmentaliteit omdat u blijft weigeren in te zien dat er eerst verregaande communautaire hervormingen nodig zijn om de socio-economische problemen van dit land aan te pakken.
fox is offline  
Oud 21 juni 2010, 10:35   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
aan het juichen en het vieren
omdat ze weer zullen mogen klagen en zagen.
We zullen er ons eens bij neerleggen dat we het land zijn met de hoogste belastingen en de laagste pensioenen ...

met de ene na de andere gemeente af te staan aan de frankofonie, waar Vlamingen dan niet meer terecht kunnen in hun eigen taal ...

waar een trut Thijssen zegt op tv dat "justitie werkt toch" een bulderlach ontketent bij het publiek ...

goe weer aan de zuid

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 21 juni 2010, 11:52   #46
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correct.

Maar al die belangrijkere problemen zullen nooit worden opgelost zolang de communautaire angel erin blijft steken.
Oud 21 juni 2010, 11:52   #47
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
....
waar een trut Thijssen zegt ...
Lukt het niet om een bericht te schrijven zonder scheldwoorden?
Oud 21 juni 2010, 11:55   #48
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
BDW kan wat verwachten van zijn partijleden wanneer hij mislukt. Het zal met een v beginnen.
azert is offline  
Oud 21 juni 2010, 11:59   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Lol, ik zie hier nochtans enkel belgicisten zoals Azert de struisvogel uithangen.
spijtig genoeg is dat niet waar

ook bij DS stellen politieke commentatoren nog steeds de vraag hoe ver BDW in zijn toegevingen zal willen gaan om een communautair akkoord binnen te halen ...

terwijl het in de cijfers duidelijk mag zijn dat BDW niet per se vrager van een communautair akkoord (om Belgische structuren terug te doen werken) dient te zijn

het is nu aan PS-MR-CVP om te laten zien of zij toegevingen willen doen (in confederale zin) om B te behouden ...

winwin voor NVA en voor Vlaanderen ... maar blijkbaar hebben de Vlaamse politieke commentatoren dat basis-politiek-inzicht niet ...
Anna List is offline  
Oud 21 juni 2010, 12:00   #50
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
BDW kan wat verwachten van zijn partijleden wanneer hij mislukt. Het zal met een v beginnen.
op een vrijdag ?

je spreekt in raadsels azert ...
Anna List is offline  
Oud 21 juni 2010, 12:13   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof het niet normaal is in ieder land op deze aardkloot dat een programma nooit 100% gerealiseerd kan worden.

Vlaamsnationalisten zijn struisvogels.
Ze zien de werkloosheid niet, ze zien de armoede niet, ze zien de problemen van "de mensen" niet.

Ze zien alleen die domme zwarte Vlaamse leeuw op die even domme drapeau.
Het enige wat de Vlaamsnationalisten wel kunnen, en sedert 13 juni volop doen, is het aantal behaalde stemmen, en het aantal behaalde zetels, tellen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 21 juni 2010, 12:16   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt scheldwoorden en waarheden.

De schoofzak is offline  
Oud 21 juni 2010, 12:19   #53
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Elke klassieke partij heeft er dus alle belang bij dat N-VA slaagt. Want dat is de enige manier waarop zij hun themas terug op tafel krijgen. Themas die nu ondergesneeuwd blijven onder het communautaire.
In theorie heb je gelijk, maar zo redeneert de politieke klasse niet.
Het zou me niet verwonderen indien CD&V de grootste dwarsligger in de nieuwe formatie zou zijn. Zij hebben immers hun nederlaag, laat staan het succes van BDW dat zij zelf in de hand hebben gewerkt, nog lang niet verteerd.
speurneus is offline  
Oud 21 juni 2010, 12:20   #54
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hebt scheldwoorden en waarheden.
Beiden zijn relatief.

Analfabeet.
Another Jack is offline  
Oud 21 juni 2010, 12:33   #55
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Het zou me niet verwonderen indien CD&V de grootste dwarsligger in de nieuwe formatie zou zijn. Zij hebben immers hun nederlaag, laat staan het succes van BDW dat zij zelf in de hand hebben gewerkt, nog lang niet verteerd.
Dan zullen ze dat vals spelletje toch niet te opvallend mogen spelen, of er blijft niets meer over van partijtje na de volgende verkiezingen.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 21 juni 2010, 12:41   #56
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aan het juichen en het vieren
omdat ze weer zullen mogen klagen en zagen.
Jij klaagt anders nogal veel over N-VA...
Oud 21 juni 2010, 12:55   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
spijtig genoeg is dat niet waar

ook bij DS stellen politieke commentatoren nog steeds de vraag hoe ver BDW in zijn toegevingen zal willen gaan om een communautair akkoord binnen te halen ...

terwijl het in de cijfers duidelijk mag zijn dat BDW niet per se vrager van een communautair akkoord (om Belgische structuren terug te doen werken) dient te zijn

het is nu aan PS-MR-CVP om te laten zien of zij toegevingen willen doen (in confederale zin) om B te behouden ...

winwin voor NVA en voor Vlaanderen ... maar blijkbaar hebben de Vlaamse politieke commentatoren dat basis-politiek-inzicht niet ...
Dat komt omdat de Vlaamse politieke commentatoren in de eerste plaats een Belgische spreekbuis zijn en allesbehalve Vlamingen zijn.
Oud 21 juni 2010, 13:52   #58
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"v" van ?
Oud 21 juni 2010, 13:54   #59
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"v" van ?
vraak Ik weet het ook niet wat hij bedoelt :\
gehuigert is offline  
Oud 21 juni 2010, 14:06   #60
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Goede reden om CD&V en CDH eruit te laten. Zijn we meteen ook van Madame NON verlost. Als de MR dan het FDF-keffertje (3 zeteltjes ocharme) binnenhoudt dan kan een grote nationale eendrachts-coalitie Ecolo/Groen! + MR(-FDF)/Ø-VLD + SP.A/SP + N-VA de echte problemen van het land aanpakken met een 2/3 meerderheid en bewijzen dat CD&V een totaal overbodige partij is. Sander heeft dan nog wel wat werk om zijn partij finaal op de goede Vlaamse koers te krijgen, ttz.: een (Europees?) postje te vinden voor mensen als een Patrick De Wael.

Laatst gewijzigd door fonne : 21 juni 2010 om 14:07.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be