Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2010, 15:16   #41
InfiniteLoveIsAll
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Waar heeft u dit vandaan? Zoudt u svp hier een bron voor kunnen geven? Ik dit nog nooit zien vermelden.
Ik neem aan dat U de telescopen bedoelt?

ik ben nog aan het spitten maar het begon met een opmerking van Michal Tsarion.

en hier:
Citaat:
The word Vatican comes from Vaticinia which means “place of divinations” or “place of the sorcerers.” The Vatican actually funds and controls every astronomical telescope and observatory in the world and all findings run through the Vatican before both the public and the scientific communities. Mass derives from the Egyptian Mes, an annual sacred cake ritually baked with Nile riverbank clay
.

http://www.bibliotecapleyades.net/so...nspiracy44.htm

Laatst gewijzigd door InfiniteLoveIsAll : 18 augustus 2010 om 15:17.
InfiniteLoveIsAll is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 15:22   #42
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Ivm het Vaticaan en telescopen, hier een snippet als voorbeeldje uit een artikel van de Seattle Times

Citaat:
Though few Americans know it, the Vatican for more than 100 years has funded and staffed world-class observatories, first in Italy and, since the early 1980s, in Arizona, where the height of Mount Graham and the dark desert nights are ideal for telescope use.
http://seattletimes.nwsource.com/htm...rvatory19.html
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 15:26   #43
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Infinite

Wederom zo'n kloterige Yank die z'n ' onthullingen ' aan de man probeert te brengen.

Baseer uw inlichtingen niet op de ziekelijke fantasie van dit soort 'Da Vinci's' die denken dat de pot met goud om de hoek ligt. Deze mensen leven in sprookjesland. Helemaal niet erg, maar ontleen er geen wijsheden aan.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 18 augustus 2010 om 15:26.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 15:28   #44
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Ivm het Vaticaan en telescopen, hier een snippet als voorbeeldje uit een artikel van de Seattle Times

http://seattletimes.nwsource.com/htm...rvatory19.html
Dat het Vaticaan aan wetenschappelijk onderzoek doet en dat het vaticaan dus ook telescopen financiert is algemeen geweten. Maar dat is mijlenver verwijdert van de stelling dat alles dat gezien wordt door een grote telescoop via het vaticaan moet passeren.

Maar goed, er wordt alweer afgeweken van het onderwerp. Dit topic handelt over de alledaagse realiteit van kindermisbruik binnen de Kerk, niet over 1 of ander cowboyverhaal
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 15:38   #45
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat er misbruiken zijn geweest is duidelijk, dat de schuldigen moeten worden vervolgd ook.

Maar ik heb wel de indruk dat er een enorme smeer- en bashcampagne aan de gang is tegen de Katholieke Kerk. Ook in België.

Waarom en door wie? Ik heb er het raden naar.
Men moet niet schijnheilig doen. het gaat om burgerlijke, en niet strafrechtelijke aansprakelijkheid, als ik het goed begrepen heb.
Zodus hebben de slachtoffers, in de VS althans, er alle belang bij dat de Vaticaan erbij betrokken wordt en als "aansprakelijk" verklaard wordt : dat betekent immers veel meer financiële mogelijkheden en dus veel meer GELD ter beschikking. Hoe zich dat naar internationaal recht vertaalt (het Vaticaan is immers een soevereine Staat) is mij wel een raadsel.

Dat tussen de slachtoffers ook mensen zitten die de Vaticaan ook als verantwoordelijke beschouwen omdat zij menen dat de Vaticaan "het wist maar niks gedaan heeft" (wat zij dan moeten bewijzen), is een evidentie.

Trouwens, het zou mij niet verwonderen of de discussie vindt ook in België plaats: slachtoffers zouden ook de "Belgische Kerk" kunnen dagvaarden op basis van art. 1384 van het Burgerlijk Wetboek, of desnoods artikel 1382. (eenvoudig gezegd: "als baas van de pedofiele priesters")
Oud 18 augustus 2010, 15:44   #46
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Men moet niet schijnheilig doen. het gaat om burgerlijke, en niet strafrechtelijke aansprakelijkheid, als ik het goed begrepen heb.
Zodus hebben de slachtoffers, in de VS althans, er alle belang bij dat de Vaticaan erbij betrokken wordt en als "aansprakelijk" verklaard wordt : dat betekent immers veel meer financiële mogelijkheden en dus veel meer GELD ter beschikking. Hoe zich dat naar internationaal recht vertaalt (het Vaticaan is immers een soevereine Staat) is mij wel een raadsel.

Dat tussen de slachtoffers ook mensen zitten die de Vaticaan ook als verantwoordelijke beschouwen omdat zij menen dat de Vaticaan "het wist maar niks gedaan heeft" (wat zij dan moeten bewijzen), is een evidentie.

Trouwens, het zou mij niet verwonderen of de discussie vindt ook in België plaats: slachtoffers zouden ook de "Belgische Kerk" kunnen dagvaarden op basis van art. 1384 van het Burgerlijk Wetboek, of desnoods artikel 1382. (eenvoudig gezegd: "als baas van de pedofiele priesters")
Met het Vaticaan wordt hier denk ik niet Vaticaanstad bedoelt maar de Rooms katholieke kerk als instituut.

En eerlijk gezegd maakt het mij niet uit of de "Belgische kerk" moet betalen of het Vaticaan. Het komt toch allemaal uit dezelfde pot.

Laatst gewijzigd door fox : 18 augustus 2010 om 15:45.
Oud 18 augustus 2010, 15:44   #47
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InfiniteLoveIsAll Bekijk bericht
Ik neem aan dat U de telescopen bedoelt?

ik ben nog aan het spitten maar het begon met een opmerking van Michal Tsarion.

en hier:
.
Citaat:
...Mass derives from the Egyptian Mes, an annual sacred cake ritually baked with Nile riverbank clay
http://www.bibliotecapleyades.net/so...nspiracy44.htm
Betreffende de etymologie van "mass" lijkt hij er toch naast te zitten:
http://www.etymonline.com/index.php?...earchmode=none voor 't AN en http://www.cnrtl.fr/etymologie/messe voor het FR
Gewoon vh Latijn "Ita missa est" dus.

Zo de rest even juist is...

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 augustus 2010 om 15:47.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 16:26   #48
InfiniteLoveIsAll
Banneling

Standaard

Citaat:
@ Infinite

Wederom zo'n kloterige Yank die z'n ' onthullingen ' aan de man probeert te brengen.

Baseer uw inlichtingen niet op de ziekelijke fantasie van dit soort 'Da Vinci's' die denken dat de pot met goud om de hoek ligt. Deze mensen leven in sprookjesland. Helemaal niet erg, maar ontleen er geen wijsheden aan.
wat bedoel je hier nu precies?
Trouwens, waarom ziekelijke fantasie? Ik mag toch aannemen dat u weet dat de mainstream journalisme alles bij elkaar liegt? welke is er nu ziekelijk?

Laatst gewijzigd door InfiniteLoveIsAll : 18 augustus 2010 om 16:29.
Oud 18 augustus 2010, 16:27   #49
InfiniteLoveIsAll
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Betreffende de etymologie van "mass" lijkt hij er toch naast te zitten:
http://www.etymonline.com/index.php?...earchmode=none voor 't AN en http://www.cnrtl.fr/etymologie/messe voor het FR
Gewoon vh Latijn "Ita missa est" dus.

Zo de rest even juist is...
kan best zijn maar daar gaat het nu even niet om.
Maar goed, nu U het er toch over heeft, Messiah komt van het woord
'krokodillenvet"!
Oud 18 augustus 2010, 16:31   #50
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Als er sprake is van actief belemmeren van de rechtsgang, doofpotoperaties etc. gestuurd vanuit het vaticaan, dan vind ik het niet onlogisch dat ze vervolgd worden. Dan is het natuurlijk opnieuw de vraag of je daarvoor het vaticaan vervolgd als instituut of de personen binnen het vaticaan die hiervoor verantwoordelijk waren.
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 16:58   #51
D'ARTOIS

Standaard

@ Fredo

Het instituut is een onzijdig en uitsluitend een scribaal geheel. Een virtueel iets dus, menselijke creatie.
Alleen de personen bestaan en zij die de gestelde regels uitvoeren - van dat virtuele instituut. Derhalve dragen zij ook de ultieme verantwoordelijkheid. Die kan niet op het Instituut worden afgewenteld, wel op haar wettelijke vertegenwoordigers als persona naturalis.

@ Infinite

Kijk op de website van deze Michael, dan moet e.e.a. toch wel duidelijk zijn.
Mensen die je de "waarheid" aanbieden, maar wel tegen contante betaling, acht ik knettergek.
Oud 18 augustus 2010, 17:15   #52
InfiniteLoveIsAll
Banneling

Standaard

[quote]
@ Infinite

Mensen die je de "waarheid" aanbieden, maar wel tegen contante betaling, acht ik knettergek.[/QUOTE]

Wel, zou je me kunnen uitleggen waarom je dat vindt?

Laatst gewijzigd door InfiniteLoveIsAll : 18 augustus 2010 om 17:16.
Oud 18 augustus 2010, 17:25   #53
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ Fredo

Het instituut is een onzijdig en uitsluitend een scribaal geheel. Een virtueel iets dus, menselijke creatie.
Alleen de personen bestaan en zij die de gestelde regels uitvoeren - van dat virtuele instituut. Derhalve dragen zij ook de ultieme verantwoordelijkheid. Die kan niet op het Instituut worden afgewenteld, wel op haar wettelijke vertegenwoordigers als persona naturalis.

@ Infinite

Mensen die je de "waarheid" aanbieden, maar wel tegen contante betaling, acht ik knettergek.
Nee hoor, die zijn niet knettergek. Dat zijn gewoon oplichters. De mensen die ervoor betalen, die zijn knettergek.
Oud 18 augustus 2010, 17:35   #54
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
The Vatican actually funds and controls every astronomical telescope and observatory in the world and all findings run through the Vatican before both the public and the scientific communities.
Geloof ik niet.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 17:48   #55
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Al geruime tijd wordt er getracht het Vaticaan aansprakelijk te stellen voor compensatie aan personen die als kind door een priester zijn misbruikt. Nu is er een doorbraak in deze kwestie >>>>

Is dat logisch en rechtvaardig?
Geldt dit voor alle gevallen of alleen als dit in een RK kindertehuis plaats vond?
Is een school financieel aansprakelijk als een onderwijzer kindermisbruik pleegt?
Dat het Vaticaan aansprakelijk kan gesteld worden voor het gedrag van Priesters lijkt me logisch en rechtvaardig (bv. omdat het vaticaan in het verleden richtlijnen gaf die kindermisbruik vergemakkelijkten door de naam van het instituut voorop te stellen). Dat er onrechtstreeks van uit gegaan wordt dat als het in Washington beslist wordt dat het dan 'beslist' is lijkt me dan weer onlogisch en onrechtvaardig.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 augustus 2010 om 17:50.
Oud 18 augustus 2010, 18:26   #56
InfiniteLoveIsAll
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Geloof ik niet.
tsja, als U dat niet gelooft dan zal het wel niet zo zijn he?
Oud 18 augustus 2010, 18:32   #57
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InfiniteLoveIsAll Bekijk bericht
tsja, als U dat niet gelooft dan zal het wel niet zo zijn he?
Als u het kan bewijzen wil ik het wel geloven. Heel wat ruimteobservatoria van over heel de wereld zijn gesubsidieerd door overheden van de betreffende landen. Lijkt me erg onwaarschijnlijk, absurd zelfs, dat het Vaticaan de bevindingen daarvan reviseert vooraleer ze in wetenschappelijke rapporten komen en dat de financiering uiteindelijk van het Vaticaan afkomstig is.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 augustus 2010 om 18:34.
Oud 18 augustus 2010, 18:42   #58
D'ARTOIS

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nee hoor, die zijn niet knettergek. Dat zijn gewoon oplichters. De mensen die ervoor betalen, die zijn knettergek.
Dat kun je ook op die manier uitleggen.
Oud 19 augustus 2010, 07:28   #59
InfiniteLoveIsAll
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u het kan bewijzen wil ik het wel geloven. Heel wat ruimteobservatoria van over heel de wereld zijn gesubsidieerd door overheden van de betreffende landen. Lijkt me erg onwaarschijnlijk, absurd zelfs, dat het Vaticaan de bevindingen daarvan reviseert vooraleer ze in wetenschappelijke rapporten komen en dat de financiering uiteindelijk van het Vaticaan afkomstig is.
je moest eens weten wat het Vaticaan flikt.
Oud 19 augustus 2010, 08:03   #60
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Geloof ik niet.
InfiniteLovesitAll is een dubbelnick van Kwajagan..een notoir forumlid van de conspiracy en ufo believers..geloof je dat wel ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be