Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2010, 22:12   #41
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
http://www.hbvl.be/limburg/zonhoven/...tot-slaan.aspx

Het kan tegenwoordig niet gek genoeg zijn...
Een kleuterjuf die even uitvloog tegen een 'pestettertje' met de woorden '" ze zouden je zelf eens moeten schoppen om te weten van het is" werd prompt voor de rechtbank gedaagd voor 'het aanzetten tot geweld'
[...]
Asociale etters die zichzelf en hun kroost als het centrum van de wereld beschouwen ?
Een kenmerk van de huidige beschaving is dat het ontwikkelt naar een superkritische beschaving waar elk woord en elke handeling verdacht is en elk optreden door het publiek, middels de krant of de TV, moet worden besproken en beoordeeld. Dit zal pas ophouden als we ons weer eens massaal in een beschavingsoorlog gestort hebben en als we die overleven. In Nederland is er ook zoiets gaande, het pollepel drama: >>>

Citaat:
AMERSFOORT - De drie kinderen van de Amersfoortse predikant Gertjan Goldschmeding hoeven niet langer onder toezicht te staan van Bureau Jeugdzorg. Dat heeft het gerechtshof in Arnhem woensdag laten weten.

Medio februari plaatste de rechtbank in Utrecht de drie kinderen van Goldschmeding onder toezicht van Bureau Jeugdzorg.

Dat gebeurde omdat de dominee van de ACC-Jouwkerk in Amersfoort de pedagogische tik als opvoedingsmethode predikte en zijn kinderen sloeg met een pollepelachtige stok of ander voorwerp.

Goldschmeding en zijn vrouw hebben verklaard dat ze sinds het uitspreken van de ondertoezichtstelling afstand hebben genomen van het slaan als opvoedmethode.

Daarop hebben Bureau Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming volgens het hof aangegeven er niet aan te twijfelen dat de ouders deze methode inderdaad niet meer zullen toepassen. - http://www.nu.nl/binnenland/2281926/...-toezicht.html
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 22:13   #42
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Probleem is alleen dat de universiteiten de toegangsticketjes tot de beroepen in handen houden. Uiteindelijk moet je er langs, maar het is wel mogelijk om tegen dan voldoende educatie te hebben voor je 'intellectuele zelfverdediging' (in de woorden van Chomsky). Hangt van de ouders af, en hoeveel geld ze hebben .
They are biling me for killing me.

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 30 juni 2010 om 22:13.
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 22:15   #43
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar ons Bobke is dat gewoon om mainstream te denken. Heeft gans zijn leven niks anders gedaan. Conservatief tot in de kist.
Ja, en ik ervaar dat als jammer.
Oud 30 juni 2010, 22:15   #44
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Niet echt. John Taylor Gatto heeft een geromantiseerde, geïdealiseerde visie op thuisscholing en een bekrompen visie op het huidige onderwijssysteem.

Veel van zijn uitspraken zijn absoluut niet te verifiëren, en dus niet te bewijzen.

Kortom hij is zwaar overschat.
Is het bewezen dat naar school gaan bevorderlijk is voor de cognitieve, sociale en emotionele ontwikkeling van kinderen?

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 22:18   #45
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het bewezen dat naar school gaan bevorderlijk is voor de cognitieve, sociale en emotionele ontwikkeling van kinderen?
Wel, ik heb geen 'bewijzen' Maar ik heb de mensen en kinderen gezien.
Waar leiden ze aan? niet-autonoom, niet-kritisch, gezag accepterend, niet creatief, dom, dichtgetimmerd, meelopend,opportunistich, negatief zelfbeeld,
dogmatisch,
ga maar door.

Ben ik hier duidelijk genoeg?

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 30 juni 2010 om 22:19.
Oud 30 juni 2010, 22:18   #46
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
Nu even in E-prime (zie ook mijn bijdrage in de thread over E-prime aldaar)

In mijn oren klinkt dat al wat realistischer.
Je mag mijn berichten zoveel aanpassen als je wil, veel tegenargumenten heb je zoals steeds niet.

Op mijn school leerden we inhoudelijk debatteren, met argumenten en al. Wat we niet leerden was de woorden van de anderen compleet omdraaien en er een smileytje bijgooien om je een zelfverzekerde houding te geven.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 22:20   #47
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Een kenmerk van de huidige beschaving is dat het ontwikkelt naar een superkritische beschaving waar elk woord en elke handeling verdacht is en elk optreden door het publiek, middels de krant of de TV, moet worden besproken en beoordeeld. Dit zal pas ophouden als we ons weer eens massaal in een beschavingsoorlog gestort hebben en als we die overleven. In Nederland is er ook zoiets gaande, het pollepel drama: >>>
Fantastisch, wie zijn kinderen slaat, verdient het inderdaad niet om ouder te zijn. Een belangrijk signaal van de samenleving. Jammer genoeg is de pedagogische tik in België wel nog legaal. Een schande natuurlijk, maar België deinst er ook niet voor terug om kinderen op te sluiten in asielcentra. Er is nog veel 'beschavingsvooruitgang' nodig.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
Oud 30 juni 2010, 22:20   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er vele vele velealternatieven te bedenken zijn en , let nu goed op,
is het niet ENORM VEELZEGGEND dat U een alternatief AANGEBODEN wil krijgen? Wat let U er zelf wat aan te helpen doen?
Ik vraag geen alternatief, ik vraag een alternatief voor wat ge wilt vervangen, een opleiding voor wie het niet zelf kan dus.
Ge weet toch dat er geen schoolplicht is, alleen leerplicht ?
Ik kan zelfs naar de TV kijken en wat ik hoor en zie toetsen aan de informatie die overal te vinden is.
Nogal wat nuttiger dan Chomsky uitspitten.
Dat noem ik pas indoctrinatie.
Citaat:
Als tegenvoorbeeld kunt U eens kijken naar de kinderen die les gekregen hebben van Gatto. Wat ik er tot nu toe van gezien heb, juweetljes!
Een (school) voorbeeld!
Een school dus.
Of ik uw oordeel kan vertrouwen weet ik niet, ze hebben daar alvast nog niet van ironie gehoord.

Laatst gewijzigd door Bobke : 30 juni 2010 om 22:21.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 22:22   #49
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Waar leiden ze aan? niet-autonoom, niet-kritisch, gezag accepterend, niet creatief, dom, dichtgetimmerd, meelopend,opportunistich, negatief zelfbeeld,
dogmatisch,
ga maar door.

Mijn reactie was ook ironisch, hoor.

Oud 30 juni 2010, 22:22   #50
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Je mag mijn berichten zoveel aanpassen als je wil, veel tegenargumenten heb je zoals steeds niet.

Op mijn school leerden we inhoudelijk debatteren, met argumenten en al. Wat we niet leerden was de woorden van de anderen compleet omdraaien en er een smileytje bijgooien om je een zelfverzekerde houding te geven.
Wel, als ik je zo lees lijk je de klassieke scholing gehad te hebben.

Bon, ik heb niets van wat je zegt omgedraaid. Raar dat je dat denkt, dat is al een fout in de cognitie zo lijkt me.En volgens mij kan ik geen zelfverzekerde houding hebben EN het in E-prime zetten, Dan lijkt me dat je de e-prime niet begrijpt. E-prime maakt , mijns insziens, duidelijk dat het een zienswijze is van u en niks anders. Zoals wat ik zeg, ook een zienswijze is.
De smiley was bedoeld om het wat te verzachtten. Raar dat je ook dat omdraait.
Oud 30 juni 2010, 22:23   #51
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn reactie was ook ironisch, hoor.
ja ok maar dit bericht was niet zo zeer naar jou bedoeld.
Oud 30 juni 2010, 22:25   #52
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar ons Bobke is dat gewoon om mainstream te denken. Heeft gans zijn leven niks anders gedaan. Conservatief tot in de kist.
Ja toen verdiende men weinig met boekles lezen als job.
Oud 30 juni 2010, 22:25   #53
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar leiden ze aan? niet-autonoom, niet-kritisch, gezag accepterend, niet creatief, dom, dichtgetimmerd, meelopend,opportunistich, negatief zelfbeeld, ga maar door.

Gezien ? Dan zijn er, denk ik, twee scenario's mogelijk:

Scenario 1

Je hebt een uitgebreide studie gemaakt van op zijn minst een jaar, met elk van die kinderen gesproken en hen zo eerlijk mogelijk een lange vragenlijst laten invullen, een lijst met betrekking tot hun cognitieve, sociale, creatieve en emotionele vaardigheden. Daarna heb je de resultaten van die lijst vergeleken met de lijsten die gewone schoolkinderen ingevuld hebben, om dan je voorzichtige conclusies te trekken.

Ook heb je John Taylor Gatto uiteraard aan een kritisch interview onderworpen.

Scenario 2

Je zat op je luie kont en hebt een filmpje gezien op Youtube.
Oud 30 juni 2010, 22:25   #54
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik vraag geen alternatief, ik vraag een alternatief voor wat ge wilt vervangen, een opleiding voor wie het niet zelf kan dus.
Ge weet toch dat er geen schoolplicht is, alleen leerplicht ?
Ik kan zelfs naar de TV kijken en wat ik hoor en zie toetsen aan de informatie die overal te vinden is.
Nogal wat nuttiger dan Chomsky uitspitten.
Dat noem ik pas indoctrinatie.

Een school dus.
Of ik uw oordeel kan vertrouwen weet ik niet, ze hebben daar alvast nog niet van ironie gehoord.
Wel, U kunt ,volgens mij, niet weten hoe nuttig het is Chomsky uit te spitten daar U het nog nooit gedaan heeft, zo lijkt me dan. Wat dat met indoctrinatie heeft te maken vraag ik me af.

Ik had toch echt de indruk dat U een alternatief vroeg.

U kunt het toetsen, ok , wel al gedaan? en wat heeft U ontdekt over het school systeem?
Oud 30 juni 2010, 22:26   #55
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hm, omkering van de bewijslast, niet eens een goede poging.
Oud 30 juni 2010, 22:28   #56
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Gezien ? Dan zijn er, denk ik, twee scenario's mogelijk:

Scenario 1

Je hebt een uitgebreide studie gemaakt van op zijn minst een jaar, met elk van die kinderen gesproken en hen zo eerlijk mogelijk een lange vragenlijst laten invullen, een lijst met betrekking tot hun cognitieve, sociale, creatieve en emotionele vaardigheden. Daarna heb je de resultaten van die lijst vergeleken met de lijsten die gewone schoolkinderen ingevuld hebben, om dan je voorzichtige conclusies te trekken.

Ook heb je John Taylor Gatto uiteraard aan een kritisch interview onderworpen.

Scenario 2

Je zat op je luie kont en hebt een filmpje gezien op Youtube.

Hier zie ik een duidelijk voorbeeld van schools denken.
Maar 2 mogelijkheden???!!

Hmm je kent die mop zeker niet waarin als je 2 keuzes aangeboden wordt je altijd de 3de moet nemen?

Btw wat is er mis mee om op mijn luie kont youtube films te kijken?
Moet ik strak gaan zitten met mijn handen over mekaar?

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 30 juni 2010 om 22:28.
Oud 30 juni 2010, 22:29   #57
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Hm, omkering van de bewijslast, niet eens een goede poging.
Hm Jij ziet het als omkering van de bewijslast en jij hecht erg weinig waarde aan die poging.

Zeg eens, kiko, wat voor opleiding heb je eh 'genoten'?

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 30 juni 2010 om 22:30.
Oud 30 juni 2010, 22:31   #58
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ja toen verdiende men weinig met boekles lezen als job.
Toch wel, alleen, jij niet.

Laatst gewijzigd door cdekeule : 30 juni 2010 om 22:31.
Oud 30 juni 2010, 22:34   #59
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg eens, kiko, wat voor opleiding heb je eh 'genoten'?
1. Is niet van toepassing in dit debat, want het maakt geen enkel verschil.

2. Het zijn jouw zaken niet.

3. Om het even wat ik zeg, je zult toch proberen om het tegen mij te gebruiken.
Oud 30 juni 2010, 22:35   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, U kunt ,volgens mij, niet weten hoe nuttig het is Chomsky uit te spitten daar U het nog nooit gedaan heeft, zo lijkt me dan. Wat dat met indoctrinatie heeft te maken vraag ik me af.

Ik had toch echt de indruk dat U een alternatief vroeg.

U kunt het toetsen, ok , wel al gedaan? en wat heeft U ontdekt over het school systeem?
Dat die bevolkingsgroepen die geen of onvoldoende school lopen kansarm zijn.
Zelfs geen kleuteronderwijs volgen heeft invloed, al was het maar om de taal te spreken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be