![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De voorlaatste keer dat ik je zo iets wou uitleggen, was met de fusies van de gemeenten. En je begreep er niets van. Tenminste, dat zei je toch. De laatste keer dan, was met de invoering van de €. Dat begreep je ook niet. (dat de devaluatie van 1983 - dank zij Poupehan iedereen plots 8 procent armer) of daaromtrent een uiterst penibele zaak was, dat had je wel begrepen, ofwel deed je maar alsof. Beide veranderingen waren pertang redelijk ingrijpend voor onze maatschappij. Je hebt mensen die kleurenblind zijn. Ik verdenk jou ervan dat je maatschappij-blindheid hebt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zo heeft Xeno al 3 boeken verkocht (zijn vrouw zal waarschijnlijk het 1ste kopen...) |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal eerder de politie in al haar geledingen zijn vrees ik, succes verzekerd dus.
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie van jullie heeft de volledige analyse van Eyskens gelezen? Alé, volledige, eentje van twee bladzijden. Mijn indruk: hij legt er zelf de mankementen van bloot en hij spreekt zichzelf een paar keer tegen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De toekomst van meneer Eyskens ligt in het verre verleden
![]() Ik twijfel er daarentegen geen moment aan dat het studiewerk van JLDehaene alweer op tafel ligt... |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wacht wacht. Wat bedoelt ge met die laatste zin?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe bedoel je?
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Net wat Michäel van Droogenbroeck wil bedoelen in zijn actuaboekje 'Kan Dewever wat Leterme niet kon?" (Trouwens zijn geld niet echt waard, tenzij je een leuke samenvatting wil hebben die verdomd veel weg heeft van een pleidooi voor een federale kieskring)
#53 |
Minister-President
|
![]()
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de 10.000 ste keer: ik vind dat ook. Maar voorlopig vinden dat nog onvoldoende Vlaamse kiezers.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meneer Dehaene had opdracht gekregen (tijdens een Leterme- of een van Rompuy-regering,ik weet het niet meer dewelke-) om "het geval BHV" van alle kanten te bekijken en alle mogelijke "konstrukties" tot oplossing in kaart te brengen.Ongetwijfeld,en voor zover we JLD menen te kennen uit het verleden,zal hij alle mogelijkheden,van kompleet onaanvaardbaar voor de Nederlandstaligen, tot idem dito voor de Franstaligen ,en alles daartussen ,opgelijst en uitgewerkt hebben.De sfeer in de vorige regering was ondertussen echter zo ziek dat ze niet meer in staat waren om,op basis van dit werk,iets nuttigs te doen op communautair gebied(herinner u: "Non" was politiek zeer bruikbaar gebleken tegen een CD&V met slappe knieen,die "hard" aan het niet-toegeven bleef,maar zich ondertussen wel in dit ellendige status-quo liet verstikken.)
Mocht meneer Eyskens ondertussen "leuke plannetjes" bedacht hebben,ik twijfel er eigenlijk niet aan dat ze al lang in JLD's werk staan.. ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 3 juli 2010 om 17:38. |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
een federale kieskring met één man één stem of de huidige regeling? die afkeer komt er omdat een federale kieskring weeral zo'n tegemoedkoming is aan die die zich niet willen verzoenen met het taalkarakter van de regio waar ze wonen. BHV, de problemen met de taalwetten in bruxelles, de burgemeesters, de taalfaciliteiten, de talentelling, de weigering van echte tweetaligheid in '30er, ... waren ook zo'n tegemoetkomingen. TWEE generaties lang en nog altijd willen ze niet aan Vlaanderen deelnemen.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 4 juli 2010 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
#58 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Eyskens roept argwaan op, maar toch verrast met aantal verregaande confederale uitgangspunten. Afschaffing van federale verkiezingen en de vervanging van federale parlementen door confederaal congres zijn zonder meer de oplossing voor veel communautair geleuter. De invoering van een federale kieskring kan nog een steun blijven voor BV-politici en wie niet zonder die communautaire folklore kan om aan een politiek jobke te geraken. Addertjes onder het gras zijn nog de verdeling van de mandaten uit de deelstaatparlementen, de modaliteiten voor federale kieskringverkiezingen, ...
Het Confederaal Congres zou in de plaats komen van Kamer en Senaat en voor tweederde bestaat uit verkozenen van de deelstaatparlementen en voor een derde uit verkozenen in een federale kieskring. Deze laatste zou dus toch voor federale verkiezingen zorgen, maar die verkiezingen zouden samenvallen met de gewestwerkiezingen en Europese verkiezingen elke 5 jaar. Doordat de federale verkiezingen worden afgeschaft, verdwijnt het probleem BHV of althans het grondwettelijk bezwaar van de BHV-kieskring. Het Confederaal Congres zou nog enkel bevoegd zijn voor de federale wetgeving, het arbitreren van belangenconflicten en het goedkeuren van de rijksbegroting. Lijkt me een voorstel, dat niet direct zou verwacht worden van een oude Belgicist als Eyskens. Of soliciteert Eysjens naar een job als koninklijk onderhandelaar of koninklijk bemiddelaar en ziet hij in zijn voorstel een compromis-oplossing?. |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom nog een beetje federale verkiezingen? Schrap dit uit het lijstje en zorg ervoor dat de "federale mandaten beperkt blijven tot max 4 (2 waalse en 2 vlaamse).
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In feite maakt hij Belgie één grote BHV kieskring, daar kunnen de walen niet tegen zijn. EN dat kan in Vlaanderen ook verteerd worden. Schaft hij de senaat af, waar dan toch wel een zak partijen van CDV; SPA tot VLD mee rondlopen Samenvallende verkiezingen, is ook ok... EN hij maakt een model die toelaat om alles te beslissen zonder elkaar te blokkeren... want nu blokkeer je elkaar continu bij wijze van spreken, wat de verrottingsstrategie van maddens een hype in vlaanderen, ze was toch realiteit bvb voor de reguilarisatie van migranten... hoeveel procent het federale niveau moet zijn ? Daar ben ik zo niet direct uit. Ik was aan het denken waarom 33%, dat zal onze eyskens wel beredeneerd hebben. Ik zou denken bvb 50% Maar iedereen is blijkbaar bang van een 'grote sterke federale' kieskring Anderzijds als 66% in twee parlementen moet zetelen, dan blokkeert het ene parlement toch wel de werking van het andere...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 5 juli 2010 om 06:47. |
|
![]() |