Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2010, 06:59   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Kom op Max, reageren! Ik post hier niet voor Jan Lul.
Ze zijn allemaal naar de tour aan t kijken,...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 07:24   #42
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Wat een anticlimax, zeg.
Ik rekende op zo'n leuke lange "catfight", maar dan tussen venten.
Dat doen venten niet...de échte toch niet..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 08:17   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dat doen venten niet...de échte toch niet..
Nee, boenk en gedaan en daarna een pint pakken he, ...
Oud 5 juli 2010, 10:28   #44
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=AVxxLqOHyTo

Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 10:57   #45
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Terwijl overal ter wereld échte sportmanifestaties bezig zijn, begint vandaag de Tour de France ineens weer met veel poeha om aandacht te zeuren. Waarom stoppen ze niet gewoon met dat wielrennen? Wie heeft daar nu nog belangstelling voor?

Het is een bezigheidstherapie die van geheime afspraken en commercie aan elkaar hangt en waarbij degene met de beste apotheker wint. Sport kun je het niet noemen maar wat dan wél? Maar het neemt wel de aandacht van échte sporten weg.
Mijn jaarlijks hoogtepunt. Hier kijk ik telkens weer naar uit. Sport in haar zuiverste vorm. En een laboratorium voor nieuwe medicijnen! Heroïek in de bergen! Nagelbijtende spanning in de sprints! Michel Wuyts (overigens: dat ze Renaat Schotte aub gewoon de statistiekjes laten intikken voor sporza.be en hem van achter de microfoon weghouden!). Het secondenspel. De praat vooraf, de praat achteraf. Demarrages van de sterken, de wanhoop van de gelosten.

Je kan dit inderdaad geen sport noemen, maar Sport, met een hoofdletter.
Oud 5 juli 2010, 10:58   #46
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
LOL
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 11:09   #47
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat u dit niet leuk vindt, Everytime.

Wij kennen Gerard Holtz als een sympathiek en ervaren televisieverslaggever, en hij had dit – sprekend over Putte – ongetwijfeld als een onschuldig grappige woordspeling bedoeld, denkend aan wat zich recent bij les Bleus afspeelde. Bovendien ging het om een rechtstreekse uitzending, waarbij een commentator uiteraard niet de tijd heeft om uitgebreid te overwegen hoe wat hij zegt totaal anders kan overkomen dan de bedoeling is.

Wat niet belet dat zijn “grapje” volstrekt ongepast en onaanvaardbaar was.

Zowat meteen na zijn uitspraak drong dit besef door bij Holtz. Hij nam via de “retour” (in technische termen “monitor talkback” geheten, dus een terugspreeklijn die de TV-kijkers niet kunnen horen) diverse keren contact met de realisator om zich er van te verzekeren dat hij op het einde van de uitzending publiek op antenne zijn excuses zou kunnen aanbieden voor deze misplaatste en beledigende “grap”, wat overigens is gebeurd.

Niettemin is Holtz’ totaal misplaatste woordspeling een onvergeeflijke fout, en is het door hem gezegde iets waar in Frankrijk niemand achter staat. Dat sommige Belgische Franstaligen in deze ontoelaatbare gaffe een reden zouden zien om zich te verkneukelen zou ik bijzonder verwerpelijk vinden. Ik hoop dat u die mening deelt.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 5 juli 2010 om 11:11.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 11:17   #48
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Alé, dat is toch grappig
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 11:25   #49
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Mijn jaarlijks hoogtepunt. Hier kijk ik telkens weer naar uit. Sport in haar zuiverste vorm. En een laboratorium voor nieuwe medicijnen! Heroïek in de bergen! Nagelbijtende spanning in de sprints! Michel Wuyts (overigens: dat ze Renaat Schotte aub gewoon de statistiekjes laten intikken voor sporza.be en hem van achter de microfoon weghouden!). Het secondenspel. De praat vooraf, de praat achteraf. Demarrages van de sterken, de wanhoop van de gelosten.

Je kan dit inderdaad geen sport noemen, maar Sport, met een hoofdletter.

Eventjes de rit uitrijden met een verschoven sleutelbeen, een gebroken borstbeen en een gebroken rib. De heren voetballers worden al vervangen als ze hun pink verstuikt hebben...
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 11:27   #50
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht

Wij kennen Gerard Holtz als een sympathiek en ervaren televisieverslaggever, en hij had dit – sprekend over Putte – ongetwijfeld als een onschuldig grappige woordspeling bedoeld, denkend aan wat zich recent bij les Bleus afspeelde. Bovendien ging het om een rechtstreekse uitzending, waarbij een commentator uiteraard niet de tijd heeft om uitgebreid te overwegen hoe wat hij zegt totaal anders kan overkomen dan de bedoeling is.

Zowat meteen na zijn uitspraak drong dit besef door bij Holtz. Hij nam via de “retour” (in technische termen “monitor talkback” geheten, dus een terugspreeklijn die de TV-kijkers niet kunnen horen) diverse keren contact met de realisator om zich er van te verzekeren dat hij op het einde van de uitzending publiek op antenne zijn excuses zou kunnen aanbieden voor deze misplaatste en beledigende “grap”, wat overigens is gebeurd.

Niettemin is Holtz’ totaal misplaatste woordspeling een onvergeeflijke fout, en is het door hem gezegde iets waar in Frankrijk niemand achter staat. Dat sommige Belgische Franstaligen in deze ontoelaatbare gaffe een reden zouden zien om zich te verkneukelen zou ik bijzonder verwerpelijk vinden. Ik hoop dat u die mening deelt.

Wat er verwerpelijk aan is, snap ik echt niet. Het is gewoon een leuke woordspeling en een mooie steek onder water naar de kleine kindjes van het franse voetbal.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 11:39   #51
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Eventjes de rit uitrijden met een verschoven sleutelbeen, een gebroken borstbeen en een gebroken rib. De heren voetballers worden al vervangen als ze hun pink verstuikt hebben...
Er valt dan ook hoegenaamd niets te winnen met kleinzierig of gefaked gedrag in de wielrennerij..
Oud 5 juli 2010, 11:45   #52
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De meeste Fransen zien het net als ik gewoon als een "flauwe grap", even grappig als uw "Dos Cervezas-liedje" in Vlaanderen. Ik ga zeer regelmatig op Franse forums en de meeste Fransen nemen het gewoon als een "flauwe grap".
Natuurlijk zal men altijd zeveraars vinden net als overal maar de meesten nemen het gewoon als een grap. Het is gewoon een "flauwe grap" net als andere "flauwe grappen" bestaan. Wie heeft nooit "flauwe grappen" gemaakt?
En denk vooral niet dat ze alleen met Vlaanderen lachen, met hun eigen land lachen ze ook. Er is een dorp in Zuid- Frankrijk dat Montcuq heeft (men zegt [Moncu]), de Franse acteur Daniel Prévost had er een sketch van gemaakt in dit dorp zelf in de jaren 70 :
http://www.youtube.com/watch?v=iX9SPTSY1iU

Het feit dat sommigen dit "flauwe grap" als misverplaatst en beledigend beschouwen, maakt bang : Is het nu verboden te lachen? Kan men nu geen grapjes meer maken zelfs als ze flauw zijn? U bent verstandig en u zegt het zelf : het was bedoeld als een onschuldige grappige woordspeling. Meer niets. Lachen is gezond!
Oud 5 juli 2010, 12:10   #53
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja die mannen steken dan wel vol van allerhande doping bazaar, maar ge moet het toch maar doen...

Dan hebt ge meer als een beetje karakter in uw lijf als ge zo blijft doorgaan.

euh heren voetballers,... da zijn madammen he, mannen lopen niet rond met zo een belachelijke sjakosjh.
Oud 5 juli 2010, 12:12   #54
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat er verwerpelijk aan is, snap ik echt niet. Het is gewoon een leuke woordspeling en een mooie steek onder water naar de kleine kindjes van het franse voetbal.
Dien drapeua francois op het atomium was veel verwerpelijker, den belg die daar toelating voog gegeven hebben moesten ze met nen te langen bungee rekker van den bovensten bol smijten.

dat ze hun drapeua maar aan hun eigen monumenten gaan hangen ipv een beetje de kolonisator te gaan uithangen, het is al erg genoeg dat er zo een belgisch vod aan hangt.
Oud 5 juli 2010, 12:15   #55
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

euh heren voetballers,... da zijn madammen he, mannen lopen niet rond met zo een belachelijke sjakosjh.

tuttut..modebewuste metrosexuele mannen..
Oud 5 juli 2010, 12:16   #56
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
De meeste Fransen zien het net als ik gewoon als een "flauwe grap", even grappig als uw "Dos Cervezas-liedje" in Vlaanderen. Ik ga zeer regelmatig op Franse forums en de meeste Fransen nemen het gewoon als een "flauwe grap".
Natuurlijk zal men altijd zeveraars vinden net als overal maar de meesten nemen het gewoon als een grap. Het is gewoon een "flauwe grap" net als andere "flauwe grappen" bestaan. Wie heeft nooit "flauwe grappen" gemaakt?
En denk vooral niet dat ze alleen met Vlaanderen lachen, met hun eigen land lachen ze ook. Er is een dorp in Zuid- Frankrijk dat Montcuq heeft (men zegt [Moncu]), de Franse acteur Daniel Prévost had er een sketch van gemaakt in dit dorp zelf in de jaren 70 :
http://www.youtube.com/watch?v=iX9SPTSY1iU

Het feit dat sommigen dit "flauwe grap" als misverplaatst en beledigend beschouwen, maakt bang : Is het nu verboden te lachen? Kan men nu geen grapjes meer maken zelfs als ze flauw zijn? U bent verstandig en u zegt het zelf : het was bedoeld als een onschuldige grappige woordspeling. Meer niets. Lachen is gezond!
Dat Holtz zelf het absoluut nodig vond om publiekelijk zijn excuses aan te bieden toont wel aan dat hij deze ondoordachte woordspeling ook zelf als net iets méér dan een eenvoudige « flauwe grap » beschouwde. Het was gewoonweg een totaal misplaatste en ontoelaatbare misser.

Dat er op zich geen drama moet van gemaakt worden, is evenwel ook juist.

Lachen is inderdaad gezond, Everytime. Ik ben zowat de laatste mens op aarde die daarvan overtuigd dient te worden. Maar ikzelf heb niet de gewoonte te lachen met platte beledigingen, ook niet als ze niet als dusdanig werden bedoeld. Voor degenen die dat wél leuk vinden geldt voor mij in het beste geval : “ieder diertje zijn pleziertje”.

Terloops kan ik u met genoegen melden dat er niet zoiets bestaat als mijn Dos Cervezas liedje in Vlaanderen”. Vermits ik geen enkele kennis heb van populaire lawaaimakerijen van die aard, en al zeker niet van deze in Vlaanderen of België in het algemeen, heb ik voornoemd muzikaal (nou ja) geval bij deze gelegenheid even opgezocht via Google. Bon, laat ik daar maar geen commentaar op geven, maar als dit een hit zou blijken te zijn in Vlaanderen moet ik wel dringend mijn kennelijk al te hoogschattende visie op een paar dingetjes inzake Vlaanderen herzien.
Oud 5 juli 2010, 14:04   #57
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat Holtz zelf het absoluut nodig vond om publiekelijk zijn excuses aan te bieden toont wel aan dat hij deze ondoordachte woordspeling ook zelf als net iets méér dan een eenvoudige « flauwe grap » beschouwde. Het was gewoonweg een totaal misplaatste en ontoelaatbare misser.

Dat er op zich geen drama moet van gemaakt worden, is evenwel ook juist.

Lachen is inderdaad gezond, Everytime. Ik ben zowat de laatste mens op aarde die daarvan overtuigd dient te worden. Maar ikzelf heb niet de gewoonte te lachen met platte beledigingen, ook niet als ze niet als dusdanig werden bedoeld. Voor degenen die dat wél leuk vinden geldt voor mij in het beste geval : “ieder diertje zijn pleziertje”.

Terloops kan ik u met genoegen melden dat er niet zoiets bestaat als mijn Dos Cervezas liedje in Vlaanderen”. Vermits ik geen enkele kennis heb van populaire lawaaimakerijen van die aard, en al zeker niet van deze in Vlaanderen of België in het algemeen, heb ik voornoemd muzikaal (nou ja) geval bij deze gelegenheid even opgezocht via Google. Bon, laat ik daar maar geen commentaar op geven, maar als dit een hit zou blijken te zijn in Vlaanderen moet ik wel dringend mijn kennelijk al te hoogschattende visie op een paar dingetjes inzake Vlaanderen herzien.
http://www.ultratop.be/nl/weekchart.asp?cat=s
Oud 5 juli 2010, 15:49   #58
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dank, mijnheer Everytime. Ik heb één en ander eens (erg) vluchtig bekeken en beluisterd.
Kunt u het mij vergeven als ik verkies geen commentaar te geven ? Ernstige commentaar geven op zoiets is voor mij immers onmogelijk, dus ik zou er een grapje over moeten maken, maar vrees daarbij een gelijkaardige stomme fout te begaan als deze van Gérard Holtz.....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be