![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kan dit inderdaad geen sport noemen, maar Sport, met een hoofdletter.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wij kennen Gerard Holtz als een sympathiek en ervaren televisieverslaggever, en hij had dit – sprekend over Putte – ongetwijfeld als een onschuldig grappige woordspeling bedoeld, denkend aan wat zich recent bij les Bleus afspeelde. Bovendien ging het om een rechtstreekse uitzending, waarbij een commentator uiteraard niet de tijd heeft om uitgebreid te overwegen hoe wat hij zegt totaal anders kan overkomen dan de bedoeling is. Wat niet belet dat zijn “grapje” volstrekt ongepast en onaanvaardbaar was. Zowat meteen na zijn uitspraak drong dit besef door bij Holtz. Hij nam via de “retour” (in technische termen “monitor talkback” geheten, dus een terugspreeklijn die de TV-kijkers niet kunnen horen) diverse keren contact met de realisator om zich er van te verzekeren dat hij op het einde van de uitzending publiek op antenne zijn excuses zou kunnen aanbieden voor deze misplaatste en beledigende “grap”, wat overigens is gebeurd. Niettemin is Holtz’ totaal misplaatste woordspeling een onvergeeflijke fout, en is het door hem gezegde iets waar in Frankrijk niemand achter staat. Dat sommige Belgische Franstaligen in deze ontoelaatbare gaffe een reden zouden zien om zich te verkneukelen zou ik bijzonder verwerpelijk vinden. Ik hoop dat u die mening deelt. Laatst gewijzigd door Gwylan : 5 juli 2010 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alé, dat is toch grappig
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eventjes de rit uitrijden met een verschoven sleutelbeen, een gebroken borstbeen en een gebroken rib. De heren voetballers worden al vervangen als ze hun pink verstuikt hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er verwerpelijk aan is, snap ik echt niet. Het is gewoon een leuke woordspeling en een mooie steek onder water naar de kleine kindjes van het franse voetbal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zal men altijd zeveraars vinden net als overal maar de meesten nemen het gewoon als een grap. Het is gewoon een "flauwe grap" net als andere "flauwe grappen" bestaan. Wie heeft nooit "flauwe grappen" gemaakt? En denk vooral niet dat ze alleen met Vlaanderen lachen, met hun eigen land lachen ze ook. Er is een dorp in Zuid- Frankrijk dat Montcuq heeft (men zegt [Moncu]), de Franse acteur Daniel Prévost had er een sketch van gemaakt in dit dorp zelf in de jaren 70 : http://www.youtube.com/watch?v=iX9SPTSY1iU Het feit dat sommigen dit "flauwe grap" als misverplaatst en beledigend beschouwen, maakt bang : Is het nu verboden te lachen? Kan men nu geen grapjes meer maken zelfs als ze flauw zijn? U bent verstandig en u zegt het zelf : het was bedoeld als een onschuldige grappige woordspeling. Meer niets. Lachen is gezond! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan hebt ge meer als een beetje karakter in uw lijf als ge zo blijft doorgaan. euh heren voetballers,... da zijn madammen he, mannen lopen niet rond met zo een belachelijke sjakosjh. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat ze hun drapeua maar aan hun eigen monumenten gaan hangen ipv een beetje de kolonisator te gaan uithangen, het is al erg genoeg dat er zo een belgisch vod aan hangt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat er op zich geen drama moet van gemaakt worden, is evenwel ook juist. Lachen is inderdaad gezond, Everytime. Ik ben zowat de laatste mens op aarde die daarvan overtuigd dient te worden. Maar ikzelf heb niet de gewoonte te lachen met platte beledigingen, ook niet als ze niet als dusdanig werden bedoeld. Voor degenen die dat wél leuk vinden geldt voor mij in het beste geval : “ieder diertje zijn pleziertje”. Terloops kan ik u met genoegen melden dat er niet zoiets bestaat als “mijn Dos Cervezas liedje in Vlaanderen”. Vermits ik geen enkele kennis heb van populaire lawaaimakerijen van die aard, en al zeker niet van deze in Vlaanderen of België in het algemeen, heb ik voornoemd muzikaal (nou ja) geval bij deze gelegenheid even opgezocht via Google. Bon, laat ik daar maar geen commentaar op geven, maar als dit een hit zou blijken te zijn in Vlaanderen moet ik wel dringend mijn kennelijk al te hoogschattende visie op een paar dingetjes inzake Vlaanderen herzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kunt u het mij vergeven als ik verkies geen commentaar te geven ? Ernstige commentaar geven op zoiets is voor mij immers onmogelijk, dus ik zou er een grapje over moeten maken, maar vrees daarbij een gelijkaardige stomme fout te begaan als deze van Gérard Holtz..... |
|
![]() |
![]() |