![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De klantvriendelijkheid van de Lijn in Antwerpen stad is gewoon verschrikkelijk. Ik heb er een jaar gebruik van gemaakt, en kan helaas niet 1 positief element herinneren over hun klantenbediening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de lijnkaart (meerrittenkaart) is eeuwig geldig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ticket op de bus zelf kost meer (de lijnkaart trouwens ook). Je bent als klant sowieso afgezopen dus als je daar aan een halte staat waar nergens staat aangegeven waar je tickets kan kopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alleen, daar kruipt veel tijd en administratie in, en veel chauffeurs zullen doen alsof hun neus bloedt. Bron? Een praatzieke lijnchauffeur uit het Brugse (ja, ik ken hem).
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens, vraagje. Ik rij niet veel met de lijn, een paar keer per jaar. Als ik een kaartje koop moet ik kiezen tussen één of twee zones. Nergens vind ik echter een aanduiding waar die zones liggen. Zelfs als ik een traject laat uitrekenen wordt er niet bijgezegd of dit één of twee zones ver reikt.
Ik koop dus altijd maar één zone, maar ben ik nu zo stekeblind dat ik dat nergens terugvind op hun site of is dat een staatsgeheim van de lijn ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is inderdaad nergens aangegeven. Je moet dat maar raden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 8 juli 2010 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() Diegene die regelmatig de bus moeten of willen nemen weten wel waar ze hun tickets moeten of kunnen kopen lijkt me.
De verantwoordelijkheid van inlichten van de reizigers ligt uiteraard in de eerste plaats bij De Lijn, daar is geen weg naast uiteraard en als ze ergens tekort schieten ja dan moet dat opgelost worden door hun. Als klant heb je tenslotte ook zelf een klein beetje de plicht om je op voorhand in te lichten. Maar het probleem is niet zozeer de klantvriendelijkheid van De Lijn hoor die is doorgaans goed genoeg. De onvriendelijkheid en onredelijkheid van de reizigers is een heel paar andere mouwen daarentegen! Dat is eerder een groter probleem dan de gebreken van De Lijn en hun medewerkers.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tenslotte; even een belletje, mailtje of brief naar de lijnwinkel of een bezoekje eraan voor de nodige infofolders of uw ogen/oren eens opentrekken in een krantenwinkel, grootwarenhuis, cafe,... doet ook al veel ![]()
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het prodatasysteem dateert van 1993 en is dus sterk verouderd. Er kan ook niet zoveel in geprogrammeerd worden. Als men al een nieuwe 'speciale code' moet programmeren is het soms al moeilijk om dat er in te krijgen (onder speciale codes zitten de speciale biljetten als: "ga met de bus naar evenement X en ga daar gratis binnen") Koop dan een nieuw prodatasysteem dat hetzelfde werk als het hedendaagse maar waar meer opdrachten in kunnen. => gaat niet: Firma die die dingen bouwde is al jaren faillet. Zo heeft men ook van die toestellen te weinig. Wanneer een oude bus uit dienst gaat wordt alle ontwaardingsapparatuur er af gehaald en in de nieuwe voertuigen gestoken omdat er te kort zijn. Een jaar of 2 geleden heeft een externe firma in opdracht van De Lijn wel enkele prodatatoestellen nagebouwd. Maar dat mocht dan weer niet kwa wetgeving. ![]() Binnen een jaar of 2 moet een nieuw systeem het huidige vervangen. Het zal te vergelijken zijn met het MOBIB-systeem in de Brusselse metro. Laatst gewijzigd door bgf324 : 16 juli 2010 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schreef: "Voor de rest is het inderdaad kleine moeite vandaag om te weten te komen waar in je eigen buurt je rittenkaarten kan kopen." "In je eigen buurt" dus. Tenzij je dagelijks verhuist is het inderdaad een kleine moeite om dat eens via het Internet op de website van De Lijn op te zoeken. Het is prima dat de mondige burger de grote bedrijven, en al zeker de monopolies waar hij als belastingsbetaler willens nillens mee voor betaalt, ter verantwoording roept. Diezelfde mondige burger mag echter ook zelf een heel klein beetje verantwoordelijkheid opnemen. En daarvoor moet je in dit geval heus niet op straat rondlopen met een laptop mét draadloze verbinding.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 16 juli 2010 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Bobo ni betalen, bobo abonnement
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of had ze maar juist 1,60 € bij ofzo? Wie loopt er nu zonder geld op straat trouwens?
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() gewoon nen betaalterminal op den tram (waar ge met uw bankkaart uw kaartje koopt zonder de chauffeur 'lastig te vallen' dus aan 1€60) is dat teveel gevraagd mss ????
Laatst gewijzigd door Anna List : 16 juli 2010 om 15:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heel dikwijls zelfs nu ik werkloos ben. En daarom koop ik eens in het jaar een omni-pass, geen gesukkel met ticketjes, vlug op de bus en veel goedkoper!
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straks horen we weer hoeveel de belastingbetaler mag bijbetalen voor dat gedoe waarschijnlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |