Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2004, 22:21   #41
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Lieden die tot 100 euro per persoon kunnen betalen voor een 'overtocht' zijn noch asielzoekers, noch vluchtelingen. Het zijn avonturiers.
DING DONG! ?
Oud 19 mei 2004, 22:23   #42
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Lieden die tot 100 euro per persoon kunnen betalen voor een 'overtocht' zijn noch asielzoekers, noch vluchtelingen. Het zijn avonturiers.
DING DONG! ?
Euro gevallen?????????????
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 22:27   #43
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
quote="thePiano"
Als voorzitter/stichter van een migrantenorganisatie heb ik een redelijk zwak voor die materie, Fernand ook maar die is wat zwak in zijn hoofd, met die kogel die er nog in zit.

Wat die advocatenbandieterijen betreft heb je alvast gelijk. Die zijn van de asielkwestie, naast sociaal werkers, dokters en apothekers, de grootste geldsjoemelaars en aftruggelaars die er bestaan. Daar kan ik zelf ook een boek over volschrijven
Natuurlijk zijn er ook van die VZW, die de mensen een valse hoop voorschotelen.
Die arme sukkelaars spenderen dan hun laatste EURO tjes om de voorzitter van de VZW toch goed te stemmen.
En hoe doen die sukkelaarkes dat?
Wel met feestjes te geven waar de voorzitter van de VZW zich eens goed kan uitleven.
Oud 19 mei 2004, 22:29   #44
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
quote="thePiano"
Als voorzitter/stichter van een migrantenorganisatie heb ik een redelijk zwak voor die materie, Fernand ook maar die is wat zwak in zijn hoofd, met die kogel die er nog in zit.

Wat die advocatenbandieterijen betreft heb je alvast gelijk. Die zijn van de asielkwestie, naast sociaal werkers, dokters en apothekers, de grootste geldsjoemelaars en aftruggelaars die er bestaan. Daar kan ik zelf ook een boek over volschrijven
Die arme sukkelaars spenderen dan hun laatste EURO tjes om de voorzitter van de VZW toch goed te stemmen.
Wel met feestjes te geven waar de voorzitter van de VZW zich eens goed kan uitleven.
Ha ja? Noem er zo eens eentje, dat jobbeke zou ik ook wel willen hebben
Oud 19 mei 2004, 22:52   #45
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als ik mij nog goed herinner, zonder dat die kogel verschuifd, heeft U hier over een dik jaar daarmee nog opgeschept hoe gezellig , en hoe dankbaar die DANKBARE, Georgische mensen wel waren. Er ware zelfs foto' s bij. Denk maar na!
Oud 19 mei 2004, 22:53   #46
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
En het heeft nog op Uw website gestaan. De "dankbaarheid" van Uw "beschermelingen"!
Oud 20 mei 2004, 03:51   #47
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat die advocatenbandieterijen betreft heb je alvast gelijk. Die zijn van de asielkwestie, naast sociaal werkers, dokters en apothekers, de grootste geldsjoemelaars en aftruggelaars die er bestaan.
Tuurlijk,ze moesten ze afschieten!
Al die smerige intelectuelen die moedwillig NEE zeggen tegen de PC bullshit.......en dan nog het lef hebben om voor zichzelf te denken!Hoe durven ze????
Stalin die wist tenminste hoe je dat tuig moest aanpakken.......

En je moet er vooral niet op letten dat bvb een arts zowat tien jaar moet studeren en daarna ongelooflijk veel inspanningen moet leveren om een levenlang bijscholing te volgen,allemaal om zieken te kunnen helpen.
Want Mengele was een arts,dus alle artsen zijn fout.........logisch toch?
Oud 20 mei 2004, 09:00   #48
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Citaat:
Wat die advocatenbandieterijen betreft heb je alvast gelijk. Die zijn van de asielkwestie, naast sociaal werkers, dokters en apothekers, de grootste geldsjoemelaars en aftruggelaars die er bestaan.
Tuurlijk,ze moesten ze afschieten!
Al die smerige intelectuelen die moedwillig NEE zeggen tegen de PC bullshit.......en dan nog het lef hebben om voor zichzelf te denken!Hoe durven ze????
Stalin die wist tenminste hoe je dat tuig moest aanpakken.......

En je moet er vooral niet op letten dat bvb een arts zowat tien jaar moet studeren en daarna ongelooflijk veel inspanningen moet leveren om een levenlang bijscholing te volgen,allemaal om zieken te kunnen helpen.
Want Mengele was een arts,dus alle artsen zijn fout.........logisch toch?
De hoofkaders van de nazipartij waren hoofdzakelijk opgevuld met docters en advocaten. As men België daarbij vergelijkt, zitten we indezelfde situatie. Toch iets om over na te denken hé8
Oud 20 mei 2004, 12:06   #49
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
So what... Gaat er iemand mij soms tegenhouden wannneer ik van plan ben om in de VS of in Brazilië een nieuw leven wil opbouwen... Niemand heeft daar het recht toe! Deze wereld is van alle Aardbewoners... en er staat nergens in de grondwet dat hier enkel belgen zomaar mogen binnenkomen...
Volgens de rechten van de mens geldt:

Artikel 2
1. Een ieder heeft aanspraak op alle rechten en vrijheden, in deze Verkaring opgesomd, zonder enig onderscheid van welke aard ook, zoals ras, kleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, eigendom, geboorte of andere status.

Dus in wezen kan men niemand in een land wijgeren als men iemand anders zou binnenlaten... Dus wil dat zeggen, als Bill gates het recht heft om hier te komen mag elke guatemalees dat ook!

Artikel 9

Niemand zal onderworpen worden aan willekeurige arrestatie, detentie of verbanning.

Bovendien zijn alle uitwijzingen blijkbaar ook verboden... niet?

Ik klaag de Vlaamse en Belgische staat hierbij aan wegens Misdaden tegen de Universele Rechten van de Mens!!!
Oud 20 mei 2004, 12:42   #50
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Citaat:
So what... Gaat er iemand mij soms tegenhouden wannneer ik van plan ben om in de VS of in Brazilië een nieuw leven wil opbouwen... Niemand heeft daar het recht toe! Deze wereld is van alle Aardbewoners... en er staat nergens in de grondwet dat hier enkel belgen zomaar mogen binnenkomen...
Volgens de rechten van de mens geldt:

Artikel 2
1. Een ieder heeft aanspraak op alle rechten en vrijheden, in deze Verkaring opgesomd, zonder enig onderscheid van welke aard ook, zoals ras, kleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, eigendom, geboorte of andere status.

Dus in wezen kan men niemand in een land wijgeren als men iemand anders zou binnenlaten... Dus wil dat zeggen, als Bill gates het recht heft om hier te komen mag elke guatemalees dat ook!

Artikel 9

Niemand zal onderworpen worden aan willekeurige arrestatie, detentie of verbanning.

Bovendien zijn alle uitwijzingen blijkbaar ook verboden... niet?

Ik klaag de Vlaamse en Belgische staat hierbij aan wegens Misdaden tegen de Universele Rechten van de Mens!!!
Daarom wil dat nog niet zeggen dat WIJ die mens die naar hier wil komen moeten onderhouden.
Zie maar dat U Amerika binnenkomt om te blijven wonen. U zal eerst moeten bewijzen dat U werk hebt alvorens er in te komen. Of dat U over voldoende poen beschikt om in Uw levensonderhoud te voorzien.
Waarom kan ik niet naar maroko gaan, en door hen onderhouden worden.
Ik zou best wel willen zulle.
Prachtig land! mooi weer.
Maar ze laten er mij maar in met een visum, en met deviezen.
Oud 21 mei 2004, 07:36   #51
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Onzin. Net op het moment dat het asielcijfer het laagste is sinds dat de CVP (CD&V) aan de macht was, begint men nu te jammeren over teveel asielzoekers. In 1999 waren het er inderdaad bijna 50.000, nu amper een vierde van dat. Bovendien worden ze sinds het 'LiFo'-systeem van kracht werd, sneller uitgeprocedeerd en uitgezet.

Ik denk dat je de titel moet aanpassen aan de ware boodschap die achter dit artikel zit: Twee op de drie vindt dat hier teveel allochtonen zijn. De xenofobie drijft weer boven.

Het is gewoon een gevolg. Wanneer je hier decennia lang vreemdelingen binnenlaat zonder rekening te houden met de problemen welke deze massale instroom vormt en wanneer je die gasten ook nog verwent en knuffelt zonder rekening te houden met de terechte klachten van de autochtone bevolking dan creëer je zelf een anti-allochtonenklimaat. En dan heb ik het nog niet eens over de arrogantie van die allochtonen zelf.
Als jij het verlenen van gelijke rechten en plichten aan burgers van vreemde origine, verwennen en knuffelen wenst te noemen, ga je gang. Wie ben ik om jouw onweerstaanbare drang om mensen te discrimineren op basis van etnisch voorkomen of origine af te BLOKken?
Oud 21 mei 2004, 07:41   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij het verlenen van gelijke rechten en plichten aan burgers van vreemde origine, verwennen en knuffelen wenst te noemen, ga je gang.
Op geen enkele manier is het discriminerend of ingaand tegen het bestaand internationaal recht om personen die in een land verblijven waarvan de nationaliteit niet bezitten niet alle rechten toe te kennen als de ingezetenen van het land.

Daarenboven is een staat nog altijd volledig soeverein in het toekennen van de nationaliteit aan niet-burger, maar ook in het weigeren en intrekken ervan.

Jaren lang heeft men hier een instroom economische vluchtelingen alsook allerlei mensen van twijfelachtige achtergrond binnengelaten, zonder zich af te vragen of dit wel wenselijk, noodzakelijk en/of passend was.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 07:57   #53
zarathustra
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Als jij het verlenen van gelijke rechten en plichten aan burgers van vreemde origine, verwennen en knuffelen wenst te noemen, ga je gang. Wie ben ik om jouw onweerstaanbare drang om mensen te discrimineren op basis van etnisch voorkomen of origine af te BLOKken?

dus het feit dat pakweg jan ullrich niet voor de beglsiche nationale wielerploeg mag uitkomen is eigenlijk racisme en discriminatie omdat hij niet dezelfde rechten heeft als een belg.

Oud 21 mei 2004, 17:43   #54
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij het verlenen van gelijke rechten en plichten aan burgers van vreemde origine, verwennen en knuffelen wenst te noemen, ga je gang.
Rechten hebben ze gekregen,maar of ze de plichten hebben aanvaard?????

Ze hebben het recht om hen mening te uiten,maar niet de plicht om "De weg van de Moslim" acherwege te laten........dat is geen recht meer,het is rechtmisbruik"

Wie ben ik om jouw
Citaat:
onweerstaanbare drang
om mensen te discrimineren op basis van etnisch voorkomen of origine af te BLOKken?

Als het een "onweerstaanbare drang" was,dan mag je het hem zelfs niet kwalijk nemen......
Maar mischien kan je je eens afvragen wat die dwang heeft geïnduceerd.....

En ja,natuurlijk:de (niet erg ) bedekte verwijzing naat het VB;
Lees:"je bent het niet met thepiano eens,dus ben je een fascist."

Wel:als het VB een misdadige organisatie is (juist piano?),dan heb je net iemand banden met een misdadige organisatie aangesmeerd.
dat is dus de nieuwe vorm van "vrijheid" die we van links mogen hebben.
Erg tolerant hoor.......zolang je niet voor hezelf wilt denken!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be