Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2004, 18:24   #41
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Ge zijt er precies nog trots op ook. Och ja, ik troost mij met de gedachte dat ik hier nog een pak langer ga rondlopen dan gij. Spijtig genoeg zal mijn generatie de stinkende zooi van die van u mogen opkuisen. Maar dat neem ik er wel bij.

En alweer antwoord je niet op mijn vragen. Ik begin te denken dat je het gewoon niet kan. Maar als ge gewoon graag post moogt ge dat hoor manneke.
Idioter kan werkelijk niet.
Ik, meisje, behoor tot die generatie, die het land heeft opgebouwd. De generatie die het mogelijk gemaakt heeft dat jij kunt studeren, dat jij sociale voorzieningen hebt, zelfs zonder te werken, dat er welvaart is in dit land.
Welvaart, idiootje, die jij en je vriendjes entoesiast aan het afbreken zijn.
Hopelijk komt er na u weer een opbouwgeneratie, die het puin ruimt dat jij en je onnozelaars aan het maken zijn.

Uw arrogantie is inderdaad omgekeerd evenredig met uw intelligentie.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 18:37   #42
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Toch wel, elke ochtend in de badkamerspiegel. Kijk maar.

Citaat:
Ik, meisje, behoor tot die generatie, die het land heeft opgebouwd. De generatie die het mogelijk gemaakt heeft dat jij kunt studeren, dat jij sociale voorzieningen hebt, zelfs zonder te werken, dat er welvaart is in dit land.
Hopelijk komt er na u weer een opbouwgeneratie, die het puin ruimt dat jij en je onnozelaars aan het maken zijn.
Pardon??? Lees misschien boven in die lange post van mij wat uw generatie ondermeer heeft uitgevogeld. Dat is toch de generatie waar u op doelt?

Welvaart?? Steek uw welvaart in uw hol kerel, het stikt hier van onverdraagzaamheid en egoisme, van scheldpartijen en mensen gelijk gij die vinden dat we dankbaar moeten zijn voor al hetgeen jullie hebben verkloot. Typisch gedrag: eerst 50 jaar den boertigen kapitalist uithangen en dan de vinger wijzen naar anderen als uw kleinburgerlijke plannetjes helemaal niet zo briljant blijken. En dan maar beginnen schelden om niet op iemands vragen te moeten antwoorden. Met mensen gelijk gij zou een partij die pensioenen wil verbieden enorm groot kunnen worden, gezien iedereen zo graag veralgemeent: "Minder Dorus, meer Vlaanderen".

Citaat:
Inderdaad. Mijn arrogantie is vrij klein, toch 1 ding dat u goed gezien heeft
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 23:35   #43
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Oud 21 mei 2004, 09:34   #44
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het gevolg van de immigratiestop van 1974 is dat de gemeenschappen van gastarbeiders-migranten evolueren tot zich inburgerende etnische minderheden.
Jawel, beste mensen, wij hebben het zelf reusachtig verkeerd ingeschat. En nu zijn we met alles waar we ons de laatste 60 jaar mee hebben volgevreten onze eigenste broek aan het volschijten.

Op een gegeven moment gaat het wat minder en dan moeten we ALLEMAAL de riem aanhalen, en het niet proberen het afschuiven op mensen die er ineens "niet meer bijhoren" omdat het effe niet zo uitkomt. Duidelijk genoeg zo?
1. Die gastarbeiders hebben zich NIET ingeburgerd.
2. De huidige problemen zijn er door:
2.1 recente nieuwkomers illegaal of niet,
2.2 de 3de generatie, die het vertikt te integreren en een eigen 'thuisland' wil veroveren ten koste van de autochtone beolking.

Beetje nadenken helpt!
Inderdaad, het zou een beetje helpen indien nou nou eens zou nadenken.

Wat een lachtertje : "gastarbeiders-migranten evolueren tot zich inburgerende etnische minderheden".
Laat die 'ingeburgerde' maar weg : de geschiedenis en de dagelijkse actualiteit wijzen uit dat daar niks van aan is..
En de 'gastarbeiders' ook. Daarvan kwamen er een kleine 50.000 in de jaren zestig. Wat in hun zog volgde, waren geen kandidaat arbeiders, maar kandidaat welvaartsparasieten.Elke asielzoeker is hier in de eerste plaats omdat hij hetzij rechtstreeks via enkele voorgangers-familieleden, hetzij via mensenhandelaars weet wat hier moeiteloos te verkrijgen is : een inkomen zonder dat je er een knots hoeft voor te doen, sociale huisvesting, kindergeld, gratis medische bijstand etc, allemaal zaken die in hun eigen land niet te beschikking staan.
De asielzoeker komt hier echt niet omwille van de 'multiculturele verrijking' die het landje hen biedt. Dat is overigens een term of begrip dat in hun talen niet eens bestaat.
Herinner u trouwens ook de beelden van de kolonnes asielzoekers die in het Centrum van Brussel kampeerden toen aangekondigd werd dat ze vanaf 1/1/2001 geen financiële bijstand meer zouden ontvangen, maar nog louter zouden opgevangen worden in asielcentra. Nee, ze stonden niet aan te schuiven om de kans op een multculturele ervaring te zullen missen ...

Twee op drie Belgen vinden dat er te veel asielzoekers zijn. De overlast begint ook in de portefeuille door te wegen. De kosten-baten analyse van de massale kolonisatie door vreemdelingen van onze SZ tilt naar 't negatief, net zoals de kosten-baten analyse van de vreemdelingeninstroom eigenlijk op elk maatschappelijk vlak naar 't negatief tilt.
Alleen mag de autochtoon volgens de politiek correctelingen (die nooit in eigen portemonnee tasten, maar de lasten zo graag op anderen afschuiven, op de 'gemeenschap') niet denken in termen van een kosten/baten analyse als het asielzoekers betreft.
Hoe racistisch, want de asielzoeker die mag dat wel, die denkt overigens enkel in die termen.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 10:25   #45
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Gasten, ik ga het gewoon even heeeeeeel simpel stellen want op deze manier komen we er echt niet uit.

1. ik zeg NIET dat er GEEN integratieprobleem is.
2. ik zeg NIET dat er GEEN financieel probleem daaraan vasthangt.
3. ik zeg NIET dat asielzoekers zich hier CULTUREEL komen verrijken.

Wat ik WEL zeg is dat het niet UITSLUITEND de schuld is van die mensen dat ze hier zitten en hier een beetje lastig in te passen zijn. Dat is hypocriet, laf, en bovendien een regelrechte leugen. Het is OOK een gevolg van slecht egocentrisch beleid en korte-termijndenken van de laatste decennia. Met andere woorden dragen wij ALLEMAAL de verantwoordelijkheid voor dit probleem en kunnen we ons er niet van ontdoen als ware het een wegwerpartikel.

Man, met al dat gezaag dan ook nog eens over tientallen, honderden jaren geleden, hoe onze voorvaderen dit land uit de grond hebben gestampt en dat we er daarom recht op hebben. Kan ik ergens een leuke, romantische gedachte in vinden, maar is dikke vette zever, want als we een beetje consequent en REALISTISCH zijn moeten we durven toegeven dat tijdens dat landje-uit-de-grond-stampen een heel grote vieze zooi is gemaakt DOOR DIEZELFDE MENSEN VAN HIER en dat de job nog lang NIET KLAAR is. En dat ontkennen gaat de zaken echt niet sneller doen verlopen.
Oud 24 mei 2004, 19:30   #46
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Dan zal ik in die winkel geen apparaat meer kopen, jij wel?
Dat is geen antwoord op mijn vraag of u AKKOORD bent met dat soort methodes.

Citaat:
En als een job waarvoor je aangenomen werd niet aan uw verwachtingen voldoet, blijft u daar werken?
Als ik een valabel alternatief heb, neen.
Voor zover ik weet hebben die gastarbeiders 40 jaar geleden geen garantie gekregen op een levenslang inkomen voor hen en hun nakomelingen.
Ik begrijp dus niet waarom ze nog steeds familieleden hierheen willen halen als hun verwachtingen niet ingelost werden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 19:42   #47
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Pardon.
Het zal ongetwijfeld een kleine moeite zijn voor u om enkele voorbeelden te geven.
Geloof jij nu echt dat alleen, of zelfs voornamelijk gastarbeiders in de mijnen gewerkt hebben?
Ik zou je aanraden eens met een paar mijnwerkers te gaan praten.
Mogelijks kunt u zich dan beter een beeld van de echte wereld vormen.
Ik wist niet dat mijnwerkers stront uit de grond trokken. Ik kan mis zijn natuurlijk.

En kijk eens wat ik vond op het net na 5 minuten zoeken:

Na WO II werd gestart met de wederopbouw van het land. Steenkool was op dat ogenblik de voornaamste energiebron. Het patronaat (Fedechar: Federation des Associations Charbonnières) en de Belgische overheid wilden de steenkoolproductie doen stijgen. "De steenkoolslag moet gewonnen worden !". Probleem hierbij was echter dat de steenkoolmijnen niet voldoende bemand geraakten. Dus werden de Duitse krijgsgevangenen (vrijlating in mei 1947) en de incivieken in de mijnen tewerkgesteld. Op 20 juni 1946 werd te Rome een Belgisch-Italiaans protocol ondertekend dat voorzag in de overkomst van circa 50.000 Italiaanse arbeiders voor de Belgische steenkoolmijnen. Het immigratiebeleid werd goed georganiseerd en gecontroleerd: de arbeiders werden gerekruteerd voor één sector van het economische leven: de mijnen.

Serieus wat Belgen precies eh....

Oeh, en kijk eens wat er dan gebeurde:

In 1947 telde België 367.600 vreemdelingen of 4,3 % van de bevolking. In 1948 sloeg de economische recessie toe. Tussen 1950 en 1954 werd 10 % van de actieve bevolking werkloos. De immigratiereglementering werd strenger. Nochtans bleek duidelijk dat de Belgische werklozen de open plaatsen in de steenkoolmijnen niet wilden innemen. Aan looneisen werd immers niet tegemoetgekomen en de syndicale eisen inzake arbeidsomstandigheden en veiligheidsmaatregelen bleven dode letter. De Italianen bleken onmisbaar voor de mijnen

Ik ga lekker verder, we maken een sprongetje in de tijd:

In de jaren 1960 werd een intense rekrutering gevoerd van ongeschoolden uit Noord-Afrika en Turkije. In opdracht van het Ministerie van Arbeid en Tewerkstelling gaf het Belgisch Instituut voor Informatie en Documentatie in 1964 een brochure uit : "Vivre et travailler en Belgique". De inleiding van deze brochure luidde als volgt : "Arbeiders, welkom in België! U denkt eraan in België te komen werken ? Wellicht heeft U reeds de 'grote beslissing' genomen ? Wij, Belgen, zijn verheugd dat U aan ons land de bijdrage van uw arbeidskracht en uw intelligentie komt leveren. (...) Uitwijken naar een land dat onvermijdelijk met het uwe verschilt, brengt enkele aanpassingsproblemen met zich mee. Deze aanvankelijke moeilijkheden zullen veel vlotter overwonnen worden indien U een normaal leven, dit wil zeggen een familiaal leven leidt. België is een land waar de arbeid goed beloond wordt, waar het comfort op een hoog niveau ligt, vooral voor hen die in gezinsverband leven. (...) In elk geval willen wij U nogmaals verzekeren : de arbeiders uit streken van de Middellandse Zee zijn welkom onder ons in België."

En dan in de jaren 70 ging er ineens iets mis:

De economische crisis sleepte aan. België besloot om, net zoals andere West-Europese landen, in 1974 over te gaan tot een totale immigratiestop, die trouwens vandaag nog steeds van kracht is. Bij het uitvaardigen van deze maatregel werden ongeveer 10.000 mensen "geregulariseerd".

En nu komt het:

Door de afkondiging van de immigratiestop had men gehoopt dat het hele migratieprobleem van het begin van de jaren zeventig zichzelf wel zou oplossen. Men had in het begin van de jaren zestig bij de rekrutering van de vele migranten onvoldoende rekening gehouden met de sociale netwerken en verwantschapsstructuren van de Noord-Afrikaanse en Turkse migranten. Bij de korte bezoeken aan hun land van oorsprong brachten deze migranten allerlei (voor deze mensen vaak indrukwekkende) Westerse tekenen van welstand mee. Dit kon niet anders dan aantrekkingskracht uitoefenen op de achtergeblevenen.
Het gevolg van de immigratiestop van 1974 is dat de gemeenschappen van gastarbeiders-migranten evolueren tot zich inburgerende etnische minderheden.

Jawel, beste mensen, wij hebben het zelf reusachtig verkeerd ingeschat. En nu zijn we met alles waar we ons de laatste 60 jaar mee hebben volgevreten onze eigenste broek aan het volschijten.

Op een gegeven moment gaat het wat minder en dan moeten we ALLEMAAL de riem aanhalen, en het niet proberen het afschuiven op mensen die er ineens "niet meer bijhoren" omdat het effe niet zo uitkomt. Duidelijk genoeg zo?
Je zou dus zelf moeten beseffen dat dezelfde fouten blijven herhalen verkeerd is.
Oud 24 mei 2004, 19:53   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Toch wel, elke ochtend in de badkamerspiegel. Kijk maar.

Citaat:
Pardon??? Lees misschien boven in die lange post van mij wat uw generatie ondermeer heeft uitgevogeld. Dat is toch de generatie waar u op doelt?

Welvaart?? Steek uw welvaart in uw hol kerel, het stikt hier van onverdraagzaamheid en egoisme, van scheldpartijen en mensen gelijk gij die vinden dat we dankbaar moeten zijn voor al hetgeen jullie hebben verkloot. Typisch gedrag: eerst 50 jaar den boertigen kapitalist uithangen en dan de vinger wijzen naar anderen als uw kleinburgerlijke plannetjes helemaal niet zo briljant blijken. En dan maar beginnen schelden om niet op iemands vragen te moeten antwoorden. Met mensen gelijk gij zou een partij die pensioenen wil verbieden enorm groot kunnen worden, gezien iedereen zo graag veralgemeent: "Minder Dorus, meer Vlaanderen".

Citaat:
Inderdaad. Mijn arrogantie is vrij klein, toch 1 ding dat u goed gezien heeft
Gelukkig hebben we nu uw generatie om steenkolen uit de grond te halen en voor onze welvaart te zorgen.
Als je niet tevreden bent met de verwezenlijkheden van die oude generatie houd niemand u tegen om het beter te gaan doen in die landen waar ze nog steeds leven zoals hier 50 jaar geleden.
Oud 25 mei 2004, 23:43   #49
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dus niet waarom ze nog steeds familieleden hierheen willen halen als hun verwachtingen niet ingelost werden.
Het staat er. Lees.
Oud 25 mei 2004, 23:44   #50
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je zou dus zelf moeten beseffen dat dezelfde fouten blijven herhalen verkeerd is.
Tuurlijk. Nadat we de klotezooi van de vorige generatie hebben opgeruimd, wat ik vind dat we moeten doen, zullen we dat niet meer herhalen.
Oud 25 mei 2004, 23:47   #51
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gelukkig hebben we nu uw generatie om steenkolen uit de grond te halen en voor onze welvaart te zorgen.
Als je niet tevreden bent met de verwezenlijkheden van die oude generatie houd niemand u tegen om het beter te gaan doen in die landen waar ze nog steeds leven zoals hier 50 jaar geleden.
1. Wat mij betreft kan uw generatie wat dat betreft naar de kloten lopen, zeker als ze zo'n houding aanneemt. Helaas is ons verantwoordelijkheidsgevoel te groot daarvoor en hopen we bescheiden dat de vorige generaties zich op een gegeven moment gaan schamen hiervoor.
2. Dat zullen we zeker doen, eens we de klotezooi van de vorige generaties hebben opgeruimd. Dank voor de vertraging.
Oud 26 mei 2004, 06:29   #52
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Gasten, ik ga het gewoon even heeeeeeel simpel stellen want op deze manier komen we er echt niet uit.

1. ik zeg NIET dat er GEEN integratieprobleem is.
2. ik zeg NIET dat er GEEN financieel probleem daaraan vasthangt.
3. ik zeg NIET dat asielzoekers zich hier CULTUREEL komen verrijken.

Wat ik WEL zeg is dat het niet UITSLUITEND de schuld is van die mensen dat ze hier zitten en hier een beetje lastig in te passen zijn. Dat is hypocriet, laf, en bovendien een regelrechte leugen. Het is OOK een gevolg van slecht egocentrisch beleid en korte-termijndenken van de laatste decennia. Met andere woorden dragen wij ALLEMAAL de verantwoordelijkheid voor dit probleem en kunnen we ons er niet van ontdoen als ware het een wegwerpartikel.

Man, met al dat gezaag dan ook nog eens over tientallen, honderden jaren geleden, hoe onze voorvaderen dit land uit de grond hebben gestampt en dat we er daarom recht op hebben. Kan ik ergens een leuke, romantische gedachte in vinden, maar is dikke vette zever, want als we een beetje consequent en REALISTISCH zijn moeten we durven toegeven dat tijdens dat landje-uit-de-grond-stampen een heel grote vieze zooi is gemaakt DOOR DIEZELFDE MENSEN VAN HIER en dat de job nog lang NIET KLAAR is. En dat ontkennen gaat de zaken echt niet sneller doen verlopen.
wat wil je er aan doen "nou nou".... [size=6]nu nu nu nu[/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2004, 19:07   #53
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Nou nou is duidelijk de passionaria van de linkadors!

No passer�*n
Oud 26 mei 2004, 20:59   #54
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

als nu twee op de drie kiezers nu ook eens konsekwent zou stemmen

Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2004, 11:50   #55
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
wat wil je er aan doen "nou nou".... [size=6]nu nu nu nu[/size]
Nu nu nu nu?? Lijkt mij eerder een eis van een vijfjarige die een ijsje wil. Maar goed, zo zie ik het programma van het Blok ook een beetje. Kan dus wel kloppen. Nu nu nu nu is misschien wat snel. Maar volgens mij zal de oplossing van het Blok ook niet nu nu nu nu zijn. Of dacht jij van wel?

Maar dat doet niet eens ter zake. Ten eerste zou ik willen dat er een sensibilisering van het volk komt. Zeggen hoe de zaken echt zitten, hoe erover wordt nagedacht, wat eraan wordt gedaan. Bijvoorbeeld al om te vermijden dat er meer en meer mensen zijn die DENKEN dat er hier honderdduizenden illegalen op ons kap aan het leven zijn. Dit. Is. Niet. Waar.

Met het risico voor sos te worden versleten: gratis onderwijs. Voor IEDEREEN. Geen uitzonderingen.

EN als derde: dat de andere partijen ook eens beginnen met GANS HET JAAR DOOR zich onder het volk te mengen, met duidelijke taal, simpele standpunten, zoals het Blok doet maar dan niet met de bedoeling iedereen ofwel schrik aan te jagen ofwel kwaad te maken.

Er is uiteraard nog veel meer nodig om dan uiteindelijk tot een mooi geintegreerde samenleving te komen, maar in de eerste plaats moeten de mensen wel het hoe en waarom weten. En dat ga je bij het Blok echt niet vinden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be