Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2010, 22:37   #41
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Ik heb Magnificat niet geciteerd, en ook niet aangesproken. Ik heb u en en uw kinderlijke praktijken die vallen en staan met het denigreren van uw tegenstander aangesproken. En dat is nog steeds een drogreden in discussies.

Verder gooide u ook mij op de hoop van 'wij allen'. Ik protesteer daar tegen. Het is niet Magnificat tegen u en de rest. Ik hoor niet bij uw welriekend clubje. Ik denk trouwens dat u enig lid bent, driekleur voor de neus. Met dat oneigenlijk gebruik van dat meervoud laat u dus in uw koninklijke schizofrenie kijken.

Hoogachtend,
Laat u maar eens goed gaan, mijnheer. Dat lucht ongetwijfeld op, en ik gun u dat van harte. Méér zelfs : we gunnen u dat van harte.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2010, 23:28   #42
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De koning mag zeggen wat hij wil. Ik luister toch niet.
²

Verder: volgend jaar zullen Di Rupo en Dewever de pen wel vasthouden, zien of er veel verandert

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2010, 23:30   #43
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wat heeft hij gezegd misschien?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2010, 23:58   #44
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
²

Verder: volgend jaar zullen Di Rupo en Dewever de pen wel vasthouden, zien of er veel verandert
Zou de koning van een dubbelmonarchie dan twee verschillende toespraken moeten houden, elks goedgekeurd door de eerste minister van het respectieve land?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2010, 23:59   #45
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat heeft hij gezegd misschien?
Het belangrijkste is wat hij niet gezegd heeft: Philippe de Belgique wordt nog geen Rwa de Belgique.
Oud 22 juli 2010, 00:11   #46
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch weer voor gezeik ?

De Koning mag vertellen wat hij wil, voor U zal het toch nooit goed of genoeg zijn.

Zelfs als hij zich morgen een Vlaamse maitresse aanschaft en met Centurio Bart en het Vlaams Strikske frieten gaat eten in een frituur, zal het voor U nog niet genoeg zijn.

Conclusie:
Wat de man ook doet, U zal altijd op hem kakken.
Hij wordt genoeg betaald om op zich te laten kakken
Als het hem niet aan staat, dat hij op pensioen gaat (met een normaal ambtenaren-pensioeneke, geen miljoenen-leefloon).
We hebben trouwens geen koning nodig, Zwitserland doet al eeuwen zonder formeel staatshoofd.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 10:18   #47
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het belangrijkste is wat hij niet gezegd heeft: Philippe de Belgique wordt nog geen Rwa de Belgique.
Is dat zo?
Oud 22 juli 2010, 12:56   #48
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De roi heeft in zijn toespraak in het Nederlands een onheus woord gebruikt, namelijk 'gefedereerde entiteiten".

Dat is een woord, letterlijk vertaald dan, dat de frankofonie gebruikt.
Vlamingen, Vlaamse politiekers enz. gebruiken het woord 'deelstaten'.

De roi is uit zijn rol gevallen: hij moet communautair neutraal blijven.
De roi zijn raadgevers zijn uit hun rol gevallen. Daar moeten ontslagen van komen.

Wil je het nalezen ? Letterlijke toespraken vind je in diverse kranten on line, vb. gva.

Heb ik gelijk of heb ik gelijk ?
Kijk en luister er gewoon niet meer naar dan ipv er zoveel aandacht aan te schenken aub! Klagen en zagen helpt niet; het valt toch in dovemansoren.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 14:18   #49
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Ze kennen niet eens de taal van 60% van hun "onderdanen" naar behoren.
Weg ermee!
'Ze' kennen deze onderdanen taal misschien niet maar, zien ze graag gebruiken, vooral de 'BE' variante ervan!

Laatst gewijzigd door bruggeman : 22 juli 2010 om 14:20.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 21:36   #50
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zo te zien zijn er toch nog enkele koningsgezinde zielen onder ons. Waarom? Ik zou het echt niet weten, ik kan het gewoon niet vatten.

Eigenlijk zou men beter eens een referendum daaromtrent houden. Wie is er pro koningshuis en wie tegen. Laat ons dan gelijk vermelde dat zij die behoren aan het clubje van pro, voor de toekomst zelf moeten opdraaien voor de kosten zoals het in iedere club betaamt dat de leden de kosten dragen.

Ik denk dat dan het ledencijfer plots extreem klein zal zijn.

Geen rede meer waarom dat niet zo zou moeten gebeuren aangezien het hier toch niet meer gaat over een functie als staatshoofd doch enkel nog maar over een naam, een lege doos, maar dan wel een uitermate kostelijke.

Voelt er zich hier iemand geroepen om de koste verder op zich te nemen?

Maar hoe hebt u het hier steeds over 'clubs' en 'ledenaantal' enzovoorts? Hou daar mee op, want we hebben het niet over een club. Zijne Majesteit de Koning heeft niks met clubs vandoen. De Koning is Koning over alle Belgische onderdanen, en daar horen zowel jij als ik bij, of ge het nu wilt of niet.
Hij is de Koning van meer dan 10000000 mensen.
En dat de monarchie geld kost is nogal nogal evident, het gaat dan ook om de monarchie, weinig zaken in de wereld die zo gewichtig zijn als zoiets. Dus dergelijke zaken ridiculiseren, is nogal dom en wereldvreemd, gewoon omdat monarchieën, waar ook ter wereld gewoon nog reëel zijn.
Oud 22 juli 2010, 21:44   #51
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Ik heb Magnificat niet geciteerd, en ook niet aangesproken. Ik heb u en en uw kinderlijke praktijken die vallen en staan met het denigreren van uw tegenstander aangesproken. En dat is nog steeds een drogreden in discussies.

Verder gooide u ook mij op de hoop van 'wij allen'. Ik protesteer daar tegen. Het is niet Magnificat tegen u en de rest. Ik hoor niet bij uw welriekend clubje. Ik denk trouwens dat u enig lid bent, driekleur voor de neus. Met dat oneigenlijk gebruik van dat meervoud laat u dus in uw koninklijke schizofrenie kijken.

Hoogachtend,
Och vriendelijk dat u voor me opkomt, doch het is niet nodig hoor. Het arme meisje heeft af te rekenen met een heel nare ziekte, nl. het Calimero-Vlamingen-syndroom. Een heel hardnekkige geestelijke aandoening dat vooral oudere verzuurde mannen treft -ze zijn hier heel talrijk aanwezig op dit forum, ik zou haast denken dat dit hun verzamelplaats is- en hier en daar enkele ontspoorde jongere mensen. Heel aandoenlijk dat blijkbaar ook jonge meisjes daarvoor vatbaar zijn. Deze mensen hebben zware last van waanideëen dat zij als Vlaming onderdrukt worden door de Walen. Toeme toch, hoe is dat mogelijk dat die mensen zulke absurde ideëen kunnen krijgen.
Oud 22 juli 2010, 21:46   #52
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Doe ons eens een lol, mijnheer Magnificat, en post hier ergens eens een fotootje van uzelf, zodat we allen een poging kunnen doen om onze ogen te geloven.
Als ik een foto post van mezelf dan ziet u een mooie man, doch ik zie er het nut niet van in. Integendeel, ik hou van mijn privacy.

En wat zou u dan moeten geloven, lieve Gwylan?
Oud 22 juli 2010, 21:55   #53
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Over de Koninklijke familie:

-Koningin Paola was prachtig gekleed. Dat grijze mooie mantelpakje: heel geslaagd! Het zag er heel duur uit.

-Koning Albert: zoals gewoonlijk, in perfect kostuum, niets op aan te merken. Gewoon altijd hetzelfde.

-Koningin Fabiola: heel mooi gekleed. Een witte kledij, met rode blouse. Goede combinatie. Héél geslaagd, veel beter dan vorig jaar.

-Prince Philippe: gewoon in net kostuum als altijd, niets op aan te merken, maar wel Zijn baard die Hij tegenwoordig heeft. Ik vind het niet zo mooi maar ja ieder zijn mening eh.

-Prinses Mathilde: vind ik niet zo mooi gekleed. Te gewoontjes, te simpel, echt niet mooi. Haar schouders waren bloot. (Maar het is ook warm eh.)

Tot zover de foto's die ik al zag, ik ben benieuwd hoe Prinses Claire erbij liep. Hopelijk zal het beter zijn dan die ene keer, zo'n 3-4-5 jaar geleden, toen Ze als een harlekijn eruitzag.

Zullen we Prins Amedée en Zijn Zuster zien?

En ik ga niet kijken naar tv want ik zal er anders niet meer van weg te slagen zijn, en ik heb nog zoveel te doen vandaag.
Ik heb intussen wat foto's gezien dus ik moet iets aanpassen.

Blijkbaar veranderde de Hertogin van Brabant tweemaal van klederdracht.
Tijdens de Heilige Mis droeg ze een zwarte rok en witte blouse, heel eenvoudig en voor mij persoonlijk helemaal niet zo mooi.
Maar dan tijdens het defile droeg ze een scharlaken pak, met dito handtasje. Dit was héél mooi en geslaagd.
Maar daarna droeg ze dan nog een jurk in kanariegeel. Vond ik wat minder. En die derde keer vond ik er wat over. Drie tenue's op een dag vind ik wat van het goede teveel, maarja. Blijkbaar zijn de oude Koninginnen toch wat profijtiger. (En Zij krijgen dan nog het meest af te rekenen met belachelijke en onterechte kritiek.)
Oud 22 juli 2010, 21:58   #54
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar hoe hebt u het hier steeds over 'clubs' en 'ledenaantal' enzovoorts? Hou daar mee op, want we hebben het niet over een club. Zijne Majesteit de Koning heeft niks met clubs vandoen. De Koning is Koning over alle Belgische onderdanen, en daar horen zowel jij als ik bij, of ge het nu wilt of niet.
Hij is de Koning van meer dan 10000000 mensen.
Correctie: de Vlaams-Belang kiezers eraf trekken. Want diens leiders mogen niet op zijn paleis komen, dus is hij er geen koning van.
En verkozen is hij niet, zeker niet door mij. Trek mij er dus ook al maar van af. Het enige verkozen gekroonde staatshoofd is de Paus. In Vaticaanstad hadden ze het wat moeilijk met het concept van een erfelijke kroon

Citaat:
En dat de monarchie geld kost is nogal nogal evident, het gaat dan ook om de monarchie, weinig zaken in de wereld die zo gewichtig zijn als zoiets. Dus dergelijke zaken ridiculiseren, is nogal dom en wereldvreemd, gewoon omdat monarchieën, waar ook ter wereld gewoon nog reëel zijn.
Waar ook ter wereld? Hoeveel koninkrijken zijn er eigenlijk nog buiten Belgie? Een stuk of twintig als je liechtenstein, monaco, wallis-en-futuna, tonga, swaziland en zo meetelt. En gewichtig? Ja ze doen graag gewichtig, maar wat brengen ze nou echt bij? Wat bladvulsel voor de roddelblaadjes, waar ze met hun liederlijke levensstijl blijkbaar graag aan meewerken. Een fotoke op de koekskesdoos. En onzen Berre, die zit het grootste deel van zijn tijd in zijn villa in Châteauneuf-de-Grasse, behalve die dagen dat hij met zijn yacht pendelt tussen Antibes en de Italiaanse stranden, of hij op familiebezoek is in Amoril. En daar moeten wij dus voor opdraaien.
Oud 22 juli 2010, 22:12   #55
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Correctie: de Vlaams-Belang kiezers eraf trekken. Want diens leiders mogen niet op zijn paleis komen, dus is hij er geen koning van.
En verkozen is hij niet, zeker niet door mij. Trek mij er dus ook al maar van af. Het enige verkozen gekroonde staatshoofd is de Paus. In Vaticaanstad hadden ze het wat moeilijk met het concept van een erfelijke kroon

Waar ook ter wereld? Hoeveel koninkrijken zijn er eigenlijk nog buiten Belgie? Een stuk of twintig als je liechtenstein, monaco, wallis-en-futuna, tonga, swaziland en zo meetelt. En gewichtig? Ja ze doen graag gewichtig, maar wat brengen ze nou echt bij? Wat bladvulsel voor de roddelblaadjes, waar ze met hun liederlijke levensstijl blijkbaar graag aan meewerken. Een fotoke op de koekskesdoos. En onzen Berre, die zit het grootste deel van zijn tijd in zijn villa in Châteauneuf-de-Grasse, behalve die dagen dat hij met zijn yacht pendelt tussen Antibes en de Italiaanse stranden, of hij op familiebezoek is in Amoril. En daar moeten wij dus voor opdraaien.

Wat een onzin toch allemaal. Van het eerste tot het laatste woord.
Oud 22 juli 2010, 22:20   #56
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Geen gezever de taken die een koning op zich neemt kunnen even goed (misschien zelfs wel beter) en doet die het slecht dan zijn we er om de 6 jaar vanaf
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 22:33   #57
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beste de Schoofzak,

Wilt U zo vriendelijk zijn en op bericht nr 23 antwoorden aub ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2010, 22:33   #58
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin toch allemaal. Van het eerste tot het laatste woord.
Oh sorry dat ik nu je nachtrust verstoord heb. Maar je kan je optrekken aan het feit dat het weer helemaal terug aan is tussen Claire en de Lorre.
Oud 22 juli 2010, 22:37   #59
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Beste de Schoofzak,

Wilt U zo vriendelijk zijn en op bericht nr 23 antwoorden aub ?
Ik denk niet dat veel mensen zich geroepen voelen om een zinvol antwoord te formuleren op de bijzonder fijnzinnige vraag:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 de Belgique
Wat is dat toch weer voor gezeik ?
Oud 23 juli 2010, 10:31   #60
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De roi heeft in zijn toespraak in het Nederlands een onheus woord gebruikt, namelijk 'gefedereerde entiteiten".

Dat is een woord, letterlijk vertaald dan, dat de frankofonie gebruikt.
Vlamingen, Vlaamse politiekers enz. gebruiken het woord 'deelstaten'.

De roi is uit zijn rol gevallen: hij moet communautair neutraal blijven.
De roi zijn raadgevers zijn uit hun rol gevallen. Daar moeten ontslagen van komen.

Wil je het nalezen ? Letterlijke toespraken vind je in diverse kranten on line, vb. gva.

Heb ik gelijk of heb ik gelijk ?
Sinds wanneer is de koninklijke familie ooit neutraal geweest??
Sommige partijen niet uitnodigen op het paleis omdat het niet in eigen zak past lijkt me al de eerste vorm van subjectiviteit.
Het koningshuis is één van de dingen die ons land ziek houden.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be