Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2010, 15:52   #41
Francientje
Minister

Standaard

LOL. Beter check je de auteurs.
Dit gezegd zijnde: wie beschouw jij eigenlijk als objectief? Want in het echte leven zie je, is niemand helemaal objectief. De New York Times behoort eerder tot het , volgens Amerikaanse maatstaven dan) linkse soort.
Dus lees het artikel (behalve als je geen Engels verstaat) en kom dan nog maar eens terug.

Laatst gewijzigd door Francientje : 31 juli 2010 om 15:54.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 16:06   #42
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
LOL. Beter check je de auteurs.
Dit gezegd zijnde: wie beschouw jij eigenlijk als objectief? Want in het echte leven zie je, is niemand helemaal objectief. De New York Times behoort eerder tot het , volgens Amerikaanse maatstaven dan) linkse soort.
Dus lees het artikel (behalve als je geen Engels verstaat) en kom dan nog maar eens terug.
"Links" volgens Amerikaanse maatstaven is nog altijd behoorlijk tot zeer rechts, hier in West Europa.
Je hebt ergens een punt(je) dat niemand helemaal objectief is, doch in deze delicate materie, had ik wel graag een andere bron gezien dan een Amerikaanse, gezien de USA voor het volle pond betrokken partij is in het Midden Oosten-conflict.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 18:38   #43
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
"Links" volgens Amerikaanse maatstaven is nog altijd behoorlijk tot zeer rechts, hier in West Europa.
Je hebt ergens een punt(je) dat niemand helemaal objectief is, doch in deze delicate materie, had ik wel graag een andere bron gezien dan een Amerikaanse, gezien de USA voor het volle pond betrokken partij is in het Midden Oosten-conflict.
De kwestie is dat om een onpartijdige bron te vinden, je maar weinig keuze hebt. De helft van de landen van de wereld daar onderhoudt Israël niet eens diplomatieke betrekkingen mee. Ik kan dus weinig andere bronnen citeren dan Israëlische, van het IDF, van de Israëlische kranten, Israëlische blogs en websites en auteurs enz. Ik noem maar een par auteurs waar ik mee werk: Barry Rubin, Efraim Karsh, Davi Meir-Levi, Daniel Pipes, Daniel Greenfield, kranten online zoals The Jerusalem Post, Ynet News, Arutz Sheva, dat zijn allemaal goede objectieve bronnen. Ik kan nog veel meer opnoemen, maar dan moet ik even op mijn papiertje kijken.
gilad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 19:34   #44
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Grappig hoe het pro-israelisch clubje hier van jetje geven tegen "links" telkens. De partizanen draaien zich om in hun graf.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 19:46   #45
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Grappig hoe het pro-israelisch clubje hier van jetje geven tegen "links" telkens. De partizanen draaien zich om in hun graf.
Tenminste als jet het enkel over linkse partizanen had. In België waren rechtse tot extreemrechtse partizanen tijdens WOII in ruime meerderheid.
Oud 31 juli 2010, 19:57   #46
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Leg eens uit hoe het Verdinaso in godsnaam bij de partizanen actief waren.
Oud 31 juli 2010, 20:09   #47
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Na de dood van Van Severen op 20 mei 1940 in Abbeville is het Verdinaso in stukken en brokken uit elkaar gevallen. Een aantal Verdinasoleiders zoals Paul Persijn, Frantz Van Dorpe en Van Bilsen namen ontslag en gingen na verloop van tijd in het verzet. Zoek het maar op, over het verzet weet ik wel wat. Vraag maar uit. Maar met rechts verzet, bedoelde ik wel andere groepen.

Laatst gewijzigd door gilad : 31 juli 2010 om 20:11.
Oud 31 juli 2010, 20:16   #48
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Overigens is het woord partizanen een verzamelnaam voor het verzet in het algemeen. Sommigen noemden het ook de Witte Brigade of de Witten. In feite waren de Gewapende Partizanen de communisten, tenminste de leiding was dat toch. In werkelijkheid waren alle strekkingen vertegenwoordigd. De Witte brigade zal zich na de oorlog herdopen nar Witte Brigade-Fidelio omdat ze in opspraak waren gekomen door het zogeheten "operette-verzet", mensen die de laatste uren van de oorlog (of zelfs na de oorlog) ineens allemaal verzetlieden waren, en de verschrikkelijkste dingen uithaalden met collabo's enzo.

Laatst gewijzigd door gilad : 31 juli 2010 om 20:17.
Oud 31 juli 2010, 20:47   #49
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

je weet wel goed genoeg over welk soort partizanen ik het had, dus het geeft geen zin de wijsneus uit te blijven halen.
Oud 31 juli 2010, 20:58   #50
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
je weet wel goed genoeg over welk soort partizanen ik het had, dus het geeft geen zin de wijsneus uit te blijven halen.
Slaap lekker en tot morgen, ik heb er geen zin meer in voor vandaag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be