Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2010, 00:07   #41
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Is dit een rattendraadje?

Wilders en Verhagen zijn minderwaardige figuren.
Blijbaar hebben ze hier veel aanhang in Belgie.
Limburgers en Belgen zijn uit hetzelfde hout gesneden.
Hopelijk komt het nooit tot een samengaan van Nederland en Belgie ,want de ratten lusten daar geen brood van.
Wat een kift. Welk een venijn. En dat nota bene van iemand die zich vernoemd heeft naar de Boeddha.
Het zit u blijkbaar nogal hoog dat mannetje Pechtold met dat eeuwige wijzende vingertje van hem, en de rest van die bende linkse uitvreters en baantjesjagers, niet aan de bak zijn gekomen.

Nu ja, wat betreft het onderkruipsel Verhagen (en de rest van het CDA) kan ik het wel met u eens zijn eigenlijk. Daarbij vind ik tevens dat de gehele PvdA, GroenLinks en D66 ook uit min of meer minderwaardige creaturen bestaat. Enkel voor sommigen van de SP kan ik nog enig respect opbrengen.

Overigens is de uitdrukking: "daar lusten de honden geen brood van", en dus niet ratten. Wenst u echter een leuke uitdrukking met "ratten" te gebruiken, dan kan ik "van de ratten besnuffeld zijn" van harte aanbevelen.
Tot uw dienst.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 00:09   #42
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Wat een kift. Welk een venijn. En dat nota bene van iemand die zich vernoemd heeft naar de Boeddha.
Het zit u blijkbaar nogal hoog dat mannetje Pechtold met dat eeuwige wijzende vingertje van hem, en de rest van die bende linkse uitvreters en baantjesjagers, niet aan de bak zijn gekomen.

Nu ja, wat betreft het onderkruipsel Verhagen (en de rest van het CDA) kan ik het wel met u eens zijn eigenlijk. Daarbij vind ik tevens dat de gehele PvdA, GroenLinks en D66 ook uit min of meer minderwaardige creaturen bestaat. Enkel voor sommigen van de SP kan ik nog enig respect opbrengen.

Overigens is de uitdrukking: "daar lusten de honden geen brood van", en dus niet ratten. Wenst u echter een leuke uitdrukking met "ratten" te gebruiken, dan kan ik "van de ratten besnuffeld zijn" van harte aanbevelen.
Tot uw dienst.
Het CDA zit klem. De partij is (zoals u al zei, gelukkig) gehalveerd, en zal indien het niet in deze rechtse regering stapt nóg meer stemmen verliezen. De enige manier voor het CDA om zichzelf te redden is door Wilders de wind uit de zeilen te halen. Hoe kan dat? Wel, door de problemen op te lossen die hij aankaart. En niet door voor de zoveelste keer de kop in het zand te steken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 05:47   #43
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het CDA zit klem. De partij is (zoals u al zei, gelukkig) gehalveerd, en zal indien het niet in deze rechtse regering stapt nóg meer stemmen verliezen. De enige manier voor het CDA om zichzelf te redden is door Wilders de wind uit de zeilen te halen. Hoe kan dat? Wel, door de problemen op te lossen die hij aankaart. En niet door voor de zoveelste keer de kop in het zand te steken.
Leg me eens uit hoe de CDA de "politieke islam" moet oplossen? Een oproep lanceren voor een kruistocht naar het Heilig Land onder aanvoering van Jan-Peter. De Amerikaanse atoombommen in Nederland pikken en droppen op Mecca en Medina? Unox Rookworsten eten onderdeel maken van de verplichte inburgeringstesten en dit retroactief toepassen op alle moslims? U mag het me zeggen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 3 augustus 2010 om 05:48.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 07:33   #44
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Leg me eens uit hoe de CDA de "politieke islam" moet oplossen? Een oproep lanceren voor een kruistocht naar het Heilig Land onder aanvoering van Jan-Peter. De Amerikaanse atoombommen in Nederland pikken en droppen op Mecca en Medina? Unox Rookworsten eten onderdeel maken van de verplichte inburgeringstesten en dit retroactief toepassen op alle moslims? U mag het me zeggen.

Vooral die rookworsten als toponderdeel van de Nederlandse cultuur.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 3 augustus 2010 om 07:35.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 11:59   #45
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht

Vooral die rookworsten als toponderdeel van de Nederlandse cultuur.
Dat zou u als doorgewinterde eurofiel met een voorliefde voor een zelfde soort grijze eenheidsworst over heel Europa toch moeten aanspreken.
Oud 3 augustus 2010, 14:10   #46
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De Islam is natuurlijk niet hetgeen men ergert, hoewel er wel op afgegeven wordt. Verder maakt u een karikatuur van inburgering. Mag ik u eraan herinneren dat het decennialang pamperbeleid (dat betekent ''integreer maar niet, je cultuur behouden is belangrijker'') is geweest die ervoor gezorgd heeft dat de derde generatie moslims nog slechter is geïntegreerd dan de eerste. Een van de belangrijkste dingen om voor te zorgen is deze bevolking volledig aan het werk te krijgen, want dat is immers een van de redenen dat ze zich zo misdragen; afhankelijkheid van de sociale zekerheid, en geen doel in het leven.
Oud 3 augustus 2010, 14:42   #47
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dat zou u als doorgewinterde eurofiel met een voorliefde voor een zelfde soort grijze eenheidsworst over heel Europa toch moeten aanspreken.
In varietate concordia (Eenheid in verscheidenheid) is het devies van de EU.
Om het uit te spellen: dat betekent dat verschillende culturen binnen de EU hun ding kunnen doen (ook de moslims bvb). Juist die verscheidenheid zou ervoor kunnen zorgen dat geen enkele cultuur zijn dominantie aan een andere oplegt.
Oud 3 augustus 2010, 14:43   #48
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om het uit te spellen: dat betekent dat verschillende culturen binnen de EU hun ding kunnen doen (ook de moslims bvb). Juist die verscheidenheid zou ervoor kunnen zorgen dat geen enkele cultuur zijn dominantie aan een andere oplegt.
Hé, waarom dan niet de EU uitbreiden tot de hele wereld? Nog veel verscheidener.
Oud 3 augustus 2010, 14:46   #49
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Islam is natuurlijk niet hetgeen men ergert, hoewel er wel op afgegeven wordt.
Juist wel. De grote aanhang van de PVV heeft economisch weinig interesse en evenmin belang in het recht van de sterkste van de conservatieven (VVD + CDA). Zij zoeken slechts de bekende zondebok voor de slechte tijden. De moslims zijn het makkelijkste doelwit (in vroeger tijden had men de joden op het oog).
Oud 3 augustus 2010, 14:48   #50
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hé, waarom dan niet de EU uitbreiden tot de hele wereld? Nog veel verscheidener.
Aan de uitbreiding van de EU wordt gewerkt. Met Kroatië als eerste, dan de rest van de Balkan, dan Turkije en dan misschien de Maghreb.
Oud 3 augustus 2010, 15:00   #51
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist wel. De grote aanhang van de PVV heeft economisch weinig interesse en evenmin belang in het recht van de sterkste van de conservatieven (VVD + CDA). Zij zoeken slechts de bekende zondebok voor de slechte tijden. De moslims zijn het makkelijkste doelwit (in vroeger tijden had men de joden op het oog).
Joden en moslims op één lijn zetten getuigt van weinig historisch inzicht.
Oud 3 augustus 2010, 15:37   #52
system
Banneling

Standaard

Dit voorzag ik op 17 juni. # 111.

Citaat:

Citaat: System.
Natuurlijk niet. Men speelt hier een politiek spelletje. De CDA schuift de hete appel terug door naar Mark Rutte. Rutte gaat vermoedelijk ook mislukken met Cohen. En dan, ja dan kan Verhagen zijn voorwaarden stellen.

En moest dat laatste niet gebeuren en het dus paars + wordt, dan is de CDA so wie so winnaar bij latere verkiezingen. Tenminste, dat denkt Verhagen. Maar het zou ook wel anders kunnen uitpakken. Namelijk dat Wilders nóg sterker wordt na de val van een eventueel later paars kabinet.
En we weten nu ongeveer welke de voorwaarden zijn van Verhagen.

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2010 om 15:41.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 15:53   #53
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel jammer dan dat ogenschijnlijk mooie theorie en de lang niet zo mooie praktijk mijlenver van elkaar vandaan staan.

Wat de moslims c.q. islam betreft heeft u natuurlijk wel gelijk. De EU doet er alles aan om die zoveel mogelijk te faciliteren, zoals immers is vastgelegd in de diverse verdragen en overeenkomsten die de EU -uiteraard zonder voorafgaande volksraadpleging- met de moslimwereld heeft afgesloten sedert 1974.
Oud 3 augustus 2010, 16:01   #54
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan de uitbreiding van de EU wordt gewerkt. Met Kroatië als eerste, dan de rest van de Balkan, dan Turkije en dan misschien de Maghreb.
Reden temeer om heel erg rap van dat ondemocratische wangedrocht, dat er enkel op uit is om het eigen marktaandeel op om het even welke wijze te vergroten, af te geraken. Voor een zo groot mogelijke interne markt wordt door de EU een heel continent, hele beschavingen en culturen, hele volkeren, opgeofferd.
In varietate concordia... mijn dikke harige ongewassen aars. Integendeel, Eenheid in Hetzelfde Consumeren, van Noordkaap tot Gibraltar (en verder), en van Ierland tot aan de Oeral (en verder) is het werkelijke devies van de EU.
Oud 4 augustus 2010, 11:51   #55
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Wat ik niet snap is welke halve gare uitgerekend voor een kabinet met de PVV deze gedoogsteunconstructie uitgedoktert heeft. De partij die gedoofsteun bied heeft geen plichten, maar wel een heleboel rechten. De partij kan het kabinet laten vallen, kan het vertrek van bewindslieden of het vranderen van standpunten eisen etc zonder zelf ook maar een spatje verantwoordelijkheid of risico te hoeven nemen. Welke politicus zou een politiek tegenstander, iemand van een andere partij, ooit in zo'n luxepositie willen plaatsen? Nee, dan nog liever vice-premier Wilders van kabinet bruin 1, want deze constructie gaat niet werken. En mocht je een van de personen zijn die het probleem met de constructie niet ziet, probeer je dan eens voor te stellen dat de PvdA de partij in deze luxepositie was. Precies, gratis pluche. Stelletje idioten...
Oud 4 augustus 2010, 15:56   #56
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof niet dat dit kabinet er komt.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 17:13   #57
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

als het er komt, kunnen ze het 'het angsthazen-kabinet' noemen, want het zit vol lafbekken.

Geert Wilders op kop, die te laf is om echte regeringsverantwoordelijkheid op te nemen, en liever blijft roepen vanaf de zijlijn.

De VVD, met hun 'politiek leider' Rutte die nog steeds niet de moed heeft om zelf formateur te worden van deze constructie, zodat de zoveelste informateur wordt uitgestuurd (de hoeveelste informateur is dat nu al? ik ben de tel kwijt)

Het CDA, dat bang is om na het verlies van zoveel kamerzetels, ook nog eens alle medewerkers van ministers te moeten ontslaan, en daarom akkoord lijkt te gaan met deze hypocriete constructie.

't triestig, zou men in België zeggen...
Oud 4 augustus 2010, 20:02   #58
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Wat ik niet snap is welke halve gare uitgerekend voor een kabinet met de PVV deze gedoogsteunconstructie uitgedoktert heeft. De partij die gedoofsteun bied heeft geen plichten, maar wel een heleboel rechten. De partij kan het kabinet laten vallen, kan het vertrek van bewindslieden of het vranderen van standpunten eisen etc zonder zelf ook maar een spatje verantwoordelijkheid of risico te hoeven nemen. Welke politicus zou een politiek tegenstander, iemand van een andere partij, ooit in zo'n luxepositie willen plaatsen? Nee, dan nog liever vice-premier Wilders van kabinet bruin 1, want deze constructie gaat niet werken. En mocht je een van de personen zijn die het probleem met de constructie niet ziet, probeer je dan eens voor te stellen dat de PvdA de partij in deze luxepositie was. Precies, gratis pluche. Stelletje idioten...
We weten alleemaal ,dat Verhagen en Rutte die idioten zijn.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 20:26   #59
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik geloof niet dat dit kabinet er komt.
Ik acht de kans groot. CDA vermijdt op die manier veel inhoudelijke discussies over hun nederlaag en richtingstrijd. "Er moet nu eenmaal geregeerd worden"! en de CDA prominenten krijgen met de helft van de stemmen evenveel banen! VVD kan het grootst deel van hun programma realiseren. Het enigste wat ze daarvoor moeten doen is vreemdelingen pesten en toestaan dat Wilders zijn tirade tegen de "politieke islam" verderzet.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 4 augustus 2010 om 20:26.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 21:33   #60
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
als het er komt, kunnen ze het 'het angsthazen-kabinet' noemen, want het zit vol lafbekken.
[...].
Gezien de hoeveelheid mist, nevel, wazigheid, vaagheid en zweverigheid kunnen we het beter hebben over een coffieshop-kabinet.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be