Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2010, 17:50   #41
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Als mensen mogen we deze ingreep niet aanvaarden! Ik zie als enige oplossing direct rekening sluiten op ing en uw geld plaatsen bij een bank die nog toelaat dat u vrijelijk omspringt met uw eigend fondsen
Die tijden zijn voorbij, het is tijd om te besparen. De bank zal dit vreemde project wel leiden.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 19:19   #42
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Welke limieten bestaan er dan voor politiekers ?
Bij politiekers gaat het over minima.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 20:47   #43
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

hela, 60 jaar betekent nog niet oud en dement he. Trouwens ING heeft de maatregel ingetrokken.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 21:13   #44
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
So? Ze kunnen toch gewoon naar binnen gaan en maandelijks 25.000 euro opvragen.
De cashlimiet is volgens mij € 15000 en geregeld door de overheid...
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 22:22   #45
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ja. De bank kan dat instellen. Dat geldt enkel voor afhalingen aan automaten of bij bancontact betalingen en die limiet kunnen ze terug laten verhogen. 60-plussers zijn een makkelijke prooi voor bandieten. Als ze naar hun bank trekken, kunnen ze gerust 80.000 euro naar welke rekening dan ook laten overschrijven. Al zal de bankbediende waarschijnlijk iets meer vragen gaan stellen over de aard van de overschrijving.

Troost je... tegen dat mijn generatie over de 60 gaat, zal het voor de meesten een sprookje zijn om 1000 euro per week te spenderen. Met de helft van die som per maand zullen ze reeds blij mogen zijn.
Ik ben 60+ en kan nog niet met pensioen Dus stempel ik maar tot mijn 65 en trek intussen een stempelgeldje van +/- 1000 € per maand. Het zal voor mij ook een sprookje zijn om 1000 in de week uit te geven.
Maar als de bank mij gaat voorschrijven hoe ik mijn geld mag afhalen, dan verwissel ik onmiddellijk van bank. Net of iedereen die 60+ wordt, meteen gaat dementeren. Al dat betuttelen onder het mom van "we moeten de oudjes beschermen tegen stoute dieven" is gewoon een truk om het geld in handen van de bank te houden.
Gelukkig heeft ING de maatregel moeten intrekken, zoals Omaplop hierboven al heeft vermeld.
Oud 4 augustus 2010, 05:53   #46
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
hela, 60 jaar betekent nog niet oud en dement he. Trouwens ING heeft de maatregel ingetrokken.
Je eerste zin is ook niet wat ik beweer. Wel dat oplichters zich vooral op die generatie richten. Als er agenten aan mijn deur staan om me cash een boete op te halen waar ik geen weet van heb, dan zal ik vragen om zich te identificeren. Met de generatie - en nu veralgemeen ik en ik weet dat ook wel - die is opgegroeid met de autoriteit van de champetter en menier pastooir, durft dat wel al eens verkeerd af te lopen.

Op zich geen slechte regel als je zelf naar de bank kan gaan en zeggen dat je je limiet weer naar omhoog wil. En nogmaals... wie op pensioen of stempelgeld meer dan 1000 euro per week wil uitgeven, mag gerust naar een andere bank gaan. Er zijn er genoeg andere die uit zijn op de kapitaalkrachtige oudjes die ze dan rommelfondsen kunnen verkopen bij een bakje koffie en een sympathiek gezicht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 08:07   #47
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Wat we in de media ook mogen lezen, of hoe de media deze kwestie ook mogen laten uitschijnen, ik geloof niet in de perceptie van betutteling. Die marketeers van de Nederlandse trots ING zijn geen lomperikken.
Gepensioneerden hebben dikwijls al veel geld gespaard, hebben een gespijsde bankrekening, hebben een vermogen.
Wat de bank wou beletten is de mogelijkheid om op korte tijd veel geld af te halen, het doemscenario voor een bank.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 08:08   #48
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Al dat betuttelen onder het mom van "we moeten de oudjes beschermen tegen stoute dieven" is gewoon een truk om het geld in handen van de bank te houden.
Juist.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 08:33   #49
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat we in de media ook mogen lezen, of hoe de media deze kwestie ook mogen laten uitschijnen, ik geloof niet in de perceptie van betutteling. Die marketeers van de Nederlandse trots ING zijn geen lomperikken.
Gepensioneerden hebben dikwijls al veel geld gespaard, hebben een gespijsde bankrekening, hebben een vermogen.
Wat de bank wou beletten is de mogelijkheid om op korte tijd veel geld af te halen, het doemscenario voor een bank.
Niet juist: ze ( de 60+) konden nog steeds binnen gaan om alsnog meer dan 1K af te halen.

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 4 augustus 2010 om 08:34.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 08:38   #50
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Dat kunnen ze nog steeds. Die standaard weeklimiet verandert daar nu eens helemaal niets aan.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 08:48   #51
Anna List
Banneling

Standaard

t zal beteren, eens we in t kader van het betalen van de vergrijzing, alle eigendom van 60 plussers nationaliseren. gedaan met zagen en zeveren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 09:30   #52
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Waarom dan enkel voor ouderen en niet anderen?
Dit is 'aanvaardbaar' in de ogen van de modale burger ... éénmaal ingeburgerd kan er een stap verder gegaan worden.

Al eens stil gestaan bij bijvoorbeeld de (schandalige) controles in onze west-Europese luchthavens? Twintig jaar geleden zou dit absoluut niet aanvaard zijn

Al eens stil gestaan bij de intussen miljoenen veiligheidscamera's overal om de hoek van de straat? Twintig jaar geleden zou dit absoluut niet aanvaard zijn

Maar intussen is de zogenaamde 'onveiligheid' en ''terreurdreiging' zo ingeburgerd en aanvaard dat niemand (of toch niet genoeg) er nog bij stil staat.

Laatst gewijzigd door Gun : 4 augustus 2010 om 09:33.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 09:31   #53
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Als je dat gaat invoeren gaat er massaal protest komen, om zoiets te kunnen bereiken moet je het stapsgewijs invoeren. Net zoals met een kikker, als je die in heet water steekt dan springt hij er terug uit, maar indien je het water langzaam laat opwarmen dan blijft hij zitten tot hij doodgekookt is.
²
Oud 4 augustus 2010, 09:32   #54
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Eerst zien, dan geloven.
Het motto van de modale burger ... en wanneer hij het ziet gelooft hij het ook daadwerkelijk ... het wordt hoog tijd dat je echt eens een beetje tijd stopt in mijn draad over de geschiedenis van de Rothschilds ... je zou er zo veel wijzer uit worden ...
Oud 4 augustus 2010, 10:21   #55
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Mijn oom D. Het die bij ING werkt heeft me verteld dat het is omdat nogal wat zestigers die pas de laatste jaren de automaat beginnen gebruiken geregeld denken Belgisch geld af te halen en dan onmiddellijk terug aan het loket willen storten als hun frank valt dat er euro's uit de automaat komen. Ze hebben dan plots 100 000 frank in hun pollen ipv 2500 of 2000 frank.
Amai, in welke streek is dat eigenlijk ?

Is dan die limiet/24 h zo hoog bij ING ? Ik geloof er weinig van, ofwel moet men een dikke zichtrekening hebben en het *extra aanvragen* bij de bank dan volg ik je wel.

Want de standaard-max-bedragen - zonder extra aanvraag - zijn 20.000 BEF �* 26.000 BEF omgerekend; bij mijn bank is dat 620 € per 24 uur. Omgerekend ca. 25.000 Bef of 1/4.

Men kan natuurlijk zijn 24h-limiet ook instellen hoe men wil, ook op 20 Euro per dag, voor sommigen die zichzelf niet in de hand hebben... - ik overdrijf nu - men moet gewoon even binnenlopen bij de bank... als men niet te lui is...

hier een oud krantenartikel, toen het nog in frank was...:
Citaat:
http://www.gva.be/Archief/guid/verdo...0-0008c7eaa20b

[b]02/08/'00 "Nieuwe standaard limieten voor uw kaart.

Geldopvragingen: 25.000 frank per dag, besteedbaar bedrag per week: 150.000 frank."

Dat jubelbericht zat tussen de uittreksels van de Fortis Bank. "De bank verhoogt ongevraagd mijn risico op verlies", is de boze reactie van lezers. Gelijk hebben ze, meent Test Aankoop. Kom nou, de klanten vragen hierom, reageert Fortis.

Betalen met Bancontact in warenhuizen of bij benzinestations is gemeengoed geworden, net zoals cash geld afhalen aan een biljettenverdeler. Als grootste bankgroep deelde Fortis Bank midden juli haar vier miljoen kaartgebruikers "nieuwe standaardlimieten" mee.
Volgens de mededeling gelden nu volgende grenzen:
- geldopvragingen aan Bancontact: 25.000 fr./dag; 50.000 fr./week.
- betalingen met Bancontact: 100.000 fr./week.
- besteedbaar bedrag per rekening en per week: 150.000 fr.

Wie dat niet wil, kan aldus dezelfde mededeling op eigen initiatief die limieten laten terugschroeven tot 10.000 fr. opvragingen per dag, 20.000 fr. opvragingen per week en 30.000 fr. betalingen per week.
...

Elke bank heeft eigen regels
Johan Van Geyte

Elke financiële instelling in ons land heeft haar eigen regels inzake het afhalen van geld via Bancontact. Een overzicht van de belangrijkste spelers.
Klanten van KBC kunnen aan de gewone Bancontact-terminals per dag tot 10.000 frank afhalen per kaart. Zijn er twee kaarten aan dezelfde rekening gebonden dan bedraagt het maximumbedrag dus 20.000 frank.
Worden de afhalingen aan de eigen KBC-Matic's in de kantoren gedaan, dan kan er 20.000 frank per kaart en per dag worden afgehaald in biljetten.
Het systeem is bovendien cumulatief. Wie eerst 10.000 frank afhaalt aan een toestel van Bancontact, kan nadien nogmaals 20.000 frank bijtanken bij KBC Matic of omgekeerd. Dat geeft dus 30.000 frank per kaart en per dag.
Het weekmaximum van geldafhalingen en betalingen aan pompstations of in winkels is 100.000 frank per week en per rekening.
Dexia-klanten kunnen tot 26.000 frank per dag en per rekening afhalen. Op weekbasis is hun uitgavecapaciteit (afhalingen plus betalingen) beperkt tot 200.000 frank.
Bij Bacob kunnen klanten per dag 20.000 frank afhalen aan een toestel van Bancontact of eenzelfde bedrag op de Multimatic-toestellen in de eigen kantoren. Hun totale limiet (afhalingen plus uitgaven) ligt op 70.000 frank per week en per rekening.
Argenta-klanten mogen per dag en per kaart tot 20.000 frank afhalen aan toestellen van Bancontact. Hun totale limiet (afhalingen plus uitgaven) ligt op 50.000 frank per week en per rekening.
BBL- klanten kunnen wekelijks per kaart maximaal 20.000 frank cash afhalen aan een toestel van Bancontact of aan een selfbank. Inclusief aankopen in winkels en aan benzinestations bedraagt hun totale wekelijkse limiet 80.000 frank.
Voor kinderen en grote uitgevers - bv. zakenmensen of handelsreizigers - kunnen bij de meeste instellingen individuele limieten worden afgesproken.
Maar -betreft topic, het gewoonweg limiteren 1000 € (= ~ 40.000 Bef)/week - énkel voor 60-plussers - is uitermate belachelijk.

Stel voor je hebt al je limiet van 1000 € afgehaald aan een automaat in het begin van de week; dan zie je ergens iets liggen... enkel met bargeld betalen wat je heel graag wil hebben (na de sluitingsuren vd bank) en je hebt net niet genoeg geld, en... . Of willen ze gewoon dat elke 60-plusser eens binnenloopt om zijn limieten af te spreken ? Dat kan zeker op een andere manier.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 augustus 2010 om 10:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 10:25   #56
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laat ons een beetje dieper kijken.....Eigenlijk zouden we af moeten van baar geld en die belachelijke ATM-machines,en dat ganse f*cking circuit met gepantserde geldwagens,en veiligheidsagenten,hetgeen bij gelegenheid al geeindigd is met blaffende riot-guns en ratelende Kalashnikovs in het straatbeeld..
En dus gaan we diegen "pesten" die nog graag van dergelijke ouderwetse rotzooi gebruik maken (tot ergernis van de rest van ons),en iedereen op kosten jagen...

De eerste poging is mislukt,al is het maar omdat het over een machtig kiespubliek gaat (dat had ING eventjes uit het oog verloren),vandaar dat de politici over elkaar struikelden om op de radio te komen hieromtrent.....

Maar als het U niet aanstaat,dan ga je toch op een ander?

Laatst gewijzigd door kelt : 4 augustus 2010 om 10:26.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be