![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet ik de regel citeren ? (de link gaf ik al) Reglementaire verhogingen die doordacht en echt nodig zijn bij zone 30 om 30 kmh af te dwingen zijn de absolute uitzonderingen, niet omgekeerd. En als ik het over alle drempels en plarteaus in Be heb, heb ik het zeker niet over uitzonderingen. Ik citeerde toch de overheid, ook Touring en de BIVV, nog iets nodig ?
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 augustus 2010 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mss voelen zich mensen die zich altijd aan de regels -probeerden te- houden ook gekloot door die drempels en houden zich nu veel minder aan de verkeersregels ? En dat doen "ze" door de grote meerderheid te pesten, ook totaal onschuldigen; ook die alleen maar meerijden, en nooit zelf rijden. Dan zijn er nog andere weggebruikers zoals (zeer jonge) fiets(t)ers en bromfietsers. Zeer doordachte sociale (opvoedende) maatregel. ![]() Voor mss 10% zotten, het voor de 90 % anderen verkloten... ![]() (ik zal er niet ver naast zitten, ik kan de objectieve -officiële- cijfers ook min of meer terugvinden)
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 augustus 2010 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je ergens het aantal overtredingen tegen de voorrang (Proces Verbaal) ergens kunt terugvinden, heb je me zeer geholpen. ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 augustus 2010 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Het verbruik aan 30 km/h stijgt tegenover aan 50 km/h en ligt even hoog als bij 120 km/h
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 9 augustus 2010 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Bron was Febiac, heb de grafiek doorgestuurd gekregen van een directeur aldaar
![]() |
#47 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om nog eens terug te komen op mijn post # 30, waar ik aanhaakte op de mooie link van @ Alboreto, een Nederlands-Belgische studie (waar de reglementaire drempels identiek zijn) Ik weet nu echt niet of @ Alboreto beseft wat de tekst en de cijfers (table 4, p 5) willen zeggen, of er toch niet echt op ingaat na een lange dialoog over volgens hem "noodzakelijke" verkeersdrempels (mss ligt het aan mijn onduidelijke benadering ![]() Soit, de studie nu: als men een stadscentra waar i.p. 50 kmh max geldt als uitgangspositie, volledig naar i.p. 30 kmh-max terugbrengt, en zoals uit vele andere (ouderwetse) studies bleken, kan men die max 30 kmh in de praktijk maar echt handhaven als men drempels en plateaus aanbrengt die het verbruik en de vervuiling nog eens extra enorm verhogen als bij 30 kmh -principiële- snelheidsmax - zonder drempels, maar met andere ´ad hoc infrastructure´ ttz "vlotte alternatieven (smooth)" voor die drempels, dixit studie page 5. En toch blijft @ Alboreto hameren op de "noodzaak" van drempels en plateaus ipv die in het flatermuseum te verbannen. Zelfs na de enorme wildgroei van -meestal onregelmatige- drempels/plateaus, die een enorme geldverspilling en vervuiling teweeggebracht hebben, en na tien jaar -en een KB van 1998 (tekst onderaan) - nog altijd niet uit het wegbeeld verbannen zijn. @ Alboreto vindt mijn beweringen van Be-verkeerdrempels uitzonderingen die de regel bevestigen als men vertraagt naar 20 kmh en meestal minder voor drempels, denkt hij dan echt dat mensen die zich aan 30 kmh houden met 30 kmh over -reglementaire- drempels daveren, omdat die drempels afgestemd zijn om niet meer als 30 kmh te rijden ![]() ![]() Neen Alboreto, die drempels zijn zo gemaakt dat men de meeste hinder ondervindt kortbij of vanaf 30 kmh... (zie wettekst onderaan), dus daarom dat men nog veel langzamer over de drempels rijdt als 30 kmh -met terugschakelen van 1 of 2 versnellingen- en daarom dat enorm verbruiks-/ en emissieverschil van -50 /tot 75 %, en als men juist telt moet men die -10 verbruik (20% tekst) van een smooth 30 kmh zone nog meerekenen, dus bijna een verdubbeling van een verbruik en een werkelijke verdubbeling van fijnstofemissies (+ 110 % voor PM in ´t totaal). En in de praktijk is het zo dat niet alleen diegene die de drempel nadert en overrijdt die verbruiksverhogende dynamiek doet, maar bij wat druk verkeer een lange sliert voertuigen achter hem ook (die bvb de drempel niet zien), dus al "van ver vóór" de drempel gebeurt een harmonica-effect, wat nog eens extra enorme vervuiling meebrengt, als ik de studie goed gelezen heb houden ze daar geen rekening mee, opstoppingen en stremmingen gebeuren ook door andere oorzaken, maar als er drempels liggen gebeuren er wel extra meer hé, zeker in minder drukke omstandigheden. Ik gebruik kleuren om het mss duidelijker te maken. Uitgangspositie is principieel 50 kmh in de bebouwde kom. Citaat:
via: Citaat:
Nog vragen ? ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 augustus 2010 om 11:49. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Ge hebt mijn vorige opmerking blijkbaar gemist
Citaat:
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Opnieuw, het gaat over zone30 stop met off-topic te gaan aub.
![]() |
#50 | ||||
|
![]() Citaat:
Daar waar ik woon heb ik de invoering van de zone 30 meegemaakt. In eerste instantie was er een lichte verbetering, maar er waren er nog redelijk wat die er hun botten aan veegden. Pas vanaf ze een verkeersdrempel aangelegd hebben is dit nagenoeg opgehouden. Bij een vriend van mij in een parallelle straat waar geen drempel is aangelegd blijven ze te snel rijden. Er is ook daar nu sprake van 2 extra drempels. De bewoners kijken er naar uit. Citaat:
Citaat:
Fietsers en bromfietsers hebben namelijk geen last van die dingen (tenzij misschien die opgedreven spullen). Citaat:
Dat is mijn ervaring. Kan verschillen streek tot streek natuurlijk.
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in de fille toch, ? stoppen vertrekken, en nooit op toeren komen, heel den boel komt vol roet en smoor te hangen, ... problemen met de moteur, ... Garagist : "madame rijdt daar altijd mee,... " Ja, "dan gaan we het roet er ies goe uitblazen,..." we hebben dien auto eens gedurende 20 minuten serieus misbruikt en daarna is m nooit meer stilgevallen, al de overbodige "safe the environment shit" eraf gehaald, wel motor heeft mij nooit in de steek gelaten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ieeeepppp,.. bonk, .... bbbrrrrrrrrrrrr, dat dan liefst om een uur of 4 `s nachts, ik wens de geitewollensok van dienst een bijzonder goede nachtrust toe, ... Alhoewel die geitewollesok, er wel zal voor zorgen dat dien drempel bij zijne gebuur zijn huis ligt. Zone 30 bij een school , binnen de schooluren, of in zo van die woonerven daar kan ik inkomen, ... maar zo te pas en te onpas zo een zone, dat ondermijnt de veiligheid in die zones waar het echt nodig is. Kijk gewoon in t buitenland, als daar in Duitsland bvb een bord 50 staat , rij dan 50 anders hebt ge veel kans dat uw auto in de kreukels ligt. In belgie, zetten ze zo een bord gewoon om de mensen te pesten en de staatskas te vullen, en hier en daar waar het echt nodig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Wat begrijp je hieraan niet ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
En het is extra milieubelastend, wslk nog meer als in de studie aangetoond.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 augustus 2010 om 10:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Nooit last van gehad, en ja, ik sliep vooraan. In tegendeel, doordat er trager werd gereden was het rustiger. Ik heb de indruk dat er nogal veel meningen zijn over dit onderwerp zonder enige vorm van persoonlijke ervaring.
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Ik denk dat ge me totaal niet begrijpt.
Ik heb zelf de link doorgegeven dat er een verhoogde vervuiling is en een verbeterde veiligheid, dus waarom probeert ge mij te overtuigen van een argument dat ik zelf gegeven heb. Zoals gezegd is het jammer dat die dingen (drempels, bloembakken, plateau's,...) nodig zijn, want moest iedereen zich wat beter aan de 30 houden de overheid zou niet verplicht zijn die dingen aan te leggen. Dat geld kan beter aan nuttiger dingen besteed worden. Zolang de mensen met een zware voet dat niet begrijpen zal het zo blijven. Richt uw pijlen op die mensen, het zal meer effect hebben. Citaat:
Eerder minder, gezien de opkomst van de hybride wagens die rem-energie gedeeltelijk recupereren.
![]() |
![]() |
#56 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mensen alstublief!
Waarom zijn jullie nu al drie paginas lang bezig met een welles-nietes mbt impact op het milieu? Iedereen weet toch dat Brussel probeert het autovervoer te ontmoedigen, ten voordele van het openbaar vervoer? Daarvoor zijn alle middellen goed. Ik geef in een volgende post een tof voorbeeldje. Ook het invoeren van max 30 km/h. Dat gezwets mbt uitstoot is een drogreden om dit erdoor te krijgen. J. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een voorbeeldje van de Brusselse auto-ontmoedigings-politiek voor jullie.
Kennen jullie de bedrijvenzone die rechtover de luchthaven ligt, aan de binnenkant van de ring? Eerst en vooral werden daar strenge parkeerplaats-normen opgelegd voor de bedrijven die zich er willen vestigen. Een nieuw gebouw mag maximaal over X aantal verkeerplaatsen beschikken. En dat ondanks het feit dat dering vlakbij is. Het autoverkeer werd nog verder ontmoedigd door hen in een file te dwingen tot minimum aan de Nato, terwijl de bus wél zijn persoonlijke afrit kreeg (mét slagboom, vanzelfsprekend). De nieuwe bedrijven losten het creatief op; tenslotte zijn de zijlanen van die autoweg twee stroken breed en toch éénrichting. Dus parkeerden ze één rijstrook vol auto's. Geen enkel verkeersbord noch wegmarkering hinderde dat. De auto's stonden ook in niemands weg. Maar dit was een doorn in het oog van de Brusselse overheid. Ze plaatsten die "parkeerstrook" vol plastieken paaltjes. Nog liever een ongebruikte rijstrook dan er geparkeerde autos op toe te laten! Weeral waren de bedrijven creatief; ze plaatsten hun auto de andere kant van de autoweg, aan Belgocontrol. Daar was plaats genoeg. Dan staken ze de baan over naar het bedrijf. Ook dat kon de Brusselse overheid niet tolereren. Ze plaatsten over héél de lengte een afsluiting met klimop plantjes; gedaan met de weg oversteken. En nog gaven de bedrijven het niet op. Ze huurden een wei af van een boer (deze zag zijn wei praktisch ingesloten door slechte planning van de bedrijvenzone, dus hij deed er toch niks mee). Het enige wat de Brusselse overheid toen kon verzinnen was een verbod om de ondergrond te verstevigen op een "groenzone". Dus deelden de bedrijven plastieken laarzen uit om de werknemers met propere voeten tot aan de voordeur te krijgen. Hallucinant vind ik dit soort politiek. Je maakt één vervoermiddel niet populairder door een ander te ontmoedigen. Zo werkt dat niet. Voor velen is dat vervoermiddel geen oplossing. Wat ben je met een bus naar Brussel als je 30km van de stad woon tin een kleine gemeente? Wat ben je met een trein als je per dag bij meerdere lanten moet zijn met je bedrijfswagen. Persoonlijk vind ik dat de bedrijven ongelofelijke moeite doen om toch gevestigd te blijven op die plaats. Alhoewel. Sommigen geven het toch op. En daarmee leg ik meteen de vinger op de wonde die de Brusselse overheid weigert te zien: mensen ontmoedigen de stad in te geraken op hun geprefereerde manier, da's geen goed idee als je bedrijven wil lokken. En dat terwijl dit gewest met torenhoge werkloosheid zit. Ter info; een werkloze mag gratis gebruik maken van het Brusselse openbaar vervoer, heb ik gehoord (ik deed een IT opdracht bij het Brussels gewest). "Om werk te zoeken moet je mobiel zijn". Als je zoiets hoort; je zou voor minder cynisch worden. Mvg, J. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() De zone rond de Navo in Evere is bijna niet te berijken met het openbaar vervoer.
Ofwel de bus vanaf Noordstation die volledig door Etterbeek rijd. (+- half uur) Ofwel de trein vanaf Noord maar dan moet je bereid zijn 2km te wandelen ofzo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vergelijk anders de tarieven voor kinderopvang ook maar eens. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat Brussel "gaat doen, of al gedaan heeft" dat doen zelfs veel kleinere steden al een hele tijd tegen de wil van de plaatselijke bevolking en hun regelmatige bezoekers. Maakt men het centrum autovrij dan moet men dat doordacht doen (ik ben zelf voorstander van ruime gezellige voetgangerszones), en voldoende parkeerplaatsen aanbieden voor de mensen die de stad met de auto willen bezoeken. Genoeg buitenlandse (zelfs binnenlandse) steden die het voorbeeld geven. Liggen die (vlotte) parkeermogelijkheden redelijk veraf moet er een snelle en frequente openbare verbinding zijn direct vanuit die parkeer-garages of -gebouwen (meerdere verdiepingen). De normale O.V.-pendelaars profiteren daar ook van. Het moet dus een en auto- én OV-verhaal zijn. "Vele mensen" hebben geen andere keus, ttz die "vele" willen hun kostbare tijd niet verspillen door langer onderweg te zijn naar de stad als de tijd (= geld uitgeven) die ze verbrengen in de stadscentra. Dat zoiets niet in de hersens te krijgen is bij bepaalde beleidsmensen is onbegrijpelijk. Maar ze moeten het weten. De ene zijn dood is de andere zijn brood. Mensen passen zich altijd aan. De vele voordelen van de flexibele auto -naast snelheid van deur<>parking<>deur - hoef ik hier niet uit te leggen, maar de meeste auto´s kunnen meerdere personen vervoeren, en die meerdere personen krijgen ook hun (eventueel) gekochte waren in de ruime koffer van de auto kwijt... tot hun huisdeur.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 augustus 2010 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |