![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch een vaststelling in elk geval.
Trouwens als ik vraag hoe het maar haar artrose is dan antwoord ze altijd dat ze er geen last van heeft. Tja ?
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mensen die me eens een weekendje ergens naartoe zien gaan denken misschien ook dat ik nergens last van heb. Wat ze dan niet zien is a) dat ik dat niet altijd kan, b) dat dat enkel kan met pijnstillers die ik liefst niet dagelijks zou nemen, c) dat ik de week erna een wrak ben. Mijn ma krijgt ook soms van die opmerkingen (chronische darmproblemen na darmkanker). Wat mensen niet zien is, dat als ze een activiteit buitenshuis plant, ze anderhalve dag niets heeft gegeten. D�*n gaat dat. Maar ze kan moeilijk stoppen met eten eh. Mensen met chronische ziektes willen zichzelf ook nog eens amuseren, en willen vooral zichzelf af en toe overtreffen. De gevolgen daarvan is dat er altijd idioten zonder inleving zijn die denken dat je niks mankeert.
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe doe je dat: 40 km wandelen met een artrose?
![]() Enfin; uw punt snap ik - 'k ken gelijkaardige gevallen - maar artrose en 40 km wandelen lijkt me toch al verdachter dan iemand die ziek is en heel af en toe eens weggaat. Enfin; als het waar is enal.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms kan chronische aanstellerij ook als een ernstige ziekte gezien worden. Niet kunnen werken van de reuma en 40 km gaan wandelen kan wel...ik vraag het me af....zou het aanstellerij kunnen zijn? 1200 euro per maand + een hoop voordelen bovenop kunnen al eens aanleiding geven om zich ziek te voelen nietwaar?
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Harde aanpak?
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds is het aan een ARTS om daarover te oordelen. Niet aan 'de gewone mens in de straat'. Ik kan me inbeelden dat er heel veel mensen te vinden zijn die mij als 'perfect gezond en in staat om alle soorten werk te doen' zouden beoordelen. Vooral zij die me bijv. bezig gezien hebben tijdens de renovatie van m'n huis. Als ik goeie periodes of goeie dagen heb, dan maak ik daar namelijk gebruik van om te doen wat moet gebeuren en vooral om te doen wat ik gr�*�*g doe. Ne muur platsmijten hoort nu wel bij de dingen die ik graag doe. Een job in de bouw of in eender welke sector met het iets zwaardere werk is helaas niet haalbaar. Ik kan al twee dagen nauwelijks iets optillen van zwaarder dan ne kilo zonder pijnscheut van m'n voorhoofd tot m'n onderrug (spierontstekingske in de nek), ook als ik het heel voorzichtig doe. Voor een job moet je ALTIJD paraat zijn eh, niet 5 dagen in een maand wel en 25 dagen niet. Het zou vooral aanstellerij zijn mocht ik in die 5 dagen per maand mezelf ook nog eens opsluiten omdat mensen wel eens zouden kunnen denken dat ik een komediant ben. Dat is ook het probleem dat ik zie met een systeem van "Wie niet werkt, verliest uitkering". Ik sta achter het basisprincipe: wie werk weigert, wordt geschorst. Maar dat moet dan wel werk zijn dat haalbaar is. Er moet daar inderdaad niet al te seutig over gedaan worden, maar draai en keer het hoe je wil: niet iedereen kan elke job aan. Je gaat dus, als je het menselijk wil houden, een controlesysteem moeten inbouwen. Waarom heeft die persoon die job geweigerd, en was dat om een terechte reden? Je kan niet iedereen op invaliditeit zetten die niet �*lle jobs aankan, maar je kan evengoed mensen niet gaan schorsen omdat ze een job geweigerd hebben die ze gewoon niet aankunnen. Dat vereist een filter- en controlesysteem dat véél arbeidsintensiever is dan hetgeen we nu hebben. De vraag is dan: levert dat financieel gezien nog iets op? Of is het controlesysteem duurder dan hetgeen we nu hebben? (Vooral aangezien hetgeen we nu hebben véél efficiënter zou kunnen). Ik denk niet dat dat een vraag is die uit de losse pols te beantwoorden valt.
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gemotiveerd werken is toch veel fijner dan..... Als je gemotiveerd bent vliegt de tijd.
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de natuur kan geen enkel dier overleven dat op z'n luie reet blijft zitten. Waarom zou dit bij de mensen anders moeten zijn? Een maatschappij kan maar overleven als iedereen zijn steentje wil bijdragen. En vergeet niet dat, indien iedereen zijn steentje bijdraagt, voor iedereen dit steentje lichter wordt.
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben brugggepensioneerden en pré-bruggepensioneerden. Kijk maar Ford Genk enkele jaren geleden, kijk maar Opel, kijk maar ....
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() rug, nek, bekken. spieraandoening waardoor m'n wervels 'te los' zitten en steeds verschuiven, met begeleidende spierontstekingen.
Tijdens tienertijd last beginnen krijgen. En ik hoop da'k me snel weer kan bukken na m'n knieoperatie. Allez, bukken lukt, rechtkomen nie meer ![]() Ik moet dus veel bewegen (bureauwerk is rampzalig maar 'k heb helaas nog nie veel anders gedaan), maar doodsteek is te zware lasten, repetitieve bewegingen met m'n armen, en bewegingen boven m'n schouderlijn (niks met de handjes in de lucht dus). Ben me aan het omscholen zodat ik minder bureauwerk ga hebben (omwille van de gezondheid maar ook omdat ik écht ongelooflijk mottig word van ne hele dag op ne bureau te zitten, ik wil iets DOEN), en dus meer beweging ga hebben, maar toch niet te zwaar. Soms zitten, soms staan, soms lopen, soms wa heffen en doen maar niet te veel. Da's nie simpel ![]() Maar 'k zou eens willen kunnen blijven werken. Zo als in fulltime, en niet de rest van de tijd vergaan van de zeer. Of gewoon, zoals ik al genoeg heb meegemaakt, moeten thuisblijven omdat zelfs een blad papier oppakken teveel zeer doet. Als kind wou ik trouwens in de bouw werken. Nog steeds trouwens. Steenhouwer of schrijnwerker, prachtige beroepen. Maar 'k zal moeten passen. Maar komt me nie vertellen da'k ne komediant ben die gewoon excuses zoekt om niet te werken. Wie d�*t zegt, mag van mijn part eens een half jaar met m'n wervelkolom proberen leven.
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De N-VA heeft in deze gelijk. Je kan enerzijds niet van de werkenden verwachten dat ze extra moeten inleveren en anderzijds een hele groep (werklozen) buiten schot laten. We moeten middelen vinden om deze mensen terug te activeren. En schorsing is daar maar een klein onderdeel van.
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is ook niets mis mee, dit motiveerd de mensen extra om een geschikte job te vinden.
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn massa's mensen met één of andere aandoening die perfect kunnen werken, alleen kunnen ze niet alle jobs aan. Iemand die doof is bijv. kan gerust ne goeie informaticus zijn, maar ge moet die niet in een callcenter laten werken. Ook met de minder zichtbare handicaps en ziektes is dat zo. Ik snap niet dat mensen zo zwartwit naar ziekte en handicaps kunnen aankijken ![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goede motivatie, als al de andere falen, is brood op de plank.
![]() |