Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2004, 22:38   #41
danielsjohan
Partijlid

danielsjohan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danielsjohan
Aangezien de meeste Blok-kiezers een 'proteststem' uitbrengen (hoewel het stemmen op zo'n grote partij nauwelijks als proteststem kan worden opgevat), lijkt het aantal kiezers voor deze partij mij eerder een meetinstrument voor het ongenoegen in Vlaanderen.
Als het Vlaams Blok aan de macht zou komen, zijn ze volgens mij binnen de paar maanden bijna al hun aanhang kwijt: besturen betekent compromissen sluiten, toegevingen boen,... En dat zie ik Dewinter nog niet zo snel doen . Het is voor hem zelfs al onmogelijk om het 70-puntenplan af te zweren .
Maar dat aan de macht komen, kan dat een risico inhouden, kunnen ze, indien ze werkelijk zo slechte bedoelingen hebben (op menselijk vlak), de gemeenschap in de tijdspanne dat ze, ik neem aan, "mee" in het beleid zitten veel schade berokkenen? Of zou er zoiets voorvallen zoals de regering die valt en nieuwe verkiezingen, die dan eventueel orde op zaken stellen?
Ikzelf geloof niet dat ze ooit veel schade zouden kunnen aanrichten in een coalitie. Als ze echter in Antwerpen een absolute meerderheid zouden krijgen, vrees ik dat de buitenlanders in deze stad zich zorgen moeten maken. Want als het VB ooit gewoon 'zijn zin' kan gaan doen, zullen zij hun kiezers willen overtuigen. Zij zullen (proberen) zero-tolerantie (voor migranten) in te voeren, 'migrantenwijken' zullen 'uitgekuist' moeten worden (zouden zij dat op de zelfde manier doen als Israël in Palestina?), en zo verder. Als ze de absolute macht krijgen, zitten we dik in de problemen...
Als zij in een coalitie zitten, kunnen zij zulke zaken niet doen. De coalitie zou al snel uiteenvallen. Ik hoop eigenlijk dat zoiets snel gebeurt, dan zijn we eindelijk van het VB vanaf!

>>CSD-blog 2007 en CSD-blog 2008
danielsjohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 22:42   #42
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Een vraagje: ik zit nog niet zolang op dit forum, dat constant gebash tussen pro en anti Vlaams Blok, hoelang is dat zo al aan de gang?
Erg hé... ik vind ook dat dit maar poverkes is...
Oud 20 mei 2004, 22:51   #43
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ikzelf geloof niet dat ze ooit veel schade zouden kunnen aanrichten in een coalitie. Als ze echter in Antwerpen een absolute meerderheid zouden krijgen, vrees ik dat de buitenlanders in deze stad zich zorgen moeten maken. Want als het VB ooit gewoon 'zijn zin' kan gaan doen, zullen zij hun kiezers willen overtuigen. Zij zullen (proberen) zero-tolerantie (voor migranten) in te voeren, 'migrantenwijken' zullen 'uitgekuist' moeten worden (zouden zij dat op de zelfde manier doen als Israël in Palestina?), en zo verder. Als ze de absolute macht krijgen, zitten we dik in de problemen...
Als zij in een coalitie zitten, kunnen zij zulke zaken niet doen. De coalitie zou al snel uiteenvallen. Ik hoop eigenlijk dat zoiets snel gebeurt, dan zijn we eindelijk van het VB vanaf!
Ergens moet je een grens trekken tussen realiteit en waanzin.
Antwerpen onder Vlaams Blok meerderheidsbestuur vergelijken met Israël in Palestina lijkt me nogal serieus overdreven, want eenzelfde polarisatie tussen twee bevolkingsgroepen is daar bijlange na niet aanwezig, en wat het Vlaams Blok ook zou proberen (als uw mening over haar hedendaagse standpunten juist is), nooit kan ze zo een polarisatie teweegbrengen, of ze zou al allochtonen moeten omkopen om selectief in 'blanke' wijken te gaan relschoppen.
Zero tolerantie staat of valt met tegenstellingen en ik geloof niet dat ze in Antwerpen (of België) zodanig erg zijn en zoveel mensen omvatten dat ze het gevaar kunnen vormen dat U beweert.
De Belgen zijn geen moslim extremisten hoor!
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 23:09   #44
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben verwonderd over de hoeveelheid onzin die hier kan uitgekraamd worden. Waarom kunnen ze niet veel schade aanrichten in een coalitie? Geef gegevens over die coalitie? Welke schade? Corruptie zoals nu?
...En als ze de absolute meerderheid hebben, welke zal dan de schade zijn? Geef voorbeelden van geplande 'zuivering'! Geef ook voorbeelden van geplande uitroeiing zoals beschieten van betogers met raketten, het vernielen van woningen...

En als ge dat niet kunt geven, dan is uw uitleg toogpraat.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 23:15   #45
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Citaat:
Ik ben verwonderd over de hoeveelheid onzin die hier kan uitgekraamd worden. Waarom kunnen ze niet veel schade aanrichten in een coalitie? Geef gegevens over die coalitie? Welke schade? Corruptie zoals nu?
...En als ze de absolute meerderheid hebben, welke zal dan de schade zijn? Geef voorbeelden van geplande 'zuivering'! Geef ook voorbeelden van geplande uitroeiing zoals beschieten van betogers met raketten, het vernielen van woningen...

En als ge dat niet kunt geven, dan is uw uitleg toogpraat.
Ik wou eigenlijk de discussie zo voeren dat hij dat zelf inzag, voorzover dat mogelijk was uiteraard.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 23:26   #46
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat zij dat inzien. Ik heb hier voor mij 3 boeken liggen over Belgische schandalen.
'Het land van de duizend schandalen' van Dirk Barrez. 'Scandales et Péchés Capitaux' van Claude Herne en 'Affaire vous condernant - Texte du rapport sur les scandales de la RTT' van Jean Francis.

...En dan hebben we het nog niet over de Agusta-affaire, Ibramco, de WTC-projecten te Brussel, het Berlaimont gebouw,...

Voor mijn part mogen ze gerust zekere hypothesen toepassen, dan zullen wij ook dezelfde redenering gebruiken... Wie denkt ge dat er gaat winnen?
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 23:32   #47
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Wat we nu lezen en horen is nog niks in vergelijking met wat de regimemedia op 6 juni uit hun linkse mouw zullen schudden: 60 jaar landing van de geallieerde bezetters in Normandië. Dat zal pas echt ingezet worden tegen de rechtse nationalisten.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be