Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 19 augustus 2010, 22:11   #41
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Je kan dat geloven, maar kan je het ook bewijzen? En dan nog. Zoals ik eerder weergaf zijn Oost Aziaten 'slimmer'. Is dat dan ook vanwege een proces doorheen de eeuwen van 'selectie van de slimsten', want als je dit soort van 'theorieën' wil aanhangen dan voor iedereen toch. Nee, dit soort van theorieën leunt dicht aan bij racisme en heeft geen basis in de wetenschap.
Alles leunt dicht bij racisme aan, zoals bvb met alle geweld willen bewijzen dat joden ( in het algemeen) niet intelligenter zijn als de rest der mensen
Ik bezie dat allemaal veel objectiever. Ik stel enkel vast dat zij wél enorm veel Nobelprijzen hebben, en ik vraag mij af waarom ? Toch niet omdat het buitengewoon stomme mensen zijn zeker ?
den dinges is offline  
Oud 19 augustus 2010, 22:18   #42
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik argumenteer juist dat er geen superieure rassen of volkeren zijn. Misschien probeer jij je daar 'geniepig' niet over uit te spreken door de zaak om te draaien. Jij sprak over of impliceerde een aangeboren factor die ervoor zou zorgen dat Joden meer prijzen winnen. Ik niet.
Jamaar Johan, allemaal goed en wel...Maar waarom winnen ze dan zoveel prijzen ? Jij die het allemaal zo goed weet ?
den dinges is offline  
Oud 19 augustus 2010, 22:34   #43
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Jamaar Johan, allemaal goed en wel...Maar waarom winnen ze dan zoveel prijzen ? Jij die het allemaal zo goed weet ?
Jamaar euh dinges, ik heb daar al mogelijke verklaringen voor gegeven in deze discussie.

Toch nog liever een intelligentietest, hoe weinig cultuurvrij die ook is, dan intelligentie van een volk menen te moeten afleiden uit het aantal nobelprijzen dat ze kregen.

Oost Aziaten hebben een groter hersenvolume dan blanken of Joden. Waarom zouden ze dan niet meer nobelprijzen gekregen hebben? Wel...omgevingsfactoren. Maar waarom moeten het dan perse genetische factoren zijn waarom Joden wel nobelprijzen krijgen?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 augustus 2010 om 22:36.
Johan Bollen is offline  
Oud 19 augustus 2010, 22:40   #44
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles leunt dicht bij racisme aan, zoals bvb met alle geweld willen bewijzen dat joden ( in het algemeen) niet intelligenter zijn als de rest der mensen
Ik wil dat niet perse. Als we hersenvolume aan intelligentie linken bij dieren kunnen we dat ook 'proberen' bij mensen. Maar het is helemaal niet zo straight foreward als men zou kunnen denken op het eerste zicht omdat 'rassen' iets totaal anders is dan 'soorten'.

Citaat:
According to an analysis by Jelte Wicherts, if race differences in brain size are genetic in origin, they still leave 91-95% of racial IQ gap unaccounted for.
Johan Bollen is offline  
Oud 19 augustus 2010, 22:55   #45
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Jamaar euh dinges, ik heb daar al mogelijke verklaringen voor gegeven in deze discussie.

Toch nog liever een intelligentietest, hoe weinig cultuurvrij die ook is, dan intelligentie van een volk menen te moeten afleiden uit het aantal nobelprijzen dat ze kregen.

Oost Aziaten hebben een groter hersenvolume dan blanken of Joden. Waarom zouden ze dan niet meer nobelprijzen gekregen hebben? Wel...omgevingsfactoren. Maar waarom moeten het dan perse genetische factoren zijn waarom Joden wel nobelprijzen krijgen?
Ik weet dat niet, ik rekende op jou om dat uit de doeken te doen. Je lijkt me zo heel goed op de hoogte...
Maar wat dat hersenvolume van de Oost aziaten betreft heb ik wel een idee : en als dat nu eens genetisch bepaald zou zijn ? Erfelijk zoals men het vroeger zegde. " Een kat maakt geen honden ", " de appel valt niet ver van de boom " enz enz
den dinges is offline  
Oud 20 augustus 2010, 00:46   #46
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opvoeding ? De joden worden dus beter opgevoed ? Daarom hebben zij meer Nobelprijzen ?
Ja, ik dacht dat dat allang duidelijk was. Als verklaring van het fenomeen heb ik altijd begrepen dat de bovengemiddelde intelligentie van joden voortkomt uit hun cultuur en scholing. Joden hebben een traditie - vanuit het geloof - van (tekst)onderzoek en het tot in het oneindige bediscussieren van de resulaten. Er zal echt geen genetica aan te pas komen.

Analogie: In Indonesie gelden Molukkers, van alle volken binnen dat land, als de beste zangers. Genetisch? Van nature een betere stem? Neen. Over het algemeen zijn Molukkers christelijk en zijn ze gewend veel te zingen (in de kerk). Het gaat dus gewoon om (meer) geoefende zangers.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 20 augustus 2010, 07:42   #47
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja, ik dacht dat dat allang duidelijk was. Als verklaring van het fenomeen heb ik altijd begrepen dat de bovengemiddelde intelligentie van joden voortkomt uit hun cultuur en scholing. Joden hebben een traditie - vanuit het geloof - van (tekst)onderzoek en het tot in het oneindige bediscussieren van de resulaten. Er zal echt geen genetica aan te pas komen.

Analogie: In Indonesie gelden Molukkers, van alle volken binnen dat land, als de beste zangers. Genetisch? Van nature een betere stem? Neen. Over het algemeen zijn Molukkers christelijk en zijn ze gewend veel te zingen (in de kerk). Het gaat dus gewoon om (meer) geoefende zangers.
Zonder enig " racisme " kunnen we zeggen dat als men bepaalde spieren of zijn hersens goed en dikwijls gebruikt, en oefent, deze zich ontwikkelen. Men kan dus intelligent " worden " door veel na te denken,net zoals men sterk word door hard te werken of bepaalde sporten te beoefenen. En dan stelt zich de vraag of bepaalde aangeleerde eigenschappen met de tijd erfelijk worden...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Epigenetica
http://www.exploremagazine.nl/eerher...er.69042.lynkx

Laatst gewijzigd door den dinges : 20 augustus 2010 om 07:56.
den dinges is offline  
Oud 20 augustus 2010, 13:23   #48
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zonder enig " racisme " kunnen we zeggen dat als men bepaalde spieren of zijn hersens goed en dikwijls gebruikt, en oefent, deze zich ontwikkelen. Men kan dus intelligent " worden " door veel na te denken,net zoals men sterk word door hard te werken of bepaalde sporten te beoefenen. En dan stelt zich de vraag of bepaalde aangeleerde eigenschappen met de tijd erfelijk worden...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Epigenetica
http://www.exploremagazine.nl/eerher...er.69042.lynkx
Van mijn part blijf je geloven dat Joden een aangeboren buitengewoon hoge intelligentie hebben met als 'bewijs' het aantal nobelprijzen, en een verwijzing naar een geschiedenis van achtervolging. Ik noem dit pseudowetenschap die inderdaad tegen het racisme aanleunt. Feit is dat een vergelijking van landen toont dat vele Europese landen en de VS een hogere gemiddelde intelligentie hebben dan Israël. Allen scoren ze lager op de meest betrouwbare intelligentieproeven (zoals de PISA test die ik eerder aanhaalde) dan de Oost aziaten.

Van mijn part blijf je volharden in die mythes. Jammer voor het doorbreken van het isolement echter.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 augustus 2010 om 13:24.
Johan Bollen is offline  
Oud 20 augustus 2010, 13:58   #49
Francientje
Minister

Standaard

Dank je. Dank je. DANK JE, Johan.
Joden zijn dus NIET aan die Nobelprijzen gekomen omdat ze , dankzij hoge aangeboren
intelligentie, minder dan de anderen voor moesten doen. Ze zijn dus aan de nobelprijzen
gekomen dankzij volhouden, zweten, en keihard werken.
Dat is pas verdienstelijk.
Nogmaals dank voor dit ENORME compliment.
Francientje is offline  
Oud 20 augustus 2010, 14:04   #50
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Joden zijn dus NIET aan die Nobelprijzen gekomen omdat ze , dankzij hoge aangeboren
intelligentie, minder dan de anderen voor moesten doen. Ze zijn dus aan de nobelprijzen
Je begint het door te hebben. Nu, naast hard werken zijn er nog andere mogelijke niet genetische verklaringen. Val nu niet meteen in een andere vorm van superioriteitsdenken. een nobelprijs is nu niet direct de meest objectieve bedoening zoals een marathon bijvoorbeeld wel is.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 augustus 2010 om 14:07.
Johan Bollen is offline  
Oud 20 augustus 2010, 16:57   #51
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Van mijn part blijf je geloven dat Joden een aangeboren buitengewoon hoge intelligentie hebben met als 'bewijs' het aantal nobelprijzen, en een verwijzing naar een geschiedenis van achtervolging. Ik noem dit pseudowetenschap die inderdaad tegen het racisme aanleunt. Feit is dat een vergelijking van landen toont dat vele Europese landen en de VS een hogere gemiddelde intelligentie hebben dan Israël. Allen scoren ze lager op de meest betrouwbare intelligentieproeven (zoals de PISA test die ik eerder aanhaalde) dan de Oost aziaten.

Van mijn part blijf je volharden in die mythes. Jammer voor het doorbreken van het isolement echter.
Ik geloof helemaal niets over joden, ik vraag mij af waarom ze zoveel Nobelprijzen winnen ? En ik stel vast dat ook jij mij niet kunt antwoorden. Liever leg je mij woorden in de mond, en begin je met " racisme " te schermen, echt zwakjes van jou...
den dinges is offline  
Oud 20 augustus 2010, 16:59   #52
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Dat zal het dan wel zijn zeker...Mogen wij dan zeggen dat die mensen doorgaans minder lui zijn, dan bepaalde andere groepen die ik niet bij naam wil noemen ?
Zou dat mischien een genetische eigenschap zijn ?
den dinges is offline  
Oud 20 augustus 2010, 18:54   #53
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof helemaal niets over joden, ik vraag mij af waarom ze zoveel Nobelprijzen winnen ? En ik stel vast dat ook jij mij niet kunt antwoorden. Liever leg je mij woorden in de mond, en begin je met " racisme " te schermen, echt zwakjes van jou...
Je zei o.a.
Citaat:
En ik denk dat, zoals men hier reeds zei, de joden door de eeuwen heen dikwijls " uitgedund " werden, zodat enkel de slimsten het overleefden.
Je had het toch over de vraag waarom Joden zoveel nobelprijzen winnen.

Bewijzen moet ik nog zien van superieure intelligentie. Onderzoek toont dat het gemiddeld IQ in Israël lager ligt dan bv. België.

't is trouwens gegund, en zoals Francientje een beetje laat beseft is het inderdaad verdienstelijker geen genetische verklaring hiervoor aan te hangen. Dat vond ik al vanaf het begin van deze discussie, maar ik besef ook wel dat voor sommigen enkel ja knikken niet gelijk staat aan antisemitisme. Hoe zou dat komen?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 augustus 2010 om 19:00.
Johan Bollen is offline  
Oud 20 augustus 2010, 19:27   #54
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zei o.a. Je had het toch over de vraag waarom Joden zoveel nobelprijzen winnen.

Bewijzen moet ik nog zien van superieure intelligentie. Onderzoek toont dat het gemiddeld IQ in Israël lager ligt dan bv. België.
't is trouwens gegund, en zoals Francientje een beetje laat beseft is het inderdaad verdienstelijker geen genetische verklaring hiervoor aan te hangen. Dat vond ik al vanaf het begin van deze discussie, maar ik besef ook wel dat voor sommigen enkel ja knikken niet gelijk staat aan antisemitisme. Hoe zou dat komen?
Kijk, het ging hier over Nobelprijzen, wie die het meeste krijgt en waarom ? Ik denk dat iedereen het daarover eens is... En dan neem jij woorden als " racisme " en " antisemitisme " in de mond...Waarom ?
Verder, kijk eens met mij naar deze I.Q. - wereldlijst :http://forum.fok.nl/topic/1315608
Belgium : IQ= 100
Israël : IQ= 94
Maar ! In Israël wonen ook 20 % arabieren die meegeteld worden in het landelijk gemiddelde.http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabisc...3%ABli%C3%ABrs
In België hebben wij " enkel " een slordige 10 % allerlei allochtonen waarvan velen uit Afrika en Noordafrika.
Kan dit het hogere gemiddelde van België mischien verklaren ?
den dinges is offline  
Oud 20 augustus 2010, 19:47   #55
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, het ging hier over Nobelprijzen, wie die het meeste krijgt en waarom ? Ik denk dat iedereen het daarover eens is... En dan neem jij woorden als " racisme " en " antisemitisme " in de mond...Waarom ?
Verder, kijk eens met mij naar deze I.Q. - wereldlijst :http://forum.fok.nl/topic/1315608
Belgium : IQ= 100
Israël : IQ= 94
Maar ! In Israël wonen ook 20 % arabieren die meegeteld worden in het landelijk gemiddelde.http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabisc...3%ABli%C3%ABrs
In België hebben wij " enkel " een slordige 10 % allerlei allochtonen waarvan velen uit Afrika en Noordafrika.
Kan dit het hogere gemiddelde van België mischien verklaren ?
Het ging aanvankelijk niet over nobelprijzen. Voorspelbare en weeral niet wetenschappelijk gefundeerde reaktie trouwens die verwijzing naar de 'domme' arabieren in Israël om dat verschil te pogen overbruggen.

En ja gewoon het feit dat ik hier een paar kanttekeningen plaats bij een genetische verklaring voor vermeende superieure intelligentie als oorzaak voor het winnen van prijzen, is voor sommigen al voldoende om iemand van atisemitisme te verdenken, dat is tussen de regels niet moeilijk te lezen. Zo handelen is ook een vorm van racisme. Het toont hoe men eigenlijk zelf is. Deze opmerking is wel niet persoonlijk bedoeld Dinges.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 augustus 2010 om 19:52.
Johan Bollen is offline  
Oud 20 augustus 2010, 21:47   #56
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Het ging aanvankelijk niet over nobelprijzen. Voorspelbare en weeral niet wetenschappelijk gefundeerde reaktie trouwens die verwijzing naar de 'domme' arabieren in Israël om dat verschil te pogen overbruggen.

En ja gewoon het feit dat ik hier een paar kanttekeningen plaats bij een genetische verklaring voor vermeende superieure intelligentie als oorzaak voor het winnen van prijzen, is voor sommigen al voldoende om iemand van atisemitisme te verdenken, dat is tussen de regels niet moeilijk te lezen. Zo handelen is ook een vorm van racisme. Het toont hoe men eigenlijk zelf is. Deze opmerking is wel niet persoonlijk bedoeld Dinges.
Jij begint over " domme arabieren ", Johan. Ik liet enkel enkele cijfers zien, zonder enige gevolgtrekking. Hoogstens stelde ik mij enkele vragen...Waarop jij een antwoord gegeven hebt. Dat moet je dus geheel voor je eigen rekening nemen.

Laatst gewijzigd door den dinges : 20 augustus 2010 om 21:47.
den dinges is offline  
Oud 20 augustus 2010, 22:46   #57
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Je zei o.a. Je had het toch over de vraag waarom Joden zoveel nobelprijzen winnen.

Ik heb niets 'te laat' beseft. Er werd een vraag gesteld en ik heb als antwoord
verschillende zaken gesuggereerd. Die volgens mij stuk voor stuk geldig
blijven. 'Survival of the fittest' heeft weinig met superieure intelligentie te
maken, trouwens. Het betekent hoogstens : minder personen met een QI
onder de 100.
Maar maak je geen zorgen. Zodra een volk normaal kan leven én groeien
stijgt dat aantal weer.
Francientje is offline  
Oud 21 augustus 2010, 02:33   #58
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
B]Ik bezie dat allemaal veel objectiever. Ik stel enkel vast dat zij wél enorm veel Nobelprijzen hebben, en ik vraag mij af waarom [/b]? Toch niet omdat het buitengewoon stomme mensen zijn zeker ?

Stelt gij in uw zelfverklaarde ''objectiviteit'' dan ook vast dat ze eveneens oververtegenwoordigd zijn in zwaar criminele en immorele activiteiten? Meyer Lansky, de (russische - internationale) joodse mafia Mogilevich,Gaydamak die het land geplunderd hebben, Yagoda, Kaganovitch en het moordende joodse bolsjevisme dat tientallen miljoenen mensen vermoord heeft komt dat ook door hun hoger dan gemiddeld IQ?

Dat tribalisme, favoritisme, de ''politieke'' lobby, joodse loges, racketeering, overdreven etnocentrisme, de ''joodse agenda'' en het zionisme ook wel een rol speelt in joodse controle en ''superioriteit'' zullen we ook maar beter niet zeggen. Net zoals dat de joodse controle van media, de pers, hollywood, etc er voor zorgt dat al het vuil goed toegedekt blijft en afgeleid kan worden naar anderen zoals ''de moslims'', de russische mafia, de nazi's, de antisemieten en dat het positieve goed naar voren wordt geschoven.

Wake up pal.

Oops... joodse identiteit en superioriteit mag enkel benadrukt worden als het positief is. Als het negatief is, dan is het gewoon in elke gemeenschap terug te vinden...
straddle is offline  
Oud 21 augustus 2010, 11:16   #59
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Je kunt je ook nog een paar andere zaken afvragen: Waarom kiezen Joden altijd voor de linkse partituur?
Uitvinders van het Bolsjwisme; het extreem communisme. Dat alles kwam uit Joodse hersenspinselen en heeft de mensheid niet veel goeds gebracht.
Achter het conglomeraat Israël staan Joodse namen verscholen, namen die iedere keer weer terugkomen als er politieke schandalen opduiken of bij poltiek knoeiwerk.
Daarna moet ik ook eens de punten benadrukken die Straddle aanhaalt.
Zéér veel positieve zaken maar ook evenveel negatieve, waarvan 'tribalisme en favoritisme' veruit de belangrijkste punten zijn.

Dat moet ook een keer worden gezegd.
Oud 21 augustus 2010, 13:19   #60
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Stelt gij in uw zelfverklaarde ''objectiviteit'' dan ook vast dat ze eveneens oververtegenwoordigd zijn in zwaar criminele en immorele activiteiten? Meyer Lansky, de (russische - internationale) joodse mafia Mogilevich,Gaydamak die het land geplunderd hebben, Yagoda, Kaganovitch en het moordende joodse bolsjevisme dat tientallen miljoenen mensen vermoord heeft komt dat ook door hun hoger dan gemiddeld IQ?

Dat tribalisme, favoritisme, de ''politieke'' lobby, joodse loges, racketeering, overdreven etnocentrisme, de ''joodse agenda'' en het zionisme ook wel een rol speelt in joodse controle en ''superioriteit'' zullen we ook maar beter niet zeggen. Net zoals dat de joodse controle van media, de pers, hollywood, etc er voor zorgt dat al het vuil goed toegedekt blijft en afgeleid kan worden naar anderen zoals ''de moslims'', de russische mafia, de nazi's, de antisemieten en dat het positieve goed naar voren wordt geschoven.

Wake up pal.

Oops... joodse identiteit en superioriteit mag enkel benadrukt worden als het positief is. Als het negatief is, dan is het gewoon in elke gemeenschap terug te vinden...
Ik was over Nobelprijzen bezig, gij begint over georganiseerde misdaad...Begin er eens een eigen draadje over, man, goed geargumenteerd, en met bewijzen. Ik zal dat zeker en vast met veel interesse lezen.
den dinges is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be