![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan nu nog de Prius rijder, en we hebben een Milieu/PK forum-picknick aan een stuwmeer. Hoe milieubewust kan je worden?
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *kuch* het zal zeker niet in ons land zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Zou een waardeloos idee zijn. Want 'tegen de menselijke natuur'. Zoals in die eerdere post hier, met zijn klein pietje. Even waardeloze ideeën: - de grootte van de huizen beperken - de prijs van horloges beperken ... Even terug komen op die zware auto's: het is zelfs niet alleen de auto op zich, die dat kleine pietje illustreert. Over die auto, zijn motor, zijn chip-tuning enz. kunnen lullen, speelt al even veel mee.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien dat de piet kleiner is van wie een auto met veel pk's heeft/graag ziet/zou willen hebben....maar in elk geval zien de meisjes dat toch ook liever.
Dan nog een rolex horloge aan en hun rokjes worden precies 5 cm korter op slag.
![]() |
#45 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Die auto's worden al zwaar belast, bovendien is dit weer een vorm van 'het is mijn hobby niet laten we het voor een ander maar verbieden'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Minister Schauvliege heeft iets met roetfilters. Ik weet niet precies wat...misschien aandelen op één of andere manier in de roetfilter fabriek?
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde, moet ik zeggen dat een motor toch wel best iets sneller moet kunnen dan 120 km/u en best wat accelleratievermogen heeft. Dat heeft de praktijk me helaas al wel geleerd waar je uit dwaze verkeerssituaties je vege lijf enkel kan redden door volop gas te geven. Legaal of niet. Zulks was voor mij ooit de enige optie om twee kruisende wagens (richtingaanwijzers natuurlijk niet nodig of in optie) doormidden te snijden door er snoeihard nog net tussendoor te rijden. Met een 65 PK wagentje (en die rijden best 120) was me dat niet gelukt. Had ik dat niet kunnen doen was ik tussen beiden gecrasht ofwel uit wanhoop tegen de vangrail moeten gaan. In de achteruitkijkspiegel zag ik nog net achter mijn bumper hoe ze inderdaad tegen mekaar gingen. Klote, want als getuige moet je dan best even stoppen om een verklaring af te leggen en ik moest die dag nog naar een dorpje nabij Schiphol in Nederland. En neen... ik woon niet bij de grens met Nederland (en zelfs dan nog is het een flinke afstand). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik me afvraag: hoe weet je of je een roetfilter in je wagen hebt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ze vergeten vaak te vermelden dat roetfilters zorgen voor extra verbruik. Het is alweer een van die vele regels en normen die nergens op slaan. Grootste probleem op deze aarde is overbevolking, los dat op en begin dan aan de rest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat redelijk rap is als er één op zit.
![]() |
![]() |
#51 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
20 �* 30% ?
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik rijd met een 2l zonder roetfilter (bouwjaar 2006) verbruik - 5.8 l/100km, met roetfilter geraken de vergelijkbare auto's moeilijk onder de 7l/100km (volvo s40 2.0 diesel). Het is natuurlijk ook heel goed mogelijk dat ik een uitzonderlijk behaafd chauffeur ben, maar ik betwijfel dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijk als ik eens zo een uitlaat moet losvijzen bij een eventueel probleem dan kijk ik eens in die filter of er nog licht doorkomt. Doorgaans is dat heel weinig dus die krengen zitten verstopt dat het niet mooi meer is
Mijn oplossing a la mambo : men zet zich op zijn gat en met een lange beitel en een zware hamer klop ik die filter in stukken kapot. En daarna rij je 20 km per uur rapper.
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel kost dat tegenwoordig?
![]() |
#57 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Bij ons is dat nu 315€ voor een roetfilter op de D1.6 motoren en de D2.0 in
V50 en S40, prijs zonder BTW en nog niet geplaatst natuurlijk in 2007 was dit nog 553€. Dus toch -230€ in 3 jaar. Laatst gewijzigd door leuri : 25 augustus 2010 om 17:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Zou het niet eerder zo zijn, dat die personen zich (soms) ook gedragen alsof ze meer 'rechten' hebben door die hogere taksen en daarom veel mensen zich ergeren aan die 'bakken' ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(bedrag bijgestuurd tot 100% subsidie met een max. van €600) Hoelang gaat zo'n filter gemidd. mee ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() Ik vermoed eerder dat het een vorm van afgunst is, maar dat is mijn mening.
|
![]() |
![]() |