![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Vlaamsgezinden: wat geniet uw voorkeur? | |||
Een democratisering van de Belgische staat |
![]() ![]() ![]() |
14 | 31,82% |
Vlaams rompstaat zonder Brussel |
![]() ![]() ![]() |
9 | 20,45% |
een nieuw Vlaams-Nederland project |
![]() ![]() ![]() |
21 | 47,73% |
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Wat ons als gevolg van België deels ontnomen is zijn sommigen blijkbaar bereid om definitief op te geven. |
|||
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En aangezien in de Vlaamse Beweging zo al ongeveer een consensus bestaat dat alles wat voor 1962 afgenomen is als definitief verloren beschouwd mag worden, voorspelt dat weinig goeds over hoe men zou aankijken tegen een verdere afkalving van het Vlaamse grondgebied indien die er ooit zou komen. Die zal dan uiteindelijk wellicht eveneens geaccepteerd worden. Zolang hetgeen ons nog rest van Vlaanderen maar onafhankelijk kan worden, nietwaar?
|
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ik maar met het volgende beginnen: ik ben géén "Dansaert-Vlaming". Ik woon net iets té ver van het centrum om mij daar vaak genoeg te kunnen vertonen.
Vervolgens: ik denk dat 'Vlaanderen zonder Brussel' overlevingskansen heeft, maar dat het desondanks toch een mager beestje gaat blijven, al was het maar omdat het zich zonder morren de kaas van het brood laat halen. Om te besluiten: het zou mij plezieren mochten zich hier elke dag méér zelfbewuste, koppige én fiere Vlamingen vestigen zodat ze bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen kunnen mééstemmen over wat er voortaan door, met en in hún (en m�*jn) hoofdstad moet worden gedaan.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ga dan maar eens vragen aan de opvolger van Sarkozy of deze gemeentes aub ook mee mogen naar uw onafhankelijke Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoelang zijn die horror stories over 'Brussel' al niet gaande? En de snelstgroeiende stad van West Europa wordt elk jaar duurder. |
|
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Almere?
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't ja de illegale textielateliers, de drugverkoop, de auto-heling en zo verder zijn bloeiende industrie-sectoren die heel veel rijkdom in Brussel brengen. Maar snelstgroeiend lijkt mij vooral te slaan op de werkloosheid (verdubbeld sinds het ontstaan van het gefaalde Brussels Gewest) en armoede (verdrievoudigd in dezelfde periode). Het enige dat Brussel nog in leven houdt is het infuus van Vlaamse transfers.
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Het Tarifit (Tamazight-'dialect') en het Turks, daar wed ik persoonlijk op.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 27 augustus 2010 om 23:16. |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het Franstalige onderwijs te Brussel waren zij immers wél welkom. |
|
![]() |
![]() |
#52 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
https://encrypted.google.com/url?sa=...UhwWeFPe0sCsLw Voor iemand tot de heel gemakkelijke en demagogische conclusie zou springen dat ik hiermee wil zeggen dat Vlamingen inherent slimmer zijn dan Walen: u vergist u. Waar ik op aanstuur is dat het Franstalig onderwijs niet van aanpakken weet. Of ze durven niks doen, of ze hebben de hoop al opgegeven. In Vlaanderen kan je meer spreken van een doordachte aanpak voor problemen. Een ietwat objectiever en recenter vergelijk hier, dat ook op andere punten ingaat: http://www.vonk.org/201003032563/ond...gelijkheid.htm
Laatst gewijzigd door Nexer : 28 augustus 2010 om 03:56. |
||
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke zinnige uitleg kan je geven voor die "bewuste keuze"?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Zijn Arabische/Berbermigranten niet welkom in het Nederlandstalig onderwijs in Brussel?
|
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door het grote succes van het net Nederlandstalig onderwijs in Brussel en het tekort aan beschikbare plaatsen is men verplicht om criteria te hanteren bij de selectie van de kinderen die het onderwijs kunnen volgen. Daarbij geeft men de voorkeur aan kinderen met Nederlands als moedertaal of waarvan tenminste één van de ouders afdoende het Nederlands machtig is. Daardoor moeten vele kandidaat-leerlingen geweigerd worden. En aangezien vele migranten in Brussel afkomstig zijn uit landen die in de Franse invloedssfeer liggen, vallen vooral die kinderen uit de boot. En die komen dan automatisch in het Franstalig onderwijs terecht, waar wél nog voldoende plaats is. Het is dus Vlaanderen zelf dat mits een goede onderwijspolitiek en de nodige investeringen de verfransing in Brussel kan omkeren.
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tot in Sint-Joost-Ten-Node toe worden er leerlingen in het lager onderwijs "geronseld" Eberhard zal ze wel kennen: ze liggen vlak naast mekaar in Sint-Pieters-Woluwe. |
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het aantal Franstalige Brusselaars dat een mondje Nederlands spreekt neemt hierdoor onmiskenbaar toe maar dat hierdoor de verfransing in Brussel zou omkeren is toch een illusie. |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is hetzelfde als beweren dat de Antwerpse regio binnen 5 jaar op zijn gat ligt omdat de Chemie er wegtrekt, zodat Antwerpen zo zal verloederen dat zelfs de illegalen niet meer in Borgerokko willen blijven. ![]() Ik krijg meer en meer de indruk dat jij jaloers bent op de ontplooing van Brussel als Europese hoofdstad. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat klopt, daarom had ik eigenlijk niet moeten klikken in deze poll.
|
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |