Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2010, 22:09   #41
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Feiten zijn verjaard.
En Van Gheluwe heeft, vanuit zijn vroegere gezagsfunctie en zijn vanuit zjin geloof, niet de plicht zichzelf te gaan aangeven? En als het gerecht hem niet wil vervolgen, een echte straf van de kerk te vragen en te ondergaan?

In de plaats duikt hij onder in een abdij, en ontloopt hij alle mogelijke straffen, zelfs de media-schandpaal.
Oud 9 september 2010, 08:54   #42
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Luister, ik ben niet meer van de jongsten, en ik heb me heel mijn leven verzet tegen het gratuîet kerk-bashen dat tegenwoordig zo'n hype is.

Ik zie ook wel dat de oude vijanden van de kerk de pedo-criminaliteit aangrijpen om oude rekeningen te vereffenen.

Ik heb zelfs onlangs de oproep van Johan Sauwens ondertekend om de "goede priesters" te steunen.

Maar hoe meer ik de kerkvaders bezig hoor, hoe meer ik twijfel of ik die houding nog lang kan volhouden. De houding van Van Gheluwe en Danneels is zo gortig, zo vort, dat het welzijn van de kerk me stilaan niet meer kan schelen.

Waarom verstoppen de monniken van Westvleteren één van de grootste pedocriminelen van België in hun abdij. Waarom wordt die niet met een molensteen om de hals in de Noordzee gedropt?

Waarom verschuilt Danneels zich vandaag nog steeds achter zijn "naïviteit"?

Neen, ze hebben het nog altijd niet begrepen, omdat ze het gewoon niet hebben. Wel, als de Vlaamse kerk niet in staat is om deze zaak op een treffelijke manier op te lossen, dan laat ik haar gaan. Van mij mag ze naar de diepste katacomben van de hel gaan, zodat we er nooit nog iets van horen.
Ik kan u volgen in uw frustratie.
De kerk moet komaf maken, met dit vreselijk misbruik.
En zeker geen doofpot, bescherming of gelijk wat onderhouden.

Maar ik spreek me vooral uit over dit éne geval, waar naar mijn inziens meer aan de hand is. En waar blijkbaar niemand durft over spreken.

De 'kerk' had hem direct moeten ontslaan.
Oké dat is waar, maar welke rol speelt die familie daar in.
Waarom hebben zij "gewacht" tot de feiten verjaart waren.
Zij hadden hem veel eerder achter slot en grendel kunnen krijgen, maar deden blijkbaar niets.
Nu zij zelfs "uit de wind staan" gaat men de kardinaal aanvallen omdat hij niks deed.
Ik vind dat wel heel kort door de bocht gaan, om het nog zacht uit te drukken.

Laatst gewijzigd door De Prof : 9 september 2010 om 09:15.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 08:58   #43
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Luister, ik ben niet meer van de jongsten, en ik heb me heel mijn leven verzet tegen het gratuîet kerk-bashen dat tegenwoordig zo'n hype is.

Ik zie ook wel dat de oude vijanden van de kerk de pedo-criminaliteit aangrijpen om oude rekeningen te vereffenen.

...

Neen, ze hebben het nog altijd niet begrepen, omdat ze het gewoon niet hebben. Wel, als de Vlaamse kerk niet in staat is om deze zaak op een treffelijke manier op te lossen, dan laat ik haar gaan. Van mij mag ze naar de diepste katacomben van de hel gaan, zodat we er nooit nog iets van horen.
ik heb weggelaten wat voor mij niet van toepassing is

ik heb de (Belgische, er is trouwens nooit een Vlaamse geweest) kerk achter me gelaten, en mijn God wat een opluchting heeft die beslissing mij al bezorgd !

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 september 2010 om 08:59.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 09:19   #44
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niets ingeluisd, dat hypocriet leugenachtig ventje wou de zaak in de doofpot stoppen.

Ik denk dat de kardinaal nog een product is van een machtskerk die louter uiterst bekommerd was om haar onberispelijk imago naar de buitenwerend toe. Want het is nu wel duidelijk geworden dat Danneels al vele tientallen jaren op de hoogte was van sexuele misbruiken door priesters allerhande en daar nooit echt iets mee gedaan heeft. Dat was ook de gangbare praktijk van de katholieke kerk in het buitenland en over gans de wereld. Priesters werden altijd gespaard en hun misbruik werd consequent toegedekt en in de doofpot gestopt. De kerk had maar weinig oog voor de slachtoffers

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 september 2010 om 09:36.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 09:34   #45
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

///

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 september 2010 om 09:35.
Oud 9 september 2010, 09:37   #46
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik blijf mij afvragen waarom de vete publiekelijk wordt uitgevochten. Da's net hetzelfde als bij de regeringsvorming, hoe meer er publiekelijk gemaakt wordt, hoe vuiler het gevecht achter de schermen zal worden...
Omdat een bisschop en een kardinaal bekende, publieke personen zijn.
Oud 9 september 2010, 11:21   #47
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik blijf mij afvragen waarom de vete publiekelijk wordt uitgevochten. Da's net hetzelfde als bij de regeringsvorming, hoe meer er publiekelijk gemaakt wordt, hoe vuiler het gevecht achter de schermen zal worden...
Kan iemand mij vertellen waarom deze Vangheluwe niet in de cel zit? Is jarenlang mishandelen van jongeren of kinderen geen misdrijf meer?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 11:22   #48
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Kan mij iemand uitleggen waarom de dader en doofpottechnicussen nog niet achter slot en grendel zitten?
Sorry, had ik gemist...
Oud 9 september 2010, 11:23   #49
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Feiten zijn verjaard.
Och ja, die regel weer, welke uitgevonden en goedgekeurd is door een bende criminelen.
Oud 9 september 2010, 20:14   #50
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

De potjes worden toegedekt, de machthebbers beschermen elkaar.
Andriaensen vakkundig gesaboteerd, want die ging teveel ontdekken.
Wat een geluk voor de kerk dat goede vriend tjevensmoel Stefaan De Clerck op justitie zit.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 9 september 2010 om 20:15.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 22:06   #51
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
En Van Gheluwe heeft, vanuit zijn vroegere gezagsfunctie en zijn vanuit zjin geloof, niet de plicht zichzelf te gaan aangeven? En als het gerecht hem niet wil vervolgen, een echte straf van de kerk te vragen en te ondergaan?

In de plaats duikt hij onder in een abdij, en ontloopt hij alle mogelijke straffen, zelfs de media-schandpaal.
Van Gheluwe stamt uit een biotoop waar alles, zelfs de goorste smeerlapperijen, vrij soepel met de mantel der liefde bedekt werd. Hij begrijpt die hele heisa niet, hij denkt werkelijk dat na een retraite, een processie en wat zelfkasteiding hij 'vergeven' is.

Danneels was oprecht toen hij zei dat hij er zich niets van herinnerde, met zo veel identieke zaken werd hij jarenlang geconfronteerd.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 22:11   #52
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Danneels was oprecht toen hij zei dat hij er zich niets van herinnerde, met zo veel identieke zaken werd hij jarenlang geconfronteerd.
²
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2010, 06:15   #53
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van Gheluwe stamt uit een biotoop waar alles, zelfs de goorste smeerlapperijen, vrij soepel met de mantel der liefde bedekt werd. Hij begrijpt die hele heisa niet, hij denkt werkelijk dat na een retraite, een processie en wat zelfkasteiding hij 'vergeven' is.
Als ik uw stelling aanneem zit er dus, zoals ik vermoedde, iets grondigs fout met zijn besef van goed en kwaad. Voor een gewone mens is dat al heikel, voor een priester, laat staan een bisschop is dat not done.

Het is wat we noemen een gewetenloze schoft, misschien een psychopaat.

Zo iemand is onbekwaam in zijn vak en had nooit bisschop mogen worden.
Oud 10 september 2010, 08:13   #54
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zo iemand is onbekwaam in zijn vak en had nooit bisschop mogen worden.
maar ze vergrijpen zich toch pas aan kindjes op de moment dat ze weten dat de kerk hen zal beschermen?
ze weten toch dat de kerk er alles aan doet om haar imago te beschermen? Danneels heeft het over verzoening heeft maar is toch enkel bezig de kerk te beschermen?
nu spreekt tertio d'erover om die mens naar timboektoe te sturen. is daar minder controle en kun je daar makkelijker kindjes misbruiken?
men heeft het over laicisering als "straf". ben ik dan echt minder waard dan een bisschop?
die mens hoort achter slot en grendel en als blijkt dat Danneels actief heeft meegewerkt aan de doofpot hoort die ook achter slot en grenden en eventueel moet je overwegen om de kerk als criminele organisatie te catalogeren als blijkt dat kindemrisbruik een standaardprocedure was
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be