![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Van Gheluwe heeft, vanuit zijn vroegere gezagsfunctie en zijn vanuit zjin geloof, niet de plicht zichzelf te gaan aangeven? En als het gerecht hem niet wil vervolgen, een echte straf van de kerk te vragen en te ondergaan?
In de plaats duikt hij onder in een abdij, en ontloopt hij alle mogelijke straffen, zelfs de media-schandpaal.
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De kerk moet komaf maken, met dit vreselijk misbruik. En zeker geen doofpot, bescherming of gelijk wat onderhouden. Maar ik spreek me vooral uit over dit éne geval, waar naar mijn inziens meer aan de hand is. En waar blijkbaar niemand durft over spreken. De 'kerk' had hem direct moeten ontslaan. Oké dat is waar, maar welke rol speelt die familie daar in. Waarom hebben zij "gewacht" tot de feiten verjaart waren. Zij hadden hem veel eerder achter slot en grendel kunnen krijgen, maar deden blijkbaar niets. Nu zij zelfs "uit de wind staan" gaat men de kardinaal aanvallen omdat hij niks deed. Ik vind dat wel heel kort door de bocht gaan, om het nog zacht uit te drukken. Laatst gewijzigd door De Prof : 9 september 2010 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb de (Belgische, er is trouwens nooit een Vlaamse geweest) kerk achter me gelaten, en mijn God wat een opluchting heeft die beslissing mij al bezorgd ! Laatst gewijzigd door Anna List : 9 september 2010 om 08:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de kardinaal nog een product is van een machtskerk die louter uiterst bekommerd was om haar onberispelijk imago naar de buitenwerend toe. Want het is nu wel duidelijk geworden dat Danneels al vele tientallen jaren op de hoogte was van sexuele misbruiken door priesters allerhande en daar nooit echt iets mee gedaan heeft. Dat was ook de gangbare praktijk van de katholieke kerk in het buitenland en over gans de wereld. Priesters werden altijd gespaard en hun misbruik werd consequent toegedekt en in de doofpot gestopt. De kerk had maar weinig oog voor de slachtoffers Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 september 2010 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ///
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 september 2010 om 09:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat een bisschop en een kardinaal bekende, publieke personen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan iemand mij vertellen waarom deze Vangheluwe niet in de cel zit? Is jarenlang mishandelen van jongeren of kinderen geen misdrijf meer?
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry, had ik gemist...
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och ja, die regel weer, welke uitgevonden en goedgekeurd is door een bende criminelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() De potjes worden toegedekt, de machthebbers beschermen elkaar.
Andriaensen vakkundig gesaboteerd, want die ging teveel ontdekken. Wat een geluk voor de kerk dat goede vriend tjevensmoel Stefaan De Clerck op justitie zit. Laatst gewijzigd door Mitgard : 9 september 2010 om 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Danneels was oprecht toen hij zei dat hij er zich niets van herinnerde, met zo veel identieke zaken werd hij jarenlang geconfronteerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wat we noemen een gewetenloze schoft, misschien een psychopaat. Zo iemand is onbekwaam in zijn vak en had nooit bisschop mogen worden.
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ze weten toch dat de kerk er alles aan doet om haar imago te beschermen? Danneels heeft het over verzoening heeft maar is toch enkel bezig de kerk te beschermen? nu spreekt tertio d'erover om die mens naar timboektoe te sturen. is daar minder controle en kun je daar makkelijker kindjes misbruiken? men heeft het over laicisering als "straf". ben ik dan echt minder waard dan een bisschop? die mens hoort achter slot en grendel en als blijkt dat Danneels actief heeft meegewerkt aan de doofpot hoort die ook achter slot en grenden en eventueel moet je overwegen om de kerk als criminele organisatie te catalogeren als blijkt dat kindemrisbruik een standaardprocedure was |
|
![]() |
![]() |