![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vergeving & eervol-pensioen voor de dader voorstellen, gaat volgens mij wel iets verder dan naïeviteit... De dader is een pedofiel van de ergste soort. Zo'n monster in functie laten, met de kans dat hij nog meer slachtoffers maakt, is gewoon te krankzinnig voor woorden. Danneels heeft misschien niks onwettigs gedaan, zijn voorstel was wel immoreel
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Danneels moet z'n muil houden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft hij geen vrijemeningsuiting dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() wat mij het meest opvallend blijkt is dat ze van de kant van de katholieken steeds over een "mislukte verzoeningspoging" lallen..... t'ja sé "zij" zijn van goede wil hé.... maar de misbruikte kindjes willen géén vergiffenis schenken aan de daders van de pedo-feiten...... ze willen écht géén vergiffenis schenken nochthans betaamd het een goed "christenmens" om zéér vergevingsgezind te zijn..... vraag het maar aan de advocaat van Daneels !
![]()
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Danneels zou eens zelf jarenlang in "in zijn lichamelijke integriteit" gekwetst moeten worden (paar petsen op zijn bakkes vind ik zo vulgair klinken).
Benieuwd of hij de dader vergiffenis zou schenken en geen klacht zou indienen. Dat zou pas respect afdwingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door het begaan van sommige misdaden verliest de dader ervan bepaalde rechten. Zo verliest een pedocrimineel imho het recht op respect en misschien zelfs op leven. Er valt veel voor te zeggen om iemand die - zoals Danneels - vanuit een gezagsfunctie die pedocriminaliteit faciliteert, het recht op vrije meningsuiting deels te ontnemen.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Danneels was enkel bezorgd om het imago van de kerk, niet om het lot van het slachtoffer.
Zoals ik een tijd geleden al zei, Danneels is een vals hypocriet geniepig ventje. Laatst gewijzigd door daiwa : 1 september 2010 om 22:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Bisschop Vangheluwe is de dader van seksueel misbruik. Dit vaststaand gegeven verdwijnt onder de chaos strategie van de advocaat van de kerk. Al of niet voor >>> Kardinaal Danneels. Als je ziet wat de huidige kardinaal doet, of beter gezegd niet doet. Is het systeem duidelijk, struisvogelpolitiek.
De Taliban vind ook dat zij gelijk hebben..... Het is opvallend met welke snelheid en dwang het gerecht probeert een stel (schijn)heilige overtreders in bescherming te nemen en voor alle echter dringend noodzakelijke openbaarheid te behoeden. De rest is voeder voor ramptoeristen. Maar arrest is arrest. Waardoor de belastende dossiers wellicht gesloten blijven.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was de dag dat ik van de Heilige Kerk afscheid genomen heb.
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind Johan Bonny de enige sympathieke bisschop die dit land rijk is.
En als ik de interessante artikels in Humo lees, is Antwerpen ook het enige bisdom met redelijke openheid.
![]() |