Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 september 2010, 05:46   #41
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Elke dag tijdens het natellen van hun geld klagen dat het méér had kunnen zijn
Om precies te zijn is mijn grootste klacht dat ik na een dag werken niet veel meer heb dan iemand die een ganse dag op zijn reet gezeten heeft, voor zover hij nog uit bed is gekomen om TV te kijken.

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 10 september 2010 om 05:47.
Karel Martel B is offline  
Oud 10 september 2010, 05:52   #42
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waar blijft de betoging voor "splitsing" ?
Die heeft al drie maanden lang dagelijks plaats in en om de Wetstraat.
Oud 10 september 2010, 06:25   #43
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Elke aflevering van de Rode loper of Royalty of gelijkaardig programma is een betoging voor de eenheid van België.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 10 september 2010, 09:30   #44
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waar blijft de betoging voor "splitsing" ?

Of durven die gasten met hun pinhelmen 's avonds niet op straat ?
13 juni was er eentje...
sjarel is offline  
Oud 10 september 2010, 09:58   #45
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Om precies te zijn is mijn grootste klacht dat ik na een dag werken niet veel meer heb dan iemand die een ganse dag op zijn reet gezeten heeft, voor zover hij nog uit bed is gekomen om TV te kijken.
Van de werklozen die ik ken is er niet één die zo leeft.
Pelgrim is offline  
Oud 10 september 2010, 12:20   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De Vlaamse onafhankelijkheid ligt momenteel niet op tafel. Daar is momenteel zelfs geen vraag naar, laat staan dat er nood aan is, aangezien Vlaanderen daar momenteel mentaal nog niet rijp voor is. Dewever doet vooralsnog perfect waarvoor hij verkozen is: de scheve machtsverhoudingen binnen België bewerken.
Hoe wordt dit dan gemeten en op welke manier beperkt dit dan het zelfbeschikkingsrecht der volkeren voor het Vlaamse volk.

Want voor andere volkeren schijnt die beperking helemaal niet te bestaan, die hebben gewoon zelfbeschikkingsrecht zonder meer, zonder bepaalde mentale vereisten.
Oud 10 september 2010, 12:25   #47
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Je krijgt de mensen de dag van vandaag gewoon zo snel niet meer de straat op, de gemiddelde Vlaming beleeft zijn leven op heden liever vanop de sofa en zit dan tegen zijn collega's te mekkeren over hoe slecht alles wel loopt.
plakker is offline  
Oud 10 september 2010, 12:41   #48
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Als we sommigen zouden moeten geloven, dan zou de Vlaamse onafhankelijkheid pas echt gelegitimeerd zijn als Dirk van Haveskerke met een leger huurlingen met in hun midden Jan Breydel de Franse wallen gaat bestormen ...

Ten strijde, Vlamingen!
Ernst Niessen is offline  
Oud 10 september 2010, 12:48   #49
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe wordt dit dan gemeten en op welke manier beperkt dit dan het zelfbeschikkingsrecht der volkeren voor het Vlaamse volk.

Want voor andere volkeren schijnt die beperking helemaal niet te bestaan, die hebben gewoon zelfbeschikkingsrecht zonder meer, zonder bepaalde mentale vereisten.
Ken jij veel andere volkeren die
- vrijwillig hun hoofdstad willen opofferen om toch maar onafhankelijk te kunnen zijn
- onafhankelijk willen worden van een minderheid om hun eigen cultuur te kunnen beschermen, erop rekenen dat die nieuwe grens hen dan wel voldoende zal beschermen tegen de sterkere cultuur van die minderheid
- zichzelf verplicht voelen om andere culturen buiten hun grenzen te weren omdat hun eigen cultuur te zwak is om de confrontatie daarmee aan te kunnen
- om het vorige punt te verwezenlijken zelfs nog bereid zijn om gebieden die tezeer 'aangetast' zijn door andere culturen vrijwillig af te stoten
- na al het voorgaande ook nog eens uit plat vooroordeel iedere samenwerking met verwante volkeren uitsluiten en er ondanks alles toch van overtuigd zijn dat ze van hun eigen 'kracht' kunnen uitgaan en ze wel hun eigen bootjes kunnen doppen

Sorry, maar zolang bovenstaande puntjes niet opgelost worden, vind ik persoonlijk dat Vlaanderen nog niet rijp is om als een onafhankelijke, volwassen natie door het leven te gaan.
Zwartengeel is offline  
Oud 10 september 2010, 12:55   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ken jij veel andere volkeren die
- vrijwillig hun hoofdstad willen opofferen om toch maar onafhankelijk te kunnen zijn
Waar vindt je die info, want ik denk er anders over. Je hebt het dus niet over wat de Vlaming denkt want ik ben ook Vlaming en ik denk dat niet.

Citaat:
- onafhankelijk willen worden van een minderheid om hun eigen cultuur te kunnen beschermen, erop rekenen dat die nieuwe grens hen dan wel voldoende zal beschermen tegen de sterkere cultuur van die minderheid
Waar haal je dat allemaal?

Citaat:
- zichzelf verplicht voelen om andere culturen buiten hun grenzen te weren omdat hun eigen cultuur te zwak is om de confrontatie daarmee aan te kunnen

Nu heb je het over een toestand die eventueel in de toekomst zal plaatsvinden?

Citaat:
- om het vorige punt te verwezenlijken zelfs nog bereid zijn om gebieden die tezeer 'aangetast' zijn door andere culturen vrijwillig af te stoten
Geloof het maar niet, er wordt niets afgestoten.

Citaat:
- na al het voorgaande ook nog eens uit plat vooroordeel iedere samenwerking met verwante volkeren uitsluiten en er ondanks alles toch van overtuigd zijn dat ze van hun eigen 'kracht' kunnen uitgaan en ze wel hun eigen bootjes kunnen doppen
Je denkt werkelijk dat elke Vlaming een domme rascist is? Jij en ik dan ook?

Citaat:
Sorry, maar zolang bovenstaande puntjes niet opgelost worden, vind ik persoonlijk dat Vlaanderen nog niet rijp is om als een onafhankelijke, volwassen natie door het leven te gaan.
Ah ok, ik begrijp het, het is uw persoonlijke visie, op geen enkele manier bindend voor Vlaanderen en zeker niet het zelfbeschikkingsrecht beperkend.
Oud 10 september 2010, 12:58   #51
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ah ok, ik begrijp het, het is uw persoonlijke visie, op geen enkele manier bindend voor Vlaanderen en zeker niet het zelfbeschikkingsrecht beperkend.
Het gaat er mij hier dan ook niet om of Vlaanderen al dan niet zelfbeschikkingrecht heeft. Wel stel ik mij terecht de vraag of Vlaanderen in staat is om op een volwassen manier met dat zelfbeschikkingsrecht om te gaan.
Zwartengeel is offline  
Oud 10 september 2010, 13:05   #52
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik ken eigenlijk geen enkel voorbeeld van een staat die uiteenvalt zonder dat daar voor betoogd of gevechten werd. Het is tekenend voor dit volk dat er op café, op fora en in het stemhokje stoere taal gesproken wordt, maar dat iedereen naar Bart De Wever kijkt en hoopt dat hij de klus wel zal klaren. Dat kan twee zaken betekenen: een, die drang naar onafhankelijkheid is helemaal niet zo algemeen als sommigen willen doen uitschijnen. Een tweede mogelijkheid is dat Vlamingen een stel platbroeken zijn, die helemaal geen eigen natie verdienen. Een combinatie van die twee is ook mogelijk.
't is een combinatie van de twee. Maar ik verwijs naar BDW's woorden: nog geen 1/3 van de Vlamingen wil nu onafhankelijkheid. Het zou waanzin zijn dit nu door te duwen.
Oud 10 september 2010, 13:16   #53
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
omdat de splitsing de facto bijna een feit is.
van BHV ?
zijn die vijf minuten al om ?
jogo is offline  
Oud 10 september 2010, 13:28   #54
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Waar blijft die eigenlijk?

Het is zo stil tegenwoordig?
Wie zou er nu durven betogen tegen de Parti Séparatiste?

Laatst gewijzigd door fonne : 10 september 2010 om 13:28.
fonne is offline  
Oud 10 september 2010, 13:35   #55
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
10de eeuw, 20ste eeuw, 21ste eeuw, 30ste eeuw, same difference, als een grote groep eenheid wil en een andere groep onafhankelijkheid, dan zal er moeten geknokt (letterlijk of figuurlijk) worden. Ik wacht trouwens nog altijd op tegenvoorbeelden.
Feit is dat het de overgrote meerderheid van de bevolking eigenlijk geen barst kan schelen of ze nu in de staat België of Vlaanderen leven, zolang er een oplossing komt voor de reële problematiek. En als België die oplossing in de weg staat zal er geen kat om geven dat België ophoudt te bestaan. Maar anderzijds is het verdwijnen van België op zich geen garantie dat de problemen opgelost geraken. Maar het is typerend dat 2/3 van de Vlamingen vandaag in polls aangeeft dat België voor hen geen betekenis heeft, en 1/2 openlijk nu zegt dat de onafhankelijkheid onvermijdelijk is. De meerderheid gelooft er niet meer in dat de reële problemen binnen een Belgische context zouden kunnen opgelost worden, ook al zijn ze niet bereid militant naar de Vlaamse onafhankelijkheid te streven. Dat komt wel, de dag dat ze aan hun pensioenen en hun spaargeld beginnen te zitten.
fonne is offline  
Oud 10 september 2010, 13:39   #56
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat er mij hier dan ook niet om of Vlaanderen al dan niet zelfbeschikkingrecht heeft. Wel stel ik mij terecht de vraag of Vlaanderen in staat is om op een volwassen manier met dat zelfbeschikkingsrecht om te gaan.
Daarvoor moet je de huidige politieke verhoudingen durven verbreken, en zorgen dat de macht van die partijen die Vlaanderen tot een Klein-België willen maken uitgeschakeld wordt. In Nederland zijn ze daarin geslaagd via Pim Foruyn en vandaag Wilders, maar je ziet ook daar dat de "gevestigde machten" zich niet zomaar laten uitschakelen. Geprojecteerd op Vlaanderen, betekent dit dat je een regering N-VA - Vlaams Belang moet krijgen om eens en voor altijd duidelijk te maken aan de regime-partijen 0-VLD, SP.A en CD&V dat ze misbaar zijn voor een regerring.
fonne is offline  
Oud 10 september 2010, 13:52   #57
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Van de werklozen die ik ken is er niet één die zo leeft.
dat zult ge nog vaak kunnen beweren
van zodra de NVA de jacht op de werlozen op zijn Vlaams kan organiseren.
jogo is offline  
Oud 10 september 2010, 14:09   #58
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allicht niet, maar daar is niets fouts of "achterlijks" aan. Het is gewoon een groeiproces. We kunnen dat proces best met liefde en zorg begeleiden, vind je niet?
Oud 10 september 2010, 14:19   #59
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
dat zult ge nog vaak kunnen beweren
van zodra de NVA de jacht op de werlozen op zijn Vlaams kan organiseren.
is dat nu nog niet zo?
Oud 10 september 2010, 14:24   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
't is een combinatie van de twee. Maar ik verwijs naar BDW's woorden: nog geen 1/3 van de Vlamingen wil nu onafhankelijkheid. Het zou waanzin zijn dit nu door te duwen.
Ik vraag me af hoe dat BDW aan die cjfers komt, vermits er daar nooit een referendum over geweest is.

Zou hij durven cijfers uitvinden die hem goed uitkomen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be