Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2004, 14:31   #41
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Citaat:
VANHECKE ZEI DUIDELIJK DAT MENSEN DIE HIER MEERDERE GENERATIES WONEN NIET TERUGGESTUURD MOGEN WORDEN. ENKEL NIEUWKOMERS (1e generatie) DIE ONZE NATIONALITEIT NIET BEZITTEN NA HET PLEGEN VAN ZWARE CRIMINELE FEITEN.

Allé kom Piano. Wees nu eens heel eerlijk en open tegen ons. Stel: het Blok krijgt de kans in een regering te zetelen. Puur hypothetisch he. Denk je nu echt dat zij pogroms gaan houden, mensen in het midden van de nacht (die hier al tientallen -of minder- jaren wonen) gaan oppakken om hen naar hun land van herkomst te sturen? Of denk je dat het nog erger is en dat ze die mensen simpelweg gaan koud maken?
Omdat Piano nogal snelle ogen heeft... .
Twee opmerkingen toch.

Ten eerste ben ik het niet eens dat iemand gewoon omwille van het feit dat hij/zij (of diens kinderen of kleinkindern) die recente(!!) allochtone roots heeft, een zwaardere straf moet krijgen moet krijgen dan iemand die geen recente of geen allochtone roots heeft. Dat is discriminatie op grond van etnische origine, en dat slaat nergens op.

Tweedens, denk ik niet dat een letterlijke historische herhaling van wat er zich met de joden en andere minderheden tijdens WOII heeft afgespeeld (holocaust, gasmakers enz) zal plaatshebben. Wat wèl in de lijn van de verwachtingen ligt met een gebeurlijke deelname van het VB aan de macht is wel duidelijk. Het staat letterlijk in het 70-puntenplan. Uitsluiting, segregatie, denaturalisatie, uitzetting. Het VB wil overheidsjobs voorbehouden an eigen volk, toewijzing van sociale woningen enz... daar migranetn van uitsluiten of achteraan op de lijsten zetten enz... Ik ga dat hier allemaal niet herhalen, je kan het online op mijn webstek vinden.

Ik wil het woord 'pogrom' niet in de mond nemen, want dan zou ik de joodse slachtoffers van de holocaust schofferen. Wat ik wel verwacht is actieve jacht op illegalen, op allochtonen, op moslims, op hen die het daaromtrent niet eens zijn met het VB enz... Ik hoef daar geen tekeningetje bij te maken hoe dat zich allemaal in de praktijk zal afspelen: afsluiten van straten en wijken, zware politiemacht die stevig uitgebreid werd, vele gevangenissen bijgebouwd die blijven overvol zitten met gevangenen, vermits de criteria verstrengd werden enz... Ik zal dat doemscenario nog wel eens helemaal uitwerken en online brengen, wat mijn persoonlijke verwachtingen zijn als het Blok ooit aan de macht komt en de mogelijke schade aan het land zal toegebracht worden.

Als het van mij afhangt, krijgt het Blok nog geen halve minuut de kans om haar discours in de praktijk en wetten om te zetten.
Oud 22 mei 2004, 14:32   #42
Trajanus
Banneling

Trajanus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Voor het Vlaams Blok bestaan er geen 'modelburgers van allochtone origine'. ELKE migrant moet er ooit weer uit en dat was het item van deze topic.
cirkelredenering! Piano start met een "uitgangspunt" en bewijst dat uitgangspunt door te verwijzen naar zijn eigen uitgangspunt.
Trajanus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 14:33   #43
Tiger777
Burgemeester

Tiger777's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

Er bestaan zeker allochtone modelburgers. Ik ken er zo'n paar en die zeggen ronduit zelf dat het blok gelijk heeft als het zegt dat de poorten van België gesloten moeten worden voor het schorrie morrie dat nu uit die landen naar hier komt. En dat heb ik niet gezegd he... uitspraak van een turkse waarvan de vader naar hier kwam om in de mijn te werken.

Voor mensen die zich weten aan te passen heb ik respect. Het blok wilt ze ook niet buitenzetten, integendeel, het wil ze als modelburgers opwerpen.
Tiger777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 14:34   #44
Trajanus
Banneling

Trajanus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Citaat:
Citaat:

Twee opmerkingen toch.

Ten eerste ben ik het niet eens dat iemand gewoon omwille van het feit dat hij/zij (of diens kinderen of kleinkindern) die recente(!!) allochtone roots heeft, een zwaardere straf moet krijgen moet krijgen dan iemand die geen recente of geen allochtone roots heeft. Dat is discriminatie op grond van etnische origine, en dat slaat nergens op.

Tweedens, denk ik niet dat een letterlijke historische herhaling van wat er zich met de joden en andere minderheden tijdens WOII heeft afgespeeld (holocaust, gasmakers enz) zal plaatshebben. Wat wèl in de lijn van de verwachtingen ligt met een gebeurlijke deelname van het VB aan de macht is wel duidelijk. Het staat letterlijk in het 70-puntenplan. Uitsluiting, segregatie, denaturalisatie, uitzetting. Het VB wil overheidsjobs voorbehouden an eigen volk, toewijzing van sociale woningen enz... daar migranetn van uitsluiten of achteraan op de lijsten zetten enz... Ik ga dat hier allemaal niet herhalen, je kan het online op mijn webstek vinden.

Ik wil het woord 'pogrom' niet in de mond nemen, want dan zou ik de joodse slachtoffers van de holocaust schofferen. Wat ik wel verwacht is actieve jacht op illegalen, op allochtonen, op moslims, op hen die het daaromtrent niet eens zijn met het VB enz... Ik hoef daar geen tekeningetje bij te maken hoe dat zich allemaal in de praktijk zal afspelen: afsluiten van straten en wijken, zware politiemacht die stevig uitgebreid werd, vele gevangenissen bijgebouwd die blijven overvol zitten met gevangenen, vermits de criteria verstrengd werden enz... Ik zal dat doemscenario nog wel eens helemaal uitwerken en online brengen, wat mijn persoonlijke verwachtingen zijn als het Blok ooit aan de macht komt en de mogelijke schade aan het land zal toegebracht worden.

Als het van mij afhangt, krijgt het Blok nog geen halve minuut de kans om haar discours in de praktijk en wetten om te zetten.
Jawadde. Gij leeft in een echte angstpsychose man.
Trajanus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 14:34   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij was er toch lid van? In die beginperiode toen alles nog héél donkerbruin gekleurd was?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 14:34   #46
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanus
Citaat:

Voor het Vlaams Blok bestaan er geen 'modelburgers van allochtone origine'. ELKE migrant moet er ooit weer uit en dat was het item van deze topic.
Ach zo. Pure insinuatie makker. uw reacties hebben dus minder waarde dan ochtendpies van een zwakzinnige.
Ik doe tenminste nog een poging om het niveau van dit soort discussies enigszins op peil te houden. Het enige wat jij doet is het neerhalen tot het niveau van ochtendpies en zwakzinnigheid. Kijk eens in de spiegel en onthoud je verder van elke debiele commentaar. Je maakt er vele deelnemers aan dit forum gelukkig mee.
Oud 22 mei 2004, 14:34   #47
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

De essentie van de boodschap van Van Hecke is : vreemdelingen die zich in ons land misdragen, die onze wetten niet volgen, die hier heraaldelijk misdrijven plegen dienen teruggestuurd te worden naar hun land van herkomst.
Ik geef hem 100% gelijk.
Hij heeft op 13 juni mijn voorkeurstem !
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 14:35   #48
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jij was er toch lid van? In die beginperiode toen alles nog héél donkerbruin gekleurd was?
Flauwe kul en naast de kwestie. Je valt in herhaling circe. Zet eens een ander plaatje op? Heb je soms schrik om tot de essentie van de zaak te komen?
Oud 22 mei 2004, 14:38   #49
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
De essentie van de boodschap van Van Hecke is : vreemdelingen die zich in ons land misdragen, die onze wetten niet volgen, die hier heraaldelijk misdrijven plegen dienen teruggestuurd te worden naar hun land van herkomst.
Ik geef hem 100% gelijk.
Omschrijf 'herhaaldelijk' , 'misdrijven', 'misdragen', 'land van herkomst'. Niemand, zelfs bij het Blok, is het eens over die begrippen en daarom dat het zo mistig blijft, en dat is precies de bedoeling. Als het duidelijk zou zijn, moet iedere allochtoon er uit en dat is niet populair... nog niet!
Oud 22 mei 2004, 14:39   #50
Jack Bauer
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Zij is misschiern wel belgische (welk levend wezen is dat niet tegenwoordig?)
Steekt hand op
Oud 22 mei 2004, 14:41   #51
't Gezond Verstand
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger
Toch wel, want de familietak waar hij deel van uitmaakt heeft wortels in een ander land.
heeft die persoon er dan zelf voor gekozen hier geboren te zijn?
Stel u eens voor dat uw ouders Marrokanen zijn, maar dat u hier geboren wordt, een volledig "Vlaamse" opvoeding krijgt en hier voor de rest van uw leven woont. Heb jij dan de pretentie om te beweren dat die mensen hier "te gast" zijn? Ga jij die "terugsturen" naar Marrokko?
Daar sla je de nagel op de kop.
Wat versta jij dan precies onder die volledig "vlaamse" opvoeding.
Is dat die opvoeding waar ze thuis de wetten uit de koran opgelegd krijgen,
ze maar tot hun 14 (of zelfs minder) naar school gaan,
onder invloed van extremistische imams staan,
gebrekkig nederlands spreken?
Het is niet omdat je pakweg 20 jaar op het grondgebied Vlaanderen
hebt geleefd, doch niet de minste interesse vertoont voor je thuisland,
daarvoor ook van thuis uit niet wordt gestimuleerd,
je bijgevolg de wetten niet respecteert omdat ze toch maar
door "die blanke ongelovige honden" zouden zijn gemaakt
dat je het predikaat volledig geassimileerde hier geboren allochtoon verdient.
Oud 22 mei 2004, 14:45   #52
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik geef hem 100% gelijk.
Omschrijf 'herhaaldelijk' , 'misdrijven', 'misdragen', 'land van herkomst'. Niemand, zelfs bij het Blok, is het eens over die begrippen en daarom dat het zo mistig blijft, en dat is precies de bedoeling. Als het duidelijk zou zijn, moet iedere allochtoon er uit en dat is niet populair... nog niet!

Piano :
Dat zijn perfect nederlandstalige begrippen die elke normaal denkende mens begrijpt. U bent verblind door uw "blokfobie".
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 14:49   #53
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

Piano :
Dat zijn perfect nederlandstalige begrippen die elke normaal denkende mens begrijpt. U bent verblind door uw "blokfobie".
Mijn vraag is duidelijkheid. Wat is 'zwaar', 'waar is het land van herkomst van iemand die hier geboren is', 'wat is zich misdragen', is dat een verkeersboete, is dat vluchtmisdrif, is dat een dodelijk ongeval onder invloed, is dat herhaaldelijk 1 van die feiten? enz. enz.
Oud 22 mei 2004, 14:52   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Flauwe kul en naast de kwestie. Je valt in herhaling circe. Zet eens een ander plaatje op? Heb je soms schrik om tot de essentie van de zaak te komen?
Touché?????

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 22 mei 2004, 14:55   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
[/b]
Piano :
Mijn vraag is duidelijkheid. Wat is 'zwaar', 'waar is het land van herkomst van iemand die hier geboren is', 'wat is zich misdragen', is dat een verkeersboete, is dat vluchtmisdrif, is dat een dodelijk ongeval onder invloed, is dat herhaaldelijk 1 van die feiten? enz. enz.
Indien je na drie generaties nog steeds twee nationaliteiten wil hebben en het hier bont maakt door criminele feiten te plegen, dan mag je land van herkomst best je "originele" nationaliteit zijn!

Als je effektief Belg wil zijn, hier wonen, leven en je kinderen grootbrengen dat zorg je ervoor dat je kinderen geen twee nationaliteiten hebben.

Wat is er trouwens zo vreselijk erg aan je eerste nationaliteit dat je er niet wil naar teruggestuurd worden? Is Marokko of Turkije volgens jou hetzelfde als Auschwitz? Waarom wil je je dan nog steeds als Marokkaan of Turk blijven profileren?
Cirkelredenering!

Oud 22 mei 2004, 15:05   #56
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

Indien je na drie generaties nog steeds twee nationaliteiten wil hebben en het hier bont maakt door criminele feiten te plegen, dan mag je land van herkomst best je "originele" nationaliteit zijn!

Als je effektief Belg wil zijn, hier wonen, leven en je kinderen grootbrengen dat zorg je ervoor dat je kinderen geen twee nationaliteiten hebben.

Wat is er trouwens zo vreselijk erg aan je eerste nationaliteit dat je er niet wil naar teruggestuurd worden? Is Marokko of Turkije volgens jou hetzelfde als Auschwitz? Waarom wil je je dan nog steeds als Marokkaan of Turk blijven profileren?
Cirkelredenering!
Ja ik heb geen tijd meer om hier verder over te babbelen, ik moet naar een meeting annex receptie. Het zijn verkiezingen remember en ik heb me links en rechts (vooral links) geëngageerd zodoende.....

Discuteren jullie maar rustig onder elkaar verder welke repressiemethoden het beste worden toegepast en wie daarvoor allemaal in aanmerking moet komen. Ik denk dat je tussen die tientallen Blokkers, moslimsxenofoben,en racisten die hier online zijn, je eensgezind tot een duidelijk standpunt kan komen in de details van deze kwestie, je nog wel een paar jaar zoet zal zijn.

So long en tot morgen.
Oud 22 mei 2004, 15:05   #57
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Twee opmerkingen toch.

Citaat:
Ik hoop dat je het met me eens bent dat het aandeel van allochtonen in de criminaliteit oververtegenwoordigd is. Probleem is dat er nu al problemen zijn qua opvang. Als men de dreiging van een evt. terugstuur (bij de eerste generatie wel te verstaan) als een stok achter de deur kan houden, dan ben ik er zeker van dat dit aandeel al drastisch zou verminderen. Strenger? Misschien. Maar toch ken ik nogal wat allochtonen die kankeren dat de mentaliteit van de autochtone bevolking slecht is en dat ze liever in hun land van herkomst willen leven (dit zuig ik echt niet uit mijn duim, geloof me).

Citaat:
Tweedens, denk ik niet dat een letterlijke historische herhaling van wat er zich met de joden en andere minderheden tijdens WOII heeft afgespeeld (holocaust, gasmakers enz) zal plaatshebben.
Gelukkig maar.

Citaat:
Wat wèl in de lijn van de verwachtingen ligt met een gebeurlijke deelname van het VB aan de macht is wel duidelijk. Het staat letterlijk in het 70-puntenplan.
Het 70-puntenplan is inderdaad cru gesteld. Daar geef ik je volledig gelijk in. Verder moet je het echt wel bekijken in de context van wat men toen GASTarbeiders noemde. De fout ligt echter bij de vorige regeringen die die mensen een te lang contract aanbood. Niet bij de allochtonen dus. Daarin is het Blok dan ook met dit programma in de fout gegaan. Maar toch geloof ik de partij wanneer ze zegt dat ze het opgeborgen hebben. Alleen is het zo dat je de psyche van Dewinter moet kennen. Hij is een stijfkop en zal nooit openlijk schuld willen bekennen. Dewinter is pakweg Anciaux niet.

Citaat:
Uitsluiting, segregatie, denaturalisatie, uitzetting. Het VB wil overheidsjobs voorbehouden an eigen volk, toewijzing van sociale woningen enz... daar migranetn van uitsluiten of achteraan op de lijsten zetten enz... Ik ga dat hier allemaal niet herhalen, je kan het online op mijn webstek vinden.
Tot voor kort waren overheidsjobs voorbehouden voor Belgen. Ik vind idd. dat een nieuwkomer die nog nooit een stuiver betaald heeft in dit land en er eigenlijk weinig mee te maken heeft niet zomaar voor een Belg mag nemen. Misschien cru, maar dan vind ik het beter dat je voor die allochtoon andere opvangmiddelen moet zoeken.

Citaat:
Ik wil het woord 'pogrom' niet in de mond nemen, want dan zou ik de joodse slachtoffers van de holocaust schofferen.
Inderdaad. Maar net daarom vind ik het voor joden ook beledigend wanneer ze moeten lezen dat het Vlaams Blok een bende nazi's zijn. Net alsof het VB even cru is ten opzichte van moslims als de nazi's waren ten opzichte van joden en andere minderheden (homo's, zigeuners,...). Dit zou ook een minimalisering van het leed zijn.

Citaat:
Wat ik wel verwacht is actieve jacht op illegalen
Tja, ze zijn illegaal he Piano.

Citaat:
, op allochtonen, op moslims, op hen die het daaromtrent niet eens zijn met het VB enz...
Ach komaan. Vooral dat laatste kun je toch niet menen. Gebeurde dit in Oostenrijk, in Denemarken,... ? Men zou wel heel veel mensen de bajes moeten indraaien hoor... .

Citaat:
Ik hoef daar geen tekeningetje bij te maken hoe dat zich allemaal in de praktijk zal afspelen: afsluiten van straten en wijken, zware politiemacht die stevig uitgebreid werd, vele gevangenissen bijgebouwd die blijven overvol zitten met gevangenen, vermits de criteria verstrengd werden enz... Ik zal dat doemscenario nog wel eens helemaal uitwerken en online brengen, wat mijn persoonlijke verwachtingen zijn als het Blok ooit aan de macht komt en de mogelijke schade aan het land zal toegebracht worden.
Je pessimisme omtrent het Blok zal niemand nog kunnen wegwerken, maar toch dit: weet dat het Blok nooit alleen zal kunnen regeren. Dat dit in een coalitie zal gebeuren. Onder het toezicht van verschillende (linkse) ngo's en Europa. Denk je werkelijk dat een dergelijk doemscenario zich zou kunnen afspelen.

Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 15:07   #58
thePiano

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat je het met me eens bent dat het aandeel van allochtonen in de criminaliteit oververtegenwoordigd is. Probleem is dat er nu al problemen zijn qua opvang. Als men de dreiging van een evt. terugstuur (bij de eerste generatie wel te verstaan) als een stok achter de deur kan houden, dan ben ik er zeker van dat dit aandeel al drastisch zou verminderen. Strenger? Misschien. Maar toch ken ik nogal wat allochtonen die kankeren dat de mentaliteit van de autochtone bevolking slecht is en dat ze liever in hun land van herkomst willen leven (dit zuig ik echt niet uit mijn duim, geloof me).
Sorry V-hater. Ik kom er morgen op terug want ik moet naar een meeting annex receptie, verkiezingen... tot morgen.
Oud 22 mei 2004, 15:11   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ik heb geen tijd meer om hier verder over te babbelen, ik moet naar een meeting annex receptie. Het zijn verkiezingen remember en ik heb me links en rechts (vooral links) geëngageerd zodoende.....
Citaat:
Sorry V-hater. Ik kom er morgen op terug want ik moet naar een meeting annex receptie, verkiezingen... tot morgen.
toch niet op onze belastingskosten???

Oud 22 mei 2004, 15:12   #60
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas maar op voor Nazi's langs de weg naar 't feestje op de kosten van de belastingsbetaler.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be