![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het koppel dat lag te sexen in die ene portiek hebben ze braaf gewaarschuwd dat ze gefilmd werden en die beelden werden ook vernietigd. Kunt ge u voorstellen wat een massa`s beelden die camera`s schieten op een dag, kunt ge u een idee vormen van hoeveel storrage dat vraagt om alles bij te gaan houden, (zelf met minieme kwaliteit) Ik heb een paar maal beelden moeten analyseren toen er s nachts wat gebeurd was, eer je de juiste beelden vind en je hebt pech ben je een paar uur verder, als je sjans hebt heb je 2 of 3 bruikbare frames, (10 frames per sec om plaats te sparen. ) je hebt enkel die beelden die bewaard zijn als er een event getriggerd werd. Dus met die paar shots moet je het gaan doen, ... Soms zijn die heel duidelijk, soms helemaal niet. Als je camera`s optimaal wil gaan gebruiken moet je eigenlijk van iedereen zijn gezicht een profiel gaan maken dat uniek is of een heel kleine foutenmarge heeft, dat je dan door software door al die opgeslagen beelden kan gaan zoeken, waar Pietje op dat moment was, want voor het menselijke oog en brein is dat heel , heel moeilijk. Als er zo een software is, heb je natuurlijk ook weer een punt wat betreft je privacy, maar om eerlijk te zijn, je wordt al op zoveel punten gevolgd, en gemonitord ... Telkens je een parkeerkaartje neemt, je nummerplaat wordt gefilmd wat verder ook je gezicht, misschien betaal je wel met je creditkaart ondertussen wordt de GPS van je auto misschien wel getraced, lezen ze je boordcomputer op remote of in de garage uit, Heb je wel op tijd geschakeld, ... ? Niet te hard gereden, ... Je betaald ies, je trekt je klantenkaart, je logt in op je computer, ... je gebruikt skype, MSN, ICQ, OCS ja je betaald nu eenmaal een prijs voor "pressence informatie" nu kan dat heel handig zijn, maar ik moet niet weten dat mijn collega of baas kan zien dat ik weer eens "eventjes weg was" Om nog maar te zwijgen over het feit dat er misschien iemand door je smartphone meeluistert en kijkt door het camerake, ... en weet naar wie je wanneer belt, en door de GPS functie kan weten waar je bent ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Je kan je wel voorstellen welke implicaties dat heeft op grote schaal, en dat een kosten-baten analyse sowieso altijd vrij negatief zal uitkomen. Citaat:
http://rinf.com/alt-news/contributio...nreliable/790/ Citaat:
![]() Dat doet me er trouwens ineens aan denken, hoe in één der meest verloederde buurten van Gent de straatverlichting al jaren regelmatig uitvalt, en het soms 3 weken duurt eer die weer marcheert. Citaat:
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het blijkt nl VEEL efficienter te zijn om de verlichting met slechts 10% te verbeteren om de misdaad aanzienlijk te verlagen. Cheap and it works AND people feel safer. Waarom willen al die pipo's dan toch cams? 1984 ...that's what those wankers want. Full controle of yr life. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die CAMS staan er in ons geval voor bewijsmateriaal te hebben en om guards die in de respectievelijke gebouwen zitten een overview te geven van de situatie, veel ramen langs de straatkant, een steegje, een donkere garage, een binnenkoer, een dak dat makkelijk te bereiken is van de straatkant, nooduitgangen, etc... In metro`s parkeergarages etc kan je ook niet anders dan camera`s hangen, je mag daar nog om de 5 meter een 500 watt spot omhoog hangen, dat helpt geen zak, ge kunt u daar veel te goed wegstoppen. Camera`s hebben zeker hun nut, ze gaan niet alles oplossen maar in sommige situaties, zijn ze zeker nuttig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt nu begot nog geen auto meer kopen met iets of wat opties erbij, of ge zit in een pakket waar een achteruitrij-camera inbegrepen is ... Er moeten er trouwens niet zo heel veel meer bijkomen, van die camera's. Ik kom terug op de moord op Joe Van Holsbeek. Zonder de bestaande camera's zochten ze nog altijd naar een Marokkaan. Dank zij de bestaande camera's hebben ze de dader. Die vorm van justitie, is mij persoonlijk wel wat geld en moeite waard.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Naar hetgeen ik lees (toch vrij recent, tot 2 jaar terug) blijkt dat zowel het prijskaartje als de kwaliteit van de beelden er niet zoveel op vooruit gegaan is. Dat ze nog altijd naar een Marokkaan (Noord-Afrikaans type was 't trouwens) zouden zoeken, dat kan je niet weten. Alsook is het een verschil om op een perron van een metro-station camera's te zetten t.o.v. de hele stad vol te zaaien als in Londen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, dat is dan natuurlijk weer meer van toepassing op gelegenheidsdieven dan op echte criminelen die een beetje planning toepassen.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 23 september 2010 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
eEn acteruitrij cam hoeft geen resolutie te hebben die gezichten onderscheid. En ook die cam is niet gratis. Het is bewezen dat cam's niet werken. Hoe graag graag jij ook gefilmd wordt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is zooo logisch dat men toch eerst cam's heeft gehangen twv 200 miljoen om dat vast te stellen ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 23 september 2010 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze zijn NOG slimmer ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Een beetje bandiet zaal daar zijn hand niet voor omdraaien hoor.
Bovendien, kan het slachtoffer maar bidden dat de dader het niet door heeft dat hij wordt besproeit. Hij zou wel eens kunnen terug binnen komen om toeken of erger uit te delen. Laatst gewijzigd door giserke : 23 september 2010 om 12:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Waar deze waarschuwing hangt zijn er nog GEEN OVERVALLEN geweest maar dat ben je "vergeten te lezen " zekers? Laatst gewijzigd door Cdude : 23 september 2010 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toch bijzonder dat dit wel een argument is bij zo'n sproeisysteem maar niet bij bijvoorbeeld een (stil) alarm of een camerasysteem. En dat terwijl juist besproeid zijn met dat spul ervoor zorgt dat je meer haast hebt om weg te komen.
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
laat me toch niet lachen! Vorige zomer is er een kledingwinkel leeggerooft. ze reden gewoon met hun bestelwagen de winkel binnen in klaarlichte dag.... Precies of echte gansters zich zullen laten afschrikken door dat systeem. Laatst gewijzigd door giserke : 23 september 2010 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met camera's is het ook anders, want dat is een element van een 'derde persoon" maw het slachtoffer terplekke heeft op die moment geen actie ondernomen tegen de dader waardoor de dader geen reden heeft om zich fysiek af te reageren tegen het slachtoffer. Een sproeistof activeren is wel een daad van actie tov de dader die gevolgen kan hebben voor het slachtoffer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft dus rustig de tijd om maatregels te nemen om dat te voorkomen. Met een camera is dat juist omgekeerd, ge wordt al die tijd gefilmd en de kans bestaat dat die beelden ergens bekeken worden en iemand terplaatse gestuurd wordt.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan gans Vlaanderen en Walenland werden de beelden van de rennende jongeren getoond, met de vraag of je ze herkende. 's Anderendaags stond in alle gazetten te lezen, en was op alle tv-zenders te zien dat meneerke de dader herkend was door zijn schooldirecteur.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor wagens heb je een simpelere oplossing. Ik stel u voor : "de paal" .... "de paal" Daar zijn statistieken voor snuggere. Laatst gewijzigd door Cdude : 23 september 2010 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Door de venster dan maar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal de vraag even direkt stellen : WIE heeft de moeite gedaan het product en werkwijze op te zoeken alvorens een mening te vormen. Schoofzak? Giserke? Ik denk van niet en daag jullie uit de site te vinden. (voorstanders hoeven dit niet, BB zeker niet ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 23 september 2010 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |