![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoek dan eens de statuten van Pro Vives op in het Staatsblad.
![]() Ik herhaal mijn citaat uit DM: Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() Partijdig onderzoek bestaat aan beide zijden. Ik ken bijvoorbeeld ook opiniepeilers die met vragen komen als "MOET Vlaanderen onafhankelijk worden volgens u?" (ipv "WIL u dat Vlaanderen onafhankelijk wordt?" of "Als alle onderhandelingen terug vastlopen, vindt u dan dat er over het einde van België gesproken mag worden?"). Het is duidelijk dat men een bepaald resultaat wil bekomen.
Ook heb je bijvoorbeeld de 'onafhankelijke' politicologen zoals Sinardet en de 'onafhankelijke' PAVIA-groep... |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Moest Vives dan wel onafhankelijk zijn in haar onderzoek en bevindingen, dan zou het bijvoorbeeld een rapport kunnen hebben opgesteld over de manier waarop Vlaanderen zich economisch in de voet schiet met het dossier Luchthaven Deurne?
![]() |
#44 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.mediargus.be/ng/public/st...59387169673D3D Ik heb de lijst hier , uit DM van 11/9/2010 (papieren versie, niet op hun site gevonden) De KU Leuven heeft er zich wel degelijk nauw aan verbonden: Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 15 september 2010 om 21:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Op te merken dus dat hier over twee entiteiten sprake is: VIVES en PRO- VIVES
Nog enkele interessante beschouwingen over Pro Vives hier. Pro Vives en Vives studies zijn IMHO dus met evenveel vertouwen te aanvaarden als de gouden raad "Wij van WC-eend raden WC-eend aan." ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 15 september 2010 om 21:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Kerels voor wie het bijna voorbij is; maar nog willen realiseren wat in 1968 niet gelukt is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Het volledige artikel van de Morgen is te vinden:
http://www.mediargus.be/ng/public/st...38716658773D3D Alvast het begin: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() belgie is gered
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand luistert daar nog naar, de verkiezingsuitslagen van de Vlaamse B-partijen Groen! en SP-a mogen daar een aanduiding voor zijn. Waarom blijven wij toch steeds weer de nood voelen om blatante onzin en vuilspuiterij te weerleggen?
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat u "Vlaamsnationalisme" noemt is al een tijdje de grondstroom in Vlaanderen. Leer ermee leven, want het zal het eerstvolgende decennium niet overgaan.
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het probleem daarmee is wat exact?
![]() |
#52 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In het eerste geval kan me dat weinig schelen. Alleen de aanwezigheid van een aantal persmensen - en vooral Rikkie Rik - stoort me. Maar ik kan me best inbeelden dat het voor Vlaams-nationalistische partijen geen sinecure is om goede onderzoeken te laten doen over materies als de transfers. In het tweede geval zou dat werkelijk schokkend zijn. Maar ik kan me niet inbeelden dat dat instituut het ene rapport na het andere uitspuwt en geen enkele tegenkanting of weerlegging krijgt.
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Zie mijn opmerking hierboven. Het zou idd volksbedrog zijn moesten die onderzoeken gebakken lucht en leugens zijn. Maar daar ga ik niet mee akkoord, ondanks de insinuaties van De Morgen.
![]() |
#55 | |||
|
![]() Citaat:
Dus ja, het is gebakken lucht. Citaat:
![]() Citaat:
Academische prostitutie en journalistieke incest moet dus kunnen zolang het maar "voor de Vlaamse zaak" is? ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 16 september 2010 om 08:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kan van een onderzoek pas zeggen dat het gebakken lucht is als dat ook zo wordt aangetoond door deftig tegenonderzoek. Koosjer is het allemaal niet (zeker niet als je jezelf als 'onafhankelijk' bestempelt), maar het DM-artikel is me iets te subjectief.
![]() |
![]() |
#57 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Je zou eens moeten weten.
![]() |
#60 |
|
![]() Als ik lees wie het onderzoek uitsluitend gefinancierd hebben, hebben die onderzoeken voor mij evenveel waarde als de openbaar gegeven onderzoeksresultaten van gerenommeerde wetenschappers die in opdracht, en met geld van sigarettenfabrikanten de invloed van roken op de gezondheid van rokers beschreven.
Ivm het aangehaalde onderzoek over onderwijs. Die is online te lezen. En is eigenlijk een onderzoek van de groep intenera. Het aangehaalde gedeelte over het belang van de beslissingsbevoegdheid van het schoolhoofd is eenvoudig. Dat schoolhoofd heeft meer macht om onbekwame leerkrachten niet aan te werven. Maar die conclusie geeft wel geen uitleg voor het grote verschil in resultaten die men vaststelt tussen West-Vlaanderen en Limburg bij de toelatingsproeven geneeskunde. Een van die studies toont ook aan dat er economisch niet zo zeer een verschil is tussen Wallonië en Vlaanderen, maar wel tussen De Vlaamse ruit en de rest van het land. Dat dit niet in de media verscheen is een bewijs dat de media gemanipuleerd worden in een bepaalde richting: polarisatie Franstaligen-Vlamingen Hét probleem is dat de kiezer zich baseert op de info die hij/zij via de media krijgt. Als die info gekleurd is door belangengroepen kan de kiezer geen correcte keuze maken. |
![]() |
![]() |