Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 september 2010, 19:37   #41
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 17 september 2010 om 19:37.
suqar_7loe is offline  
Oud 17 september 2010, 19:50   #42
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Klinkt mooi allemaal in theorie maar denk je dat mevrouw Sminate juist zit bij een partij als de NVA?
Ik heb, minder dan gemiddeld staat voor een bezoek aan een website (zo'n 20 seconden), gekeken en mijn oordeel luidt: ja.
Hollander is offline  
Oud 17 september 2010, 19:50   #43
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Klinkt mooi allemaal in theorie maar denk je dat mevrouw Sminate juist zit bij een partij als de NVA?
Ik ben ervan overtuigd dat mevrouw Sminate heel goed in staat is dat voor zichzelf uit te maken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 17 september 2010, 22:46   #44
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ja, en wees maar gerust dat we de Limburgers voor de rest van de geschiedenis in de mijnen zullen laten rondkruipen om ons van kolen te voorzien. Of wat wou je nou precies zeggen?
Dat zal niet gebeuren want dat valt te veel op.
Men zal op democratische manier wetten stemmen die toevallig in het voordeel zijn voor inwoners van de ruit. Maar dat gebeurt nu al. Waar liggen de gemeenten waar inwoners beschermd worden via het Vlaams woondecreet? geen enkel in Limburg. Grootstedenfonds: naar waar gaat het grote deel van die subsidie?
Wees maar zeker dat ze op gebied van werkloosheiduitkeringen ook wel een draai zullen geven.

Laatst gewijzigd door pajoske : 17 september 2010 om 22:47.
pajoske is offline  
Oud 17 september 2010, 23:06   #45
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat zal niet gebeuren want dat valt te veel op.
Men zal op democratische manier wetten stemmen die toevallig in het voordeel zijn voor inwoners van de ruit. Maar dat gebeurt nu al. Waar liggen de gemeenten waar inwoners beschermd worden via het Vlaams woondecreet? geen enkel in Limburg. Grootstedenfonds: naar waar gaat het grote deel van die subsidie?
Wees maar zeker dat ze op gebied van werkloosheiduitkeringen ook wel een draai zullen geven.
Limburg is altijd stiefmoederlijk behandeld geweest door de federale regering, op zowat alle domeinen. Ministers sluisden vooral geld naar hun eigen provincie. Typisch voorbeeld is het spoorwegennet. Van West-Vlaanderen tot de diepste uiteinden van Wallonië heeft zo ongeveer elk boerengat van een paar duizend inwoners een spoorwegverbinding.
In Noord-Oost limburg geraak je nog steeds niet met de trein.
Een gemeente als Maasmechelen van bijna 40.000 inwoners heeft niet eens een station.
Mitgard is offline  
Oud 17 september 2010, 23:10   #46
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Wel ,wel beste vrienden wat is me dit toch een vertoning geweest de laatste maanden. Wij leven in een van meest welvarende regio's van Europa, wel is vlaanderen de lelijkste van Europa, maar op vlak van welvaart kunnen wij toch niet klagen denk ik (toch iets wat voornamelijk op het Belgische niveau nog wordt geregeld). Gelukkig is er de NVA die ons beloofd heeft dat als wij responsabiliseren wij nog rijker gaan worden en dat dit bovendien ook voor de Walen het beste is (toch mooi he zo'n medeleven). Dit terwijl vlaanderen uit alle toplijsten weg tuimeld door wanbeheer een foute keuzes, onze havens worden vanuit Nederland en noord Frankrijk weggeconcurreerd, de Vlaamse regelgeving maakt investeren en uitbouw van onze infrastructuur onmogelijk, de industriële activiteit trekt weg uit vlaanderen, onze werkloosheidscijfers worden opgepoetst door allerhande gesubsidieerde toestanden, onze infrastructuur begint Oost Europese vergelijkingen te benaderen, de lange wapper... Kortom dit allemaal voor bestuursdomeinen waar vlaanderen nu al voor bevoegd is, Leyman heeft gelijk, wij zijn aan het verzanden in een zelfgenoegzaamheid die geen grenzen meer kent. Als op dit forum al de kanonnen worden bovengehaald, wel dan denk ik daar het mijne over. Wij doen het in vlaanderen niet goed meer, onze vlaamse werknemers zijn hun werklust verloren (ondanks hoge werkloosheid voelt de vlaming zich te goed om bv. appelen en peren te plukken).
Arm en bekrompen vlaanderen, stem volgende keer allemaal voor de nva en herleid vlaanderen tot een verschrompeld regiootje zonder Brussel, zonder hoofdstad, zonder economisch belang en als paria in Europa het maak mij niet uit want voor wat mij betreft salut en de kost.

Laatst gewijzigd door jbl : 17 september 2010 om 23:17.
jbl is offline  
Oud 17 september 2010, 23:17   #47
Xing Ho
Banneling

Standaard

Ik pleit voor het ontmantelen van alle staten. Wat mij betreft, oorlog!
Xing Ho is offline  
Oud 17 september 2010, 23:19   #48
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xing Ho Bekijk bericht
Wat mij betreft, oorlog!
Ach, dat heeft ook z'n nadelen hoor.
Mitgard is offline  
Oud 17 september 2010, 23:20   #49
Xing Ho
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Ach, dat heeft ook z'n nadelen hoor.
Verklaar u nader!
Xing Ho is offline  
Oud 17 september 2010, 23:21   #50
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Nadelen, maar niet voor China?
Scarabaeida is offline  
Oud 17 september 2010, 23:24   #51
Xing Ho
Banneling

Standaard

Staten die aan slavenarbeid doen horen evengoed bij ALLE staten.
Xing Ho is offline  
Oud 17 september 2010, 23:24   #52
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xing Ho Bekijk bericht
Verklaar u nader!
Bijna niet aan tabak, bananen en kiwi's te geraken bijvoorbeeld.
Mitgard is offline  
Oud 17 september 2010, 23:28   #53
Xing Ho
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Bijna niet aan tabak, bananen en kiwi's te geraken bijvoorbeeld.
Dat is een goede zaak. Tabak zou toch verboden worden.
Xing Ho is offline  
Oud 17 september 2010, 23:29   #54
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

"Nooit meer oorlog!"

Veel duidelijker dan dat kan het toch moeilijk, me dunkt.

En dat Limburg stiefmoederlijk wordt behandeld, vind ik absoluut niet fijn, noch voor de Limburgers, noch voor mezelf.

Spijtig dat ik mij daar als Brusselse Vlaming/Vlaamse Brusselaar niet veel intenser mee kan gaan bemoeien.

Ik heb hier ten andere ook mijn eigen varkentjes te wassen.

Laatst gewijzigd door djimi : 17 september 2010 om 23:30.
djimi is offline  
Oud 17 september 2010, 23:31   #55
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Nog even een aanvulling op mijn eigen bericht om de onzin van de huidige politieke situatie weer te geven. Een onafhankelijk vlaanderen zal ons vlamingen (wat vlaming al mag betekenen) inderdaad veel rijker maken, bedrijven zullen aanschuiven om hier te investeren want de hardwerkende vlaming is toch een droom voor elk bedrijf, de staatsschuld (die ook een vlaamse is) zal zeer snel opgelost zijn, schepen zullen aanschuiven aan de vlaamse havens, buurlanden zullen vereerd zijn om met ons zaken te doen, kortom vlaanderen zal het middelpunt van de Europese unie zijn, een voorbeeld van goed bestuur, een voorbeeld van uitmuntend beleid kortom een uniek economisch en sociaal model waar de ganse wereld naar opkijkt
jbl is offline  
Oud 17 september 2010, 23:38   #56
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Akkoord
Garry is offline  
Oud 17 september 2010, 23:40   #57
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Akkoord
Ik ben blij dat U de onzin hiervan inziet
jbl is offline  
Oud 17 september 2010, 23:48   #58
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Wel ,wel beste vrienden wat is me dit toch een vertoning geweest de laatste maanden. Wij leven in een van meest welvarende regio's van Europa, wel is vlaanderen de lelijkste van Europa, maar op vlak van welvaart kunnen wij toch niet klagen denk ik (toch iets wat voornamelijk op het Belgische niveau nog wordt geregeld). Gelukkig is er de NVA die ons beloofd heeft dat als wij responsabiliseren wij nog rijker gaan worden en dat dit bovendien ook voor de Walen het beste is (toch mooi he zo'n medeleven). Dit terwijl vlaanderen uit alle toplijsten weg tuimeld door wanbeheer een foute keuzes, onze havens worden vanuit Nederland en noord Frankrijk weggeconcurreerd, de Vlaamse regelgeving maakt investeren en uitbouw van onze infrastructuur onmogelijk, de industriële activiteit trekt weg uit vlaanderen, onze werkloosheidscijfers worden opgepoetst door allerhande gesubsidieerde toestanden, onze infrastructuur begint Oost Europese vergelijkingen te benaderen, de lange wapper... Kortom dit allemaal voor bestuursdomeinen waar vlaanderen nu al voor bevoegd is, Leyman heeft gelijk, wij zijn aan het verzanden in een zelfgenoegzaamheid die geen grenzen meer kent. Als op dit forum al de kanonnen worden bovengehaald, wel dan denk ik daar het mijne over. Wij doen het in vlaanderen niet goed meer, onze vlaamse werknemers zijn hun werklust verloren (ondanks hoge werkloosheid voelt de vlaming zich te goed om bv. appelen en peren te plukken).
Arm en bekrompen vlaanderen, stem volgende keer allemaal voor de nva en herleid vlaanderen tot een verschrompeld regiootje zonder Brussel, zonder hoofdstad, zonder economisch belang en als paria in Europa het maak mij niet uit want voor wat mij betreft salut en de kost.
Waarom blijft u niet om de Vlaamse paria's te helpen?

Ik weet wel dat u Moeder Theresa niet bent, maar kunt u het echt over uw hart krijgen die arme mensen aan hun lot over te laten?

Laatst gewijzigd door djimi : 17 september 2010 om 23:51.
djimi is offline  
Oud 17 september 2010, 23:49   #59
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
de Franstalige partijen hoeven geen meerderheid te hebben in Wallonië, niet Brussel want dat ligt in Vlaanderen, om de stekker eruit te trekken.
als ze merken dat de Vlamingen hun zin niet meer geven en fiscale autonomie willen, zal het snel gedaan zijn met België.
Als het barst, barst het langs Waalse zijde. Zover is zeker. Wanneer die niet langer hun wil kunnen opdringen en de portemonnee van Vlaanderen mogen leeg zuigen, zal het barsten.

Bert Bibber kan misschien nu Leterme op trommelen voor een interim regering samen te stellen,...." VOOR DE MENSEN".
Garry is offline  
Oud 17 september 2010, 23:54   #60
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waarom blijft u niet om de Vlaamse paria's te helpen?

Ik weet wel dat u moeder Theresa niet bent, maar kunt u het echt over uw hart krijgen die arme mensen aan hun lot over te laten?
Neen het spijt mij, moeder Theresa hielp ten minste nog arme sukkelaars, de verwende vlaming helpen? Euh neen er zijn er in deze wereld die meer redenen hebben om te klagen en die meer recht hebben op hulp en ondersteuning.
jbl is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be