![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kort gezegd: de Belgische francofone politici gedragen zich niet als nuchtere zakenmensen maar als echte maffia-peetvaders. Het is gewoon krankzinnig wat jij hier staat te lullen i.v.m. de responsabilizering. Dat zowel individuën als rechtspersonen (dus ook de overheid) geresponsabilizeerd moeten worden voor hun financieel beheer is toch verdomme een van de meest essentiële goede-huisvader principes! Wat is dat nu!
![]() |
#42 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het zijn net niet de Vlamingen die België kapotmaken. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ook bij ons Vlamingen, zijn zo'n 10 procent van de mensen probleemgevallen, psychopaten. 5 procent van die gevallen vinden onderdak aan de linkse kant: krakers edm, die aanleunen bij de 'klein linkse' partijen 5 procent van die gevallen vinden onderdak bij de rechtse kant; maar daar zit geen 'klein rechts'. Die zitten allemaal bij het Belang. Het Belang stoot ze niet af uit electorale overwegingen. : Daarnaast, maar dat is nog meer individualistisch vanuit mijn kant bekeken, zitten er in het Belang ook mensen die religieus extremistisch zijn. Vb. Alexandra Coolen en een paar anderen. Die beperkt aantal extremisten maken het moeilijk om er democratisch mee samen te werken. De andere partijen zeggen dit niet met zoveel woorden; ze maken misbruik van een aantal zaken en hopen (hoopten) dat het cordon een politiek wapen zou zijn tegen het Belang. En het Belang maakt misbruik van het cordon: ze maken liever geen grote kuis, ze behouden liever die extremistische stemmen, ook uit politieke overwegingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De spilzucht van Brussel, 19 gemeentes:
ik vraag me wel eens af hoeveel politiekers daar over een auto (vaak met chauffeur) (vaak met onbeperkte tankkaart) van meer dan 50.000 € beschikken: - x leden van de Brusselse regering, plux x kabinetschefs - 19 burgemeesters - zoveel keren 19 schepenen - 19 ocmw-voorzitters - 19 stads/ gemeentesecraterissen - zoveel keren hoge ambtenaren: politie, brandweer, personeelsdienst, stads/gemeente-ontvangers, bevolking, cultuur en musea, welzijn, technische dienst, en wat weet ik allemaal .... Geen idee, maar ik zou er niet van verschieten dat dit tussen de 1000 tot 2000 mensen beloopt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
A/ Krapuul zit er overal Schooffie. B/ De regimepers wordt zeer zwaar betaald om bij gebrek aan munitie dagelijks hoaxen de wereld in te sturen om ons vlaams nationalisten in een slecht daglicht te stellen...zo verkondigen ze dat de VB stemmer voor het koningshuis is, tegen democratie, racistisch (volgens hun eigen ziekelijke pocodefinitie dan), kleinburgerlijk, verzuurd, enz enz... Vanmorgen nog probeert de standaard BDW af te schilderen als een onbetrouwbare woordbreker waar niet mee te onderhandelen valt, terwijl de CD&V daarentegen wel betrouwbare onderhandelaars zijn "waar mee te praten valt" Diegenen die in dat spelletje meelopen zijn ofwel naief-dom ofwel ter kwader trouw... Citaat:
Het Vb is een volkspartij (De NVA heeft mijns inziens ook de ambitie om dat te zijn), iedereen die de democratische (en door de verlichting ingegeven) fundamenten van onze rechtstaat aanvaardt en verdedigt is welkom...zowel Alexandra met haar religieus conservatieve visie als FDW met zijn atheïstische visie. Ik kan geen enkel programmapunt vinden bij de NVA waar conservatieve katholieken geweerd worden, en dat vind ik prima. U niet? Is het trouwens niet BDW zélf die zichzelf conservatief noemt? Citaat:
Mag ik u met alle respect verzoeken om het woord "extremisme" niet lichtvaardig te gebruiken omdat dat begrip vandaag de dag nu net (ten onrechte) als epitheton van de NVA wordt geconoteerd door een groot gedeelte van onze noordelijke én zuidelijke pers? Citaat:
Hoe kan u een brede volkspartij kwalijk nemen dat zij openstaat voor alle westerse en democratische meningen?
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 20 september 2010 om 09:59. |
||||
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kan best zijn, Txiki.
Maar voor iedereen die de blik op die paar prominenten gevestigd heeft: hoe groot onze politici soms ook mogen zijn: het blijft jammer dat het in onze politiek op de politici aankomt, en niet op door het volk zelf gekozen wetten. Ik moet wel voor Bart De Wever zijn, al wil ik helemaal niet voor iemand zijn. Dit is gewoon geen democratie.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leterme heeft ook alle schuld gekregen in 2007-2008, er is nu geen enkele reden om iemand anders dan Di Rupo de schuld te geven.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#49 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wie heeft dat liggen? De rijken uiteraard. Het is ook absurd, zelfs in China gaat men zover niet. Citaat:
![]() |
||||||
![]() |