Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2010, 21:27   #41
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hurricane, daar gaat het niet over. Het gaat hier om werkgevers die een blanke autochtoon boven een allochtoon verkiezen. Dat is pure discriminatie. Maar goed, daar hebben wij het al eens uitgebreid over gehad onlangs.
en dat is nog steeds strafbaar,illegaal en tegen de wet
Oud 23 september 2010, 21:28   #42
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Beste vriend je vergelijkt "appelen" met "peren"

In Belgie is iedereen gelijk voor de wet, er is vrijheid van godsdienst en vrijheid van mening enz...

Een multiculturele samenleving moet tot z'n recht komen.

Het is algemeen bekend dat de multiculturele samenleving de sterkste samenlevingen zijn.
Bronnen ?
Want DAT is wel straffe taal eh.
Nogmaals : IK kies de mensen die ik wil voor m'n bedrijf.
En wees gerust, als je niet weet wat respect is, ga je sneller buiten dan je binnen gekomen bent.
Ik hou m'n hart vast als ik bedenk hoe jij met mijn klanten zou omgaan.

Laatst gewijzigd door hurricane : 23 september 2010 om 21:29.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 21:31   #43
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat doe jij in de Carré of de Nox, in de eerste plaats..

Ten tweede, dat geeft u nog altijd geen recht iemand een hoer te noemen.. Het oordelen siert ons niet en dat zou jij moeten weten mijn beste.

Ik walg van mannen die vrouwen 'hoer' noemen en er als de eerste bijzijn om met het vingertje te wijzen naar de ander. Maar komt het op uw nafs aan dan zijn deze idioten de eerste die de echte hoeren opzoeken.

Laten we eerlijk zijn, bepaalde allochtonen vegen hun voeten aan het studeren en educatie stelt helemaal niks voor in hun wereldje. Tja, dan moet ge ook niet verschieten als ge geen werk vindt hé.
Neen weeral je begrijp het niet, een allochtoonse en autochtoonse jongeman, een stevige gozer, die in de fleur van zijn leven, die alles heeft om te werken, ik vind dat zo'n gozer het recht heeft om te gaan werken, ongeacht diploma of niet diploma, er zijn genoeg jobs, zoals lasser, technieker, alle soorten jobs, waar je niet voor hoeft te studeren, belgie heeft jonge stevige mannen nodig, deze maatschappij dat Belgie heet, heeft stevige, harde werkers nodig, men dient zich niet enkel op een diploma te concentreren,

Wilt een jongeman werken? Ja, wil je volhouden JA, Wees welkom, zo moet je denken

Waar is de tijd gebleven dat "Jonge harde mannen" geapprecieerd werden
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 21:33   #44
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen weeral je begrijp het niet, een allochtoonse en autochtoonse jongeman, een stevige gozer, die in de fleur van zijn leven, die alles heeft om te werken, ik vind dat zo'n gozer het recht heeft om te gaan werken, ongeacht diploma of niet diploma, er zijn genoeg jobs, zoals lasser, technieker, alle soorten jobs, waar je niet voor hoeft te studeren, belgie heeft jonge stevige mannen nodig, deze maatschappij dat Belgie heet, heeft stevige, harde werkers nodig, men dient zich niet enkel op een diploma te concentreren,

Wilt een jongeman werken? Ja, wil je volhouden JA, Wees welkom, zo moet je denken

Dacht je dat je 'zomaar' technieker wordt, of lasser ?
Dat ken jij zomaar allemaal ? Zonder die technieken te studeren ?
Straffe koffie.
Jaja. Wees welkom ! Hier is een auto en een GSM van de zaak.
Dat je niets kent van je job en dat je alleen maar geld kost maakt niet uit.
Grow up.

Laatst gewijzigd door hurricane : 23 september 2010 om 21:35.
Oud 23 september 2010, 21:35   #45
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Bronnen ?
Want DAT is wel straffe taal eh.
Nogmaals : IK kies de mensen die ik wil voor m'n bedrijf.
En wees gerust, als je niet weet wat respect is, ga je sneller buiten dan je binnen gekomen bent.
Ik hou m'n hart vast als ik bedenk hoe jij met mijn klanten zou omgaan.

Dan vrees ik dat je moet verhuizen naar een racistisch land, zoals Zimbabwe, je zal goeie vrienden zijn met Mugabe, (buiten de huidskleur natuurlijk)

Of je kan verhuizen naar Zuid-Afrika, aah sorry de apartheid is afgeschaft, beste gast, je bent blijven hangen,

Je moet weten dat jouw wil ondergeschikt is aan de wet. Wat jij wil doen voor jouw bedrijf interesseert de wet niet, wet is wet, jij moet de wet respecteren, en in dit land is het onwettig om iemand te discrimineren bij het aannemen van iemand in jouw bedrijf

daarom ik pleit ook voor het maken van een lijst, met ondertekening van elke bedrijf, een lijst dat gepubliceerd wordt in het Staatsblad en andere bladen, een lijst met bedrijven die een verbintenis moeten aangaan,dat zij nooit zullen discrimineren en die lijst moet toegankelijk zijn in de bedrijfswereld, zodat bedrijven die deze lijst niet ondertekend hebben zodat zij daar economische nadelen van gaan ondervinden
Oud 23 september 2010, 21:37   #46
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Sinds die 'jonge harde mannen' de straten onveilig maken, bedoel je?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 21:37   #47
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dacht je dat je 'zomaar' technieker wordt, of lasser ?
Dat ken jij zomaar allemaal ? Zonder die technieken te studeren ?
Straffe koffie.
Jaja. Wees welkom ! Hier is een auto en een GSM van de zaak.
Dat je niets kent van je job en dat je alleen maar geld kost maakt niet uit.
Grow up.
Aaah zo, hoe zit het dan met die talloze vertegenwoordigers, die talloze mensen die hoge jobs doen maar die hebben geen diploma?
Oud 23 september 2010, 21:38   #48
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Sinds die 'jonge harde mannen' de straten onveilig maken, bedoel je?
Omdat zij niet aangenomen worden zijn zij de straten onveilig gaan maken, maar soit geef mij liever zo iemand dan een pedofiel die het leven kapotgemaakt van vele andere mannen
Oud 23 september 2010, 21:38   #49
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dan vrees ik dat je moet verhuizen naar een racistisch land, zoals Zimbabwe, je zal goeie vrienden zijn met Mugabe, (buiten de huidskleur natuurlijk)

Of je kan verhuizen naar Zuid-Afrika, aah sorry de apartheid is afgeschaft, beste gast, je bent blijven hangen,

Je moet weten dat jouw wil ondergeschikt is aan de wet. Wat jij wil doen voor jouw bedrijf interesseert de wet niet, wet is wet, jij moet de wet respecteren, en in dit land is het onwettig om iemand te discrimineren bij het aannemen van iemand in jouw bedrijf

daarom ik pleit ook voor het maken van een lijst, met ondertekening van elke bedrijf, een lijst dat gepubliceerd wordt in het Staatsblad en andere bladen, een lijst met bedrijven die een verbintenis moeten aangaan,dat zij nooit zullen discrimineren en die lijst moet toegankelijk zijn in de bedrijfswereld, zodat bedrijven die deze lijst niet ondertekend hebben zodat zij daar economische nadelen van gaan ondervinden
Weet je ? Begin een bedrijf. En pak een paar Eskimo's aan. Die onze taal nauwelijks kunnen lezen/schrijven zonder fouten. En zet ze op de boekhouding.
En nu ni zeveren eh. Of je bent tegen de wet.
Maar ben wel benieuwd hoe lang je bedrijf zal draaien
Oud 23 september 2010, 21:40   #50
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jawel, ik begrijp het wel. De allochtoon moet studeren en de autochtoon moet hard gestraft worden wanneer hij de lef heeft mensen te discrimineren op de werkvloer. U weet evengoed als mij dat ge moet studeren eer ge een toffe, goed betaalde job vindt. Cadeau's zult ge heus niet krijgen in België hoor, nergens niet trouwens. Ge moet uw handen uit de mouwen steken Moor.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 23 september 2010 om 21:41.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 21:41   #51
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Weet je ? Begin een bedrijf. En pak een paar Eskimo's aan. Die onze taal nauwelijks kunnen lezen/schrijven zonder fouten. En zet ze op de boekhouding.
En nu ni zeveren eh. Of je bent tegen de wet.
Maar ben wel benieuwd hoe lang je bedrijf zal draaien
Weeral je vergelijkt appelen met peren

Voor mij een bedrijf dat discrimineert die is voor mij geen haar beter dan een maffia-organisatie
Oud 23 september 2010, 21:42   #52
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
en dat is nog steeds strafbaar,illegaal en tegen de wet
Klopt. Niets houdt de allochtoon tegen dit te melden hé.
Oud 23 september 2010, 21:46   #53
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Omdat zij niet aangenomen worden zijn zij de straten onveilig gaan maken, maar soit geef mij liever zo iemand dan een pedofiel die het leven kapotgemaakt van vele andere mannen
Dus : je hebt geen werk, dan moet je de straten onveilig maken.
Rare gedachtenkronkel.
Misschien moet je eens beginnen met de moeite te doen om naar school te gaan en te studeren.
Er zijn voorbeelden genoeg van Marokkanen die wél de moeite hebben gedaan om iets te leren op school. Ook op dit forum.
Zulke mensen zijn van harte welkom op bedrijven.
Complete oenen die alles weten over BMW's en dealen kunnen niets in een bedrijf gaan doen.
Soms moet je zelf ook eens moeite doen, weet je.
Gratis bestaat niet.........'maat'..
Oud 23 september 2010, 21:46   #54
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Jawel, ik begrijp het wel. De allochtoon moet studeren en de autochtoon moet hard gestraft worden wanneer hij de lef heeft mensen te discrimineren op de werkvloer. U weet evengoed als mij dat ge moet studeren eer ge een toffe, goed betaalde job vindt. Cadeau's zult ge heus niet krijgen in België hoor, nergens niet trouwens. Ge moet uw handen uit de mouwen steken Moor.
Je hebt mensen die niet graag studeren en je hebt mensen die graag studeren.

Vroeger had je "de mensen van het pen" en had je "de mensen van het zwaard"

Je hebt sommige mensen die niet willen studeren, dus voor deze mensen moet een ander alternatief gezocht worden, ik heb het nu over mensen die met hun handen willen werken, waarom moet nu voor alles een diploma komen, nu moet iedereen achter de schoolbanken zitten, studeren wordt aan alles gekoppeld, indien een persoon over de nodige gezondheid beschikt, dan moet hij aangenomen worden,

Ik vind indien een individu of hij nu allochtoon of autochtoon is, indien hij wenst een job te doen, ik heb het wel over een industriele job, een arbeidersjob, en indien hij het gewoonweg niet kan verdragen om in een klas te zitten, en indien hij gewoonweg niet gemaakt is te studeren, dan kan hij "on the job" studeren, op de werkvloer zelf, da's veel plezanter voor hem, en hij zal misschien zelfs productiever zijn, je kan het vergelijken met een stage of zo
Oud 23 september 2010, 21:50   #55
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Rare gedachtenkronkel.
Misschien moet je eens beginnen met de moeite te doen om naar school te gaan en te studeren.
Er zijn voorbeelden genoeg van Marokkanen die wél de moeite hebben gedaan om iets te leren op school. Ook op dit forum.
Complete oenen die alles weten over BMW's en dealen kunnen niets in een bedrijf gaan doen.
Kijk beste *knip*,

De meeste professoren en wetenschappers zijn het er unaniem eens over het feit dat "armoede" en "criminaliteit" samengaan

Overal waar armoede is heb je criminaliteit, overal waar mensen geen doel hebben heerts criminaliteit, dit zeg ik niet, dit zeg jij niet, maar dit zeggen mensen, professoren die zware diploma's hebben en die jaren dit fenomeen hebben bestudeerd,

Uigesloten worden, niet aangenomen worden, zorgt voor een voedingsbodem voor extremisme, radikalisme, en criminaliteit,

Verder maken de allochtoonse jongeren de straten niet onveilig, er is wel een hogere subjectieve onveiligheidsgevoel bij de autochtoonse mensen en specifieker ouderen, maar we hebben wel een hervormde politie, en er zijn meer patrouilles,

Laatst gewijzigd door Dead Parrot : 26 september 2010 om 18:40. Reden: Niet persoonlijk worden a.u.b.
Oud 23 september 2010, 21:50   #56
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rare gedachtenkronkel.
blijkbaar voor sommige bedrijven niet die dat dan ook nog eens expliciet doorgeven aan selectiekantoren,en daar gaat het hier om...
Oud 23 september 2010, 21:50   #57
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je hebt mensen die niet graag studeren en je hebt mensen die graag studeren.

Vroeger had je "de mensen van het pen" en had je "de mensen van het zwaard"

Je hebt sommige mensen die niet willen studeren, dus voor deze mensen moet een ander alternatief gezocht worden, ik heb het nu over mensen die met hun handen willen werken, waarom moet nu voor alles een diploma komen, nu moet iedereen achter de schoolbanken zitten, studeren wordt aan alles gekoppeld, indien een persoon over de nodige gezondheid beschikt, dan moet hij aangenomen worden,

Ik vind indien een individu of hij nu allochtoon of autochtoon is, indien hij wenst een job te doen, ik heb het wel over een industriele job, een arbeidersjob, en indien hij het gewoonweg niet kan verdragen om in een klas te zitten, en indien hij gewoonweg niet gemaakt is te studeren, dan kan hij "on the job" studeren, op de werkvloer zelf, da's veel plezanter voor hem, en hij zal misschien zelfs productiever zijn, je kan het vergelijken met een stage of zo

Mensen van het zwaard ?
In welke tijd leef jij eigenlijk ? Hoe oud ben jij ?
De puberale ideologie die je hier aan't spuien bent, laten me vermoeden dat je nog héél erg jong bent en niet eens weet wat een bedrijf doet.
Oud 23 september 2010, 21:54   #58
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mensen van het zwaard ?
De puberale ideologie die je hier aan't spuien bent, laten me vermoeden dat je nog héél erg jong bent en niet eens weet wat een bedrijf doet.
Je kan het niet begrijpen

De maatschappij bestaat uit bediendes = de mensen van het pen.

een ander deel bestaat uit arbeiders = de mensen van het zwaard

Die arbeiders kunnen ondervedeeld worden in mensen die willen en kunnen studeren en die daar niets op tegen hebben

Verder heb je mensen die totaal niet willen studeren, die een soort fobie en allergie hebben voor klassen, en boeken en examens, deze mensen moeten de mogelijkheid hebben om op een andere manier kennis te vergaren door bijvoorbeeld "on the floor" zelf alles te leren om dan beoordeeld te worden.
Oud 23 september 2010, 21:55   #59
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mensen van het zwaard ?
Ik ben 69 jaar
Oud 23 september 2010, 21:57   #60
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
blijkbaar voor sommige bedrijven niet die dat dan ook nog eens expliciet doorgeven aan selectiekantoren,en daar gaat het hier om...
Dat weet ik wel. Maar kan je het die mensen kwalijk nemen ?
Ik ga hier niet het hele verhaal opnieuw doen. Maar mijn ervaring zegt me dat Marokkaanse jongens die gedreven en de nodige motivatie bezitten, eerder uitzondering zijn.
Ik heb daar in het verleden genoeg tijd in gestoken.
Turkse jongens en mannen zijn dan weer totaal anders. Die wéten gewoon dat ze hun loon moeten verdienen.
Ik heb de vergelijking ooit nog eens gemaakt.
Als ik drie maal achter elkaar een TV koop, om maar iets te noemen, allen van hetzelfde merk, gaat de vierde dat merk niet meer zijn.
Zou ik dat wél doen, zou men twijfelen aan mijn gezond verstand...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be