![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mag IK ijveren voor het behoud van mijn EIGEN cultuur? | |||
Ja, ieder heeft het recht om zijn eigen cultuur te beleven |
![]() ![]() ![]() |
11 | 20,37% |
Ja, zolang ik in het land woon waar die cultuur dominerend is |
![]() ![]() ![]() |
12 | 22,22% |
Nee, indien ik ijver voor het behoud van de dominerende cultuur, ben ik een racist |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Nee, ik moet me aanpassen aan de dominerende cultuur van een land indien ik daar wens te wonen |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,74% |
Nee, cultuur bestaat niet, ieder leeft zoals hij wil, zolang men de wet maar volgt |
![]() ![]() ![]() |
9 | 16,67% |
Ja, overal ter wereld waar ik zelf wens te gaan wonen zal ik ijveren voor het behoud van mijn eigen cultuur, zelfs al vereist dat een aanpassing van de plaatselijke bevolking |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Cultuur is iets wat leeft, wat verandert. Welke richting die cultuur uitgaat hangt af van tientallen, zoniet honderden factoren. Cultuur stroomt. Ziehier de melige, maar treffende vergelijking. Cultuur is als een stromende rivier. Zij stroomt waar zij moet stromen. Sommigen willen een dam, anderen willen een wildwaterbaan, nog anderen willen een rechte bedding of juist een natuurlijk verloop. Daar valt over te discussiëren, en ja, ook die discussie zal haar invloed hebben op de cultuur. Echter, de cultuur bevriezen is een belachelijk project, dat ik helaas zo vaak aantref, ook hier op het forum. Het strijden voor 'onze taal', 'de Vlaamse cultuur', 'de oude waarden' enz. Is niet alleen utopisch, het is gevaarlijk. Nogmaals, Lord of the Rings is een film, hou het zo!
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 4 december 2010 om 08:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wanneer het over cultuur gaat komen de meeste mensen niet verder dan halal, kebab of hoofddoeken.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer dat er sinds 2003 nog niets veranderd is.
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |