Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 oktober 2010, 12:35   #41
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
A drag queen als toeskomstig premie, dat belooft
Mark Rutte heeft anders dezelfde geaardheid. En Fortuin had die ook. En Haider eveneens.
Het Oosten is offline  
Oud 7 oktober 2010, 12:49   #42
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mark Rutte heeft anders dezelfde geaardheid. En Fortuin had die ook. En Haider eveneens.
Eens te meer vervalt een draad tot zinloos gepalaver.

Ik heb echt geen medelijden meer met de Vlaams-nationalisten als zij hun onafhankelijke Vlaanderen niet krijgen...
Vito is offline  
Oud 7 oktober 2010, 12:53   #43
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Vito heeft hier gelijk. De Vlaming is helemaal niet klaar om onafhankelijk te worden, integendeel zelf.

De Waal is dat mss economisch niet, maar mentaal zeker en vast.
Een zeer correcte analyse...

Naar ik meen is dat ook een, al dan niet onderliggende, gedachte van Antoon Roosens. Die wou iets verhelpen aan die Waalse economie. De kans dat Wallonië zich onafhankelijk verklaart lijkt me dan ook groter dan Vlaanderen.

Blaffende honden bijten niet, en hoeveel keer hebben de Shadowkes van Vlaanderen nu al niet geblaft dat België echt wel ten einde is?
Vito is offline  
Oud 7 oktober 2010, 13:28   #44
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vito heeft hier gelijk. De Vlaming is helemaal niet klaar om onafhankelijk te worden, integendeel zelf.

De Vlaming is geen leeuw maar een schootpoesje. Dat is nu toch al langer geweten. Hij zal niet gaan voor de onafhankelijkheid. Hij durft geen vuist te zetten, hij zal hooguit de Walen een prikje geven met een naaldje en wachten tot deze zo boos wordt dat hij het uit zichzelf afdruipt. Gelukkig is er niet veel nodig om ze op stang te jagen.

Maar Vito heeft inderdaad gelijk. We zouden moeten tonen dat we achter BDW staan, daarom langs deze weg al, een heeeeele dikke proficiat aan Bart, en straks waaien er twee grote Vlaamse leeuwen aan mijn gevel.

Ik vind het een goed initiatief van Vito.

Of mijn Waalse vriend die hier schuin tegenover woont dat zo prettig gaat vinden durf ik aan te twijfelen.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 oktober 2010 om 13:34.
Garry is offline  
Oud 7 oktober 2010, 13:33   #45
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Blaffende honden bijten niet, en hoeveel keer hebben de Shadowkes van Vlaanderen nu al niet geblaft dat België echt wel ten einde is?
heb ik gezegd dat de Vlamingen de stekker eruit gingen trekken?
neen!

gelieve mijn woorden niet te verdraaien. dank u.
Shadowke is offline  
Oud 7 oktober 2010, 13:40   #46
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
heb ik gezegd dat de Vlamingen de stekker eruit gingen trekken?
neen!

gelieve mijn woorden niet te verdraaien. dank u.
Nee, dat is waar. De Vlamingen trekken de stekker er niet uit. Ze weten waar hij zit, staan er met zijn allen naar te gapen en zeggen onderling tegen elkaar dat die er eigenlijk uit zou moeten, maar geen van hen die hem durft aan te raken.

Ze staan er bij en ze kijken er naar.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 oktober 2010 om 13:41.
Garry is offline  
Oud 7 oktober 2010, 13:43   #47
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Maar Vito heeft inderdaad gelijk. We zouden moeten tonen dat we achter BDW staan, daarom langs deze weg al, een heeeeele dikke proficiat aan Bart, en straks waaien er twee grote Vlaamse leeuwen aan mijn gevel.
That's the spirit...

Vergelijk het met 2007. Toen hing er aan elke 3 huizen in Brussel en Wallonië een Belgische vlag. Om dan te stellen dat slechts 1/3 België wou behouden? Neen, maar het gaf wel aan dat velen niet wilden splitsen.

Eerlijk gezegd heb ik nu wél de indruk dat de publieke opinie er schoon genoeg van heeft en vind ik de toon in de kranten anders. Niet dat er separatistisch gedacht wordt, maar ik "voel" dat de steun voor BDW groter is dan enkel die separatisten. Voelen, want echt veel zien doe ik niet.
Vito is offline  
Oud 7 oktober 2010, 13:50   #48
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat is waar. De Vlamingen trekken de stekker er niet uit. Ze weten waar hij zit, staan er met zijn allen naar te gapen en zeggen onderling tegen elkaar dat die er eigenlijk uit zou moeten, maar geen van hen die hem durft aan te raken.

Ze staan er bij en ze kijken er naar.
Vlamingen moeten die stekker er helemaal niet uittrekken, Vlamingen moeten alleen maar eisen dat de democratie terug hersteld wordt in B en dat de bestaande taalwetgeving strikt wordt toegepast in Brussel.

dat is strategisch veel interessanter dan zelf de stekker eruit halen.
Anna List is offline  
Oud 7 oktober 2010, 13:54   #49
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
That's the spirit...

Vergelijk het met 2007. Toen hing er aan elke 3 huizen in Brussel en Wallonië een Belgische vlag. Om dan te stellen dat slechts 1/3 België wou behouden? Neen, maar het gaf wel aan dat velen niet wilden splitsen.

Eerlijk gezegd heb ik nu wél de indruk dat de publieke opinie er schoon genoeg van heeft en vind ik de toon in de kranten anders. Niet dat er separatistisch gedacht wordt, maar ik "voel" dat de steun voor BDW groter is dan enkel die separatisten. Voelen, want echt veel zien doe ik niet.
Allemaal goed en wel, maar hoe zit het met uw Vlaamse leeuw?
Garry is offline  
Oud 7 oktober 2010, 13:59   #50
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Vlamingen moeten die stekker er helemaal niet uittrekken, Vlamingen moeten alleen maar eisen dat de democratie terug hersteld wordt in B en dat de bestaande taalwetgeving strikt wordt toegepast in Brussel.

Anna, ik heb veel bewondering voor u, hoe u hardnekkig blijft uw hoop stellen in dit soort utopieën. Eisen kunnen ze doen ja, maaaaaar nu denk je toch niet dat dat ook maar iets zal opleveren. Geen ballen.

Wallonië en Vlaanderen is water en vuur, en dat gaat niet samen.
Garry is offline  
Oud 7 oktober 2010, 14:01   #51
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Het is niet voor niets dat men tegenwoordig in Franstalig België de Vlamingen bijna zit aan te sporen om hun onafhankelijkheid uit te roepen. Omdat men weet dan in dit geval Vlaanderen sowieso als zwaktste partij aan de onderhandelingen over de boedelscheiding zal moeten aantreden.
SDG is offline  
Oud 7 oktober 2010, 14:01   #52
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik heb geen spandoek gehangen, ook geen vlag. Maar ik heb een mail gestuurd naar BDW met mijn felicitaties en een bedanking, en ik heb een NVA lidkaart gekocht. Eergisteren.
Dan weet hij tenminste toch al dat er minstens ene is die achter hem staat.
Gefeliciteerd!
respublica is offline  
Oud 7 oktober 2010, 14:15   #53
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Het is niet voor niets dat men tegenwoordig in Franstalig België de Vlamingen bijna zit aan te sporen om hun onafhankelijkheid uit te roepen. Omdat men weet dan in dit geval Vlaanderen sowieso als zwaktste partij aan de onderhandelingen over de boedelscheiding zal moeten aantreden.
juist SDG!!

BDW doet het goed hierin: hij roept niet om Vlaanderen onafhankelijk te maken maar blijft hameren op een democratisering van België waardoor op termijn de Franstaligen ZELF de stekker eruit zullen trekken.
Shadowke is offline  
Oud 7 oktober 2010, 14:20   #54
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaming is geen leeuw maar een schootpoesje. Dat is nu toch al langer geweten. Hij zal niet gaan voor de onafhankelijkheid. Hij durft geen vuist te zetten, hij zal hooguit de Walen een prikje geven met een naaldje en wachten tot deze zo boos wordt dat hij het uit zichzelf afdruipt. Gelukkig is er niet veel nodig om ze op stang te jagen.

Ik vind het een goed initiatief van Vito.

Of mijn Waalse vriend die hier schuin tegenover woont dat zo prettig gaat vinden durf ik aan te twijfelen.
De mijne is sinds de verkiezingen nog niet weggeweest

Vlaanderen (v)lacht
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 oktober 2010, 14:23   #55
EddyBal

Standaard

Citaat:
Anna, ik heb veel bewondering voor u, hoe u hardnekkig blijft uw hoop stellen in dit soort utopieën. Eisen kunnen ze doen ja, maaaaaar nu denk je toch niet dat dat ook maar iets zal opleveren. Geen ballen.

Wallonië en Vlaanderen is water en vuur, en dat gaat niet samen.
Als we echt op onze rechten gaan staan, dan ziet Brussel en Wallonië er niet mooi uit. Du moeten we dat zeker doen. Anna List heeft in deze overschot van gelijk. AKTIE waar we ze kunnen hebben, moeten we dat ook doen, zij doen het zeker, dus waarom twijfelen?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 oktober 2010, 14:40   #56
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Vanochtend met mijn wagen over diverse bruggen spandoeken zien hangen met "Bart De Wever heeft gelijk".

Op diverse muren was dezelfde leus gekalkt.

Aan verschillende ramen hingen Vlaamse vlaggen.

De lezersbrieven in de kranten lieten ook niet veel aan de verbeelding over.

De betoging voor een de Copernicaanse omwenteling volgende zondag kreeg al de steun van diverse groeperingen als VVB, VTB-VAB, ANZ, LVV, V&NZ, de Gezinsbond,...

...

Niet dus...

Beste Vlaams-nationalisten, jullie zijn jeannetten...
Op het moment dat er een Belgisch machtsvacuüm aan het ontstaan is, dat de politici niet meer weten van welk hout pijlen te maken, dat er een momentum kan ontstaan die onafwendbaar iets in gang kan gestoken worden, wat doen jullie dan?

De popcorn pakken en voor de TV gaan zitten, het zal wel vanzelf gaan...

Ik ben ervan overtuigd als er nu massale uitingen van volksprotest zouden komen ter ondersteuning van de harde houding van Bart De Wever, dat het voor de Franstaligen, de passieve Vlamingen, de politici die onderhandelen met het slappe handje (ja, u Wouter Van Besien), de politici die sterk onderhandelen maar twijfelen, de pers én de internationale gemeenschap duidelijk zou zijn dat een groot deel niet alleen achter de Vlaamse onderhandelaars staan, maar daarvoor ook durven handelen. Is er garantie op "succes"? Zeker niet...

Misschien moet ik de Franstaligen die dit zeggen gelijk geven: de Vlamingen willen helemaal geen onafhankelijkheid, ook niet zij die dit zeggen (maar er niet naar handelen). Waar de Franstaligen al volop bezig zijn met plan B, best�*�*t dit niet bij de Vlaamse politici. En dat voor een bevolkingsgroep die zogezegd al 20 jaar of langer bewéért onafhankelijk te willen worden.

Vlaams-nationalisten, of moet ik zeggen: Vlaamse passivisten, dat zijn jeanetten.

Met mijn welgemeende excuses aan de jeanetten (knipoog naar Decroo sr)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Vanochtend met mijn wagen over diverse bruggen spandoeken zien hangen met "Bart De Wever heeft ongelijk".

Op diverse muren was dezelfde leus gekalkt.

Aan verschillende ramen hingen Belgische vlaggen.

De lezersbrieven in de kranten lieten ook niet veel aan de verbeelding over.

De betoging voor een unitaire omwenteling volgende zondag kreeg al de steun van diverse groeperingen als BUB, BAB, ACW, ABVV, Boerenbond, VBO, Clouseau, Vaderlandslievende verenigingen...

...

Niet dus...

Beste Belgisch-patriotten, jullie zijn jeannetten...
Op het moment dat er een Belgisch machtsvacuüm aan het ontstaan is, dat de politici niet meer weten van welk hout pijlen te maken, dat er een momentum kan ontstaan die onafwendbaar iets in gang kan gestoken worden, wat doen jullie dan?

De popcorn pakken en voor de TV gaan zitten, het zal wel vanzelf gaan...

Ik ben ervan overtuigd als er nu massale uitingen van volksprotest zouden komen ter afkeuring van de harde houding van Bart De Wever, dat het voor de Franstaligen, de passieve Vlamingen, de politici die onderhandelen met het slappe handje (ja, u Wouter Van Besien), de politici die sterk onderhandelen maar twijfelen, de pers én de internationale gemeenschap duidelijk zou zijn dat een groot deel niet alleen achter de Vlaamse onderhandelaars staat, maar daarvoor ook durven handelen. Is er garantie op "succes"? Zeker niet...

Misschien moet ik de Franstaligen die dit zeggen ongelijk geven: de Vlamingen willen België helemaal niet meer, ook niet zij die dit zeggen (maar er niet naar handelen). Waar de Franstaligen al volop bezig zijn met plan B, best�*�*t dit niet bij de Vlaamse politici. En dat voor een bevolkingsgroep die zogezegd al 20 jaar of langer bewéért onafhankelijkheid niet te streven.

Belgische patriotten, of moet ik zeggen: Belgische passivisten, dat zijn jeanetten.

Met mijn welgemeende excuses aan de jeanetten (knipoog naar Decroo sr)
*proest*

All hail Txiki!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 oktober 2010, 14:43   #57
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan verschillende ramen hingen Vlaamse vlaggen.
Sinds 2007 wappert De Beest elke dag aan mijn raam hoor.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 oktober 2010, 14:47   #58
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De franstaligen laten belgique meteen vallen zodra er geen Vlaams geld meer komt. Of wacht... ze zullen nog wat treuzelen over een corridor maar snel zal het besef er zijn dat ze Brussel financieel niet kunnen onderhouden.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 oktober 2010, 14:55   #59
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De franstaligen laten belgique meteen vallen zodra er geen Vlaams geld meer komt. Of wacht... ze zullen nog wat treuzelen over een corridor maar snel zal het besef er zijn dat ze Brussel financieel niet kunnen onderhouden.
Ze rekenen op Brussel om HEN te onderhouden... Ze beseffen maar al te goed dat ze in een loes loes situatie zitten. Van alle kwaad dat hen kon geschieden is het ergste gebeurd: De Vlaming is WAKKER geworden!

Vlaanderen (v)lacht!
EddyBal is offline  
Oud 7 oktober 2010, 14:56   #60
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Snij alle bekabeling door die zorgt voor TV kanalen distributie en schiet de schotelantennes van de daken.

Zonder de kampioenen, tempt island, Familie, Thuis & co, zullen er vele oogjes open gaan.

Waar de franstalige media gebruikt worden om de franstaligen op te ruien tegen de Vlamingen, wordt de Vlaamse media gebruikt om de Vlaming in slaap te sussen.

Ok... we zijn dan wel een deel van Telenet, Belgacom of Digitaal Vlaanderen kwijt, maar voor 12 miljard euro is dat toch nog nen deal. En ze mogen alles herinstalleren eens de Vlaming eens kwaad is geworden. Veel jobs!

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be