Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2010, 15:17   #41
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dan zoeken ze hun heil buiten Europa.
Grote industriëlen pak je niet bij hun ballen.

Laat ze dan vertrekken , wij houden hun bedrijven wel verder in gang ... de bedrijven zijn dan van ons .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 16:48   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
5% op wat Jantje%
Op hun winsten.

En ja, het moet een systeem zijn dat wereldwijd gebruikt word.

Je kan eigenlijk stellen dat het verhuizen van bedrijven pas zal ophouden als men over heel de wereld politiek gelijkgestemd geraakt.

En dat is een droom waar ik niet in geloof, daar ze zelfs in dit kleine landje nog niet eens politiek overeen kunnen komen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 17:01   #43
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Laat ze dan vertrekken , wij houden hun bedrijven wel verder in gang ... de bedrijven zijn dan van ons .
De meeste van die bedrijven waren van ons.
En zijn in de periode van de gewestvorming kreeg Vlaanderen Sidmar onder zijn hoede, waarna het dus in vreemde handen is verdwenen.

Net als de Waalse staalbedrijven staatseigendom waren, maar nadat het beheer in Waalse handen kwam,verdwenen in vreemde handen.

De bedrijven waren dus van ons, maar zijn door de gewest-regeringen weggeschonken voor een appel en een ei.
Oud 10 oktober 2010, 17:04   #44
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De meeste van die bedrijven waren van ons.
En zijn in de periode van de gewestvorming kreeg Vlaanderen Sidmar onder zijn hoede, waarna het dus in vreemde handen is verdwenen.

Net als de Waalse staalbedrijven staatseigendom waren, maar nadat het beheer in Waalse handen kwam,verdwenen in vreemde handen.

De bedrijven waren dus van ons, maar zijn door de gewest-regeringen weggeschonken voor een appel en een ei.

Van de staat is niet gelijk aan van ons , anders waren ze waarschijnlijk niet verkocht geweest en het geld niet cadeau gedaan aan de witte boorden.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 17:22   #45
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Bent u echt zo dom of doet u zich zo dom voor?
Ik ga uw post melden. Ze brengt niets toe tot de discussie, het is enkel maar een persoonlijke aanval naar mij toe. Voor ge misschien een ban krijgt had ik graag nog een antwoord gehad waarom ge mij dom noemt ?

Schaf morgen al die subsidies af en alle multinationals vertrekken. Zo simpel is dat, hier is geen enkele reden meer om te blijven. Of steekt u dat misschien tegen, dat dan uitkomt dat je in Wallonië als multinational veel beter kan leven ?
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 17:30   #46
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik ga uw post melden. Ze brengt niets toe tot de discussie, het is enkel maar een persoonlijke aanval naar mij toe. Voor ge misschien een ban krijgt had ik graag nog een antwoord gehad waarom ge mij dom noemt ?

Schaf morgen al die subsidies af en alle multinationals vertrekken. Zo simpel is dat, hier is geen enkele reden meer om te blijven. Of steekt u dat misschien tegen, dat dan uitkomt dat je in Wallonië als multinational veel beter kan leven ?
Zelfs voor kleine bedrijven is het makkelijker werken in Wallonië dan in Vlaanderen.

Enkel al als het op de vergunningen die je moet aanvragen aankomt.

Vergunningen om een visvetmesterij te kunnen uitbaten, zijn in Wallonië na 3 maanden volledig in orde, in Vlaanderen moet je daarvoor eerst nog enkele jaren arbeid steken in het rondlopen en verzamelen van papieren voor je een vergunning kan aanvragen.

En die subsidies kan en mag je gerust afschaffen, het betekend immers dat je ook het ambtenarenkorps verkleind en dus de belastingsdruk verlaagt.
Oud 10 oktober 2010, 21:48   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs voor kleine bedrijven is het makkelijker werken in Wallonië dan in Vlaanderen.

Enkel al als het op de vergunningen die je moet aanvragen aankomt.

Vergunningen om een visvetmesterij te kunnen uitbaten, zijn in Wallonië na 3 maanden volledig in orde, in Vlaanderen moet je daarvoor eerst nog enkele jaren arbeid steken in het rondlopen en verzamelen van papieren voor je een vergunning kan aanvragen.

En die subsidies kan en mag je gerust afschaffen, het betekend immers dat je ook het ambtenarenkorps verkleind en dus de belastingsdruk verlaagt.
Het klopt dat de vergunning binnen de kortste keren in orde komen.
Maar na het eerste jaar komt de burgemeester langs om te dicteren welke bedragen aan sponsoring je zal geven, aan welke bevriende sport- en andere organisaties.
(en als je wat tegenwringt, dan plaatsen ze wat verkeersborden edm zodat je vrachtwagens niet eens meer aan je bedrijf geraken ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 06:02   #48
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het klopt dat de vergunning binnen de kortste keren in orde komen.
Maar na het eerste jaar komt de burgemeester langs om te dicteren welke bedragen aan sponsoring je zal geven, aan welke bevriende sport- en andere organisaties.
(en als je wat tegenwringt, dan plaatsen ze wat verkeersborden edm zodat je vrachtwagens niet eens meer aan je bedrijf geraken ...)
En denk je dat dit niet gebeurd in Vlaanderen?

In Vlaanderen zijn ze zelfs zo vriendelijk om een flitspaal voor de inrit van bedrijven te plaatsen
En wie tegenwringt kan zelfs rekenen op enkele verkeersborden en verlichtingpalen en vreemde reclameborden op zijn domein.
En als je dan nog niet braaf luistert, beginnen ze wel aan wegenwerken die enkele jaren duren.
Heb een vriend die zelfs zijn deuren al mocht sluiten voor hij alle vergunningen verkregen had, want plots was zijn bedrijf zonevreemd.
Hoewel hij bij de opstart in landbouwzone zat, was zijn grond na enkele jaren wachten op de vergunningen verandert in natuurgebied.
Oud 11 oktober 2010, 10:56   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En denk je dat dit niet gebeurd in Vlaanderen?

In Vlaanderen zijn ze zelfs zo vriendelijk om een flitspaal voor de inrit van bedrijven te plaatsen
En wie tegenwringt kan zelfs rekenen op enkele verkeersborden en verlichtingpalen en vreemde reclameborden op zijn domein.
En als je dan nog niet braaf luistert, beginnen ze wel aan wegenwerken die enkele jaren duren.
Heb een vriend die zelfs zijn deuren al mocht sluiten voor hij alle vergunningen verkregen had, want plots was zijn bedrijf zonevreemd.
Hoewel hij bij de opstart in landbouwzone zat, was zijn grond na enkele jaren wachten op de vergunningen verandert in natuurgebied.
Natuurlijk gebeurt dit niet in Vlaanderen. Dat zeggen ze toch hoger in deze draad: het duurt veel te lang eer de vergunningen afgeleverd worden ...

Voor de rest bewonder ik je: ik heb nog geen vriend die zijn deuren al mocht sluiten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 11:25   #50
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Natuurlijk gebeurt dit niet in Vlaanderen. Dat zeggen ze toch hoger in deze draad: het duurt veel te lang eer de vergunningen afgeleverd worden ...

Voor de rest bewonder ik je: ik heb nog geen vriend die zijn deuren al mocht sluiten.
Nee, ze krijgen hier zelfs onteigeningen te verwerken, omdat een Vlaamse minister-president het in zijn hoofd haalde om de olympische spelen van 2016 naar Antwerpen te willen halen.

Er zijn zelfsnog betere gevallen bekend, een projectontwikkelaar die al zijn klanten buitenlandse ondernemers zag verdwijnen voor een project in Vilvoorde, gewoon omdat hij na 9 jaar nog geen vergunningen had om met de bouw van een industrieproject te beginnen op de oude terreinen van de cokesfabriek in Vilvoorde.
Zijn nieuw project voor dit terrein is trouwens ook al in de Vlaamse papiermolen verdwenen, door de hoge snelheid waarmee je hier door die molen geraakt. Zijn klanten voor de kust en binnenvaarthaven die hij daar wilde aanleggen zijn naar Rotterdam en Luik uitgeweken, wegens te lang moeten wachten op de start van de werken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be