Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2010, 19:32   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Bij gebrek aan struiken in de woestijn, kan men gevoegelijk spreken van Mo en zijn 40 zandbakrovers.
Oud 8 oktober 2010, 19:33   #42
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dat is wel wat anders..dat gaat over maatschappelijke issues..

Met een vaststaand feit zitten we in de orde van 'de aarde is rond en niet plat', en er zitten skeletten van grote wezens in de bodem die miljoenen jaren oud zijn...
Inderdaad.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 19:36   #43
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bij gebrek aan struiken in de woestijn, kan men gevoegelijk spreken van Mo en zijn 40 zandbakrovers.
Er waren oaze's hé.
Oud 8 oktober 2010, 19:37   #44
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Helemaal niet waar. Ik ben historicus. In de middeleeuwen huwden ze zo ongeveer op de leeftijd dat ze nu huwen
Er was een groot taboe op sex met kinderen (op sex in het algemeen trouwens)
Maar dat is niet terzake.
Mo was een pedofiel en een struikrover.
En dat is de waarheid.
Inderdaad, dat is 'jouw' waarheid, niet de mijne. Doe zo verder, ratelt gerust verder uit je nek zonder maar 1 keer de moeite te doen om onderzoek te verrichten naar je leugens, verzinsels en VTMtalk.

Ach, wat verdoe ik mijn tijd hier eigenlijk? Ik moet nog een lezing voorbereiden tegen morgen en ik me maar bezighouden met bokalen die gewoon niet willen denken. Doei!
Oud 8 oktober 2010, 19:38   #45
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Die mo's die dat doen, mogen ze van mijn part naar de maan schieten. Uw overgrootouders deden waarschijnlijk net hetzelfde (en kom dat nu niet ontkennen hé. U weet evengoed als mij dat ze vroeger jong trouwden) maar dat wilt niet zeggen dat gij het in uw bol moet halen om een klein meisje te pakken.
Citaat:
This is important to a widely practiced but overlooked practice today: child brides in Muslim lands due to Mohammed’s example.

In Iran as of June 2002 it is legal for a 9 year old girl to marry with her parents’ permission. Voices Behind the Veil p.136-137

In the Ivory Coast this book also tells of a 12 year old girl who would leave the house for hours before returning home. After her father tied her up, burned her back with a piece of iron, locked her up for three days with no food, he eventually married her of to a 40-year old man. He never sent her to school because he said that it would drive them from their tradition, they would start asking questions, and not want to marry until they are 19 or 20.

The Taliban encouraged families to marry off their daughters as young as eight years old. (Voices Behind the Veil p.110)

The Dallas Morning News Sep 28, 2003 p.1,10S had a story about the sad plight of Muslim Nigerian girls who were married very young, got pregnant and had labor before their small bodies were ready. It was actually somewhat of a gross story, basically of many girls who needed C-sections but did not get them. Many survived, but could not have any children due to their perforated uteruses.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 19:42   #46
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat is 'jouw' waarheid, niet de mijne. Doe zo verder, ratelt gerust verder uit je nek zonder maar 1 keer de moeite te doen om onderzoek te verrichten naar je leugens, verzinsels en VTMtalk.

Ach, wat verdoe ik mijn tijd hier eigenlijk? Ik moet nog een lezing voorbereiden tegen morgen en ik me maar bezighouden met bokalen die gewoon niet willen denken. Doei!
Ik weet het de waarheid ontrent Mo, ze kwetst.
Het is nogthans niet mijn bedoeling.
Toch geen lezing over de evolutietheorie hoop ik.
Als je persoonlijk wil worden , moet ge het zeggen , want dan moet ik op het rode driehoekje klikken. (onweerstaanbare drang).
Oud 8 oktober 2010, 19:43   #47
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik weet het de waarheid ontrent Mo, ze kwetst.
Het is nogthans niet mijn bedoeling.
Toch geen lezing over de evolutietheorie hoop ik.
Als je persoonlijk wil worden , moet ge het zeggen , want dan moet ik op het rode driehoekje klikken. (onweerstaanbare drang).
Neee , niet klikken. Er zijn er al zo weinig hier.
Straks sterven ze uit, net als de dino's

(Op haar negeerlijst sta , ik denk)

Laatst gewijzigd door Cdude : 8 oktober 2010 om 19:44.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 19:45   #48
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Neee , niet klikken. Er zijn er al zo weinig hier.
Straks sterven ze uit, net als de dino's
allé, omdat gij het zijt.
Oud 8 oktober 2010, 19:53   #49
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu ik erover nadenk.. Ik weet niet hoe het binnen het christendom zit maar binnen de islam gelooft men dat de aarde werd geschapen door God nog voor er sprake was van de schepping van de mens (Adam). Op aarde leefden toen al djinns en waarschijnlijk ook dino's.. Vele later pas werden Adam en Eva geschapen in het Paradijs en door de zonde die ze hadden gepleegd werden ze verbannen naar aarde. Dus Adam en Eva waren de eerste mensen op aarde wat natuurlijk niet wilt zeggen dat daarvoor geen sprake was van dino's en al die andere toestanden. Dus ik ontken de evolutietheorie niet 'volledig'. Dat is wat ik denk, porpo kan hier misschien dieper op ingaan.
Ah, dan komen wij toch best een eind overeen.
Ik ben namelijk Adamist. Ik geloof dat het verhaal van Adam niet alleen opvallend veel overeenkomsten vertoond met het verhaal van Lucifer, maar dat het in de basis één en hetzelfde verhaal is, over de mooiste en beste der God's schepselen die in God's paradijs mocht wonen op voorwaarde dat hij zich strikt aan zijn regels hield en niet tegen hem in ging, wat hij op den duur wel deed.
Mensen stonden in die tijd veel dichterbij God en werden ook veel ouder, zoals de verhalen aangeven. Maar mensen waren niet onsterfelijk, niet buiten het paradijs.
Opvallend aan dit deel van de heilige boeken is dat er in den beginne geen vrouwen geboren worden. De mens is een puur mannelijke soort. Dus met wie plantte zij zich dan voort? En waarom veranderen de fossielen van vroege mensen rond een paar miljoen jaar geleden ineens van apen met kleine hersenen in duidelijk slimmere en majestueuzere wezens als Homo Habilis en Erectus? Waarom zijn er tot op de dag van vandaag net iets meer menselijke kenmerken te zien in de Bonobo-populatie dan in de chimps waar zij zich rond diezelfde tijd van afsplitsten? En waarom menen sommige moslims tot op de dag van vandaag dat je je vrouw onder een boerka moet verstoppen? Vele vragen, één antwoord. Evolutie is bewezen, maar dat de vonk van de menselijke geest op die wijze kan ontsaan niet...

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 8 oktober 2010 om 19:53.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 20:03   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ah, dan komen wij toch best een eind overeen.
Ik ben namelijk Adamist.
Adam had twee broers, wist je dat Adamist?
Oud 8 oktober 2010, 20:20   #51
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Adam had twee broers, wist je dat Adamist?
Als Lucifer niet alleen in opstand kwam...
Oud 8 oktober 2010, 20:23   #52
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel wat anders..dat gaat over maatschappelijke issues..

Met een vaststaand feit zitten we in de orde van 'de aarde is rond en niet plat', en er zitten skeletten van grote wezens in de bodem die miljoenen jaren oud zijn...
De meest waarschijnlijke verklaring voor die botten, versteende afdrukken en andere dingen in de grond is het bestaan van dino's. Dat is geen bewijs, maar een (erg) waarschijnlijke uitleg en dus een wetenschappelijk uitgangspunt. Voor die maatschappelijke issues die ik je gaf geldt hetzelfde.

Misschien kunnen de Dawkins, een handvol zelfverklaarde atheïsten en enkele andere idioten evenveel aandacht schenken aan de onzin die wordt verkocht rond drugs of het nut van lange gevangenisstraffen?
Oud 8 oktober 2010, 20:42   #53
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
De meest waarschijnlijke verklaring voor die botten, versteende afdrukken en andere dingen in de grond is het bestaan van dino's. Dat is geen bewijs, maar een (erg) waarschijnlijke uitleg en dus een wetenschappelijk uitgangspunt. Voor die maatschappelijke issues die ik je gaf geldt hetzelfde.

Misschien kunnen de Dawkins, een handvol zelfverklaarde atheïsten en enkele andere idioten evenveel aandacht schenken aan de onzin die wordt verkocht rond drugs of het nut van lange gevangenisstraffen?
Goh wat jammer dat in alle schoolboeken bij de geologische geschiedenis van de aarde niet de vermelding staat die wikipedia al eens gebruikt ' opgelet de inhoud van deze pagina staat ter discussie'

Maatschappelijke issues zijn zelden tastbare elementen..gevoelens ,moraliteit en ethiek beinvloeden de meningen daarover..

De vergeetput in de middeleeuwen zorgde voor 0,0 % recidivisme..dat is een feit..omdat onze moraliteit en ethiek zijn gewijzigd is het nut daarvan ook in vraag gesteld en het gebruik afgeschaft..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 20:53   #54
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Goh wat jammer dat in alle schoolboeken bij de geologische geschiedenis van de aarde niet de vermelding staat die wikipedia al eens gebruikt ' opgelet de inhoud van deze pagina staat ter discussie'

Maatschappelijke issues zijn zelden tastbare elementen..gevoelens ,moraliteit en ethiek beinvloeden de meningen daarover..

De vergeetput in de middeleeuwen zorgde voor 0,0 % recidivisme..dat is een feit..omdat onze moraliteit en ethiek zijn gewijzigd is het nut daarvan ook in vraag gesteld en het gebruik afgeschaft..
Voor de duidelijkheid, wat wil je hier zeggen, "de evolutietheorie klopt maar ondanks dat kunnen mensen zih er vanaf keren" of "de evolutietheorie houd op met kloppen zodra wij dat willen"?

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 8 oktober 2010 om 20:53.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 20:58   #55
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Voor de duidelijkheid, wat wil je hier zeggen, "de evolutietheorie klopt maar ondanks dat kunnen mensen zih er vanaf keren" of "de evolutietheorie houd op met kloppen zodra wij dat willen"?
Dat 'geloven' erkend wordt als argument om bewezen feiten te kunnen ontkennen....
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 21:16   #56
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Nu ik erover nadenk.. Ik weet niet hoe het binnen het christendom zit maar binnen de islam gelooft men dat de aarde werd geschapen door God nog voor er sprake was van de schepping van de mens (Adam). Op aarde leefden toen al djinns en waarschijnlijk ook dino's.. Vele later pas werden Adam en Eva geschapen in het Paradijs en door de zonde die ze hadden gepleegd werden ze verbannen naar aarde. Dus Adam en Eva waren de eerste mensen op aarde wat natuurlijk niet wilt zeggen dat daarvoor geen sprake was van dino's en al die andere toestanden. Dus ik ontken de evolutietheorie niet 'volledig'. Dat is wat ik denk, porpo kan hier misschien dieper op ingaan.
Bespaar met het gebrabbel van porpo. Ook als katholiek opgevoed jongetje is en blijft Genesis voor mij gewoon belachelijk gebrabbel. Als Agnost sluit ik een hogere macht niet uit, maar de wetenschap heeft intussen toch al tich keer bewezen dat er eerst een universum ontstond. Skeletten genoeg om het bestaan van dino's te bewijzen, skeletten en eerste werktuigen van mensen genoeg om te bewijzen dat de mens nooit dino's in levende wijze heeft gezien gezien de mens pas later op het toneel kwam.

Geloof wat je wil, maar de wetenschap heeft al veel achterhaald dat de evolutietheorie aantoont. En dan nog? Dan kan er nog steeds een hogere macht zijn die zorgde voor het bestaan van het mechanisme van evolutie.

Wie kijkt naar de sterren, de onmetelijke grootsheid van het universum zelfs maar kan inschatten, laat staan dat er onmetelijk veel parallele universa zijn, moet gewoon beseffen dat het er niet allemaal vanzelf is gekomen. Noem het je God, Jahweh, Allah of in mijn ogen zelfs een sneeuwbolletje in de kinderkamer van een soort God of ander iets dat het maakte.

Maar de evolutietheorie kan niet worden ontkracht en wie maar oppert dat een superwezen skeletten van reuze reptielen in de grond heeft gestopt om hun geloof te testen is gewoon gaga. Net als elke fundi Christen in de VS.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 oktober 2010 om 21:20.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 21:19   #57
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke sahih daliel heb jij geraadpleegd om tot die conclusie te komen?

Er is geen enkel koranisch vers waarin staat hoe oud Aicha was toen ze de Profeet huwde. Wat wel bekend is over deze zaak staat in de ahadith boeken. Als u eens wat meer kennis zou opdoen over de islam dan had u geweten hoe oud Aicha was. Maar ik ga hier niet dieper op in want figuren als jij vind ik de moeite niet. Mensen zoals gij daar valt niet mee te spreken, vrees ik.
Ach ja, al die beschuldigingen. Waar het hart vol van is, loopt de mond van over.

Hier een discussie naar een discussie van enkele jaren geleden. http://forum.politics.be/showthread.php?t=20230
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 21:41   #58
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat 'geloven' erkend wordt als argument om bewezen feiten te kunnen ontkennen....
Je hebt mijn post misbegrepen. Jij of Pericles was het die stelde dat suqar (of moslims in het algemeen) vaststaande feiten ontkent/nen, terwijl ze een boek voor waar aannam(en). Ik wees er slechts op dat ook jij nogal selectief omgaat met wetenschappelijke theorieën. Lange gevangenisstraffen, de criminalisering van cannabis en het inhouden van kindergeld en/of werkloosheidsuitkeringen vind jij (en andere idioten met jou) bvb efficiënt, terwijl dat naar alle waarschijnlijkheid niet zo is. Anders verwoord: je maakt je aan dezelfde bizarre gedachtengang schuldig als enkele idioten die de evolutietheorie ontkennen.

Laatst gewijzigd door Andy : 8 oktober 2010 om 21:57.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 21:52   #59
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt me een goed idee dat mensen zich bewust zijn van de waarde van verschillende wetenschappelijke theorieën. Van onderzoek naar een theorie (hoe klein ook), of van het volgen van een inhoudelijke discussie steekt een mens nu eenmaal meer op dan van ordinair papegaaienwerk.
Citaat:
Ethiek en moraliteit komen niet uit de lucht vallen, maar hebben erg concrete oorzaken. Ze kunnen dan ook onderzocht worden als maatschappelijke processen. Je kan nagenoeg elk maatschappelijk proces tastbaar maken, meten en analyseren. Je zal nooit dezelfde wetenschappelijke zekerheid hebben als in de wiskunde, maar dat betekent niet dat je relatief erg zeker kan zijn dat een verwaarloosd kind een grotere kans op sociale handicaps zal hebben. Dat betekent niet dat je niet relatief zeker kan zijn dat jarenlange gevangenisstraffen zoals ze nu bestaan weinig op niets bijdragen aan de herintegratie van gevangenen. Of dat het voortdurend laten dalen van sociale uitkeringen en vervangingsinkomens ook maar iets zou bijdragen aan de welvaart van die steuntrekkers of aan die van de rest van de samenleving. Ook dat kan je meten.
Citaat:
Het maatschappelijke draagvlak voor een vergeetput is nog een pak beperkter dan dat voor jarenlange gevangenisstraffen. Uw vergelijking gaat niet. Je moet het recidivisme vergelijken van een jarenlange gevangenisstraf waarbij gevangenen bezig worden gehouden (of juist niet), en een systeem dat minstens probeert gevangenen te herintegreren met de samenleving (of beter nog ervoor zorgt dat ze dat contact met de samenleving nooit verliezen).
Oud 8 oktober 2010, 21:55   #60
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Soit, nu we het toch hebben over preutse en achterlijk gelovigen, en daar we ons in K&K bevinden: een afbeeldingetje van iets dat ook in onze samenleving ondenkbaar is.

Laatst gewijzigd door Andy : 8 oktober 2010 om 21:55.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be