Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2004, 20:37   #1
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard Kinderhuwelijken in Europa

Heel wat forumleden halen dikwijls het huwelijk van de profeet Mohammed met de negenjarige Aïscha aan. Dit doen ze omwille van verschillende redenen.
Maar was het in die periode dan echt zo buitengewoon? Eventjes gegoogeld en ik heb het volgende gevonden. Blijkbaar was het ook een wijdverspreid gebruik in het Christelijke Europa. Zelfs tot in de 17de eeuw.

Citaat:
And yet it is the case that in 1396, Richard II of England was joined in marriage to young Isabel of France, who had been 7 years old when their engagement was announced the previous year in Paris. Not only was there no uproar; there was considerable happiness expressed over the assumed probability that this marriage would end the Hundred Years War then in one of its periodic states of truce between the two kingdoms. Peace was to be ensured by joining together this man and this little girl in marriage. If some scholars are correct, Geoffrey Chaucer even celebrated the arrival of the little queen in England, in the formal but funny balade, "To Rosemond," remarking her "chekes round," clowning for the child, like "a pike, walwed in galantyne," possibly inducing thereby merry giggles and yet another pension. [See *The Riverside Chaucer* (Houghton Miflin, 1987) ed. Larry D. Benson et al, pp. 649 and 1082 -- where there is, however, note of disagreement among readers, Robbins endorsing Rickert's "conjecture" that the poem was addressed to "Richard II's child-bride," but Edward Vasta being willing to put the poem much earlier, around 1369-70, despite its formal polish.] If it is indeed addressed to Isabel in this way and for this purpose, then it could be argued that Chaucer was just one more profiteer from this bargain, joining in the happy welcome of the little girl to her marriage bed.
Citaat:
By "child" in this context is meant a male or female human being above the age of 7 -- for either gender -- and below the age of 14 for males, and 12 for females. This follows medieval canon law, in recognizing these as the limits of infancy and puberty, below which the infant could not give meaningful consent, and above which the person was no longer a child. [See Frances and Joseph Giese Marriage and the Family in the Middle Ages, pp. 139-40; Christopher Brooke, The Medieval Idea of Marriage (Oxford, 1991), p.138; James Brundage, Law, Sex, and Christian Society in Medieval Europe (Chicago, 1987), p.238.]
Citaat:
Still the Church had its limits, and refused -- except for special affairs of state, involving the peace -- to sanction marriages contracted before seven years of age, below which it considered the child as truly an infant, incapable of giving consent to marriage. Thus, when Bishop Hugh of Lincoln intervened in the multiple marriages of Grace of Saleby, it was, among other reasons, because she had been married at age 4; it was this, combined with the other fraudulent behavior of her mother and her female accomplices, which brought down the censure of the saintly bishop. If they had only waited until she was seven, things might have been alright, given the swift deaths of the hasty spouses.
Citaat:
Even in Furnivall, the clearly- rehearsed deponents, whose testimony appears and re-appears in almost identical wording in the 27 cases that form the main body of his evidence, (pp. 1-52) insist to a person that there has been no possibility of consummation -- or even cohabitation -- between the parties from the beginning, in case the faintest hint of even attempted intercourse should pose a barrier to the child divorces being sought by on their behalf. This follows, of course, from recognition that, in an age which accepted Original Sin but had not embraced the Freudian "latency myth," in an agricultural society where animal copulation was readily observable, along with the example of servants and other adults -- with privacy, practically speaking, a non-issue -- the Romantic conception of the "innocent child" had not yet been arrived at. [See for discussion James R Kincaid, Child-Loving: The Erotic Child and Victorian Culture ( Routledge, NY, 1992), pp. 120-133, and notes.] Precocity was in fact recognized in the medieval period: "[...] Hostiensis reminded his readers that the real criterion of readiness for marriage was sexual capacity; a girl who was able and willing to consummate a sexual union was fit for marriage, whatever her chronological age, and boys who were fit for sex were likewise capable of contracting marriage. (Brundage, p.434] [Hostiensis was Henry of Segusio, Cardinal bishop of Ostia, d. 1271]
De volledige tekst is op onderstaande link te vinden.
http://www.thedigitalfolklife.org/childmarriage.htm
Oud 15 september 2004, 23:18   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Voor zover ik weet beschouwt niemand hun geschriften als de enige en onfeilbare waarheid
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 06:16   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ke Nan
Probeer eens een 12 jarige te huwen nu?Laat staan een 9 jarige.
Dan wel in de Eu.

Oftewel, er is een beetje vooruitgang geboekt ,hier in Europa.
Terwijl de Koran, een geschrift uit de 7de eeuw, als enige, vaststaande onveranderlijke waarheid word gepredikt.En dit eeuwig heilig een stukje tekst het huwelijk en bijhorende consumatie([size=1]iemand een bebloed laken nodig[/size]?) tussen de profeet en een kind klakkeloos verheerlijkt.

Wat wil je, een boek vol met verzen dat de escapades van een woestijnrover verheerlijkt.

Geef mijn portie maar aan Fikkie.
Eigenlijk, ook niet aan Fikkie, ik doe een hond dat niet aan.Ik heb ook respect voor dieren.

Laatst gewijzigd door maddox : 16 september 2004 om 06:19.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 07:16   #4
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Voor zover ik weet beschouwt niemand hun geschriften als de enige en onfeilbare waarheid
Ik kan me geen reactie voorstellen die meer to the point is.
Oud 16 september 2004, 09:38   #5
kira
Vreemdeling

kira's schermafbeelding

Standaard

Zien jullie overal rond jullie moslims trouwen met kinderen? Ik niet hoor? En ik zal het weten want ik leef ertussen.

Er staat nergens in de Koran dat moslims met kinderen moeten trouwen. En ik zal het weten want heb hem zelf grondig bestudeerd.
kira is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 10:07   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kira, moeten is veel gezegd, maar het word wel goedgepraat.
Of moet ik zeggen geschreven.

En hoe grondiger je de Koran bestudeerd hoe groter de afkeer, of hoe intensiver de hersenspoeling. Aan jou de keuze.
Oud 16 september 2004, 11:16   #7
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Net als Kira heb ik ook geen weet van kinderhuwelijken in mijn directe omgeving. De eerste keer dat ik van het huwelijk van de profeet met een negenjarige gehoord heb, is hier op dit forum.
Er zijn kinderhuwelijken in India, Bangladesch, sommige Afrikaanse landen. De oorzaak hiervan is echter niet de Islam maar wordt toegeschreven aan armoede. De "onveranderlijke waarheid" van de Koran mag je relativeren. De wereld behoort niet toe aan fundamentalisten. Er zijn genoeg Moslims die de Koran niet naar de letter interpreteren.
Ik vind kinderhuwelijken niet van deze tijd. Laat daar geen twijfel over bestaan.

Citaat:

[font=verdana][size=3]Unicef in actie tegen kinderbruidjes[/size][/font][font=verdana][size=1]7 maart 2001 [/size][/font]
[font=verdana][size=1] 7-jarige trouwt 6-jarige in India (foto: EPA)[/size][/font][font=verdana][size=2]
Kinderbruidjes blijken veel meer te maken te hebben met misbruik en geweld dan vrouwen die later trouwen. Dat stelt Unicef, die met een wereldwijde campagne ouders gaat overtuigen hun dochters zo lang mogelijk op school te houden.
[/size][/font]

[font=verdana][size=2]Internationale vrouwendag donderdag 8 maart vormt de aanleiding voor de wereldwijde campagne tegen kinderhuwelijken. Een onderzoek van de VN-organisatie levert een verbazingwekkend beeld op van het fenomeen. Zo blijkt dat in sommige landen de helft van de meisjes getrouwd zijn voor hun 18de verjaardag.

Kinderhuwelijken komen overal voor, maar vooral in delen van Afrika en Zuid-Azië. In Congo (Kinshasa) trouwt één op de drie meisjes tussen haar 15de en 19de jaar, terwijl dat bij mannen maar 1 op 20 is. ‘Ook vroeger vond het huwelijk in West-Europa en Noord-Amerika al later plaats,’ stelt het rapport

Trouwen op jonge leeftijd lokt volgens het VN-Kinderfonds misbruik en geweld uit. ‘Meisjes dwingen tot een vroegtijdig huwelijk kan fysiek en emotioneel schadelijk zijn. Het is een schending van het recht op persoonlijke vrijheid en groei,’ zegt Carol Bellamy van Unicef.

Voor meisjes komt het bijna altijd neer op een premature zwangerschap. Meisjes tussen 15 en 19 zetten jaarlijks 15 miljoen kinderen op de wereld, meestal in een weinig professionele omgeving. Sterfte in het kraambed is niet ongewoon.

Tienermeisjes zijn ook veel meer dan rijpe vrouwen vatbaar voor besmetting met HIV of andere seksueel overdraagbare ziektes. Die kwetsbaarheid wordt in sommige landen op de proef gesteld door het bijgeloof dat als een man seks heeft met een maagd, hij zal genezen van HIV of aids.
[/size][/font]

[font=verdana][size=2]
Financiële last[/size][/font][font=Times New Roman][size=3] [/size][/font]

[font=verdana][size=2]Als jonge bruiden op de vlucht slaan of overspel plegen, lopen ze in vele gevallen een lijfstraf op of riskeren ze wat heet een 'eervolle dood'. Dat is nog steeds een gangbare praktijk in landen als Bangladesh, Egypte, Jordanië, Libanon, Pakistan en Turkije.

Armoede is één van de factoren die kinderhuwelijken in de hand werken. Vroeg trouwen kan een strategie zijn om te overleven in maatschappijen waar dochters als een financiële last worden ervaren. Een tienermeisje uithuwelijken aan een oudere – of oude - man is dan winstgevend. ‘In Bangladesh worden arme gezinnen verleid om hun dochters af te staan met de belofte op een huwelijk. Zo komen veel vrouwen in de prostitutie terecht,’ stelt het rapport. Door het Wereldwijd Onderwijsprogramma voor Meisjes zijn in Sri Lanka en de Indiase staat Kerala al aanzienlijke successen geboekt. ‘Het feit dat meisjes er langer naar school gaan, heeft het rollenpatroon enigszins gewijzigd,’ beweert het rapport. ‘Het draagvlak voor vrouwenrechten is in die gebieden groter geworden dan in andere gebieden (van Zuid-Azië).’ Dochters langer op school laten is niet alleen het beste middel om het huwelijk uit te stellen, maar bevordert ook de ontwikkeling van vrouwen, meent Unicef.
http://www.oneworld.nl/economie/p_ne...?BerichtID=857
[/size][/font]
Oud 16 september 2004, 11:57   #8
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kira
Zien jullie overal rond jullie moslims trouwen met kinderen? Ik niet hoor? En ik zal het weten want ik leef ertussen.
Er staat nergens in de Koran dat moslims met kinderen moeten trouwen. En ik zal het weten want heb hem zelf grondig bestudeerd.
Ik zie ook niet overal rond mij moslims trouwen met kinderen, en, maar ik zie moslims ook zelden tot nooit zeggen dat een huwelijk tussen een volwassen man en een kind moreel verkeerd is. Ligt dat aan mijn perceptie of heeft het er mee te maken dat moslims bezwaarlijk kunnen afkeuren wat de grondlegger van de godsdienst zelf heeft gedaan?

Laatst gewijzigd door Stratcat : 16 september 2004 om 12:01.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 11:58   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ke Nan

Als je de desbetreffende Koranverzen over Mohameds huwelijk met de 9 jarige Aïsha niet kent, dan ben je niet echt goed bezig.

En wat betrefd de Unicef actie tegen kindbruidjes. Die kan ik alleen maar van harte toejuichen.

Laatst gewijzigd door maddox : 16 september 2004 om 11:59.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 09:02   #10
Tevhid
Vreemdeling

Tevhid's schermafbeelding

Standaard

De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, wordt van pedofilie beschuldigt, vanwege zijn huwelijk met 'Aischa op negen jarige leeftijd.

1.) Encyclopaedia Brittanica geeft de volgende definitie voor pedofilie: "Een stoornis waarbij het lustgevoel van een volwassene voornamelijk opkomt bij seksueel contact met preburale kinderen. ... De meesten zijn man, onder vrouwen komt het zeer weinig voor."

Pedofilie heeft betrekking op het misbruiken van kinderen door seksuele geneugten van hen (tegen vergoeding) te ontvangen. Britse en Duitse sekstoeristen die opgepakt zijn in onder meer Sri Lanka, Thailand en de Filippijnen, zijn niet op zoek naar een huwelijk maar alleen naar seks met jonge prostituees of mensen met weinig geld, die hun kinderen geven in ruil voor enkele centen.

2.) De leeftijd voor het instemmen (het jawoord) door vrouwen in het Westen, varieert tussen 14 en 18 jaar. Deze leeftijden zijn op democratische wijze tot stand gekomen, en hebben geen vaststaande relatie met betrekking tot de bekwaamheid of onbekwaamheid van de vrouw, in het hebben van seksuele relaties of het huwelijk. Aldus, kan hetgeen dat onder legale seks wordt verstaan in Frankrijk als verkrachting worden gezien in Engeland.

3.) Islaam heeft de huwelijksleeftijd bepaald aan de hand van de puberteit, daar dit de natuurlijke onderscheiding is tussen de kinderjaren en de volwassenheid. Menstruatie wijst erop dat een jong meisje de leeftijd heeft bereikt om een kind te kunnen krijgen. Deze leeftijd kan verschillen van land tot land, maar is waarneembaar en onwillekeurig.

4.) De meeste gemeenschappen over de wereld veroordelen kinderhuwelijken tot op de dag van vandaag. Het is niet geïntroduceerd door al-Islaam, maar gereguleerd. In Nederland bestaat er een organisatie onder de naam Martijn (http://www.martijn.org), waarbij men zich inzet voor de acceptatie van kinderen-ouderen relaties. Deze organisatie heeft teksten waaruit blijkt dat er geen rekening gehouden wordt met de levensfase waarin een kind zich bevindt. In tegenstelling tot de Islaam.

5.) Islaam schrijft voor dat een meisje of jongen die trouwt voordat de puberteit bereikt is, niet mag samenleven met de partner totdat hij/zij de puberteit bereikt heeft. Bovendien staan zij in hun recht om het huwelijk te annuleren dan wel te voltrekken, bij het bereiken van de puberteit.

6.) 'Aischa was zes jaar toen ze aan de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, gehuwd werd, en ze ging met hem samenleven toen ze haar puberteit bereikte op negenjarige leeftijd.

7.) Vrouwen die in hun kindertijd mishandelt zijn, hebben het moeilijk zich als volwassenen te gedragen. Ze zijn vaak labiel en psychisch gehandicapt. 'Aischa werd de leidinggevende vrouwelijk geleerde in haar tijd, en droeg een enorme bijdrage en verantwoordelijkheid in de manifestatie van het Islamitisch recht. Zij staat bekend als de vierde meest belangrijke overleveraar van de profetische traditie, van onder alle volgers van de profeet, vrede en zegeningen zij met hem.

Bron: http://islamitische.blogspot.com
Oud 10 september 2005, 09:12   #11
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

allemaal goed en wel, maar op de keper beschouwd vind ik die hele islam toch maar een hoop van de minaretten gejankte nonsens bij mekaar, tevhid.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 09:30   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tehvid

Citaat:
1.) Encyclopaedia Brittanica geeft de volgende definitie voor pedofilie: "Een stoornis waarbij het lustgevoel van een volwassene voornamelijk opkomt bij seksueel contact met preburale kinderen. ... De meesten zijn man, onder vrouwen komt het zeer weinig voor."
Klopt, en dit geld voor alle geloofs- ,bevolkings- en leeftijdsgroepen. Da's gewoon observeren.

Citaat:
Pedofilie heeft betrekking op het misbruiken van kinderen door seksuele geneugten van hen (tegen vergoeding) te ontvangen. Britse en Duitse sekstoeristen die opgepakt zijn in onder meer Sri Lanka, Thailand en de Filippijnen, zijn niet op zoek naar een huwelijk maar alleen naar seks met jonge prostituees of mensen met weinig geld, die hun kinderen geven in ruil voor enkele centen
Dit word niet goedgekeurd door de grote meerderheid van de Westerse bevolking. Zeggen als vrijgezel dat je een weekje of 2 Thailand, of soortgelijk oord gaat bezoeken, geeft je al gauw het stigma naar daar te gaan wegens de goedkope, niet zo goedgekeurde sex.

Citaat:
2.) De leeftijd voor het instemmen (het jawoord) door vrouwen in het Westen, varieert tussen 14 en 18 jaar. Deze leeftijden zijn op democratische wijze tot stand gekomen, en hebben geen vaststaande relatie met betrekking tot de bekwaamheid of onbekwaamheid van de vrouw, in het hebben van seksuele relaties of het huwelijk. Aldus, kan hetgeen dat onder legale seks wordt verstaan in Frankrijk als verkrachting worden gezien in Engeland.
Klopt, de wetgeving onder landen onderling verschild. Maar pedofilie is niet alleen man/minderjarige maar ook vrouw/minderjarige. Ook, de wetgeving word gerespecteerd, en desondanks de verschillen in leeftijden onderling worden geen afwijkingen toegestaan binnen de rechtsgang(ok, corruptie daarentoe, maar da's ook niet legaal, en publiekelijk veroordeeld). Mohamed mocht met meer vrouwen buiten alle categorieën trouwen dan de door Allah gegeven onbreekbare richtlijnen toelieten voor "niet profeten".

Citaat:
3.) Islaam heeft de huwelijksleeftijd bepaald aan de hand van de puberteit, daar dit de natuurlijke onderscheiding is tussen de kinderjaren en de volwassenheid. Menstruatie wijst erop dat een jong meisje de leeftijd heeft bereikt om een kind te kunnen krijgen. Deze leeftijd kan verschillen van land tot land, maar is waarneembaar en onwillekeurig.
Citaat:
6.) 'Aischa was zes jaar toen ze aan de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, gehuwd werd, en ze ging met hem samenleven toen ze haar puberteit bereikte op negenjarige leeftijd.
De menstruatie leeftijd verschild tussen meisjes onderling zo hard dat het moeilijk is er een effectieve stempel op te drukken. Maar in slecht gevoede omstandigheden komt de menstruatie later.
Ofwel was Aisha een zeer doorvoed meisje en dan nog zeer voorlijk voor de tijdsperiode. Ofwel heeft iemand vals gespeeld en beweerd dat de menstruatie er al was. Maar kom, wie moeten we geloven? Fysiek bewijs heden ten dage, of een omhoog gevallen woestijnrover?
Ja ,er zijn gevallen bekend van zeer jonge meisjes die zwanger worden, maar deze zijn zelfs in onze hormonaal gestoorde omgeving zeldzaam. Hoe groot is de kans dat een man op middelbare leeftijd toevallig verliefd word op een 6 jarige die dan nog eens per toeval zeer voorlijk zou moeten zijn, in een samenleving waar er zowiezo veel minder kans toe is, doordat er gewoon veel minder kinderen in totaal zijn.
Pure kansberekening, of de wil van Allah? Ik weet wat ik geloof.

Citaat:
4.) De meeste gemeenschappen over de wereld veroordelen kinderhuwelijken tot op de dag van vandaag. Het is niet geïntroduceerd door al-Islaam, maar gereguleerd. In Nederland bestaat er een organisatie onder de naam Martijn (http://www.martijn.org), waarbij men zich inzet voor de acceptatie van kinderen-ouderen relaties. Deze organisatie heeft teksten waaruit blijkt dat er geen rekening gehouden wordt met de levensfase waarin een kind zich bevindt. In tegenstelling tot de Islaam.
Wat betrefd de organisatie Martijn. Ik weet niet wat onze mede forumgangers er van vinden, maar de eerste man of vrouw die zijn.haar overwicht op levenservaring en fysiek vlak gebruikt om een kind dingen te laten doen waar het lichaam noch de geest nog niet voor geschikt is, die krijgt van mij levenslang in de steenkoolmijnen.
Wat is het verschil, een kind 3 jaar lang te laten geloven dat ze getrouwd is en de gehoorzame echtgenote moet zijn, met alle deugden en plichten. Of gewoon op kortere tijd het lichamelijke genot van een volwassen persoon toe te laten door een barage van geestelijke misleiding of puur lichamelijk geweld?

Citaat:
7.) Vrouwen die in hun kindertijd mishandelt zijn, hebben het moeilijk zich als volwassenen te gedragen. Ze zijn vaak labiel en psychisch gehandicapt. 'Aischa werd de leidinggevende vrouwelijk geleerde in haar tijd, en droeg een enorme bijdrage en verantwoordelijkheid in de manifestatie van het Islamitisch recht. Zij staat bekend als de vierde meest belangrijke overleveraar van de profetische traditie, van onder alle volgers van de profeet, vrede en zegeningen zij met hem.
Er zijn meisjes die misbruikt werden, en toch uitgroeien tot evenwichtige volwassenen, en jongens die een perfecte jeugd hadden, en toch tot de grootste varkens op aarde verworden.
Volgens de Islam is elke vrouw ondergeschikt aan de man. En toch zijn er islamitische vrouwen die grootse prestaties neerzetten. Meestal desondanks hun Islamitische achtergrond. Hirsh Ali bijvoorbeeld.

Islam is niet meer en minder dan elke andere geregelde religie. Een manier om een kleine groep een grote groep laten uit te buiten.
Oud 10 september 2005, 11:34   #13
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kira

Nee, máár moslims nemen mohammed (betekent dat niet slaaf van God?) als voorbeeld. En ze denken. Wat de profeet heeft gedaan is zowiezo goed.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 11:44   #14
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Net als Kira heb ik ook geen weet van kinderhuwelijken in mijn directe omgeving. De eerste keer dat ik van het huwelijk van de profeet met een negenjarige gehoord heb, is hier op dit forum.
Hehe, ik ook.
Het lijkt erop dat je in Turkse moskeeën een soort ''light'' versie van de Islam krijgt voorgeschoteld.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 11:45   #15
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Nee, máár moslims nemen mohammed (betekent dat niet slaaf van God?)
Volgens mij niet, maar ik kan het verkeerd hebben.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 13:33   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Inderdaad......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 13:36   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

....maar kom,een stok om te slaan is snel gevonden......

Verhitte discussies verzanden gewoonlijk in gevit over één of ander zaakje dat dan als DE GROTE TEGENSTELLING voorgesteld wordt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 13:43   #18
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ke Nan

Als je de desbetreffende Koranverzen over Mohameds huwelijk met de 9 jarige Aïsha niet kent, dan ben je niet echt goed bezig.
De Islam een ietsje nader bekijken is een beetje een van mijn hobby's. In de Koran zult ge wel niets vinden over Mohamed en Aïcha.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 10:59   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
De Islam een ietsje nader bekijken is een beetje een van mijn hobby's. In de Koran zult ge wel niets vinden over Mohamed en Aïcha.

Wel in verschillende SAHIH (= goedgekeurde) ahadith (een stuk of zeven).

Bovendien moet er worden rekening gehouden met MAANjaren, geen zonnejaren.
Als gezegd wordt dat Aisha negen was als het huwelijk werd geconsummeerd zal ze acht en een aantal maanden geweest zijn.
Dat ze reeds menstrueerde is weinig waarschijnlijk, vermits ze nog met poppen mocht spelen, iets wat voor meisjes die menstrueerden verboden was.

Bovendien staan in de koran aanwijzingen hoe men vrouwen moet behandelen bij echtscheiding: ze moeten nl. drie maanden wachten alvorens terug te kunnen huwen (om zeker te zijn dat ze niet zwanger zijn). Raar genoeg wordt er apart melding gemaakt van meisjes die NOG NIET MENSTRUEREN: blijkbaar hoeft men volgens de islamitische leerstellingen dus niet menstrueren alvorens te mogen huwen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 januari 2007 om 11:02.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 23:07   #20
Sylvia
Banneling

Standaard

Al diegene die posten dat moslims van nu pedofilieaanhangers zijn, zijn eigenlijk zelf verdoken pedofielen die dit verdringen door debiele insinuaties te maken met gegevens over een ver verleden.

Bewijs maar dat dat niet zo is!
Sylvia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be