![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Grosso modo zijn 50% van de stemgerechtigen vrouwen, hoeveel % daarvan stemt ook op vrouwen, juist ja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Actueel is die prestatiezucht het meest terug te vinden bij mannen, toch wat de werkvloer betreft. Waarom ? Omdat de vrouwen in de geschiedenis, en nu nog in beperkte mate, beknot werden in de ontplooiing. Maar niemand die kan bewijzen dat een welomschreven groep per definitie meer prestatiegericht is dan een andere. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou het niet kunnen dat heel wat vrouwen opteren voor vastomlijnde werkuren om het buitenhuiswerk te kunnen combineren met het huishouden, de zorg voor de kinderen .. ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet volledig mee eens. Eerder omdat werkgever van de veronderstelling uitgaat dat de moeder meestal de eerste zal zijn die zich zal opofferen om voor het zieke kind te zorgen. En dus forfait geeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb wel een paar ideeën die een fatsoenlijk voorstel bevatten om te komen tot "the right man (m/v) on the right place". Het komt er telkens op neer om te trachten de bekwaamste m/v uit te kiezen.
Ik heb zelfs een tegenvoorbeeld: het moet niet gelijk in Cuba, waar broertje de Fidel opvolgt; en ook niet gelijk in Noord-Korea, waar Kim Kim (of zoiets) opvolgt. .... Dur de comprenuur ? Als ik naar een politiek programma kijk, dan kijk ik naar politieke zwaargewichten en handige/kritische moderatoren enz. Niet naar sekses. (Versta me niet verkeerd, want het volgende heeft er dus niks mee te maken: ik ben al een wat oudere man, ik denk nog maar om de 12 seconden aan seks ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schoofzak. En nu het plausibel voorstel ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In al die jaren en verschillende diensten heb ik er nog maar 2 gezien die zich in zo een milieu konden handhaven en er ook relatief goed in waren, ... En waar ik nu zit is het zelf zo dat er 0 % aanwezig zijn, wel in de andere IT diensten, relatief ruim vertegenwoordigd zelf, maar sommige omgevingen zijn nu eenmaal echt a man`s world waarom dat zo is, i have no tuuut idea, ... Moet dat zo zijn, nee als dat een gezellig madammeke is die met onze bizarre humor mee kan en weet waarover we het hebben, geen probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het komt uit nu, meneer is bediende...
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() Ik moet zeggen dat ook ik eerst Margareth Thatcher bij het mannelijke geslacht rekende, maar betrouwbare bronnen verzekerden me het omgekeerde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het succes van de laat-19de eeuwse suffragette beweging heeft dan ook een directe aanleiding gegeven tot een puriteinse golf en de drooglegging in Amerika. |
|
![]() |
![]() |