![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, dit is niet meer dan uitstel van executie. Wie ondertussen afhaakt, om wat voor reden ook, moet toch terugbetalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat meneer Duveltje duidt op studiefinanciering. In Nederland krijgt elke student recht op een basisbeurs en een eventuele lening met lage rente. In België is het onderwijs dan weer een stuk goedkoper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je kan een opleiding spreiden.
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de voorbije drie jaar studies en werken gecombineerd. Dat is niet eenvoudig en soms zwaar. Maar ja, het is mogelijk. Zomaar een inkomen geven zonder er iets voor te moeten doen, kan niet, vind ik. Ga werken als je meer geld wil als student.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
uitstel van EXECUTIE? wat een dramatiek! Wie slaagt verdient later dikwijls een pak meer, is het dan teveel gevraagd om je studie te betalen?! en verkeerde keuzes kunnen inderdaad slecht uitdraaien, ja. wat is dat tegenwoordig toch, moet de belastingbetaler echt opdraaien voor de foute keuzes van iedereen? Als je het niet meteen kan betalen: ga een jaar werken, leef spaarzaam, en je hebt geld om je studie te betalen. Blijk je dat niet tot een goed einde te kunnen brengen, leer er dan mee leven dat je al die tijd wél kosten hebt gemaakt: docenten en andere medewerkers hebben tijd in je geïnvesteerd, je hebt gebruik gemaakt van de beschikbare faciliteiten,... kijk, ik zit hier op zaterdagavond overuren te maken voor m'n studenten. wellicht de helft ervan gaat uiteindelijk het diploma niet halen. Ik werk al gratis, want de overuren zijn niet betaald. Misschien moet ik hen geld uit eigen zak teruggeven als ze niet slagen? (en jij ook, want je betaalt mee belastingen)
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vakantiewerk bestaat ook trouwens. Twee maandjes werken geeft je toch wat extra.
![]() |
#48 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
ja hoor. Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
EDIT: overigens, als je tijdens de zomervakantie een maandje met de nacht gaat werken in een fabriek, verdien je al gauw tussen de 1500 en de 2000 euro. Daarvan kan je ruim je inschrijvingsgeld en je cursussen en alle andere benodigdheden betalen. Laatst gewijzigd door Steve_M : 9 oktober 2010 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zoals ik eerder schreef "De studiekosten zijn in vergelijking met het buitenland inderdaad relatief laag. Maar het is nog niet "zo goed als gratis". Behalve het inschrijvingsgeld van 560 euro zijn er nog wel wat kosten." Laatst gewijzigd door artisjok : 9 oktober 2010 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() om iedereen dezelfde kansen te geven kunnen we misschien de ouders verbieden mee te helpen betalen.
en studenten verbieden hun spaargeld te gebruiken voor hun studies.
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() Studenten verdienen dat niet. Als je door een paar weken op het jaar er al door kan zijn...na de zomervakantie zijn ze natuurlijk alles vergeten. Echt talent zit hier in België al lang niet meer. Creativiteit en ondernemen leer je niet op school.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien worden die mensen zonder diploma die hard moeten travakken te weinig betaald. 1983. Regering Martens ik weet niet hoeveel. Crisis; torenhoge werkloosheid. Met vrijstelling van stempelcontrole en behoudt van werkloosheiduitkering konden langdurige werklozen toen terug naar school. Ik heb op die manier mijn diploma informatica behaald; en de kans gekregen om dat dopgeld dubbel en dik terug te betalen. Ik denk dat mijn diploma al meer geld opgebracht heeft voor de overheid; dan het gekost heeft aan hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Waarom geen loon voor daklozen?
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap de metapositie van 'we moeten iedereen vrij van zorgen maken' toch echt niet. 'He tkan al eens mis gaan', 'mensen maken fouten', etc. Ja, da's allemaal waar, he. En dan? Waarom volgt daar een algemeen beleid uit?
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Rustig maar, daar volgt helemaal geen algemeen beleid uit. Een paar enkelingen op een forum wegen echt niet zo zwaar op de besluitvorming, hoor. Gisteren nog op het journaal gehoord dat de Universiteit Gent een paar honderd "eeuwige studenten" heeft buitengeknikkerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder : bullshit. Ik heb twee studenten in huis. Nog geen sporen van een burn out of iets dergelijks gezien ![]() |
|
![]() |
![]() |