![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Moet het cordon sanitaire rond het Vlaams Belang vallen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 70,97% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
8 | 25,81% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Genuanceerd (leg dan liefst ook uit waarom) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,23% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, oke dat geef ik inderdaad toe. Ondanks dat ik vind dat die blokkers niks te bieden hebben..
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- zero tolerence waar ze nu mee pronken in Brussel, was 20 jaar geleden al een voorstel van VB. Toen was dat ongehoord !!!! - toen in 1978 het VBL sticker uitdeelde " Franstaligen pas u aan of verhuis ", was dat toen ook ongehoord. Nu legt de vlaamse regering taaleisen op voor een woning. ik kan nog enkele zinnige dingen die VBL heeft gezegd opnoemen en waar ze nu gelijk krijgen en gevolgd worden. Dus als oppositie partij hebben ze zeker hun rol gespeeld. Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 4 oktober 2010 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iedere partij heeft goede punten. Kijk nu naar LDD. JM stelde vroeger voor om de weg te ondertunnellen van de haven van Zeebrugge. Toen lachte men met hem. Nu gaan ze er één aanleggen in a'pen. Nu Wilders in Nederland de drugshandel gaat aanpakken, komt deze overlast naar ons. De standpunten van VBL zullen actueel worden. Ook zal Nederland minder asielvriendelijk worden, Belgie wordt aantrekkelijker. Ook daar zullen de standpunten van VB actueler worden. Men zou beter luisteren en geen cordon uitspreken. |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Denk je dat echt? De eerste versie van het cordon sanitair zag al in 1988 het levenslicht. Dat was na de gemeenteraadsverkiezingen van dat jaar, waar het Vlaams Blok voor het eerst een belangrijke verkiezingsoverwinning boekte. Die eerste poging kwam onder impuls van Jos Geysels (Agalev) en Jef Sleeckx (SP), maar het initiatief bloedde dood wegens gebrek aan interesse. Het volgende jaar ondernam Geysels een nieuwe poging, deze keer gesteund door personen uit vijf partijen in Vlaanderen (Herman Van Rompuy-CVP; Frank Vandenbroucke-SP; Annemie Neyts-PVV, Paul Van Grembergen-VU en Jos Geysels-Agalev). Maar een paar weken later werd de eensgezindheid tussen die partijen opgeblazen door toenmalig voorzitter van de Volksunie, Jaak Gabriëls. Denk er aan, dit is nog verschillende jaren voor de beruchte Zwarte Zondag in 1991. En ik zie niet veel Franstaligen in dit lijstje. Na '91 is Geysels dan toch in zijn opzet geslaagd Het cordon is dus een uitvinding van de Vlamingen, en is later bestendigd door de Franstaligen. En niet omgekeerd, zoals jij beweert. Laatst gewijzigd door Wilhelmus : 4 oktober 2010 om 22:28. |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem aan dat het in uw geval over duizenden godsdienstwaanzinnigen zou gaan?
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Ik vertegenwoordig niemand, buiten mezelf.
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat begrijp ik, ik sprak meer "in het geval van."
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wil het VB dan veranderen misschien?
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() ?
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Éérst nieuwe ongrondwettelijke verkiezingen
![]() Ik vind dat wel tof dat la Belgique dan nogmaals voor de ogen van héél de TV-kijkende of andere media consulterende wereld belachelijk kan en zál worden gemaakt. Hoe vaker, hoe liever ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een manier om de democratie een hak te zetten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() een accent en een hoofdletter?
ik wacht met spanning op een nieuw persbericht van de bUB |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die boemerang keert hoe dan ook vroeg of laat naar de afzender terug.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |