Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2004, 15:49   #41
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Economisch is het dat nog niet , dat geef ik ruiterlijk toe.
Wat je aanhaalt over persvrijheid en de positie van de vrouw is absolute bullshit, waaruit tevens blijkt dat je het land alleen maar kent van hier en daar een internetlink aan te klikken.
Je moet in de voormalige Oostbloklanden maar eens proberen een stuk gepubliceerd te krijgen over de positieve kanten van cannabisgebruik, om maar één ding te noemen.
In Turkije is al 2 keer een stukje van mijn hand gepubliceerd over deze materie, waarin overigens zwaar wordt uitgehaald naar het beleid van de regering. No problem. En wat betreft de positie van de vrouw; die heeft heel wat meer te vertellen dan de meesten onder ons vermoeden.
Bovendien is de bevolking in voormalige Oostbloklanden een stuk preutser en conservatiever dan de Turken omtrent algemene normen en waarden.
Ik bedoel, qua mentaliteit zijn Turken meer Westers dan veel Oostblokkers.
Ik ben het met u eens dat Turkije nog een boel werk voor de boeg heeft, maar dat tevens een aantal landen waarvan men hier denkt dat ze klaar zouden zijn, op z'n zachts gezegd òòk nog een lange weg hebben af te leggen voor ze perfect in de EU geïntegreerd zullen zijn.
Heb je per toeval zondagavond het debat op Ned.3 gevolgd over de uitbreiding van de EU? De drie prominente deelneemers, M. Faber, J. Rogers en A. Burgmans, waren het roerend eens dat de inlijving van Turkije bij de EU op termijn een goede zaak zou zijn, én voor de EU én voor Turkije zelf.
Kunnen we binnenkort coffeeshops verwachten in Turkije?
Hihi. Dat zou wat zijn hé! In werkelijkheid is dat misschien nog veraf, maar in de roman waaraan ik momenteel werk zijn ze ze er hoor.
Oud 26 mei 2004, 15:50   #42
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Dat je als Belg nou net dit schrijft is wel grappig. Wij zijn de kampioenen in het omzeilen en niet toepassen van de wet.
Je zegt tegen mij dat ik alleen de positieve dingen wil zien, maar het lijkt er sterk op dat jij alleen de negatieve kanten wil zien.
Helemaal niet zeg ik niet dat ze al veel verbeterd zijn ?

Ik ben realistisch, jij daarentegen kan amper toegeven dat er nog heel wat problemen zijn in turkije.

Citaat:
Je lijkt me iemand die de internationale politiek nogal goed volgt.
Wel, wat te vinden van heel die historie over het rapport van de speciale commissie die moest onderzoeken of landen als bvb. Polen voldeden aan de EU-normen. Waarom heeft men zoveel moeite gedaan denk je om dat rapport uit de openbaarheid te houden? Zelfs de EU-commissieleden die moesten oordelen over de toetreding, mochten het niet inkijken.
Onzin, iedereen die zich daarin intresseerd weet dat polen economisch niet aan de voorwaarden voldeed en er louter bij is omdat het zo centraal tussen de andere nieuwe lidstaten lag.

Het was dus nadeliger voor de EU om polen eruit te laten dan het met zijn problemen erbij te nemen.

Bij turkije is dat echter niet het geval, spijtig voor tukije misschien maar nu eenmaal de realiteit.

En laten we eerlijk zijn, polen voldoet op dit moment aan veel meer voorwaarden dan turkije.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2004, 16:28   #43
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix

Maar op diezelfde grond sluit je Bosnië-Hercegovina en Albanië uit.

En wat met Tchetchenen?
Volkerenkundig en geschiedkundig zijn ze verbonden met ons, en ze leven op ons continent, ik zou ze ofwel na 'evolutie' (-> soort dé-islamitisering )binnenlaten, ofwel ook bevoorrechte partner maken.
Dé-islamisering?

Het zijn seculiere landen he (post-communistisch). Akkoord, het verlichtingsdenken is nog niet echt goed doorgedrongen, maar dat ligt niet aan de islam.

Wat kan je meer wensen?

Waarom is Europa niet te rijmen met islam? Het Christendom heeft geen alleenrecht op het continent.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2004, 16:33   #44
P.T. Rutgen
Vreemdeling

Standaard

Iedereen is welkom, zo-lank ze vriendelijk weezn, yup yup yup. Hoe vluggerderster ze het daar een beetje deftijg krijgen, hoe beterder, mee betalen aan de opbouw van een deftijg Turkije is naar mijn menink beterder (en goedkoper) dan een ondeftijg Turkije te moetn binnenvallen, yup yup yup. (Of heel Griekenland en Bulgarije als grensvestigink te moetn forceren)
P.T. Rutgen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2004, 13:46   #45
Kitten
Partijlid

Standaard

Bekijk de intro:

http://www.e-grammes.gr

LOL...... Vlaams Blokkertjes alliantie met Griekse nationalistjes.
Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2004, 13:47   #46
Kitten
Partijlid

Standaard

... Of hoe belachelijk pathetisch bang men kan zijn.

Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be