![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar spijtig genoeg de meeste wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik werk met exotische materialen en bewerk ze ook, wat wilt zeggen dat ik het zelf moet uitzoeken. En vaak is slijpen of draaien helemaal niet de beste manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een werkstuk in vorm polieren of honen is niet leuk hoor. Kruipt veel tijd en energie in is vaak een saaie boel om te doen. Maar ik wil wel eens zien hoe ze een op 850°C gedurende 3 uur warming gehard en met olie gekoeld stalen werkstuk gaan slijpen of frezen, zonder steen of beitel rond de oren te krijgen. Ik liefst vanachter kogelvrij glas toekijken, want de stukken vliegen dan gewoon in het rond. Als ik dan nog tabels moet gaan raadplegen in plaats van alles door te krijgen van de ingenieur die het stuk bestelde, word ik wel even boos. Wil dan de hele lijst met bewerking en materiaal gewoon op mijn tafel vinden en niet meer op de pc moeten gaan zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tavek, ik zit nu niet in de industrie of den bouw of zo, maar in de administratie / IT etc... zie je soms echt wel net dezelfde situaties ontstaan.
Pas op ik ben zelf zo iemand die dikwijls in het midden staat, of ook technische raad moet geven aan leidinggevenden. Hoe dikwijls dat je het niet verkeerd ziet lopen omdat ze toch maar besluiten hun goesting te doen om hun eigen belangrijkheid te bewijzen... Laatst heeft het hun nog eens bijzonder veel miserie gekost en we zijn nog niet op het einde, de echte shit moet nog maar beginnen. Gewoon omdat ze niks gevraagd hebben aan de mensen die er echt iets van kennen, en om de raad die ze dan aan mensen gevraagd hebben die het dan op hun beurt aan mij zijn komen vragen, gewoon in de wind geslagen hebben. Probleem is dat wij nu met de miserie zitten natuurlijk... het enige voordeel is dat dan de smaak van de overwinning toch nog altijd zoet is, ondanks het feit dat de rest een zure brei geworden is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees eens "It's Not the Big That Eat the Small...It's the Fast That Eat the Slow: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu mag niets meer moeilijk zijn, mogen er geen inspanningen gevraagd worden, is de kennis van om het even wat jaar na jaar minder en minder en probeert men enkel het gezicht te redden door een aap die op zijn achterste poten kan staan ook een diploma te geven. En dan zijn er nog die zelfs daar niet in slagen... Of moeten we diegenen die tijdens hun schoolloopbaan te lui waren om te gapen proficiat wensen omdat ze wat later beslissen van toch maar eens iets te doen? En natuurlijk mogen we niet al die gevallen over dezelfde kam scheren. Het is de maatschappij die veranderd is, en niet ten goede. Laatst gewijzigd door andev : 11 oktober 2010 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die CVO's zijn wellicht een goede oplossing voor sommigen, maar het is de taak niet van het onderwijs om kant en klare "stielmannen" af te leveren! Wat zou dat geven moest er niets anders meer zijn dan CVO's? Laatst gewijzigd door andev : 11 oktober 2010 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En wie gaat me dat komen vertellen op de werkvloer? Welja in theorie, de oorzaak van mijn frustratie, leidinggevenden die geen hamer van een spantang kunnen onderscheiden. Het feit dat U nu komt opscheppen dat U met exotische materialen werkt, geeft alleen aan dat u in een ivoren toren zit. Trouwens, wat noemt U exotische materialen? Nikkellegeringen a la Hastaloy? Of laaggelegerde staalsoorten die met een snufje X en een drupje Y veel betere vloei-eigenschappen krijgt, of beter rolbaar is, of rekbaarder? Of gaan we nog raarder, zoals supergeleiders? Of denken we aan ruimtevaartmaterialen, zoals de verschillende titaniumlegeringen? Of grappig genoeg, de kunststoffen, Dyneema of de verschillende aramidevezels? In alle geval, ik verwerk hier in mijn thuiswerkplaatsje verschillende van deze materialen, weliswaar niet top secret spul, noch modern exotisch. Maar begin er maar eens aan, een plaatje Hardox 600 te voorzien van een gaatje. Of draad te tappen in een stang TiAl4V. Neen, ik ben niet onder de indruk. U mag in uw beschermde werkplaats lekker verder spelen, maar zorg ervoor dat ik op de juiste moment de juiste informatie krijg, zodanig we met zijn allen aan een betere toekomst kunnen werken. Maar 1 ding is een feit. Met teveel dood gewicht zoals een massa Bhairevkes gaat de mensheid als een beschaving gegarandeerd terug naar het stenen tijdperk.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 11 oktober 2010 om 17:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit zelf in het cvo. De helft van mijn klas bestaat uit 18-jarigen. Allemaal dezelfde klachten hebben ze, al komen ze uit verschillende middelbare scholen.
Het is de manier waarop les wordt gegeven. 9 vd 10 leerkrachten in de middelbare scholen staan op een afgestompte manier hun boek voor te lezen. Ze maken de lessen niet boeiend genoeg. Ze behandelen de leerlingen nog steeds op de ouderwetse manier. Maar de jeugd van tegenwoordig moet je gewoon anders aanpakken om ze te blijven boeien. Zolang de leerkrachten (en zij die hen opleiden) dat niet inzien, blijft het dweilen met de kraan open en gaan er nog heel veel afhaken voor ze hun secundair afmaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Men vergeet één ding: dé school is dé prioriteit en veel kinderen kunnen niet veel meer dan dat aan: laat ze al hun energie dan ook daarin steken - al die rest kan later ook wel! OUDERS EN maatschappij: stop er eens mee om kinderen als mini-volwassenen te zien en hen te laten doen wat je zelf niet kon/niet mocht! En oh ja, meisjes moeten immers ook nog gaan paard rijden: in de schooljeugd is er slechts plaats voor 2 zaken: 1° de school en 2° de natuurlijke ontspanning, t.t.z. gewoon niets doen of op straat spelen (maar dat mag/kan ook al niet meer..).... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb vorig jaar een cursus gedaan op een cvo waar de leerkracht toch meer poepeloeren zat binnenkwam dan nuchter. In feite heb ik hem nog niet nuchter gezien. Maar soms was hij wel wat zatter dan andere keren, dat wel. Volgens zijn zatte mening waren alle leerlingen van alle jaargangen per definitie achterlijk. Ik heb hem eens gevraagd hoe het komt dat ze dan telkens overgaan naar het volgende jaar? Toch geen domme vraag vond ik? Eindtermen...daar kwam het op neer! De leraars worden ook geëvalueerd, en met slechte leerlingen kan er geen goede evaluatie volgen voor de leraars. Bijgevolg vegen ze er hun gat aan en laten ze de leerlingen passeren en de volgende heeft dan weer dezelfde klachten en die laat ze op zijn beurt ook weer passeren. En zo studeren ze af. Tja..er is een spreekwoord die zegt, er zijn geen slechte teams als er goede leiders zijn (of iets in die aard)
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 11 oktober 2010 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Je gaat de jeugd niet aan het lezen krijgen door hen Claus of Malraux onder hun neus te schuiven, integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.ted.com/talks/ken_robinso...reativity.html http://www.ted.com/talks/sir_ken_rob...evolution.html
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |