Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2004, 19:04   #41
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boeha
En ik heb niet gezegd dat wij moeten aanpassen en opkrassen; ik heb gewoon gezegd; laat je niet teveel leiden door de cijfers zelf; probeer te achterhalen wat de onderliggende sociologische krachten zijn.
Daar gaan we weer... knuffelen...

Quousque tandem?
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 19:07   #42
boeha
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
En ik heb niet gezegd dat wij moeten aanpassen en opkrassen; ik heb gewoon gezegd; laat je niet teveel leiden door de cijfers zelf; probeer te achterhalen wat de onderliggende sociologische krachten zijn.

Quousque tandem?
Dat is weer een mooie inbreng!
De drang om kinderachtig te doen is blijkbaar groot bij u!
boeha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 19:11   #43
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Quousque tandem?
Zéér intelligent!
Oud 24 mei 2004, 19:31   #44
boeha
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zéér intelligent!
Kga ook eens een last-word-freak spelen zie;

breng eens wat deftige argumenten in uw volgende reply !
Oud 24 mei 2004, 19:32   #45
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji

Nee het is onze schuld natuurlijk "wij moeten ons immers aanpassen of imigreren"

Voor de laatste keer DE GEVANGENISSEN PUILEN UIT MET VREEMDELINGEN ....aaah ja die racisten van politiemensen he pffffff hoe is het mogelijk ZO NAIEF seg !!
Ik baseer mij op case-studies van criminologen.

Zeg nu zelf,wij hebben daar toch niet om gevraagd he.
Hetgeen wij willen is ons leven lijden zonder problemen en zonder criminaliteit.
ik was nog een kind toen de eerste migranten hier binnen kwamen,met die mensen hebben wij toch geen moeilijkheden gehad,ze hadden hun werk en vielen niemand lastig en leefden gewoon hun leven.
Nu is er natuurlijk minder werk,maar ze hebben net zoals de autochtonen toch ook de kans om onderwijs te volgen en te proberen iets van hun leven te maken.
Denkt gij nu echt,dat zij die hier geboren zijn als men hun werk moest bieden in eigen land hier zouden vertrekken.
Dat er mommenteel weinig werk is geldt ook voor ons hoor.
Maar dat ze door mensen niet meer vertrouwd worden,heeft juist te maken met het feit dat( waarschijnlijk wel door een minderheid) misdaden
door diezelfde minderheid gepleegd worden.
Moeten we dan zeggen goed gedaan jongen ,kom morgen nog maar is terug!
Als het al een sociale achtergrond heeft is het aan onze politiekers,onze rechters om daar iets aan te doen.
En daar schort er iets,met halve of praktisch niet bestaande maatregelen
komt men nooit tot resultaat.
Als al de allochtonen die het goed menen,hun stem is zouden laten horen
tegen die criminaliteit,en is paal en perk zouden stellen aan wat sommigen van hen doen zouden we al een heel stuk verder zijn.
En wat mij betreft mag iedereen zich kleden zoals hij wil en mag iedereen
zijn godsdienst beleiden zoals hij wil,zolang dat maar gebeurd in vrede en vertrouwen,en is dat laatste nu net niet wat velen van ons niet meer
hebben.

vriendelijke groeten
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 19:35   #46
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sufragette
Ik spreek de beweringen niet tegen, ik voeg er enkel aan toe dat voor iedere weergave van allochtone criminele feiten in de media tevens berichtgeving verschijnt over autochtone criminaliteit. Niet meer, niet minder dan dat.
Ja het is daarom dat kranten niet meer de nationaliteit van de daders mag vermelden .....dat mag en moet alleen als het een vlaamsblok gemeenteraadslid van amper 24 jaar betreft , dat moet dan ook tot verveelens toe op alle politieke debatten MISBRUIKT worden !
Zoals op de zevende dag ....laag zéér laag !!
Het was een debat van drie musketiers waar was de vierde

Vandeloverbos heeft zijn examen afgelegd op de Vlaamse Rode Televisie en is met rode onderscheiding en glans geslaagd !
Dat was onder de gordel en een staaltje van riooljournalistiek
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 19:40   #47
boeha
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Citaat:

Zeg nu zelf,wij hebben daar toch niet om gevraagd he.
Hetgeen wij willen is ons leven lijden zonder problemen en zonder criminaliteit.
ik was nog een kind toen de eerste migranten hier binnen kwamen,met die mensen hebben wij toch geen moeilijkheden gehad,ze hadden hun werk en vielen niemand lastig en leefden gewoon hun leven.
Nu is er natuurlijk minder werk,maar ze hebben net zoals de autochtonen toch ook de kans om onderwijs te volgen en te proberen iets van hun leven te maken.
Denkt gij nu echt,dat zij die hier geboren zijn als men hun werk moest bieden in eigen land hier zouden vertrekken.
Dat er mommenteel weinig werk is geldt ook voor ons hoor.
Maar dat ze door mensen niet meer vertrouwd worden,heeft juist te maken met het feit dat( waarschijnlijk wel door een minderheid) misdaden
door diezelfde minderheid gepleegd worden.
Moeten we dan zeggen goed gedaan jongen ,kom morgen nog maar is terug!
Als het al een sociale achtergrond heeft is het aan onze politiekers,onze rechters om daar iets aan te doen.
En daar schort er iets,met halve of praktisch niet bestaande maatregelen
komt men nooit tot resultaat.
Als al de allochtonen die het goed menen,hun stem is zouden laten horen
tegen die criminaliteit,en is paal en perk zouden stellen aan wat sommigen van hen doen zouden we al een heel stuk verder zijn.
En wat mij betreft mag iedereen zich kleden zoals hij wil en mag iedereen
zijn godsdienst beleiden zoals hij wil,zolang dat maar gebeurd in vrede en vertrouwen,en is dat laatste nu net niet wat velen van ons niet meer
hebben.

vriendelijke groeten
LoL; niemand vraagt natuurlijk om criminaliteit, het is er gewoon, en het is niet uit te roeien.
Om criminaliteit aan te pakken moet men deftig onderzoek doen naar de oorzaken (en dan bedoel ik niet; vreemdeling; geen job -> crimineel ) .
En dat vind ik nu net zo jammer; voor een deftig beleid heb je geduld nodig; geen radicale kortetermijn oplossing.

Het is een heel moeilijke materie; maar ik ga het volgende zeggen nog:
ik weiger ABSOLUUT zomaar te geloven dat die mensen vanwege culturele/sociale invloeden een grotere aanleg hebben tot crimineel gedrag.
Maar net zoals je terecht aangehaald hebt, er is wel degelijk een probleem met de bestraffing van criminaliteit. Maar volgens mij heeft dit diepere wortels dan alleen justitie/politie/politiek.
Maar nogmaals; probeer alle gegevens kritisch te bekijken; je bronnen te analyseren. Want statistieken/cijfers kunnen enorm misleidend zijn.

Wat we nodig hebben is een onafhankelijke groep opgeleide mensen die interdisciplinair zich buigen over het probleem zonder directe politieke belangen!
Dat er zoiets eens opgestart wordt; dan pas kan je spreken van een zekere graad van objectiviteit en effectiviteit inzake oplossingen van het probleem.
Oud 24 mei 2004, 19:50   #48
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zéér intelligent!
Kga ook eens een last-word-freak spelen zie;

breng eens wat deftige argumenten in uw volgende reply !
Dat moet ik helaas aan intellectuelen zoals jij laten!
Oud 24 mei 2004, 20:27   #49
rainman
Provinciaal Statenlid

rainman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LoL; niemand vraagt natuurlijk om criminaliteit, het is er gewoon, en het is niet uit te roeien.
Inderdaad, maar het kan wel tot een minimum herleid worden.

Citaat:
Om criminaliteit aan te pakken moet men deftig onderzoek doen naar de oorzaken (en dan bedoel ik niet; vreemdeling; geen job -> crimineel ) .
En dat vind ik nu net zo jammer; voor een deftig beleid heb je geduld nodig; geen radicale kortetermijn oplossing.
Volgens mij is een combinatie van de 2 nodig. De radicale kortetermijn oplossing, gevolgd door een langetermijn oplossing.

De huidige criminelen beschouw ik als verloren. Hoe ga je bvb een 18-jarige, die een jaar als drugsdealer pakken poen heeft geschept, overtuigen om te gaan werken voor 1000€/maand als die door drugs te verkopen hetzelfde bedrag op een weekend kan verdienen? Die kerels verklaren je voor zot. Je kan enkel nog de maatschappij tegen hen beschermen door criminelen die hervallen hard te straffen en ze langdurig op te sluiten.

Door dit schrikeffect en een degelijk jeugdbeleid, kan je bij de volgende generatie een mentaliteitsverandering bekomen.

Citaat:
Het is een heel moeilijke materie; maar ik ga het volgende zeggen nog:
ik weiger ABSOLUUT zomaar te geloven dat die mensen vanwege culturele/sociale invloeden een grotere aanleg hebben tot crimineel gedrag.
Toch even deze bedenking:

Hoe komt het eigenlijk dat enkel moslims het zo moeillijk hebben om zich te integreren in onze westerse maatschappij? Waarom hebben andere gekleurde allochtonen zoals bvb Chinezen of Indiers niet dezelfde problemen? Alle allochtonen krijgen nochtans dezelfde kansen om zich te integreren en er is slechts 1 groep die hier niet in slaagt.

Citaat:
Maar net zoals je terecht aangehaald hebt, er is wel degelijk een probleem met de bestraffing van criminaliteit. Maar volgens mij heeft dit diepere wortels dan alleen justitie/politie/politiek.
Zie vorig antwoord...

Citaat:
Maar nogmaals; probeer alle gegevens kritisch te bekijken; je bronnen te analyseren. Want statistieken/cijfers kunnen enorm misleidend zijn.
Op welke zaken moeten we ons dan baseren volgens jou?

Citaat:
Wat we nodig hebben is een onafhankelijke groep opgeleide mensen die interdisciplinair zich buigen over het probleem zonder directe politieke belangen!
Dat er zoiets eens opgestart wordt; dan pas kan je spreken van een zekere graad van objectiviteit en effectiviteit inzake oplossingen van het probleem.
Veel geluk. Het Vlaams Blok is nog de enige partij die geld wil spenderen aan onderzoek hierover. De andere partijen vinden het blijkbaar niet belangrijk genoeg. Struisvogelpolitiek.
rainman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 21:07   #50
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daar komt Mechelen en zijn toeristen weer eens aan bod : op een voetbaltornooi in Zemst is een wedstrijd uitgedraaid op een ware veldslag ! Ze belden hun mobiele vriende op ter versterking met alle gevolgen van dien !

Bron Het Laatste Nieuws pagina 3
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 24 mei 2004, 21:23   #51
Fab
Partijlid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Fab
Standaard

Schietpartij aan de Quick op de Heysel, dader: allochtoon; wapen: luchtkarabijn; slachtoffer: clubsupporter; gelukkig is de kogel afgeschampt

bron: clubsupporters ter plaatse, geen enkele krant die dit vermeldt, 't zijn verkiezingen é
Fab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 22:34   #52
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainman
Toch even deze bedenking:

Hoe komt het eigenlijk dat enkel moslims het zo moeillijk hebben om zich te integreren in onze westerse maatschappij? Waarom hebben andere gekleurde allochtonen zoals bvb Chinezen of Indiers niet dezelfde problemen? Alle allochtonen krijgen nochtans dezelfde kansen om zich te integreren en er is slechts 1 groep die hier niet in slaagt.
Dat de moslims zich niet willen integreren komt doordat ze opgejut worden door hun geestelijken. Hun geestelijken vertellen hen dat ze niet mogen verwesteren. Hun geestelijken vertellen hen dat ze hun vrouwen en dochters hoofddoeken moeten doen dragen. Hun geestelijken vertellen hen dat ze zoveel mogelijk familieleden naar hier moeten laten overkomen. Hun geestelijken vertellen hen om zoveel mogelijk kinderen te maken.

Hun geestelijken sporen hen ook aan tot crimineel gedrag en slachtoffer spelen. Op die manier ontstaat er een wederzijdse afkeer tussen moslims en niet-moslims en zo kunnen de misnoegde moslimjongeren gemakkelijker gekneed worden tot Jihad-strijders.

Het klinkt misschien ver gezocht voor sommigen, maar dit is de enige logische uitleg die ik kan vinden voor het gedrag van de moslims in Europa.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 11:43   #53
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fab
Schietpartij aan de Quick op de Heysel, dader: allochtoon; wapen: luchtkarabijn; slachtoffer: clubsupporter; gelukkig is de kogel afgeschampt

bron: clubsupporters ter plaatse, geen enkele krant die dit vermeldt, 't zijn verkiezingen é
die stonden daar dan toch te zwaaien met een Vlaamse Leeuw zeker ?
dachten die gasten dat het congres van het Vlaams Blok daar was ?
een verdwaalde kogel van aan een karaokebar zeker

maar allez... 't was maar om te lachen...
Oud 25 mei 2004, 11:48   #54
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nee het is onze schuld natuurlijk "wij moeten ons immers aanpassen of imigreren"

Voor de laatste keer DE GEVANGENISSEN PUILEN UIT MET VREEMDELINGEN ....aaah ja die racisten van politiemensen he pffffff hoe is het mogelijk ZO NAIEF seg !!

dat noem ik bullshit excuses en uitvluchten, criminaliteit goed praten !

zoals een Brice Deruyver zeker ?
zoals destijds zijn studie over hooligans, hij heeft nog geen hooligans bezig gezien en mee gepraat ! Op filmje of video bestudeerd ?

de cijfers zijn er en die kan je niet weerleggen ! Pas een simpel regeltje van drie toe en je weet hoeveel toeristen er meer crimineel zijn dan anderen !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be