Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Vind je dat je kinderen kost-en inwoon moeten betalen?
Nee, ze mogen gratis blijven wonen bij mij 7 35,00%
Ja, maar maaltijdcheques afgeven is voldoende 2 10,00%
Ja, ik wil een vastmaandelijks bedrag krijgen. (vertel hieronder dan hoeveel) 7 35,00%
Ja, ze moeten x aantal procent van hun loon afgeven (hopelijk vinden ze dan een vetbetaalde job) 4 20,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2010, 12:44   #41
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ja tuurlijk, maar ik zou er dan voor uitkomen in plaats van het achter hun rug te sparen.

Veel grande surprise is er niet aan...

Bovendien heb ik altijd alles al moeten sparen, ik kreeg enkel mijn zakgeld. Voor de rest werd alles opzij gezet dat ik kreeg.
Oud 13 oktober 2010, 12:44   #42
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Onderling overleg tussen kinderen die het goed bedoelen,en ouders kan wonderen verichten
Oud 13 oktober 2010, 12:51   #43
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Dat ga je mij niet horen ontkennen éh lombas! Ik leefde nogal graag en goed toen.
Het spreekt voor zich dat ik uiteraard nooit 600€ nodig vind voor kost/inwoon. Ik heb daar ook een vast bedrag voor in mijn achterhoofd. De rest gaat gewoon mee op de spaarboek voor als ze willen uitfladderen.
'k snap da wel, maar 't lijkt me gewoon raar voor u dat ge daarover zo strikt zou doen. allez, als één van de gasten nu later gaat werken maar nog efkes thuis woont terwijl hij aan 't bouwen is (anders is't caravanneke op den bouwwerf) zie ik u persoonlijk echt nie zeggen: no way, die 1200 euro geeft ge aan mij in plaats van die nu rechtstreeks in uw huis te kunnen steken... Ook al hou je der maar 300 van en komt die 900 overschot op een rekening. 'k zie u persoonlijk ook nie zeggen: wilt ge die 1200 nie geven, ga dan maar in uwe caravan gaan wonen (of in een tentje, als er nog gene caravan is). 'k kan mij vergissen natuurlijk, dan ken ik u inderdaad nie goe.
Oud 13 oktober 2010, 12:56   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Vind je dat je kinderen kost- en inwoon moeten betalen als ze nog thuis wonen?
Ik gaf in den tijd mijne maaltijdsex af,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 13:01   #45
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik gaf in den tijd mijne maaltijdsex af,
Leg uit nu
Oud 13 oktober 2010, 13:03   #46
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ja tuurlijk, maar ik zou er dan voor uitkomen in plaats van het achter hun rug te sparen.

Veel grande surprise is er niet aan...

Bovendien heb ik altijd alles al moeten sparen, ik kreeg enkel mijn zakgeld. Voor de rest werd alles opzij gezet dat ik kreeg.
Ik wist dat mijn ma 1/3de spaarde. Van al de rest dat ze nog van dat andere 3de opzij gezet had wist ik niks.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 13:06   #47
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
'k snap da wel, maar 't lijkt me gewoon raar voor u dat ge daarover zo strikt zou doen. allez, als één van de gasten nu later gaat werken maar nog efkes thuis woont terwijl hij aan 't bouwen is (anders is't caravanneke op den bouwwerf) zie ik u persoonlijk echt nie zeggen: no way, die 1200 euro geeft ge aan mij in plaats van die nu rechtstreeks in uw huis te kunnen steken... Ook al hou je der maar 300 van en komt die 900 overschot op een rekening. 'k zie u persoonlijk ook nie zeggen: wilt ge die 1200 nie geven, ga dan maar in uwe caravan gaan wonen (of in een tentje, als er nog gene caravan is). 'k kan mij vergissen natuurlijk, dan ken ik u inderdaad nie goe.
Het spreekt voor zich dat moest er één een huis kopen dat ze dat geld daar dan in moeten steken.
Oud 13 oktober 2010, 13:07   #48
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Enfin, nu ben ik weg, nog wat geld in de tandarts hare portemonnee gaan steken. Doe ik ze de groeten van u Nyn?
Oud 13 oktober 2010, 13:16   #49
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Enfin, nu ben ik weg, nog wat geld in de tandarts hare portemonnee gaan steken. Doe ik ze de groeten van u Nyn?
liever nie
veel succes dermee
Oud 13 oktober 2010, 13:41   #50
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Vind je dat je kinderen kost- en inwoon moeten betalen als ze nog thuis wonen?
Als ze werken zeker en dat is doodnormaal.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 14:08   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Leg uit nu
allee duveltje nooit dat woordspelingske gehoord ?

maaltijdsex he, ik weet wel niet of ze dat aannamen bij vettige jeanine ...

kweet ook niet hoe da mens aan die naam kwam maar wij betaalden altijd cash...

Ja ik heb zo een tjidje gewerkt met een paar dudes die er over de middag soms nogal vreemde rituelen op nahielden,... Laat ons gerust stellen dat we alle frituren, eettenten en dergelijke te noorden van Broekzele kenden als onzen broekzak.
Oud 13 oktober 2010, 14:20   #52
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Voor mij is deze discussie nogal theoretisch (ik ben, zoals sommigen weten, nogal sterk gekant tegen het verder overbevolken van onze planeet, maar dat is een andere discussie), maar ik zou hopen dat mijn theoretische kinderen dezelfde vrijheidsdrang zouden hebben als ik had. Dat wil zeggen, rond hun 18de opkrassen en genieten van hun vrijheid, met alle voor- en nadelen. Ik zou hen daar dan financieel wel bij helpen (bijv. betalen voor hun studies, betalen voor een kot ...) als dat nodig zou zijn. Maar met gefeep over "sparen voor meubelen", "sparen voor een huis" en dergelijke zouden ze echt aan het foute adres zijn. Ze mogen best een paar jaar in een studiootje wonen en zelf sparen. En dan heb ik het nog maar over hun studietijd. Van zodra ze werken, moeten ze echt gewoon op eigen benen staan. Als er dan later iets misloopt (een scheiding of iets dergelijks) zouden ze altijd welkom zijn om terug te komen, om zich te reorganiseren. Maar dan zouden ze het toch opnieuw zelf moeten doen. De haren rijzen mij ten berge als ik lees met welke vanzelfsprekendheid sommige volwassenen (want dat zijn ze intussen wel) het hebben over hotel mama omdat ze moeten sparen voor meubelen of dergelijke nonsens.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 14:20   #53
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
300 euro per maand voor het hele pakket: volpension, verbruik inbegrepen, internet en kabel, ruime tuin, vlakbij centrum en station etc.

Geen slechte deal, me dunkt
collega'tje van mij hier zoekt iets, ik stuur haar langs !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 14:24   #54
Anna List
Banneling

Standaard

ik blijf erbij, ik rip ze gewoon van hun maaltijdcheques, voor de rest blijf ik alles gewoon onder hun verwend gat schuiven en geniet ik ervan ze rond mij te hebben, zolang het duurt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 14:43   #55
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik blijf erbij, ik rip ze gewoon van hun maaltijdcheques, voor de rest blijf ik alles gewoon onder hun verwend gat schuiven en geniet ik ervan ze rond mij te hebben, zolang het duurt.
En strenge vaderhand zou hier gepast zijn hé
Oud 13 oktober 2010, 14:46   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Gij zijt veel te goe gij...

Oud 13 oktober 2010, 15:37   #57
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Voor mij is deze discussie nogal theoretisch (ik ben, zoals sommigen weten, nogal sterk gekant tegen het verder overbevolken van onze planeet, maar dat is een andere discussie), maar ik zou hopen dat mijn theoretische kinderen dezelfde vrijheidsdrang zouden hebben als ik had. Dat wil zeggen, rond hun 18de opkrassen en genieten van hun vrijheid, met alle voor- en nadelen. Ik zou hen daar dan financieel wel bij helpen (bijv. betalen voor hun studies, betalen voor een kot ...) als dat nodig zou zijn. Maar met gefeep over "sparen voor meubelen", "sparen voor een huis" en dergelijke zouden ze echt aan het foute adres zijn. Ze mogen best een paar jaar in een studiootje wonen en zelf sparen. En dan heb ik het nog maar over hun studietijd. Van zodra ze werken, moeten ze echt gewoon op eigen benen staan. Als er dan later iets misloopt (een scheiding of iets dergelijks) zouden ze altijd welkom zijn om terug te komen, om zich te reorganiseren. Maar dan zouden ze het toch opnieuw zelf moeten doen. De haren rijzen mij ten berge als ik lees met welke vanzelfsprekendheid sommige volwassenen (want dat zijn ze intussen wel) het hebben over hotel mama omdat ze moeten sparen voor meubelen of dergelijke nonsens.
Ik vind dat kinderen, eens volwassen, op eigen benen moeten kunnen staan, maar ik zie ook niets mis met cadeau's. Ik heb alvast m'n diploma kado gekregen, en derna hebben ik en mijn ex 'korting' gekregen op onze eerste huurwoning (we woonden in het huis van m'n oma - niet voor niks maar wel aan een spotprijs). Ik heb ook een mooi spaarboekje gekregen van m'n grootouders (van mijn ouders heel wat minder want ik had hen al 'gepluimd' lol). Het is niet alsof ik dat vanzelfsprekend vind - ik ben hen daar ontzettend dankbaar voor. Maar ik kan nu ook niet zeggen dat ik het afkeur, of niet hetzelfde zou doen mocht ik zelf kinderen hebben. En ik ben verwend, maar niet "rot"verwend: ik kan prima op eigen benen staan.
Mocht ik kinderen hebben, en massa's geld, zou ik er ook niks op tegen hebben om hen een huis te kopen of daar flink in bij te leggen. Als dat hen het leven makkelijker maakt en ze dan meer ruimte hebben om te doen wat ze graag doen: graag. Tot zolang ze maar de vaardigheden hebben om zichzelf te kunnen redden als dat nodig zou zijn.
Een kennis van mij heeft j�*�*�*ren in een nogal uit de hand gelopen 'tuinhuis' gewoond op den hof van zijn ouders. Zelf verbouwd tot studioke, hof wat aangepast voor de privacy, iedereen content en nog goedkoop ook. Natuurlijk ging hij 's avonds regelmatig gaan eten bij de mama, maar die had dat dan ook graag. 't is er ook goed mee afgelopen zenne: zelfstandig, verdient geld waar menigeen jaloers op zou zijn, schone villa, toffe vrouw en schat van een kind.
Tot zolang je van je kind geen zak patatten maakt die niet weet hoe hij zichzelf kan staande houden zie ik dus echt geen probleem. Ik snap ook de mentaliteit niet goed van sommigen �* la "van mij krijgen ze niets, ze moeten zichzelf maar behelpen". Als je het je kinderen makkelijker kunt maken in 't leven, waarom niet?
Oud 13 oktober 2010, 15:38   #58
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Totaal iets anders: hoe waren je examens?
Oud 13 oktober 2010, 15:48   #59
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

goe zenne. uitstekend, zelfs.
Oud 13 oktober 2010, 15:50   #60
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hazo, goed nieuws. Want ik las niets anders dan puffen en ongemak...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be