![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Vind je dat je kinderen kost-en inwoon moeten betalen? | |||
Nee, ze mogen gratis blijven wonen bij mij |
![]() ![]() ![]() |
7 | 35,00% |
Ja, maar maaltijdcheques afgeven is voldoende |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,00% |
Ja, ik wil een vastmaandelijks bedrag krijgen. (vertel hieronder dan hoeveel) |
![]() ![]() ![]() |
7 | 35,00% |
Ja, ze moeten x aantal procent van hun loon afgeven (hopelijk vinden ze dan een vetbetaalde job) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 20,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja tuurlijk, maar ik zou er dan voor uitkomen in plaats van het achter hun rug te sparen.
![]() Veel grande surprise is er niet aan... Bovendien heb ik altijd alles al moeten sparen, ik kreeg enkel mijn zakgeld. Voor de rest werd alles opzij gezet dat ik kreeg.
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onderling overleg tussen kinderen die het goed bedoelen,en ouders kan wonderen verichten
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg uit nu
![]()
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enfin, nu ben ik weg, nog wat geld in de tandarts hare portemonnee gaan steken. Doe ik ze de groeten van u Nyn?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() veel succes dermee ![]()
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allee duveltje nooit dat woordspelingske gehoord ?
maaltijdsex he, ik weet wel niet of ze dat aannamen bij vettige jeanine ... kweet ook niet hoe da mens aan die naam kwam maar wij betaalden altijd cash... ![]() Ja ik heb zo een tjidje gewerkt met een paar dudes die er over de middag soms nogal vreemde rituelen op nahielden,... Laat ons gerust stellen dat we alle frituren, eettenten en dergelijke te noorden van Broekzele kenden als onzen broekzak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor mij is deze discussie nogal theoretisch (ik ben, zoals sommigen weten, nogal sterk gekant tegen het verder overbevolken van onze planeet, maar dat is een andere discussie), maar ik zou hopen dat mijn theoretische kinderen dezelfde vrijheidsdrang zouden hebben als ik had. Dat wil zeggen, rond hun 18de opkrassen en genieten van hun vrijheid, met alle voor- en nadelen. Ik zou hen daar dan financieel wel bij helpen (bijv. betalen voor hun studies, betalen voor een kot ...) als dat nodig zou zijn. Maar met gefeep over "sparen voor meubelen", "sparen voor een huis" en dergelijke zouden ze echt aan het foute adres zijn. Ze mogen best een paar jaar in een studiootje wonen en zelf sparen. En dan heb ik het nog maar over hun studietijd. Van zodra ze werken, moeten ze echt gewoon op eigen benen staan. Als er dan later iets misloopt (een scheiding of iets dergelijks) zouden ze altijd welkom zijn om terug te komen, om zich te reorganiseren. Maar dan zouden ze het toch opnieuw zelf moeten doen. De haren rijzen mij ten berge als ik lees met welke vanzelfsprekendheid sommige volwassenen (want dat zijn ze intussen wel) het hebben over hotel mama omdat ze moeten sparen voor meubelen of dergelijke nonsens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() ik blijf erbij, ik rip ze gewoon van hun maaltijdcheques, voor de rest blijf ik alles gewoon onder hun verwend gat schuiven en geniet ik ervan ze rond mij te hebben, zolang het duurt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En strenge vaderhand zou hier gepast zijn hé
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht ik kinderen hebben, en massa's geld, zou ik er ook niks op tegen hebben om hen een huis te kopen of daar flink in bij te leggen. Als dat hen het leven makkelijker maakt en ze dan meer ruimte hebben om te doen wat ze graag doen: graag. Tot zolang ze maar de vaardigheden hebben om zichzelf te kunnen redden als dat nodig zou zijn. Een kennis van mij heeft j�*�*�*ren in een nogal uit de hand gelopen 'tuinhuis' gewoond op den hof van zijn ouders. Zelf verbouwd tot studioke, hof wat aangepast voor de privacy, iedereen content en nog goedkoop ook. Natuurlijk ging hij 's avonds regelmatig gaan eten bij de mama, maar die had dat dan ook graag. 't is er ook goed mee afgelopen zenne: zelfstandig, verdient geld waar menigeen jaloers op zou zijn, schone villa, toffe vrouw en schat van een kind. Tot zolang je van je kind geen zak patatten maakt die niet weet hoe hij zichzelf kan staande houden zie ik dus echt geen probleem. Ik snap ook de mentaliteit niet goed van sommigen �* la "van mij krijgen ze niets, ze moeten zichzelf maar behelpen". Als je het je kinderen makkelijker kunt maken in 't leven, waarom niet?
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Totaal iets anders: hoe waren je examens?
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() goe zenne. uitstekend, zelfs.
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hazo, goed nieuws. Want ik las niets anders dan puffen en ongemak...
![]()
![]() |