Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 oktober 2010, 17:45   #41
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De vraag is dan, blijven we zo dan nog verder sukkelen goed wetende dat het nooit meer goed komt tussen Vlaanderen en Wallonie, of kunnen we nu eindelijk stoppen met het Belgische circus?
Ik vrees dan we dan weeral eens naar die stembus moeten pffff ...

Ik heb echt geen zin in verkiezingen nu en ik ben lang niet de enige.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 15 oktober 2010, 17:46   #42
sperma
Banneling

Standaard

Wa verdudelijk hé
sperma is offline  
Oud 15 oktober 2010, 17:46   #43
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Allee Max, heb je dat niet over voor je geliefde België/Wallonië/Brussel/Vlaanderen (schrappen wat niet past)
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 15 oktober 2010, 17:49   #44
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nu dat is de essentie van het probleem hé. Voor mensen als u zal het nooit genoeg zijn en is ieder compromisvoorstel dat aanvaardbaar zou zijn voor de Franstaligen veeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaad! Nu mij goed maar dan moet NVA openlijk kiezen voor separatisme.
Een compromis en een compromis is twee. Het voornaamste waarop Dewever moet afgerekend worden, is het gegeven of er in zijn compromis al dan niet zaken staan die Vlaanderen op één of andere manier harder aan België vastklinken en die bij een eventuele splitsing van het land in ons gezicht kunnen terugkeren en Vlaanderen blijvende en onherroepelijke schade kunnen toebrengen.
Zwartengeel is offline  
Oud 15 oktober 2010, 21:34   #45
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Pssssst....78%....pas op want ene zekere Vere dwaalt hier ergens rond....
in zetels/verkozenen is het 80%
Anna List is offline  
Oud 16 oktober 2010, 11:44   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als het echt niet anders kan, dan heb ik wel zin in verkiezingen.

Zeker nu, met Rome die een aantal kaloten die ooit ivf geprobeerd hebben beschimpt, met de superpaster in Mechelen die alle familieleden van aids-patiënten bespuwt ... vallen er heel wat stemmen te snoepen van traditionele tsjeven-kiezers.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 16 oktober 2010, 11:46   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Een compromis en een compromis is twee. Het voornaamste waarop Dewever moet afgerekend worden, is het gegeven of er in zijn compromis al dan niet zaken staan die Vlaanderen op één of andere manier harder aan België vastklinken en die bij een eventuele splitsing van het land in ons gezicht kunnen terugkeren en Vlaanderen blijvende en onherroepelijke schade kunnen toebrengen.
Ge moet niet trachten het warm water uit te vinden.
Checken met de Baert-doctrine is voldoende.
Wees maar gerust dat ze dat allemaal kennen daar in de nva, van hoog tot laag.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 16 oktober 2010, 12:06   #48
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moet niet trachten het warm water uit te vinden.
Checken met de Baert-doctrine is voldoende.
Wees maar gerust dat ze dat allemaal kennen daar in de nva, van hoog tot laag.
De Bart doctrine?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 16 oktober 2010, 12:15   #49
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als het echt niet anders kan, dan heb ik wel zin in verkiezingen.
En wat als uw vriendje Bart de Zwarte Piet blijkt te hebben ?
Henri1 is offline  
Oud 16 oktober 2010, 12:40   #50
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ga liever elke zondag naar de stembus (als 't is voor grondwettelijke verkiezingen en/of referenda zonder stemcomputers, dat moet ik er wel bij vermelden), dan elke zondag naar de kerk en/of de voetbalmatch.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 16 oktober 2010, 12:43   #51
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Sommige mensen lijken te denken dat het leefbaar maken/houden van een samenleving eigenlijk niet veel meer dan een kaartspelletje is.

Als zo'n mensen de meerderheid uitmaken, beklaag ik de samenleving waar ze deel van uitmaken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 16 oktober 2010, 12:48   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dan zal ik knarsetanden.
Net zoals ieder lid van elke andere partij, op het ogenblik dat de partij moet inleveren.

Voorlopig hou ik me vast aan de peiling van vorige week: het feest lijkt langer te duren dan één préformatie ...

De schoofzak is offline  
Oud 16 oktober 2010, 13:15   #53
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel opgang zal toch niet mogelijk zijn en bon het probleem van NVA is dat de overgrote meerderheid van de mensen op NVA hebben gestemd om een einde te maken aan de communautaire impasse en het maar de vraag is of ze bij NVA zullen blijven als er een einde aan komt daar waar de harde trouwe kern van NVA ieder compromis als verraad zullen beschouwen (en misschien terug zullen keren naar VB). In zekere zin kan NVA electoraal maar blijven scoren als ze de impasse laten aanhouden maar dan zullen ze steeds meer gedwongen worden om een "revolutionaire" koers te volgen maar Vlamingen zijn dixit Dewever geen revolutionairen. Zoals Dehaene in 2007 zie. Quid NVA?

En bon de stelling dat mensen al dan niet voor NVA stemmen omwille van artikel 35 geloof ik niet.
BDW heeft het ongeluk gehad dat hij te veel stemmen behaald heeft; vroeg of laat moet hij meeregeren en voor een compromis gaan; eventueel na een volgende verkiezingsronde.
Langs de kant blijven staan roepen en klagen, is er niet meer bij (met dank aan de geslepen ACW Cortebeeck).
Maar... aan de andere kant geraakt een compromis niet door zijn congres.

Je zou voor minder tonnen frieten en wafels naar binnenspelen als compensatie voor de stress die dat meebrengt.
azert is offline  
Oud 16 oktober 2010, 13:18   #54
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maandag gaat blijken ofdat BDW zich houdt aan de verzuchtingen van de Vlaamse kiezer danwel of zal hij een "Leterme" doen, Vlaanderen uitverkopen om toch maar Belgie instand te kunnen houden.

Ik vind zijn persbericht vooral een hoog JL Dehaene-gehalte hebben. Bricoleren, overal knippen en plakken tot een geheel waar niemand tevreden mee is, maar toch schoorvoetend aanvaardt. België redden lijkt wel het uitgangspunt.
Oud 16 oktober 2010, 13:22   #55
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Vergelijk het de referenda over toetreding tot de EU. Als het volk niet juist kiest, dan wordt het murw geslagen met een nieuwe stemmingsplicht, tot het stemgedrag naar wens van het establishment is. BDW moet NU het momentum gebruiken, of het is voorbij. Hoeveel Vlaams-nationalisten hebben ooit zoveel macht in handen gekregen om de zelfstandigheid effectief te bereiken ?
Oud 16 oktober 2010, 13:24   #56
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja klinkt allemaal mooi maar de vraag is uiteraard wat er in dat voorstel zal staan.
hoe dan ook: te weinig voor de Vlamingen en teveel voor de Franstaligen.
Oud 16 oktober 2010, 13:25   #57
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu dat is de essentie van het probleem hé. Voor mensen als u zal het nooit genoeg zijn en is ieder compromisvoorstel dat aanvaardbaar zou zijn voor de Franstaligen veeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaad! Nu mij goed maar dan moet NVA openlijk kiezen voor separatisme.
en omgekeerd is elke Franstalige toegeving voor de mensen van Le Soir en La Libre (toch wel iets invloedrijker dan Anna hier) veeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad!
Oud 16 oktober 2010, 13:29   #58
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan kan je ze in een "cordon" plaatsen ?
Straks plaats je een "meerderheid" in vlaanderen in een cordon.......zou je toch moeten aan het denken zetten !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 16 oktober 2010, 13:46   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat BDW best als "koninklijke opdrachthouder" een compromis tekst kan uitwerken, die hij nadien zelf als partijvoorzitter kan afschieten want niet goed genoeg.

Maw, hij heeft zijn pet als partijvoorzitter even afgezet, en als "koninklijk opdrachthouder" de tekst opgesteld die het middelpunt houdt van alle standpunten. Nadien kan hij zijn pet als partijvoorzitter weer opzetten, en vinden dat het middelpunt dat de koninklijke opdrachthouder heeft uitgewerkt, voor zijn partij niet aanvaardbaar is. Ik zou dat heel plezant vinden
patrickve is offline  
Oud 16 oktober 2010, 13:56   #60
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

de reacties aan Franstalige kant zijn nogal voorspelbaar. het is Dewever die moet toegeven, niet iemand anders.

maw, ze zitten nog altijd in de logica dat er een Vlaming in de 16 gaat zitten en daardoor meer toegevingen moet doen.

onbegrijpelijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be