![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
"netter" Niet overdrijven e. |
|
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan dat wel smaken !
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want natuurlijk hadden ze (op het communautaire vlak) gelijk, en hebben ze nog altijd gelijk. Alleen: ze hebben nooit voldoende stemmen kunnen sprokkelen om er iets van te bakken. Op mijn beurt is mijn post natuurlijk ook overbodig. Want het is ook nu alleen maar de toekomst die telt, en niet het verleden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het Nieuwsblad in 2008. Niets is er veranderd...
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar tegelijkertijd bewijst de huidige toestand dat de analyse van het VB (K Dillen) correct was : een onderhandelde boedelscheiding is een utopie. de stap voor stap theorie klopt niet. |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Gans Vlaanderen zou de post van Zena moeten zien, met die kop van Het Nieuwsblad. Het verbaast mij dat die krant nog zélf niet op dat idee is gekomen om die cover terug naar boven te halen.
|
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgie ligt in de coma. Dat zegde deze voormiddag een vooraanstaand Brussels politicus met veel ervaring.
Nu nog de BHV-steen in de kikkerpoel gooien en de franstaligen gaan nog luider kwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaken. |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een afscheuring zonder onderhandelingen is ten eerste al democratisch onmogelijk: er zijn onvoldoende kiezers die dat goedkeuren, maar is ten tweede ook onmogelijk wegens praktisch niet uitvoerbaar (zelfs de Belang-bonzen hebben dit al openlijk toegegeven: zij proclameren dat het uitroepen van de onafhankelijkheid in het Vlaams parlement slechts de voorbode is van ... onderhandelen. Maar nogmaals: je krijgt daar niet genoeg kiezers voor gewonnen ... Nu, genoeg gezeverd, wat zal het morgen zijn ? Dat is pas de vraag.
|
![]() |
![]() |
#51 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veranderen zou betekenen dat l'état PS zelf zou moeten verdwijnen, l'état PS van het potverteren zonder enige zin van verantwoording. L'état PS van de gemakzucht. De top van PS is natuurlijk uiterst bang van de gevolgen van financiele verantwoordelijkheid: gedaan met het sinterklaas spelen en de culture de l'assistanat in stand te houden op kap van de Vlaamse belastingbetaler. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Proficiat ! Laatst gewijzigd door Boduo : 18 oktober 2010 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De eensgezindheid in verschil van mening aan beide zijden van de taalgrens is veelbetekenend.
Vergelijk het met een klas waar de meester vraagt of de kinderen tijdens de speeltijd willen voetballen of volleyballen. Wanneer alle kinderen die aan de linkerkant zitten eensgezind voetbal kiezen en alle kinderen die rechts zitten voetbal weet je dat er stront aan de knikker zit. Dit is niet normaal. |
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Het is moeilijk om zich van de indruk te ontdoen dat de Franstaligen tijdens hun ontmoeting op voorhand (het Franstalige "front") gewoon afgesproken hadden om de tekst direct af te schieten.
Om binnen het uur een tekst te lezen, grondig te analyseren en te besluiten dat hij onevenwichtig is lijkt mij totaal ongeloofwaardig. De Franstaligen denken nu waarschijnlijk dat Bart Dewever minder geloofwaardig zal zijn in Vlaanderen, maar ik denk niet dat die strategie nog lukt. De Vlamingen willen niet meer wijken, en het verhaaltje dat Dewever niet de juiste is, en we toch voor iemand anders zouden moeten stemmen zal geen gehoor vinden. Men moet mij van Franstalige kant overigens maar eens vertellen wie die 'gematigde' Vlaming dan wel zou moeten zijn. Het is nog maar een week geleden dat de PS zelf de SP.a veel te flamingantisch vond. |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Yep, ik vergelijk het meestal met een auto, waar er 2 vooraan zitten.
Ze hebben besloten dat ze toch nog voor een keertje samen op reis gaan. Alleen zijn ze het niet eens over waar ze naartoe willen gaan, en iedere keer de ene naar links wil afslaan, wil de andere naar rechts afslaan. Het compromis (rechtdoor) lukt maar op een kruispunt met minstens 3 wegen. Bij de eerste T-splitsing wordt de wagen geparkeerd en wordt er duchtig gebakkeleid. En achteraan in de auto zitten de passagiers (de kiezers). Sommigen maken zich kwaad dat de 2 vooraan niet overeenkomen, maar een steeds groeiender aantal vraagt zich af of het niet beter is dat de reis afgeblazen wordt, en elk zijn weg gaat... |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Ma (=Waalse politici wil naar links) De reis wordt afgeblazen. De kinderen(de gewone bevolking) zien hun reis naar het pretpark in het water vallen. |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
We zijn onderweg naar de bijles economie. |
|
![]() |