![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op welke manier moet de politiek dit omzetten in hun drugsbeleid? Ik veronderstel dat je wil dat er een beleid gevoerd wordt dat rekening houdt met de volksgezondheid, en maatregelen neemt om een zo beperkt en veilig mogelijk drugsgebruik na te streven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vanuit het jongeren beleid van VB? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vorig bericht wou ik poste en de scrollend band wiste mijn bericht,foei telenet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niets wijst er op dat een verbod het gebruik beperkt. Om het gebruik te beperken ben je beter af met een preventiecampagne en eerlijke objectieve informatie. Ook voor alcohol. Wij leren onze kinderen/jongeren dat alcohol de normaalste zaak ter wereld is. We leren hen zelfs dat het een must is. "Man, dit is je bier" Je kent het wel. Eventueel de minimumleeftijd voor alcohol optrekken tot 18 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door LegaliseerCannabis : 23 oktober 2010 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarom al deze beperkingen?
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat maatschappelijk/parlementair debat is er toch nog niet gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoorde ik U nu niet de drank leeftijd beperken tot 18 jaar,of was ik te zat nu?
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben 52 jaar nu,en al verslaaft vanaf mijn 17 jaar
![]() |
#52 |
Burger
|
![]() Proposition 19, wordt volgende week gestemd in california, wat wiet zou reguleren, misschien het begin van de legalizering in het westen??
http://yeson19.com/ Correcte informatie wordt hoe langer hoe meer verspreid, nu is er nog een vonk nodig bij de politiekers om een (RATIONEEL) debat op gang te trekken. Aan te raden -> Cannabis Tribunaal (discussie in nederland omtrent wiet) en The union: http://video.google.com/videoplay?do...4414651731007# Kijk naar die docu, en oordeel dan over cannabis. Peace! |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Burger
|
![]() Als we geen cannabis gebruiken lopen we niet het risico om gezondheidsproblemen te krijgen.
Als we geen cannabis gebruiken, sponsoren we de “cannabismaffia” niet. Als we geen cannabis gebruiken, zullen we niet in de verslaafdenzorg belanden. Als we geen cannabis gebruiken houden we meer geld over. Als we geen cannabis gebruiken kunnen we ons zonder veel zorgen in het verkeer begeven. Als we geen cannabis gebruiken, kunnen we niet “in de zak gezet” worden door dealers die ons uiteindelijk BBQ-kruiden of andere zaken voor cannabis verkopen. Als we geen cannabis gebruiken ervaren we geen (extra) concentratieverlies. … Laten we objectief zijn: als we geen cannabis gebruiken, zijn we altijd beter af !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe moet de politiek daar mee omgaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Burger
|
![]() Ik ben van mening dat men op politiek vlak niet moet overgaan tot legalisering zolang het overgrote deel van de mensen daar niet voor kiest. Ik ben een democraat en schik mij dan ook naar de beslissingen die door onze samenleving genomen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben van mening dat de overheid voor haar beleid doelstellingen moet uitstippelen en moet nagaan hoe ze die doelstellingen kan nastreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burger
|
![]() Dat kan, net zoals in Californië, via een referendum, ja. Binnen dit kader is het nog steeds mogelijk om een beleid uit te voeren en doelstellingen uit te stippelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Eveneens een beetje off topic maar toch een intresant geval! industriële hennep Biomassa Omdat hennep heel snel en hoog kan groeien is de plant ook geschikt voor de teelt van biomassa, vb. voor energie. Methaan en methanol-brandstoffen vervaardigd uit hennep stoten 50 % minder vervuilende stoffen uit dan hun fossiele collegas. Hier een link van hoe hennep en de industrie in België Frankrijk en de rest van Europa uit ziet i.v.m hennep.http://www.west-vlaanderen.be/upload...ennep-2006.pdf Het eco product van de 21ste eeuw.Geraak er maar aan gewend. Binnen dit en 10 jaar staat hele land vol.. er staat al 16000 hectare hennep in Europa , en waarvan 10 hectare in België ,WEER een gebied waar we op achterlopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |