![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
NVA - CD&V - OVLD - LDD - MR - PP Kan je tellen? ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Nee, ik was sarcastisch, weet al langer als vandaag dat een Waalse stem meer waard is dan een Vlaamse
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() leer lezen.
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je probeert het dus zelfs niet te ontkennen.
Waarvan akte.
![]() |
![]() |
#45 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ja ik heb misschien fout verondersteld dat deze "vooruitgroep" zou bestaan uit leden van "groen!"
![]() Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 22 oktober 2010 om 14:49. |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Weet je, laat ze maar gerust paars 3 oprichten, zonder NVA, ik geef die regering geen jaar.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat dit ondemocratisch is is vanzelfsprekend Wat de grootste partij van een land zijn betekent in termen van democratisch zijn ben ik niet zeker. In sommige landen betekend het heel veel (zoals in de VS: "the winner takes all" principe) en in andere landen betekend het iets of veel minder. Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 22 oktober 2010 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een coalitie zonder N-VA ook een meerderheid heeft is dat even democratisch. |
|
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Maar mijn cijfers kloppen niet. Vermits je (Europese Vlaming) het had over "de grootste partij in Belgique" heb ik het nog eens nagekeken op http://www.standaard.be/extra/verkiezingen/uitslagen/ (je ziet: ik heb geen linkse bron gebruikt). Welnu, wat blijkt:
N(v,a) haalt in Belgique 17,8 % van de stemmen. PS, sp.a, ecolo, GROEN halen 32,3%. 4 tegen 1, da's niet eerlijk zullen de calimero's beginnen te roepen. Laten we dus VB en LDD bij N(v,a) tellen. Die halen resp. 7,8% en 2,3%. Als we dat bij de 17,8% van N(v,a) tellen krijgen we 27,9%. N(v,a) is dan misschien de grootste partij in Belgique, een partij met 17,8% van de stemmen is m.i. moeilijk incontournable te noemen. En als we er de andere radicale Vlaamse partijen bijtellen, halen ze nog altijd ruim 4% minder stemmen dan de linkse partijen. |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() Geef eens aan wat je verstaat onder democratisch, en waarom het VB dan een ondemocratische partij is.
Ik dacht dat het VB ondemocratisch wordt genoemd omdat ze enkele leden van de samenleving wensen uit te sluiten. Nu doet links het al met het VB en nu komt de NVA er ook nog bij. |
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je hebt al het cordon rond het VB, je hebt al een front van links tegen de liberalen, En nu nog een front erbij tegen de NVA |
|
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Wil je me wel even uitleggen welke meerderheid? Ik neem aan dat je niet pleit voor een vlaamse minderheidsregering, niet echt netjes tav de Vlamingen, weet je wel. De regering zou op zijn minst de helft van de Belgische kiezers meoten vertegenwoordigen, dat lijkt me ook een evidente verwachting (buiten in la belgique) mijnerwege.
|
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() In absolute termen beschouw ik dat ook niet als ondemocratisch, ik beschouw België zelf als ondemocratisch.
|
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
![]() Citaat:
2) Ik heb nooit beweerd dat VB een ondemocratische partij is 3) Ik heb nooit beweerd dat het links laten liggen van NVA ondemocratisch is (dom, dat wel)
|
||
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Voor zover ik weet is elke Vlaming zijn stem evenwaardig, en zijn er geen alarmbellen etc tussen Oost Vlaanderen & Antwerpen bv
|
|
![]() |