![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blijf het grappig vinden hoe anders jullie reageren op "calimerogedrag", naargelang van wie het komt.
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb alleen gezegd dat ze niet mogen liegen met cijfers kan je immers alles aantonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door manta : 28 oktober 2010 om 09:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Oke, jullie kunnen het gezeik vinden , ik mocht het jarenlang zelf ondervinden.
Ik had 2 mannelijke collega's , de ene bijna 50 jaar oud, de andere een jong gastje van 22. We deden alledrie hetzelfde werk : het ontwerpen en produceren van whirlpools Dat die man van 50 meer verdiende dan mij, dat was voor mij geen probleem, hij werkte er immers langer dan mij en had dus ook meer ervaring. Maar dat die jongere collega tot 400 euro netto meer kreeg per maand ,terwijl hij er minder lang werkte dan ikzelf....ja dat stak soms. En wat de bank betreft , toen mijn man en ik elk een VISA-kaart aanvroegen bij onze bank moest mijn man mee ondertekenen voor mijn kaart. Voor zijn kaart heb ik niks moeten mee ondertekenen. Ik kan dus geen VISA aanvragen zonder toestemming van mijn man , maar hij mag dat wel zonder mijn toestemming ???
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor alle duidelijkheid :s |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Drinken verkort het leven , autorijden is stressvol en verkort het leven , ongezond eten verkort het leven ... Men kan voor ieder persoon een statistiekje gaan opmaken met de levensverwachting en de aangeraden pensioenleeftijd ... Geraak maar aan mensen die zoiets kunnen berekenen . ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uit het oogpunt van de pensionado's zelf is het overigens eerder een idee als vrouwen eerder mogen stoppen. Koppels waarin de man iets ouder is dan de vrouw komen namelijk vaker voor dan andersom, en op die manier kunnen ze samen van hun pensioen genieten voordat hij daar te oud voor wordt. (En dan weduwewerk invoeren voor als ze eenmaal van hem af is.)
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat van die bank/visa, klopt dat ? of heeft het ook iets met loonstorting en volmachten te maken, en ben je nog bij die bank ??? en wat vond de rechter van die discriminatie ? Laatst gewijzigd door Anna List : 28 oktober 2010 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We komen uit een gezinspatroon dat vrouwen het huishouden liet doen en de man ging werken , maar 't huishouden is ook een vorm van werk , 't is niet enkel kinderen groot brengen . In dat geval moet je huishouden en kinderen groot brengen gaan bezien als volwaardig werk en er ineens ook een volwaardig loon voor geven ... ![]() Wat dan voor alleenstaanden ineens geweldig is , dubbel pree ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat die VISA betreft, ja we zijn nog bij die bank. Het betreft de ING ,voor de kaart van mijn man dan toch.Ik moest niet tekenen, terwijl er op de rekening daar maandelijks meer inkomsten opkomen van mij dan van mijn man. Mijn kaart was bij KBC, daar was de handtekening van mijn man voor nodig, terwijl er op die rekening daar geen inkomsten van mijn man opkomen. Dus neen, ik snap de logica en het onderscheid niet.
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar dan nog, als je gehuwd bent en een van de partners vraagt een kredietkaart aan , dan moet de andere daar toch van op de hoogte gebracht worden? Of zie ik dat nu verkeerd?
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook vzw's en andere groeperingen krijgen dezelfde behandeling.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tip : bij zelfde procedure heeft uw 'discriminatie' niks met gender te maken. nu dat 'ongelijk loon' nog het startloon is dikwijls afhankelijk vd periode van instroom (bij een werkloosheid van 3% zal je als WGR meer moeten betalen dan bij een werkloosheid van 15% om mensen binnen te kunnen halen) ... logisch ... die verschillen worden nadien (heel traag, want je wil die differentiatie in prestatieafhankelijk loonbeleid ook heel houden) afgebouwd ... ik kan je aanraden te jobhoppen bij heel lage werkloosheid ... dat loont. maar weerom ... heeft dat met gender te maken ??? ik dacht het niet. Laatst gewijzigd door Anna List : 28 oktober 2010 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Mijn KBC-rekening is geen gezamelijke rekening, mijn man heeft enkel een volmacht. Waarom moest hij dan wel tekenen toen ik via KBC mijn kaart aanvroeg?
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat jobhoppen zie ik niet echt zitten. Ik hou van de job die ik nu heb, eentje met (financiële) verantwoordelijkheid, doorgroeimogelijkheden, een goed loon en een bediendencontract.
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Al samenwonende ken ik de 'gehuwden' regels niet, nogmaals enkel als de procedure verschilt tussen man en vrouw is het discriminatie..
|
![]() |
![]() |