Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 28 oktober 2010, 11:38   #41
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De NVA zegt dit en dat en dan weer wat anders. Dat is al de hele tijd zo. En De Wever is daar een held in. Een misplaatste held dan.
och misschien doet de N-va dit soms een beetje, maar we zitten in België en ze zullen nooit zo snel en zo veel hun kar kunnen draaien als de meer traditionele partijen. Vooral een persoon als Magnette slaagt er in om op minder dan drie dagen tijd drie totaal verschillende dingen te zeggen, dus Bart heeft nog veel bij te leren.
leuri is offline  
Oud 28 oktober 2010, 11:45   #42
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
och misschien doet de N-va dit soms een beetje, maar we zitten in België en ze zullen nooit zo snel en zo veel hun kar kunnen draaien als de meer traditionele partijen. Vooral een persoon als Magnette slaagt er in om op minder dan drie dagen tijd drie totaal verschillende dingen te zeggen, dus Bart heeft nog veel bij te leren.
U bevestigt alleen maar wat ik meermalen stelde. De NVA is geen zier beter dan de partijen die ze zelf zo vaak hebben afgekraakt. En hun resultaten zijn even abominabel.
system is offline  
Oud 28 oktober 2010, 11:52   #43
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bevestigt alleen maar wat ik meermalen stelde. De NVA is geen zier beter dan de partijen die ze zelf zo vaak hebben afgekraakt. En hun resultaten zijn even abominabel.
Och maar ze zijn wel een haar beter, maar niet een hele kop haar zoals sommigen hier denken. Je weet toch dat als je een goeie appel in een bak met rotte appels gooit die goeie appel ook rot wordt. De enige partij in België die iet of wat waardig is om op te stemmen is de N-va, maar dat wil niet zeggen dat ze foutloos zijn.
leuri is offline  
Oud 28 oktober 2010, 12:09   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Zolang de onderhandelingen een kans hebben gaan de traditionele vlaamse partijen dit nooit steunen, niet vorige week niet deze week en niet volgende week.

De traditionele zullen dit inderdaad nooit steunen.

Tenslotte zijn ze bezig met het overleven van Belgie zeker te stellen tegen het belang van Vlaanderen in.

Als de N-VA dit spelletje meespeelt dan is de droom voorbij.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 28 oktober 2010 om 12:09.
Xenophon is offline  
Oud 28 oktober 2010, 12:13   #45
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een trauma. Van de NVA? Dat zal wel. Wat gaat u nog allemaal verzinnen. Kunt u niet beter? Waar om zegt u niet bijvoorbeeld: 'een zware depressie'. Dat zou u beter liggen en wat anders zijn, want u herhaalt steeds weer het woordje 'trauma'.

Volgens mij bevindt u zich in een permanent trauma en probeert u het af te wentelen op anderen. Men heeft in de psychologie daar een speciale term voor : 'overdracht'.
Zo te lezen was mijn vaststelling heel correct. Doet mij een bijzonder genoegen.
Oud 28 oktober 2010, 12:23   #46
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

De traditionele zullen dit inderdaad nooit steunen.

Tenslotte zijn ze bezig met het overleven van Belgie zeker te stellen tegen het belang van Vlaanderen in.

Als de N-VA dit spelletje meespeelt dan is de droom voorbij.
BHV maakt daarin weinig uit, akkoord omtrent een regering : daar zal de NVA aan getoests worden.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 28 oktober 2010, 12:32   #47
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zo te lezen was mijn vaststelling heel correct. Doet mij een bijzonder genoegen.
U lijkt me veeleer een getraumatiseerde fantast te zijn.
system is offline  
Oud 28 oktober 2010, 12:33   #48
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Och maar ze zijn wel een haar beter, maar niet een hele kop haar zoals sommigen hier denken. Je weet toch dat als je een goeie appel in een bak met rotte appels gooit die goeie appel ook rot wordt. De enige partij in België die iet of wat waardig is om op te stemmen is de N-va, maar dat wil niet zeggen dat ze foutloos zijn.
Allé, enkele grijze haren dan.

Laatst gewijzigd door system : 28 oktober 2010 om 12:34.
system is offline  
Oud 28 oktober 2010, 12:52   #49
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allé, enkele grijze haren dan.
Het minst slechte is niet per definitie goed. En mocht ik enkel mogen kiezen op een partij die 100% doet wat ik wil, dan moet ik een 1-mans partij starten en krijgt die partij welgeteld 1 stem.
leuri is offline  
Oud 28 oktober 2010, 12:52   #50
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het minst slechte is niet per definitie goed. En mocht ik enkel mogen kiezen op een partij die 100% doet wat ik wil, dan moet ik een 1-mans partij starten en krijgt die partij welgeteld 1 stem.
Dat is waar.
system is offline  
Oud 28 oktober 2010, 13:08   #51
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Het is in ieder geval het bewijs dat ze binnen een Belgisch kader blijven en dus niet ijveren voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen, zoals ze trouwens beloofd hebben in hun verkiezingsprogramma.

Dat dit in tegenstelling is tot hun eigen partijprogramma is, kan over gediscussieerd worden, maar aub stop met te zeggen dat de N-VA ijvert voor de splitsing van België.
Oud 28 oktober 2010, 13:11   #52
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Het is in ieder geval het bewijs dat ze binnen een Belgisch kader blijven en dus niet ijveren voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen, zoals ze trouwens beloofd hebben in hun verkiezingsprogramma.

Dat dit in tegenstelling is tot hun eigen partijprogramma is, kan over gediscussieerd worden, maar aub stop met te zeggen dat de N-VA ijvert voor de splitsing van België.
Je hoeft niet noodzakelijk de Vlaamse onafhankelijkheid na te streven om uit de Belgische logica te stappen.
Zwartengeel is offline  
Oud 28 oktober 2010, 13:14   #53
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Je hoeft niet noodzakelijk de Vlaamse onafhankelijkheid na te streven om uit de Belgische logica te stappen.
dat is waar. maar de N-VA streeft op korte termijn zeker niet naar Vlaamse onafhankelijkheid. wat haar goed recht is natuurlijk.
Oud 28 oktober 2010, 13:25   #54
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dat is dan een ideale kans voor de N-VA om zich te onderscheiden van de cynische machtspolitiek van de traditionele partijen, een kans die ze nu laat liggen.
Niet akkoord. Het is niet BHV die België zal splitsen, het is de financieringswet.

Als er iets is waar je anderen kun laten over vallen is het de financieringswet, want alleen daarmee zal kunnen aangetoond worden dat er met de Franstaligen niets aan te vangen valt.

Als alle 7 partijen een tekst moeten neer leggen, moet iedereen kleur bekennen op papier. Ik vind dit toch voorrang hebben uit tactisch oogpunt op BHV momenteel. Want BHV komt toch uiteindelijk in het parlement.
het zal eenvoudiger zijn BHV in het parlement te brengen na dat is aangetoond op papier dat de Franstaligen geen financiële responsabilisering willen dan er voor.
giserke is offline  
Oud 28 oktober 2010, 13:29   #55
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Hun programma (of zelfs maar belangrijke delen ervan) kan sowieso niet verwezenlijkt worden in de huidige Belgische politieke constellatie. Met partijen die zich al geschoffeerd voelen wanneer men streeft naar het herstel van de Grondwet zijn geen zaken te doen. De N-VA zou er inderdaad goed aan doen om naar nieuwe verkiezingen te streven, die meerderheid voor de V-partijen is namelijk bijna een werkelijkheid (47% in de laatste peiling). Zoals Bart De Wever tot voor enkele dagen zelf zei: de tijd en het linkse establishment werken in het nadeel van de N-VA. Tijd die alleen maar gerokken wordt door bv. de hoogdringendheid inzake BHV niet te eisen.
Het is beter nieuwe verkiezingen door anderen te doen uitlokken, dan ze zelf uit te lokken. En geloof me we gaan naar nieuwe verkiezingen.
giserke is offline  
Oud 28 oktober 2010, 13:32   #56
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
En de LDD zal deze keer een massa's stemmen binnenrijven. Da's waar.
Neen, die stemmen nu op N-VA.

Of denk je dat ze plots op Belgicisten zullen stemmen?
giserke is offline  
Oud 28 oktober 2010, 13:32   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Niet akkoord. Het is niet BHV die België zal splitsen, het is de financieringswet.

Als er iets is waar je anderen kun laten over vallen is het de financieringswet, want alleen daarmee zal kunnen aangetoond worden dat er met de Franstaligen niets aan te vangen valt.

Als alle 7 partijen een tekst moeten neer leggen, moet iedereen kleur bekennen op papier. Ik vind dit toch voorrang hebben uit tactisch oogpunt op BHV momenteel. Want BHV komt toch uiteindelijk in het parlement.
het zal eenvoudiger zijn BHV in het parlement te brengen na dat is aangetoond op papier dat de Franstaligen geen financiële responsabilisering willen dan er voor.
En als de hoogdringendheid gevraagd wordt dan moeten de zeven geen tekst op papier zetten? Is dat je punt? Dan moeten ze geen kleur bekennen?

Tegenstemmen of een onthouding over de hoogdringendheid toont veel beter wie de anti-Vlamingen zijn en wat hun plannen tenopzichte van Vlaanderen zijn. Veel beter!

Ik veronderstel dat als BHV in het parlement gaat komen ooit, dat je dan verbaasd gaat zijn als ze tegenstemmen?

want ik heb de indruk dat de N-VA het "nu nog niet wil weten."

Laatst gewijzigd door Xenophon : 28 oktober 2010 om 13:33.
Xenophon is offline  
Oud 28 oktober 2010, 13:32   #58
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is beter nieuwe verkiezingen door anderen te doen uitlokken, dan ze zelf uit te lokken. En geloof me we gaan naar nieuwe verkiezingen.
het is beter iemand anders te laten opdraaien zodat het imago ongeschonden blijft
Oud 28 oktober 2010, 13:37   #59
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nadeel is wel dat we de voorstellen van de andere partijen niet te zien krijgen. Ze zouden, net als dat van BDW openbaar moeten gemaakt worden, maar ik ben kwasi zeker dat iedereen "geheimhouding" moest zweren eer de Franstaligeh iets op papier wilden zetten.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 28 oktober 2010, 13:37   #60
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
In dit opzicht heb je natuurlijk wel gelijk, de vraag is, hoelang meelopen in de cirque redelijk blijft, voor mij zijn we die grens langzamerhand voorbij aan't lopen.

Nu, zolang ze blijven gaan voor een grondige staatshervorming & splitsing van BHV krijgen ze mijn stem, maar begin ervoor te vrezen
Tot nutoe hebben andere partijen er zich na het afspringen van één of andere akkoord altijd vantussenuit kunnen knijpen met de zin, "we zaten dicht bij een akkoord" terweil die er in de verste verten niet was.
Enig probleem: tot nu toe stond nog nooit iets op papier om aan te tonen wie de leugenaars zijn. Nu zal dit veranderen, want die 7 visies op de financieringswet met angagement op papier voor de responsabilisering van de gewesten zal voor de nodige opschudding zorgen om andere maatregelingen in gang te zetten.
giserke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be