Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2010, 13:24   #41
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht

Uitschot! Lelijkaard! Drol!

lol !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2010, 13:24   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
infotainment...
²
op de openbare omroep ... ik dacht dat we die hadden net om infotainment van het nieuws te vermijden ...

als ze die basis niet kunnen ophouden, moeten we daar dan wel zoveel gemeenschapsmiddelen inpompen ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 28 oktober 2010 om 13:25.
Oud 28 oktober 2010, 13:26   #43
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Impliceren != weerhouden.
Was eigenlijk gericht aan anale lijst maar wie het schoentje past ...
opletten gij hoor, Flanelcondoom mag dat , daarom gij nog niet ze !
Oud 28 oktober 2010, 13:28   #44
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Los van het feit dat ik zakmessen ook als volstrekt acceptabel zie, heeft Anna List hier gelijk. Het betreft een situatie waarbij een groot aantal mensen verontwaardigd kan worden door de uitspraak, en zich zorgen gaan maken over de veiligheid van hun kinderen door te komen schreeuwen. Minder is al opgeblazen tot een heisa van nationale proporties.

Als men gewoon zegt "zakmessen horen op school niet thuis en we zullen vanaf nu extra hard controleren", en daarbij een serieuze kop trekt van "ik heb hiervoor gestudeerd", gaan de ouders gepaaid zijn met het feit dat de veiligheid van hun kinderen wordt gegarandeerd.

Het doorcommuniceren naar de bevolking dat messen acceptabel zijn, dient uiteraard te gebeuren, maar niet op deze manier. Hierbij kan het nogal reactief uitdraaien.
messen zijn niet acceptabel op scholen, geen enkel wapen is daar acceptabel.

ouders moeten hun kinderen zo niet overbevragen en stresserenwaardoor ze zo onzeker worden dat ze niet meer zonder wapen naar szchool durven.
Oud 28 oktober 2010, 13:30   #45
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Los van het feit dat ik zakmessen ook als volstrekt acceptabel zie, heeft Anna List hier gelijk. Het betreft een situatie waarbij een groot aantal mensen verontwaardigd kan worden door de uitspraak, en zich zorgen gaan maken over de veiligheid van hun kinderen door te komen schreeuwen. Minder is al opgeblazen tot een heisa van nationale proporties.

Als men gewoon zegt "zakmessen horen op school niet thuis en we zullen vanaf nu extra hard controleren", en daarbij een serieuze kop trekt van "ik heb hiervoor gestudeerd", gaan de ouders gepaaid zijn met het feit dat de veiligheid van hun kinderen wordt gegarandeerd.

Het doorcommuniceren naar de bevolking dat messen acceptabel zijn, dient uiteraard te gebeuren, maar niet op deze manier. Hierbij kan het nogal reactief uitdraaien.
Uw kinderen beter opvoeden over wat kan en niet kan met een zakmes. Blijkbaar is dat te veel gevraagd aan de moderne ouders.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2010, 13:32   #46
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Impliceren != weerhouden.
Was eigenlijk gericht aan anale lijst maar wie het schoentje past ...
over communicatie gesproken ... heb je dat verschil gemerkt ?

FC scheldt me de huid vol, en komt daar mee weg

jij doet dat heel dunnetjes over .... (te bang om mijn naam voluit te gebruiken) ... wat er bij mij direkt toe leidt om u op uw plaatske te zetten ...

verzorg uw communicatie dus wat beter !

ps wist je dat weerhouden in VL en NL volstrekt de tegengestelde betekenis heeft ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 28 oktober 2010 om 13:32.
Oud 28 oktober 2010, 13:32   #47
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
messen zijn niet acceptabel op scholen, geen enkel wapen is daar acceptabel.

ouders moeten hun kinderen zo niet overbevragen en stresserenwaardoor ze zo onzeker worden dat ze niet meer zonder wapen naar szchool durven.
Wat heeft dat met ouders te maken?

Kinderen nemen wapens mee naar school omdat ze vinden dat de omstandigheden het vereisen.
Een overheidsdienst kan je veiligheid niet garanderen. Als Moussa boos op je is, sta je er alleen voor. Als je gaat klikken, word je na school opgewacht en kapotgeslagen.
Ga je naar de politie, zal een vadsige flik met bierbuik een vingertje schudden en een waarschuwing geven, en krijg je nadien weer slaag.
Zelfs al wordt de dader weggestoken, zijn vrienden achterhalen je wel.
Als straatbendes boos op je zijn, is de politie machteloos.

Kinderen voelen dat, en daarom bewapenen ze zich. Een volstrekt logische reactie. Heeft niks met ouders te maken.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2010, 13:34   #48
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat met ouders te maken?

Kinderen nemen wapens mee naar school omdat ze vinden dat de omstandigheden het vereisen.
Een overheidsdienst kan je veiligheid niet garanderen. Als Moussa boos op je is, sta je er alleen voor. Als je gaat klikken, word je na school opgewacht en kapotgeslagen.
Ga je naar de politie, zal een vadsige flik met bierbuik een vingertje schudden en een waarschuwing geven, en krijg je nadien weer slaag.
Zelfs al wordt de dader weggestoken, zijn vrienden achterhalen je wel.
Als straatbendes boos op je zijn, is de politie machteloos.

Kinderen voelen dat, en daarom bewapenen ze zich. Een volstrekt logische reactie. Heeft niks met ouders te maken.
een kind dat voldoende zelfvertrouwen heeft en uitstraalt ... komt niet in die situatie. gaat ook de noodzaak niet voelen om een mes bij te hebben.

heel de maatschappij (maar vooral de ouders natuurlijk) legt teveel druk op de kidneren met alle gevolgen vandien
Oud 28 oktober 2010, 13:37   #49
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uw kinderen beter opvoeden over wat kan en niet kan met een zakmes. Blijkbaar is dat te veel gevraagd aan de moderne ouders.
Een vriend van mij (20) ging eens met een vriend van hem (ook 20) s'nachts in het naburig bos wandelen. Zo'n klein lapje bomen waar 1.2 vossen en 0.3 herten wonen. Als men in Zweden ofzo zou zeggen dat het een bos is, wordt men uitgelachen en krijgt men een aai over je hoofd en een doorverwijzing naar een competente arts.
Nadien kwamen ze thuis aan, en de ouders merkten dat de jongemannen (20 verdorie) in het bos zijn geweest.
De jongen in kwestie kreeg een uitbrander en een preek over "de gevaren van het bos" en een totaalverbod om ooit nog eens in dat bos te komen.

Ik noem dat valhelmcultuur. Kinderen niet in contact brengen met de dingen des levens maar ze afschermen. Uiteraard zullen kinderen het toch doen, met bepaalde gevolgen.

Te vergelijken met de VS en het taboe op seksuele voorlichting daar. Ze hebben verdomd veel tienerzwangerschappen.
Oud 28 oktober 2010, 13:40   #50
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
een kind dat voldoende zelfvertrouwen heeft en uitstraalt ... komt niet in die situatie. gaat ook de noodzaak niet voelen om een mes bij te hebben.

heel de maatschappij (maar vooral de ouders natuurlijk) legt teveel druk op de kidneren met alle gevolgen vandien
Dat heeft daar niks mee te maken, Anna. Echt niet. Iemand die zonder druk wordt opgevoed in een provinciaal schooltje, een vierkant boekentasje, een grote schattige krullenbol en een lieve moeder heeft, zal als hij naar een school als KA Antwerpen gaat een slachtoffer worden.

Je bent te oud om de huidige jeugdwereld te beoordelen. En ik denk niet dat je daar ook goed genoeg voor bent.
Oud 28 oktober 2010, 13:40   #51
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Een vriend van mij (20) ging eens met een vriend van hem (ook 20) s'nachts in het naburig bos wandelen. Zo'n klein lapje bomen waar 1.2 vossen en 0.3 herten wonen. Als men in Zweden ofzo zou zeggen dat het een bos is, wordt men uitgelachen en krijgt men een aai over je hoofd en een doorverwijzing naar een competente arts.
Nadien kwamen ze thuis aan, en de ouders merkten dat de jongemannen (20 verdorie) in het bos zijn geweest.
De jongen in kwestie kreeg een uitbrander en een preek over "de gevaren van het bos" en een totaalverbod om ooit nog eens in dat bos te komen.

Ik noem dat valhelmcultuur. Kinderen niet in contact brengen met de dingen des levens maar ze afschermen. Uiteraard zullen kinderen het toch doen, met bepaalde gevolgen.

Te vergelijken met de VS en het taboe op seksuele voorlichting daar. Ze hebben verdomd veel tienerzwangerschappen.
pas als die ouders het ook over de boze wolf in t bos hadden gehad komt het in aanmerking voor homohaat, maar anders toch niet hoor :s
Oud 28 oktober 2010, 13:41   #52
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Een vriend van mij (20) ging eens met een vriend van hem (ook 20) s'nachts in het naburig bos wandelen.

Ik denk dat die 2 geen voorlichting meer nodig hadden.
Ze zullen alles wel "uitgevogeld" hebben in dat bos

Laatst gewijzigd door Cdude : 28 oktober 2010 om 13:41.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2010, 13:42   #53
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heeft daar niks mee te maken, Anna. Echt niet. Iemand die zonder druk wordt opgevoed in een provinciaal schooltje, een vierkant boekentasje, een grote schattige krullenbol en een lieve moeder heeft, zal als hij naar een school als KA Antwerpen gaat een slachtoffer worden.

Je bent te oud om de huidige jeugdwereld te beoordelen. En ik denk niet dat je daar ook goed genoeg voor bent.
je oordeelt hier op basis van je eigen gebrek aan zelfvertrouwen.

maar idd mss mag ik dat niveau van zelfvertrouwen niet verwachten bij jongeren

en toch is zelfvertrouwen de enige sleutel en oplossing.

ps ik weiger te geloven dat de situatie nu fundamenteel anders is op school dan 20 jaar geleden, alsof er toen niet af en toe wat afgelapt werd op school

Laatst gewijzigd door Anna List : 28 oktober 2010 om 13:43.
Oud 28 oktober 2010, 13:42   #54
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Vroeger ging je sochtends als kind weg en kwam je savonds terug thuis, na een hele dag spelen in de bos.

Ik was waarschijnlijk een van de laatste generaties die dat deden...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2010, 13:43   #55
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Vroeger ging je sochtends als kind weg en kwam je savonds terug thuis, na een hele dag spelen in de bos.

² en HONGER dat we hadden
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2010, 13:46   #56
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
je oordeelt hier op basis van je eigen gebrek aan zelfvertrouwen.

maar idd mss mag ik dat niveau van zelfvertrouwen niet verwachten bij jongeren

en toch is zelfvertrouwen de enige sleutel en oplossing.
Ik oordeel hier op basis van wat ik zie. En ja, iemand die veel zelfvertrouwen heeft zal inderdaad minder kans hebben om gepest te worden.
Maar ook niet per se. Iemand kan veel zelfvertrouwen hebben maar dan gekraakt worden.
Ouders spelen niet zoveel rol in de ontwikkeling van het zelfvertrouwen en de sociale persoonlijkheid vanaf de puberteit.
En ookal geven ze een goed pakket mee, dat kan in een halfjaartje volledig gekraakt worden.
Oud 28 oktober 2010, 13:47   #57
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

dat kon in mijnen tijd al niet meer :s

hoe oud moet jij dan wel niet zijn
Oud 28 oktober 2010, 13:47   #58
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:

Toen ik naar dit land kwam en ik ging met kinderen uit mijn klas "spelen", werd mijn meester op school opgebeld door de ouders die zich zorgen maakten over mijn opvoeding. Ze vonden het vreemd dat ik heelder dagen op straat rondhing op een zaterdag toen ik 11 was.
Oud 28 oktober 2010, 13:48   #59
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik oordeel hier op basis van wat ik zie. En ja, iemand die veel zelfvertrouwen heeft zal inderdaad minder kans hebben om gepest te worden.
Maar ook niet per se. Iemand kan veel zelfvertrouwen hebben maar dan gekraakt worden.
Ouders spelen niet zoveel rol in de ontwikkeling van het zelfvertrouwen en de sociale persoonlijkheid vanaf de puberteit.
En ookal geven ze een goed pakket mee, dat kan in een halfjaartje volledig gekraakt worden.
nee, ze geven dat niet mee, ze kunnen dat alleen maar afbreken door te stressen !
Oud 28 oktober 2010, 13:49   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Mijn zoon had ook altijd een zakmes op zak als hij naar school ging.

Gelukkig maar denk ik nu, tenslotte is iemand naar een messengevecht sturen met alleen zijn vuisten geen goed idee.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be