Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2010, 11:30   #41
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De asielprocedure kan in veel gevallen inderdaad korter, maar dat neemt niet weg dat men asielzoekers moet opvangen. En die opvang is helemaal niet zo moeilijk te organiseren als men laat uitschijnen.
waarom moet dat?
Het land wordt overspoeld met illegalen die het toch op een of andere manier blijken te "overleven" in dit oh zo slechte landje
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 11:33   #42
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
waarom moet dat?
Het land wordt overspoeld met illegalen die het toch op een of andere manier blijken te "overleven" in dit oh zo slechte landje
T'ies de wet zal Edina zeggen.
Maar als het op het uitzetten van uitgeprocedeerden aankomt is ze die wet plots vergeten.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 11:34   #43
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
We moeten dringend de wetten bijstellen en in de eerste plaats een duidelijke definitie geven aan het woord asielzoeker. Edina ziet het verschil niet met economische gelukszoeker, of beter, ze wil het niet zien.
Zoals typisch is voor de linkse zelfverklaarde gutmenschen koopt ze haar geweten af door haar 'solidariteit' te verantwoorden met haar belastingbijdragen. De daad bij het woord voegen zit er uiteraard niet bij - zelfs niet voor de kinnekes de op straat dakloos zitten - nee, de maatschappij moet maar opdraaien voor haar altruistische dromerijen. Linkse gemakzucht. Geweten afgekocht.
Een prachtvoorbeeld van het simplisme waar ik in mijn eerste post naar verwees. Het vluchtelingenprobleem is iets dat internationaal moet opgeslost worden, anders zal het altijd blijven dweilen met de kraan open zijn. Verder is het vluchtelingenprobleem wel wat complexer dan een onderscheid tussen politieke vluchtelingen en "economische gelukszoekers", maar dat is waarschijnlijk te complex voor jou.

Verwacht vooral geen verdere reacties meer van mij, Online, want je vliegt zoals al je voorgaande dubbelnicks op mijn negeerlijst.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 11:35   #44
kameleon
Minister

Standaard

Vandaag begon mijn tandarts ook al te zeuren dat hij allemaal asielzoekers van het OCMW binnenkrijgt die met een tip top gebit weer naar buiten stappen wat voor een Belg heel veel centjes had gekost.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 11:37   #45
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Een prachtvoorbeeld van het simplisme waar ik in mijn eerste post naar verwees. Het vluchtelingenprobleem is iets dat internationaal moet opgeslost worden, anders zal het altijd blijven dweilen met de kraan open zijn. Verder is het vluchtelingenprobleem wel wat complexer dan een onderscheid tussen politieke vluchtelingen en "economische gelukszoekers", maar dat is waarschijnlijk te complex voor jou.

Verwacht vooral geen verdere reacties meer van mij, Online, want je vliegt zoals al je voorgaande dubbelnicks op mijn negeerlijst.
Zo doen ze dat dan als ze met hun mond vol tanden staan en hun groen simplisme geen uitweg meer weten. Ondertussen weten we nog steeds niet hoeveel Edina er wil opvangen. Eén miljard? Twee?
We weten wel dat ze ze zelf thuis niet wil opvangen. Een kwestie van linkse solidariteit zeker. Mooie praatjes, gelardeerd met emogeleuter over kinnekes in de straat, en verder ... geen sikkepitje eigen solidaritet.
Wel theorietjes over internationale oplossingen en andere dromerijen.
Wat hebben de linkse gutmenschen al gedaan inzake internationale oplossingen? Welke voorstellen? Welke initiatieven?
Noppes me dunkt. T'is gemakkelijker om 'hun' solidariteit af te wentelen op de belastingbetaler natuurlijk. En natuurlijk beter voor hun eigen rekening om zich zo een geweten te kopen.

Laatst gewijzigd door Sunny : 29 oktober 2010 om 11:40.
Oud 29 oktober 2010, 11:38   #46
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wel, aan een dergelijke "goede reputatie" moeten we dringen een einde stellen.
Dat schreef ik al. Gewoon de opvang voorzien waar ze recht op hebben om te beginnen. Ironisch genoeg zijn het net degenen die dat niet willen die ervoor zorgen dat de dwangsommen en dus die extra aantrekkingskracht bestaat.
Oud 29 oktober 2010, 11:40   #47
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat jij je voeten veegt ook de Conventie van Genève is geen nieuws voor mij.
Linkiewinkie antwoord zonder één gram realiteitszin..

Laat nog een paar honderdduizenden asielzoekers hier neerstrijken n de Conventie van Genève gaat wel van toepassing zijn...voor een conflictgebied..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 11:40   #48
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat schreef ik al. Gewoon de opvang voorzien waar ze recht op hebben om te beginnen. Ironisch genoeg zijn het net degenen die dat niet willen die ervoor zorgen dat de dwangsommen en dus die extra aantrekkingskracht bestaat.
Gewoon de opvang voorzien...en hoe lang denk jij dat dat betaald kan blijven worden aan dit tempo?
Of heb je gewoon geen lange termijn manier van denken?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 11:42   #49
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wetgevende macht kan bepalen wat de rechterlijke macht kan en moet doen.
Blijkbaar is het huidige systeem voor de door links gecontroleerde wetgevende macht dik in orde.

Laatst gewijzigd door Pericles : 29 oktober 2010 om 11:43.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 11:42   #50
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Die dwangsommen missen hun doel 300%...ze creëren een gigantisch 'aanzuigeffect' waardoor er nog minder plaats is, waardoor er nog meer dwangsommen worden opgelegd, waardoor...
Ook dat schreef ik al. De dwangsommen missen hun doel niet helemaal. Ze zijn wel degelijk een oplossing voor individuele gevallen en daar gaat het natuurlijk in eerste instantie om bij dwangsommen. Maar onze regering vertikt het om het probleem ten gronde op te lossen en holt voortdurend achter de feiten aan. Dat is niet de fout van de asielzoekers, noch die van de advocaten die hen verdedigen, noch die van de rechter die de dwangsommen uitspreekt. Nogmaals, het is helemaal niet zo moeilijk om die opvang te voorzien. Dat is een kwestie van prioriteiten. En jammer genoeg liggen die voor de regering elders.

Laatst gewijzigd door Edina : 29 oktober 2010 om 11:43.
Oud 29 oktober 2010, 11:43   #51
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Linkiewinkie antwoord zonder één gram realiteitszin..

Laat nog een paar honderdduizenden asielzoekers hier neerstrijken n de Conventie van Genève gaat wel van toepassing zijn...voor een conflictgebied..
Ze heeft het over 'gewoon opvang' voorzien. Uiteraard niet bij haar thuis en niet thuis bij de linkse gutmenschen. Alle centra liggen vol, kazernes worden geconverteerd tot asielcentra. Waarom eigenlijk de scholen niet converteren tot asielcentra? Edina gaat dat tof vinden dat de arme kinnekes van gelukszoekers een dak boven hun hoofd krijgen en dat haar kinnekes in een container of een boom les krijgen.
Oud 29 oktober 2010, 11:43   #52
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het wordt hoog tijd dat men die asielwetten gaat aanpassen. Blijkbaar heeft men geen rekening gehouden met de zes miljard wachtenden die nog klaarstaan om hier "asiel" te proberen te krijgen. Ook daarvoor zal Fedasil niet voldoende opvangplaatsen hebben, ook niet als ze er nog 3000 kunnen bijkrijgen van oude legerkazernes.

Daarom vind ik het goed dat de rechter die dwangsommen uitspreekt. Hoe meer dwangsommen hoe liever.
Ik denk ook dat het de bedoeling is van die rechter om de politieke wereld onder druk te zetten. Als die uitspraak rechtsgeldig is dan geld dat in principe voor iedereen in soort gelijke situatie. Maar het getuigt wel van een heel grote dosis cynisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
antwerpen bezuinigt men ondertussen op de toelagen voor de bejaarden in service flats en tehuizen, om zo de binnenvallende azielige zoekers uit midden afrika te kunnen uitbetalen!
Freya Pireyns vond het in de 7de dag van een paar weken geleden al schandalig dat Wilders in Nederland meer geld wou voorzien voor de bejaarden. "Zie je wel" kirde ze, "weer enkel voor eigen volk eerst"....
Ik hoop dat Freya haar ouders en grootouders een enkel ticketje richting strooien hutje krijgen zodat de afrikaanse azielige zoekers die voor haar partij gaan stemmen in het serviceflatje van haar oma kunnen komen wonen.
Dan is ook ons Freya content.
Freya Pireyns vergist zich hierin. De politieke vertegenwoordigers zijn in eerste plaats verkozen voor en door de eigen bevolking. Ze hebben geen enkel zeggenschap buiten hun territorium. Als men dan toch de andere 6 miljard mensen van deze planeet wilt helpen dan is daarvoor een budget voorzien in de vorm van ontwikkelingssamenwerking. Die VN akkoorden betreft vluchtelingen statuut kan in beperkte maten maar niet ongelimiteerd. Als het niet mogelijk blijkt die akkoorden bij te stellen naar de noden van het opvangland doet men er het best aan om uit die verdragen te treden.
Oud 29 oktober 2010, 11:44   #53
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook dat schreef ik al. De dwangsommen missen hun doel niet helemaal. Ze zijn wel degelijk een oplossing voor individuele gevallen en daar gaat het natuurlijk in eerste instantie om bij dwangsommen. Maar onze regering vertikt het om het probleem ten gronde op te lossen en holt voortdurend achter de feiten aan. Dat is niet de fout van de asielzoekers, noch die van de advocaten die hen verdedigen, noch die van de rechter die de dwangsommen uitspreekt. Nogmaals, het is helemaal niet zo moeilijk om die opvang te voorzien. Dat is een kwestie van prioriteiten. En jammer genoeg liggen die voor de regering elders.
Moest het een kwestie van prioriteit zijn, zouden al die zeurende linkse gutenschen natuurlijk spontaan hun deuren open zetten. Quod non.
Oud 29 oktober 2010, 11:45   #54
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Simplisme is het juiste woord in deze zaak..al de maatregels die de knuffelaars hebben genomen, hebben enkel het tegenovergestelde effect bereikt..

En een maatschappij verzadigen met vreemdelingen waarvoor men geen geld,opvang of een integratiebeleid kan voeren leidt uiteindelijk naar een maatschappelijk infarct..

Een broeihaard voor geweld en opstanden, zoals de vluchtelingenkampen in het buitenland allang bewezen hebben..
Oud 29 oktober 2010, 11:46   #55
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mischien nog eens de column doorlezen die in het HBVL stond...

http://forum.politics.be/showpost.ph...18&postcount=4

De dwangsommen lossen niks op..integendeel..er komt niet meer opvang bij, maar wel duizenden kandidaten..

Een duidelijk streng beleid voeren en publiekelijk kenbaar maken..dat is de enige oplossing..
Het is een illusie om te denken dat dit nationaal op te lossen is. De landen die menen dat ze dat wel kunnen, ontlopen op die manier tijdelijk hun verantwoordelijkheid wat ze vervolgens betaald krijgen onder de vorm van een nog veel moeilijker op te lossen probleem van illegalen.

Voor de asielzoekers is het alles behalve bingo. Ik vraag mij echt af of jullie wel eens in contact komen met asielzoekers en de omstandigheden waarin die leven? En of jullie zelfs al maar eens geluisterd hebben naar de advocaten die hen vertegenwoordigen.

Laatst gewijzigd door Edina : 29 oktober 2010 om 11:48.
Oud 29 oktober 2010, 11:46   #56
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Congolees?

Sinds 1971 is Congo Zaïre. Dus is deze vluchteling minstens veertig jaar oud. Ik denk dat zijn familie bij de onafhankelijkheid in 1960 is vergeten en dat hij nog een recht heeft op een deel van de erfenis van koning Leopold II. Niet meer dan billijk toch?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 11:47   #57
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Ik denk ook dat het de bedoeling is van die rechter om de politieke wereld onder druk te zetten. Als die uitspraak rechtsgeldig is dan geld dat in principe voor iedereen in soort gelijke situatie. Maar het getuigt wel van een heel grote dosis cynisme.

Freya Pireyns vergist zich hierin. De politieke vertegenwoordigers zijn in eerste plaats verkozen voor en door de eigen bevolking. Ze hebben geen enkel zeggenschap buiten hun territorium. Als men dan toch de andere 6 miljard mensen van deze planeet wilt helpen dan is daarvoor een budget voorzien in de vorm van ontwikkelingssamenwerking. Die VN akkoorden betreft vluchtelingen statuut kan in beperkte maten maar niet ongelimiteerd. Als het niet mogelijk blijkt die akkoorden bij te stellen naar de noden van het opvangland doet men er het best aan om uit die verdragen te treden.
Koppijn, gij zijt blijkbaar een stuk verstandiger dan dat ik oorspronkelijk dacht.
Hoe heb ik mij dermate kunnen vergissen.
Mea culpa.
Vergeeft u mij ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 11:48   #58
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Simplisme is het juiste woord in deze zaak..al de maatregels die de knuffelaars hebben genomen, hebben enkel het tegenovergestelde effect bereikt..

En een maatschappij verzadigen met vreemdelingen waarvoor men geen geld,opvang of een integratiebeleid kan voeren leidt uiteindelijk naar een maatschappelijk infarct..

Een broeihaard voor geweld en opstanden, zoals de vluchtelingenkampen in het buitenland allang bewezen hebben..
Als het zo blijft verder duren, gaan de Edina's weer niet begrijpen waarom Europa verrechts. Ze gaan het echt niet snappen hoor, zelfs niet dat zij er voor 100% verantwoordelijk voor zijn.
Oud 29 oktober 2010, 11:49   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Vandaag begon mijn tandarts ook al te zeuren dat hij allemaal asielzoekers van het OCMW binnenkrijgt die met een tip top gebit weer naar buiten stappen wat voor een Belg heel veel centjes had gekost.
Bezoeken we dezelfde tandarts?

Mijn tandarts klaagt over hetzelfde. Bovendien hoeven ze niet te betalen en mompelen ze dan iets van OCMW en wèg zijn ze.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 11:50   #60
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Ze heeft het over 'gewoon opvang' voorzien. Uiteraard niet bij haar thuis en niet thuis bij de linkse gutmenschen. Alle centra liggen vol, kazernes worden geconverteerd tot asielcentra. Waarom eigenlijk de scholen niet converteren tot asielcentra? Edina gaat dat tof vinden dat de arme kinnekes van gelukszoekers een dak boven hun hoofd krijgen en dat haar kinnekes in een container of een boom les krijgen.

Opvangen is toch eenvoudig..welk land is er niet in staat om jaarlijks voorzieningen uit te bouwen voor een 'onverwachte' bevolking van een middelgrote gemeente of stad.

Citaat:
In 2009 dienden 17.186 personen een asielaanvraag in in België
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be